Fröken Strand

"No nyt kun menette naimisiin, niin milloin tulee vauva?"

521 posts in this topic

Vauva tulee kun on tullakseen... :girl_blum:

Ei kumminkaan ennen häitä eikä ole silloin vielä edes aluilla.. Täytyy elää yksi elämän isoista asioista kerrallaan.. Me ollaan päätetty että ensin häät ja sitten taas katsotaan.. :girl_smile:

Vauvakuume on silti suuri :-X

me ollaan menos naimisiin 14.2.09. En tiä mistä on lähteny,mutta meidän kylällä puhutaan että mä oon raskaana,eikä se pidä paikkaansa.Eihän tuo paha huhu oo,mutta ei kivaa kun ei oo totta.

No ei kyllä minustakaan kovin kiva huhu ole, varsinkin jos vieraat ihmiset puhuvat sitä totena. Esimerkiksi yksi tuttuni ei voi saada lasta ja hän olisi varmaan sydänjuuriaan myöten loukkaantunut ja surullinen, jos hänestä tuollaista vieraat puhuisivat.

Juurikin tällaisten tilanteiden ajatteleminen vetää surulliseksi :girl_sad: Ihmiset eivät ajattele sitten yhtään, etteivät ne lapset ja niiden saanti mitään itsestäänselvyyksiä ole...

Itse olen miettinyt, että jos joku tulisi keskustelun alottamaan vihjailevalla äänensävyllä, että "oot sitten tainnut pyöristyä...", niin pitäisi itse yrittää olla yhtä julkea takaisin päin ja todeta, että "juu, onhan tuota läskiä tullut". Luulisi, että se saisi vihjailijan vaikenemaan hetkeksi... Suoriin kysymyksiin en ole mitään kovin nasevaa keksinyt. Se vain ärsyttää, että ihmiset eivät tahdo ymmärtää sitä kieltävää "ei, en ole raskaana" -vastausta :hysteric: Ja eihän se ole mahdollista, kun kyseessä on 21+23-vuotiaat ihmiset! Eihän sen ikäiset voi naimisiin mennä ilman, että lapsi olisi tulossa...

Tää on kumma juttu. Meillä on äiti ja muut sukulaiset aina puhuneet sillä sävyllä, että nauttikaa nyt nuoruudesta ja jättäkää lapsien "hankinta" myöhemmäksi. Nyt kun häitä on suunniteltu pitkästi ja aikaa häihin on enää reilu kolme kuukautta, niin nyt on äänet muuttuneet kelloissa. Nyt puhutaan tulevista ristiäisistä, vaikka en tosiaankaan ole vielä edes raskaana. :girl_sad: Onneksi kuitenkin suurin osa ihmisistä ei ole kovinkaan paljon kysellyt asiasta. Aion vastata kyselijöille samalla tavoin kuin niin monet muutkin, että tulee jos on tullakseen.

Meillä häät siis ensi syksynä.. minä opiskelen vielä muutaman vuoden.. joten ei vauvaa ainakaan 3 vuoteen ole suunnitteilla.. :) Tietenkin vahinko on asia erikseen..

Voi kamala, kauhulla odotan näitä vauvauteluita :/ Meillä kun ei ole aikomuksenakaan hankkia lapsia mieheni kanssa, nuo koirat riittävät oikein mainiosti. Vahinkoja voi aina sattua, niille ei mitään voi, mutta suunnitellusti emme aio lapsia hankkia. Täytyy siis yrittää pysyä laihana häiden jälkeenkin niin vältymme "oi oi, onpas masu pyöristynyt söpösti"-jutuilta ;)

Jaa, meillä alotettiin noi vauvan tulo kyselyt kun muutettiin yhteen, eipä keretty yhes asua ku neljä kuukautta, kun ilmotti poju tulostaa. Aivan täysin puskista ja niin yllätyksenä tullut, ettei meinattu itekään sitä uskoa..

Nyt jo kaksi lasta ja häät vasta ensi kesänä.. Kyselyä on tullu jo kolmosen tulosta, mutta perhepäivähoitajana alotettuani päätin, ettei tuu kyllä enää yhtään! Ja tuon päätöksen on kuulleet kyllä sukulaisetkin! (riittää ihan tarpeeksi vipinää neljän kanssa päivisin!)

Ehkä joku iltatähti, sitten hamassa tulevaisuudessa, kun tähän työhön "kyllästyy", jos sitäkään! Eipä sen puoleen kyllä jääny synnytyksistäkään niin hyvää muistoa, että sen haluisin uudestaan kokea.. (kahella tavalla tulleet, eikä kumpikaan tapa enää houkuta uusintaan.. :girl_sigh: )

En siis usko, että kyselevät enää.. :girl_wink:

Ollaan sulkin kanssa oltu kihloissa jo yli 6 vuotta ja asuttu saman katon alla 5 vuotta. Aiemmin ei oltu naimisiinmenosta puhuttu halaistua sanaakaan tai ehkä ennemmin siihen suuntaan ettei vielä moneen vuoteen... Joten ehkä omaakin syytä jos tulee kyselyjä siitä, onko vauva tulossa :girl_haha: Nojoo, oon kyllä varautunu siihen, että sukulaiset kyselee ja tuijottaa mahaa (taidankin laittaa tahallaan puvun alle toppauksia) hääpäivänä. Äitinikin siitä jo varoitteli. Niille joille ollaan jo suunnitelmista kerrottu, olen kysymättäkin sanonut ettei ole sitten muita suunnitelmia/ odotettavaa. Yksi läheinen (?) ihminen kommetoi kysymällä, että miksi sitten menemme naimisiin? Häkellyin niin, etten osannut vastata mitään... Ehkä olisi voinut soittaa Finlandersin kappaleen "Oikeesti"!

Vaan onhan nuita uteluita jo tullut jo aiemminkin. Joskus vitsikkäästi heittänyt, että kaljamaha se vain on :girl_haha:

Sulhasen perheessä ollaan niin hienotunteisia omasta kokemuksesta, etteivät ikinä kysyisi, vaikka olisivatkin kiinnostuneita.

Morsiamen sukulaiset taas aloittivat virnuilun heti, kun kuulivat uudesta poikaystävästä vuosia sitten.

"No koskas te ja kyllä olis jo aika, ton ikäisenä mullakin oli jo kaksi" ja tuputtavat samaan aikaan syliin uusinta vauvaansa "koska kyllä säkin haluut oman, kun vähän aikaa pidät sylissä".

En ole ikinä pitänyt lapsista enkä ole koskaan halunnut yhtään. Kun sen sanoo ääneen, vastataan: "Kyllä kuule mieli muuttuu vielä!" ja isketään tietäväisesti silmää. :girl_sigh:

Kihloista kuultuuan on vain yksi sulhasen kaveri kysynyt :"Onkos tässä joku kolmiodraama, kun naimisiin menette? Siis perheenlisäystä?"

Toivon, etteivät monet kysyisi. Suurin osa ihmisistä (siis muut kuin sukulaiseni) kun tuntuu loukkaantuvan sydänjuuriaan myöten, kun vastaan, ettei ikinä yhtään ainutta vauvaa minulle. Eihän nyt nuori nainen saa tuota mieltä olla!!! :girl_impossible:

Emme halua lapsia, asiasta on todellakin keskusteltu.

Kauheinta on, että hyvät ystävämme eivät saa hedelmöityshoidoillakaan lasta. Maailma on hirvittävän epäreilu.

Edited by Sinppu

kannattaa tehdä lapset eka ja emnnä sitten vasta naimisiin niin kukaan ei kysele :)

meillä on jo 2-lasta ja häiden jälkeen tehdään varmaan lisää. muta eipähän kukaan ainakaan odota sitä.

Meillä ei kukaan udellut vauvan tulosta, aika harvoin sellaista kukaan kehtaa kysellä. Hauskinta oli kun vauva sitten oli tulossa niin kysyttiin "oliko vahinko"? Tämä siis 10 vuoden yhdesääolon ja 1,5 vuoden naimisissaolon jälkeen. Mitäs siihen vastaamaan "juu, ehkäisy lopulta petti?"

^Toi on kyllä älyttömän hyvä vastaus ;) Mä tuun käyttämään tota, jos joskus jotai sellasta sanoo. Noh, tuskin tulee sanoo ku häät on ennen lapsosia, mutta täytyy kummiski pitää mielessä!!

Lapsia saadaan silloin kun niitä annetaan, niitä ei tekemällä tule! Toisille se voi olla niin helppoa että tänään lopetetaan ehkäisy ja huomenna ollaan raskaana. Toisille taas ei! Me menemme naimisiin kesällä 2009 ja lapsi saadaan kun saadaan, odotetaan kyllä jo kovasti että meillekin luoja soisi pikkuisen:)

Mä oikein pelkään ensi vuonna olevia häitämme kun ihmiset utelevat. Kärsimme lapsettomuudesta, hoidoissa ollaan ja asia on minulle aika arka ja sulkki suuttuu jos joku siitä kyselee. Näin jopa painajaista siitä yks yö että pillahdin itkuun kesken hääjuhlan. Kaasolle olen sanonut että mitään lapsi aiheisia leikkejä tai muuta ei meidän häissä sitten pidetä

Meillä ei ole kukaan vielä kysellyt. Varmaan siksi, että en niin innostunut lapsista ole ollut.

Mutta kesällä naimisiin mennyt serkkuni ilmoitti nyt, että heille on lapsi tulossa, joten vähän pelkään, että se innostaa joitakin meiltäkin jankkaamaan. Mutta meille ei varmaan lapsia koskaan tule, ainakaan tietoisen yrityksen tuloksena. Meillä on kaksi haukun hurttaa ja ne on meidän vauvat.

Pakko tulla tänne kertomaan, että nyt kun kerroimme kaikille häistä, KUKAAN ei kysellyt vauva-asiasta! En edes huomannut että vatsaani olisi tuijoteltu. Ja minä kun odotin jo valmiiksi ärsyyntyneenä että joudun selittämään kaikille että en todellakaan ole raskaana.

Joten joskus voi yllättyä iloisestikin sukulaisten taholta. :girl_wink:

me ollaan menos naimisiin 14.2.09. En tiä mistä on lähteny,mutta meidän kylällä puhutaan että mä oon raskaana,eikä se pidä paikkaansa.Eihän tuo paha huhu oo,mutta ei kivaa kun ei oo totta.

No ei kyllä minustakaan kovin kiva huhu ole, varsinkin jos vieraat ihmiset puhuvat sitä totena. Esimerkiksi yksi tuttuni ei voi saada lasta ja hän olisi varmaan sydänjuuriaan myöten loukkaantunut ja surullinen, jos hänestä tuollaista vieraat puhuisivat.

Juurikin tällaisten tilanteiden ajatteleminen vetää surulliseksi :girl_sad: Ihmiset eivät ajattele sitten yhtään, etteivät ne lapset ja niiden saanti mitään itsestäänselvyyksiä ole...

Itse olen miettinyt, että jos joku tulisi keskustelun alottamaan vihjailevalla äänensävyllä, että "oot sitten tainnut pyöristyä...", niin pitäisi itse yrittää olla yhtä julkea takaisin päin ja todeta, että "juu, onhan tuota läskiä tullut". Luulisi, että se saisi vihjailijan vaikenemaan hetkeksi... Suoriin kysymyksiin en ole mitään kovin nasevaa keksinyt. Se vain ärsyttää, että ihmiset eivät tahdo ymmärtää sitä kieltävää "ei, en ole raskaana" -vastausta :hysteric: Ja eihän se ole mahdollista, kun kyseessä on 21+23-vuotiaat ihmiset! Eihän sen ikäiset voi naimisiin mennä ilman, että lapsi olisi tulossa...

Joo ei kaikki ajattele sitä että ei se niin itsestään selvää tuo lapsien tulo oo.Ennenvanhaan niitä on vaan tullu,nyt niitä tehdään.:)Ja varmasti tosi kipeä asia niille jotka ei lapsia voi saada.Aina itekki ku puhun lapsista ni sanon,että kyllä lapsia tulee,jos saadaan,kun ei se tosiaan oo niin selvää.Olis surullista jos meille ei lasta suotaisi kun kumpiki ollaan lapsirakkaita,mutta jos niin käy ettei tuu,niin sekin on vaan pakko koittaa hyväksyä.

Tulipa tossa vielä mieleen että mua oikein huvittaa kun mun avomiehen mummu tiirailee mun vatsaa ku sen luona käydään :girl_haha: Mutta nuo mummut on asia erikseen.Niille se on kai luonnollista että kun mennään naimisiin niin niitä lapsiaki sitte alkaa tuleen :girl_smile::girl_haha:

Paras tapa vastata coolisti kyselijöille on "Joo, kyllä meille on tulossa. En vaan tiedä milloin." (Mikäli siis lapsia joskus elämässään aikoo.) Omapahan on kyselijän häpeä, jos siitä vetää vääriä johtopäätöksiä. :girl_haha:

Ihan varmasti tullaan meiltäkin kyselemään, että joko joko. Ajattlin vastata niille vaan ykskantaan että: en vielä. Siis oliskin kyse vaan siitä haluamisesta, kun aina ei vaan onnistu. <_<

Meiltäkin kysellään näin häiden jälkeen ja vastaus on aina tämä: "Se ei sovi meidän sisustukseen."

Siinä on kysyjällä miettimistä.

Tosin me ei oikeasti edes haluta lapsia.

Meillä kysellään taas, että nyt kun on lapsi niin milloinkas sitä ollaan naimisiin menossa.. :girl_haha:

Tuo on ihan peruskysymys, johon aina vastaan, että eihän sitä tiedä että saako edes lapsia.. Se useimmiten hiljentää kysyjän.

Meillä vauva on tulossa ennen häitä. Oltaisiin menty naimisiin raskaana ollessani, mutta veljeni häät ovat "pahasti" liian lähellä, joten odottelemme vauvan syntymään asti. :girl_smile:

Huvittavinta on se, että minulle sanottiin aika pian häiden jälkeen, että mitä, etkö sinä odotakaan vauvaa. Oli ollut automaattinen oletus. Hiukan repeilin. :D

Meiltä tullaan varmasti häiden jälkeen kysymään millos se lapsi tulee?? Omilla vanhemilla on jo vauvakuumetta ilmqassa kun siskoni on yrittänyt saada lasta jo 7 kuukautta.. Eikä ole vielä onnistunut.. Mut itse aattelin että jos nyt muutama vuosi asuittas häiden jälkeen kahdestaan ja sitten mietitään..