Jump to content
Naimisiin.info

Kuvia puvuista haetaan/puvun valmistajaa/jälleenmyyjää etsitään


minku81

Recommended Posts

Aina on olemassa suomalaiset ompelijat ;) Hintaa toki enemmän, mutta ainakin tiedät saavasi laatua, näet sen henkilön joka puvun tekee, tiedät että hän saa siitä työstä oikeanlaisen korvauksen, ja josta hän maksaa veronsa ja jotka hän laitaa kiertoon suomessa sumen talouden hyväksi. Lisäksi jälleenmyyntiarvo on huomasttavasti suurempi kuin kiinapuvun. 

Mutta älä huoli kyllä se sieltä löytyy! Lovebirdsissä voi ainakin käydä fiilistelemässä ja katsomassa, kokeilemassa. Ja kaikilla hääkirppareilla kannattaa pitää silmät auki! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 326
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

No hitsi, silläois voinut päästä jäljille. Sekin auttaisi jos muistaisit minkä maalainen merkki oli kyseessä, tai edes että millä kirjaimella nimi alkoi.

Malli kuulostaa kyllä siltä, että se saattaa olla parin vuoden takainen (vastaavanlaisia oli silloin paljon). 

Link to comment
Share on other sites

En muista myyjän sanoneen merkkiä ollenkaan, toisin kuin eräässä toisessa liikkeessä, jossa merkki kyllä sanottiin moneen kertaan :D Ihan täyttä (korkeaa!) hintaa puvusta pyydettiin, joten jos se olisi jo pari vuotta vanha, niin ehkä hinnasta voisi tinkiä..

edit. Niin, mulla kun on tämmönen vanhanaikainen maku :D

Link to comment
Share on other sites

Heheh, mitäs me vanhanaikaiset :D Mä yritän kaivella muistilokeroita, että mitä merkkejä Glamour on myynyt. 

 

Katsoin täältä http://www.interbride.eu/en/exhibitor-list#All läpi ne merkit, joiden tiedän olevan myynnissä suomessa ja joiden sivuilla luki että glamour on heidän jälleenmyyjänsä. En löytänyt. Voi olla helpoin, että pirautat ja kysyt sitä pukua. 

 

Etsimistä voisi muuten helpottaa sekin, että tietäisi mitä hintaluokkaa puku on. 

 

PS. Mä ymmärrän tiettyyn pisteeseen asti sen, että pukumalleja ja merkkejä jne yritetään suojella, ettei ihmiset tilailisi niitä kiinasta halvemmalla, mutta kyllä mun mielestä pitäisi asiakkaalla olla mahdollisuus nähdä edes se valmistajan kuva jälkeenpäin. Tää on ihan naurettavaa jotenkin... 

 

PS2. Demetriokselta löysin tämän http://www.demetriosbride.com/wedding-dresses/sensualle/gr233 ja tällä merkillä on aemminkin ollut tämän oloisia pukuja. Sivuilla vain ei mainita että niitä saisi suomesta, mutta tiedän että ainakin helsingistä niitä on pari vuotta sitten saanut. Miksei Lahdessakin voi olla esimerkiksi vanhempi versio tästä jäljellä, vaikkei tällä hetkellä jälleenmyyntisopimusta olisikaan voimassa.

Muokattu: , käyttäjä: franny
Link to comment
Share on other sites

Kiitos vaivannäöstä franny! Tosiaan uskaltauduin soittamaan ja ihan turhaan pelkäsin, ystävällisesti kertoi merkin ja pääsin valmistajan sivulta katsomaan, että näyttääkö yhtään siltä, miltä muistin! Ja näyttihän se, tosin IMO näytti paljon paremmalta mun päällä kun mallilla :P

 

edit. netin mukaan on vuoden 2013 malli.. milloinkahan ne olisi alessa....

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Ei välttämättä missään vaiheessa, jos se on edelleen tilattavissa. Usein liikkeet myy alennuksella vain ne puvut, joita ei enää saa. Jos se poistuu ensi vuonna, niin sitten varmaan syksyllä. Tosin en tiedä kuinka paljon tuo liike harrastaa alennusmyyntejä. 

 

Saanko udella mikä puku oli kyseessä?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Apua kaivataan! Sattuisiko joku tietämään, mikä on tämän puvun malli? Sen verran tiedän, että merkki on White one ja melko varmasti vuoden 2009 mallistoa. Ihastuin pukuun ihan täysin, mutta tätä ei tietenkään liikkeistä enää saa. Käytettynä voisin ostaa jos jostain löytäisin. Yhden löysin jo käytettynäkin, mutta siitä oli poistettu laahus, jota ei varmaankaan saa takaisin. Eli tiedätkö, mikä on puvun malli tai parhaassa tapauksessa, olisiko jollakin myydä minulle tällainen?15.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eikö sen laahuksettoman puvun myyjä tiennyt mallin nimeä?
Täytyy sanoa, ettei tuo malli näytä niiiiin erikoiselta, etteikö kannattaisi etsiä myös muiden valmistajien ja vuosien mallistoista vastaavaa mallia/tyyliä :) Tarkoitan, että on hyvin klassinen a-linjainen olkaimeton morsiuspuku, joita näin todella paljon etsiessäni omaa pukuani. Eli ei kannata surra, jos juuri tuota tiettyä mallia löydy mistään :) Tietysti nyt pitsi on se it-juttu, mutta klassisia malleja on aina tarjolla :) Tietenkin tuo yläosan kirjailu on sellainen osa, ettei ihan samanlaista varmaan saa.

 

edit. esim. tullivapaiden sivuilta:

http://www.morsiusgalleria.com/c14206.html

http://www.morsiusgalleria.com/pimpante.html

http://www.morsiusgalleria.com/colette.html

http://www.morsiusgalleria.com/c14205.html

ja http://www.morsiusgalleria.com/teresa.html  (White onea tuokin)

jne. jne :)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Ei tiennyt kun oli ostanu käytettynä Lovebirdsistä. Ja sinne tuonut myyjäkään ei kuulemma muistanut kun oli korjausompeluissa kaikki koko/merkki yms. laput poistettu :(  Aika jännä, kyllä mä muistaisin mun hääpuvun mallin... Ja Lovebirdsissäkään eivät osanneet auttaa juurikin siksi koska laput oli poistettu. Juu, malli ei olekaan erikoinen, tuollaisia A-linjaisia satiinisia kyllä löytyy vaikka pitsi onkin vallalla. Itse ihastuin kuitenkin juurikin tuohon yläosaan, jossa on helmi/pitsikirjailuja ja jotka ei lopu heti vaan jatkuu vyötärölle vähän häiventyen. Ja oon todennut että mulle ei käy mallit, joissa on vedostusta rintamuksessa, vyötäröllä toki saa olla. Noita MG:n pukuja kävin itse Tullareilla sovittelemassa ja noista sun linkkaamista toi Teresa oli ainut jota en sovittanut. Ja Pimpante oli lähinnä sitä mitä etsin, mutta oli liikkeessä vain 1 koko jäljellä eikä löytänyt mulle sovitettavaksi kun kysyin :( Jokaisessa puvussa oli joku juttu, joka sai epäröimään. Mut onneks mulla on vielä aikaa etsiä ja Helsingissä en esim. ole käynyt ollenkaan pukuja katselemassa. Ehkäpä tuonkin puvun malli vielä selviää tai se jostain putkahtaa sovitettavaksi :) Mut kiitos avusta :)

Link to comment
Share on other sites

Yritin katsella löytyisikö tuon malllinumeroa (tuona vuonna White onella oli numerot, ei nimiä) mutta ei sitä tullut vastaan kuin yhdessä suomalaisessa hääblogissa, jossa sitä myytiin käytettynä eikä malliumeroa mainittu. 

 

Lähdinkin etsiskelemään saman oloisia, ja ainakin Bellalla on melko lailla identtinen puku, Chelsea  http://www.bella.fr/collection-bella-creations/chelsea-detail. Ei vedoksia rinnan päällä, vaan ainoastaan vyötäröllä ja pitsikoristeetkin aika saman oloisesti, erona vain se, ettei tuo piparireuna tule tässä Bellan versiossa tuon pääntien yli. Voisiko toi sopia?

 

Niin, ja White onen Teresa on sifonkia, ei satiinia. En tiedä oliko sillä merkitystä?

Muokattu: , käyttäjä: franny
Link to comment
Share on other sites

Eikä!! Kiitos tuhannesti! :) En millään itse löytänyt vaikka googletin kone sauhuten :D Nyt on ainakin malli sitten selvillä. Ja oon Bellalta sovittanut sen nimistä kuin Mangue, aika saman tyylinen kuin tuo linkkaamasi Chelsea mut tuo yläosan pitsi puuttuu. Mut tuo linkkaamasi Bellan puku on kyllä myös ihana, ei haittaa ollenkaan tuo piparireuna, ei oo niin suurta merkitystä :) Kyllä jommankumman noista voisin kuvitella hääpuvukseni. Ja satiinista niemnomaan etsin. Nyt vaan sit tuota mallia etsimään, uskon et joku noista on mun puku! :)

Link to comment
Share on other sites

Eikä!! Kiitos tuhannesti! :) En millään itse löytänyt vaikka googletin kone sauhuten :D Nyt on ainakin malli sitten selvillä. Ja oon Bellalta sovittanut sen nimistä kuin Mangue, aika saman tyylinen kuin tuo linkkaamasi Chelsea mut tuo yläosan pitsi puuttuu. Mut tuo linkkaamasi Bellan puku on kyllä myös ihana, ei haittaa ollenkaan tuo piparireuna, ei oo niin suurta merkitystä :) Kyllä jommankumman noista voisin kuvitella hääpuvukseni. Ja satiinista niemnomaan etsin. Nyt vaan sit tuota mallia etsimään, uskon et joku noista on mun puku! :)

^ Ainakin Agnesilta saa tilattua myös edellisvuosien mallistoista, mikäli firmalta löytyy materiaalia. Kannattasko tarkistaa joltain W1:n jälleenmyyjältä, josko sieltäkin sais vielä tilattua 2009 mallistosta.

Link to comment
Share on other sites

Ei onnistu White onelta, olen tehnyt ennen heidään kanssaan töitä. Agnes on puolalais-saksalainen ja megajoustava firma, ne tekee ihan mitä vaan asiakas haluaa, mutta Pronovias on niin iso ja "tärkeä" ettei niillä ole mahdollisuutta tai edes halua tuottaa vanhoja malleja. Ainoa vaihtoehto on, että jostain päin maailmaa, joltain jälleenmyyjältä löytyisi tai että sen löytää käytettynä. Melko hyvä tuuri saa kyllä käydä jos sen haluaa löytää. :/

 

Ehkä kannattaa käydä katsastamassa se Chelsea. Siinä on pikkuisen parempi kaavoitus kuin Manguessa, vaikka Manguessa onkin nyöritys ja Chelseassa ei. Chelseaanhan saa ompelijalla sitten nyörit teetettyä jos haluaa. 

Link to comment
Share on other sites

Niin, aika vaikee on varmaan uutena löytää. Osaatko sanoa, mitä eroa noilla Chelsealla ja Manguella on noin suurinpiirtein? Onko tuossa Chelseassakin yläosassa pitsiä/helmiä kun kuvasta vaikea sanoa. Ja en ihan oo varma, mutta onko tuossa Chelseassa päällimmäisenä kankaana organza tms. satiinin päällä ainakin laahuksessa vai onko pelkkä satiini? Mut täytyy kyllä ihan liikkeessä käydä katsomassa miltä näyttää livenä.

Link to comment
Share on other sites

Kummatkin on satiinia, ja oikeastaan suurin ero tulee siitä, että Manguessa on nyörit ja Chelseassa ei. Lisäksi Chelseassa on pitsikirjailuja enemmän kuin Manguessa, ja ne on muistaakseni vähän runsaammin kirjaillut, etenkin takana. Lisäksi Manguessa taisi olla ulkonevampia ne kirjailut kuin mitä Chelseassa. Pienet erot tulee myös siitä kaavasta, eli vaikka Chelseassa ei ole nyörejä, sen kaavojen istuvuus on silti pikkuisen parempi. Mielestäni Chelsea on suunnittelullisesti paremman ja kokonaisemman oloinen kuin Mangue, joka on tehty myöhemmin. Chelsean saattaa nimittäin löytää käytettynä netistä myös nimillä Nectarine, Acidulee, Coulis ja Magnolia. 

 

Bellaa myydään aika monessa paikassa. eli varmaan löytyy jostain myö stämä puku sovitettavaksi :)

 

Stilissima - Helsinki

Lavem by Muotitalo Tyynelä - Helsinki, Seinäjoki, Tampere

Oulun morsiuskeskus 

Porin Juhlava

Friiari - Rauma

Morsiusgalleria -Tampere

Juhla-asu - Tampere

Fiancee - Turku

Glamour - Oulu

Glamour - Lahti

Jyväskylän pukuvuokraamo

Valkoinen Kreivitär - Porvoo

Muokattu: , käyttäjä: franny
Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Itse asiassa oon tuota Chelseaa jo sovittanutkin Morsiusgalleriassa jos tosiaan on aivan sama puku kuin Nectarine :) Eli sitä saa myös uutena vielä, tosin eri nimellä näköjään. Noissa aiemmissa viesteissä joku sitä ehdottikin samantyylisenä kuin tuo White One. Ei tuntunut kuitenkaan päällä ihan siltä oikealta puvulta.  Tuossa White Onessa miellyttää erityisesti tuo yläosan pitsiverkkokirjailu ja noista muista puvuista en oo samanlaista löytänyt. Ehkä sekin on syy, miksi en esim. Mangueta hetipaikalla ostanut vaikka oli ihan hyvä sovittaessa. Ja möivät ihan täydellä hinnalla, vaikka on ilmeisesti jo muutaman vuoden vanha malli. Osaatko sanoa, missä mallissa olisi samntyyppistä helmi/pitsiverkkokirjailua? Taidan melkein kallistua teetättämisen kannalle, kun mistään ei tunnu juuri oikeaa löytyvän. Tai ainakin kysyn ompelimoista, paljonko tuon tyylisen puvun teetättäminen maksaisi.

Link to comment
Share on other sites

Viulisti: 

Monella valmistajalla bestsellerit jatkaa niin kauan kuin niillä riittää menekkiä. Eli se ei ole "vanha" malli, jonka vuoksi sitä ei yleensä myöskään myydä alennuksella, ellei poikkeuksellisesti joku myy omaa varatsoaan pois tai vanhaa mallikappaletta edullisemmin. Kun pukua saa edelleen tilattuna uutena, siinä ei ole syytä alennukselle. Ainoastaan lopetettavista malleista halutaan eroon. 

Näyttää siltä, että jos se White onen malli on ainoa, mikä tuntuu miltään, niin kannattaa harkita sitä laahuksetonta pukua. Rehellisesti sanottuna en usko, että sitä tulee enää vastaan. Laahuksen sijaan voit ottaa vaikka pitkän hunnun, tai teettää ompelijalla irroitettavan laahuksen. Laahuksettomassa puvussa voit juhlia huolettomasti, ilman että tarvitsee miettiä ratkeaako laahusnosto, astuuko joku päälle ja säilyykö puku ehjänä. 

Ompelija on myös loistava vaihtoehto, mutta kannattaa silti muistaa, että samoihin materiaaleihin ei pääse käsiksi, eli puvusta ei tule identtistä kopiota vaikka kuinka yrittäisi. 

Muokattu: , käyttäjä: franny
Link to comment
Share on other sites

Tuon laahuksettoman puvun kannalle itsekin alan kallistua. Tuon irrotettavan laahuksen keksin jo itsekin. Onhan se vaan niin ihana kirkossa/kuvissa :) Olet ilmeisesti pukualan ammattilainen, niin osaatko sanoa, onko tuollaisen irrotettavan laahuksen laittaminen mahdollista A-linjaiseen pukuun/tuohon White oneen. Se olisi nimittäin ratkaisu pukuongelmaani. Kyseisen puvun käyttäjä on minua n. 14cm pidempi, joten helmassa on kyllä ylimääräistä kangasta. Ei siitä varmaan vielä laahusta saa, mutta joutuu lyhentämään kumminkin.  Ja maksaako laahuksen teettäminen kauhean paljon? Puku on kyllä käytetty, joten edullisempi, niin ei kauhean isoksi puvun hinta kuitenkaan loppupeleissä onneksi nouse. Ja ymmärrän kyllä, että täysin identtistä pukua en saa, sehän olisi jo mallin kopiointia. Mistään Kiinakopiostakaan en kuitenkaan haaveile, vaan jos päädyn teetättämiseen, aion ottaa kuvat kyseisestä puvusta mukaan ja niiden pohjalta teetättää samantyylisen puvun, joka on satiinia ja jossa on tuota ihanaa pitsi/helmiverkkoa rintamuksessa :) Kyllä tässä hyviä vaihtoehtoja näyttää olevan vaikken tuota pukua enää laahuksellisena löytäisikään :) Ja en tiedä, olen ollut ymmärtävinäni, että puvun teetättäminen saattaa tulla loppujen lopuksi halvemmaksi kuin uusi puku liikkeestä ja korjaukset.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se irtolaahuksen teko on mahdollista mihin tahansa pukuun kun käyttää mielikuvitusta. Itse lähtisin tekemään uuden laahuksen niin, että joko tekisin sen ihan kellotettuna, tai niin, että ylhäällä kangas on laskostettu kiinnityskohtaan. Kiinnitys voisi olla joko irroitettavalla vyöllä, tai sitten neppareilla, mininapeille tms niin, että se tulee suunnilleen vyötärön kohdalle kiinni taakse. Kiinnityskohdan voisi koristella pitsillä tai jollain koristeella. 

Jos alkuperäinen käyttäjä on sinua noin paljon pidempi, jää taakse sellainen kätevä minilaahus, jos lyhennytät pukua vain edestä. Minilaahus on siitä ihana, että sillä pystyy yleensä liikkumaan ilman että tarvitsee nostella. Mitä irtolaahuksen hintaan tulee, niin siihen vaikuttaa luonnollisesti se miten se toteutetaan. Kellotettuna se laskeutuu kauniisti, mutta vie enemmän kangasta kuin laskostettuna tehty. Työtä ei siinä ole erityisen paljon, niin äkkiä arvelisin että se voisi ollu materiaaleineen jossain 100-300€ välimaastossa riippuen tekijästä ja kankaista. 

 

Ompelijoita on montaa hintatasoa, toiset on kalliimpia, toiset edullisempia, mutta tosiaan edullisimmilaan puvun saa varmaan teetettyä niin, että kokonaishinta pyörii siinä tuhannen euron tienoilla. Sanoisin kuitenkin, että tämä sinun unelmapukusi, joka sisältää paljon käsinompelua, tulee kyllä maksamaan enemmän. Ihan nopeaa ei tuo pitsikoristeiden ompelu nimittäin ole. Varautuisin sen teettämisessä sellaiseen 1500€, niin ei ainakaan tule ikäviä yllätyksiä niin paljon. Mutta monesti jos miettii pitsipukuja, niin ne saattavat hyvinkin tulla kokonaisuudessaan edullisemmaksi kuin valmiit puvut, etenkin jos puhutaan jostain huippumerkin (kuten Pronoviaksen) puvuista. Tähän vaikuttaa tietytsi se, että kun puku tehdään suoraan kantajansa mitoille ja pituudelle, niin korjauksista ei tule enää lisäkuluja. :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...