Fröken Strand

"No nyt kun menette naimisiin, niin milloin tulee vauva?"

521 posts in this topic

Minitikru kiitos illan nauruista! :lol: "Pikkuvauvoja" (Yörg) ei tosiaan täälläkään suunnitelmissa ihan lähitulevaisuudessa! Meitä ei onneksi ole alkanut kukaan painostamaan, vaikka ainahan vähän tarvii kaikenlaisten ihmisten ohimennen muistuttaa lisääntymisvelvollisuudesta.  Läheisimmät ystävät ovat yllättäneet kysymyksillään "Niin ette kai te mene naimisiin että voisitte alkaa tekeen lapsia...?", ööh wut?! Kai me lapsi voitais koittaa tehdä hetikin? Ja mitä sitten, vaikka haluaisimmekin heti häiden jälkeen alkaa porsimaan! Ärsyttävää kun tämä asia on niin iso ongelma kaikille muille paitsi meille itsellemme! Niin tai näin, aina väärin päin. Ikää siis meillä 25 & 28.

Toi vauvakuumeutelu on myös raivostuttavaa. En tiedä miten vauvoihin pitäisi suhtautua, ettei aina tulisi vinoilua. Eihän pieneen avuttomaan vauvaan voi suhtautua kylmästi, jos se syliin lykätään. Väkisinkin siinä tulee jokin alkeellinen hoivaviettisysteemi. Ja se on taas ihan selkeä merkki siitä, että haluan sikiön, vauvan ja lapsen kaikkihetimullenyt.. Eiku? Ja olen myös törmännyt siihen, että mulla on selkeästi vakava vauvakuume koska meillä on kääpiökoira, jota esim. tarvii kovilla pakkasilla pukea. Sehän on selvä merkki siitä, että haluaisin vauvan puettavaksi. Kuulemma on. Harmi etten ole vielä itse tätä tajunnut... Ja koirakin alkaa olemaan keski-ikäinen, jännä että on muuttunut vauvankorvaajaksi vasta nyt, kun häät on ovella. Aaaarg! :girl_cray2:

Meillä on siitä "hyvä" tilanne tämän suhteen, että yritetään lasta jo ny ja kaikki tietävät siitä. :D Tuskimpa tulee siis tämän tyyppisiä kysymyksiä. :)

Nyt kun on alettu kavereille ilmoittaa, että hääkutsua sopii odottaa syksyksi, niin multa on kyllä kysytty että noh, onkos outoja mielihaluja ja aamupahoinvointisuutta. Kummasti kyllä hiljenevät, kun vastaan: "Joo no en oo raskaana, itse asiassa mulla on pitkittynyt ja aika kivulias kohtutulehdus, joka voi jopa johtaa lapsettomuuteen, kiitos kysymästä." Ja leveä hymy päälle. Itsepä kyselivät ruumiintoiminnoistani, olisivat iloisia että säästyvät yksityiskohtaisilta kuvauksilta verihyytymistä. :P

Lapset olisivat kyllä toiveissa, mutta mennään sillä mitä on annettu, ja katsotaan, miten käy.

Eleonore likes this

Meiltä kyseltiin kanssa usein, että joko kohta pienten jalkojen tepastusta, kun on oma koti ja kaikkea?? Onneksi sisko kertoi tulevista vauvauutisista, niin meidät on jätetty rauhaan. :) 

Meiltä ei kysytty, hienotunteista porukkaa vissiin...

Ah ihanaa vertaistukea lukea muiden kokemuksia! Mulla siis myös muiden mielestä ollu vauvakuumetta (ei ole) jo ihan vaan siksi että olen hoitanut työkseni lapsia (eri asia kuin sitoutua omaan) tai kun olen pitänyt jonkun vauvaa sylissä (sitähän se heti tarkoittaa kun pitää vauvaa sylissä). Asiassa on oltu jopa hyökkääviä ja joskus sanoinkin jollekkin että mistäpä kukaan tietää vaikka ois jo vuosia yritetty saada lasta. Lapsi toivottavasti joskus tulee muttei heti häiden jälkeen eikä tuttavien päätöksellä vaan sitten kun me kaksi ollaan valmiita :)

Me ollaan uusperhe ja meillä on yhteensä 4 lasta. Silti meiltäkin kyseltiin heti kihlautumisen jälkeen, milloin yhteisiä on tulossa. Vastasimme nauraen, että "kiitos vain, nämä neljä kullanmurua riittävät mainiosti" :lol: 

Aika vanhanaikaista kysellä lapsettomat parilta heti lapsista naimisiinmenon yhteydessä. :rolleyes:

Ihmiset kyselee meiltäkin tuota. Tosi töykeää. Pari kertaa on käynyt mielessä, että sanoisin ettemme voi saada lapsia, että utelut loppuisivat :/

Mainitsin kihlautumisestamme entiselle opettajalleni ja hän katseli ensin nimetöntäni, sitten vatsaani ja loi kasvoilleen veikeän ilmeen. Hän kysyi "onkos jotain muitakin uutisia?", eikä millään tahtonut uskoa, ettei ole. Kerroin hääsuunnitelmista myös lapsuudenystävälleni ja hänen ensireaktionsa oli "ihanaa! Ethän sä oo raskaana?! Eiku, hups... Tai siis, ootko sä raskaana?" Näytänköhän siltä, että olisin raskaana?! Mittani ovat kuitenkin pysyneet samana koko seurustelumme ajan. Ilmeisesti tuo sormus vain luo sellaisen harhakuvan... :spruce_up:

Lähipiirimme ei onneksi ole kysellyt vauvantekopuuhista. He taitavat tietää, että lapsia on turha odotella. Tuleva lankoni kuitenkin kysyi sulholta "millos te rupeette hankkimaan lapsia? Mulla on jo kaks, vaikka oon sua nuorempi!", mutta tulin siihen lopputulokseen, että hän vain haluaa muidenkin saavan oman osansa tuosta elämän karmeasta kohtalosta. On siis aika selvää, että emme pidä lapsista, vaan nautimme tässä liitossa vain toisistamme. :flirt:

On 12.5.2016 at 11:23 PM, Bla said:

Ihmiset kyselee meiltäkin tuota. Tosi töykeää. Pari kertaa on käynyt mielessä, että sanoisin ettemme voi saada lapsia, että utelut loppuisivat :/

Jos ette oikeesti voi saada, niin kannattaahan se sanoa. Mikäli näin ei ole, niin en ehkä lähtisi valehtelemaan. :D

ei ole onneksi kysytty

Vähän jännä, ettö niin monelta parilta on tätä kysytty, kun taas mä ja mun sulhanen ollaan saatu olla ihan rauhassa näiltä uteluilta. Hyvä sinänsä, koska eihän se kenellekään varsinaisesti kuulu. Asiaan voinee vaikuttaa se, että me ei vielä asuta yhdessä (ei siis minkään uskonnollisen syyn vuoksi, vaan olosuhteiden pakosta :D ). Mä vielä pari vuotta sitten ajattelin, että en halua lapsia, mutta viime aikoina mieleni on muuttunut. Ei silti mitään kiirettä :) 

Meillä on uusperhe, kuusi lasta. Kuulema pitäs vielä tehdä yhteinen lapsi tai kaksi, jotta perhe olis "kokonainen". Öhhhh.....

Luulen että meiltä ei kysytä :D ollaan uusioperhe ja lapsia yhteensä 8 :D

Onneksi ei ole vielä tullut mitään uteluita! Tähän voi tosin vaikuttaa, että lähipiirillä on aika pitkälti tiedossa miehen suhtautuminen lapsiin ja omat läheisimmät ystävät tietää myös sen, miten se on meidän suhteeseen vaikuttanut ja että se on ollut itselle arka asia. Eivät ehkä uskalla kysyä, mihin suuntaan ollaan päädytty..:D Oma nyt jo edesmennyt isoisä olisi varmasti jotain udellut ja vihjaillut. Katsotaan sitten, kun häät ja kolmikymppiset lähenee. :rolleyes:

Juuri kun olin tuolla aikaisemmin sanonut, ettei meiltä kukaan ole kysellyt vauvasuunnitelmista, niin ollessani Intiassa meininki olikin toinen. Heti kun menimme naimisiin, niin miehen sukulaiset alkoivat vihjailla, että 9 kuukauden päästä pitäisi sitten olla vauva kainalossa :wacko: Tähän tietysti vaikuttaa se, että Intiassa tuoreen vaimon odotetaan olevan raskaana viimeistään vuoden sisällä häistä - jos niin ei ole, alkavat perhe ja suku olla todella huolissaan. Mä nyt ainakin haluan odottaa, että saan mieheni asumaan luokseni, ennen kuin lapsia aletaan tekemään. Vaikeahan se on näin etäsuhteessa raskautua :D Siinä mielessä tämä fyysinen etäisyys on hyvä, että saamme ns. lisäaikaa lapsen hankkimiselle miehen sukulaisten silmissä, vaikka en minä tosissani mitään paineita ota.

*

Edited by Naakatar

Meillä häissä miehen puolen sukulaiset sanoivat, että häämekostani saakin sitten hyvin muokattua ristiäismekon. Oma isäni soitteli ennen häitä ja haaveili avoimesti isoisäksi tulosta. Toisaalta annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta toisaalta painostus tuntui vähän ikävältä...

Ei ole kyselty, ei ennen kihloja eikä jälkeen. Jännä nähdä kuinka käy kun tässä avioidutaan.

Tätä on paljon kyselty. Tosin lähipiiri tietää kyllä ettei vieläkään hetkeen.