Boolireseptejä


Guest Juomanlaskija

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

kuinka monelle tuosta tulee?

Tuosta kun laskee, niin boolia tulee yhteensä 5l. Yksi booliannos on n. 1-2dl, miettien, että ukot yleensä täyttävät mukinsa piripintaan, mutta itse täytän mukin yleensä puolilleen... :girl_blum: Eli yhdestä boolista tulee n. 25-50 annosta... Keskiarvo varmaan sen 35 annosta/booli... (? :grin: )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yellow Angel:

n. 37 annosta, vol. n. 9%

mitat litroina, 1 annos 1,5 dl

Eksoottisen hedelmäinen booli.

Maku: Puolimakea. Kevyt.

Väri: Hennon vaalea vihreä

Koristeet: Hedelmäcocktail

0,5 l Pisang Ambon Original -likööri

0,5 l vodka

1,5 l valkoviini

3 l alkoholiton päärynäsiideri

Jäitä

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest mammeliini

meille tulee tällänen.. tarkkoja mittoja en tiiä ku en oo koskaan isoa satsia tehny..

eli

viinaa

grean apple (omena liköri)

sprite

vissyä

eli jos tekis paukun lasiin nii annostus olis

2cm viinaa

2cm liköriä

sprite suurin osa

ja vissyä vaan lorautus makunsa mukaan.

tää on sellanen makseen kirpee. ite ihnoon makeita juomia nii toi on mun herkku :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Meille tulee näillä näkymin mustikkaboolia, eli

1 pll (0,7l) mustikkalikööriä

1 pll (0,7l) valkoviiniä

viinaa (40 %)

Spritea

viinaa ja spritea olen aina laittanut maun mukaan, pitänee selvittää oikeat suhteet niin on sitten helpompi tehdä isompia satseja.. Mutta spritea on yleensä tullut ainakin 1,5 litran pullo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Tässä meidän talvihäihin suunniteltu alkoholillinen booli...

Kaneliomena inkivääripotkulla

0,5 l vodkaa (40 %)

0,5 l Bols Golden Strike-kanelilikööriä (50 %)

0,75 l Ecusson-siideriä (5 %)

3,25 l Ginger alea

Ei välttämättä tarvitse mitään koristeita (kaneliliköörissä on kultahippuja), halutessaan voi tietenkin laittaa esim. tähtihedelmän (karambolan) viipaleita.

Voin lisätä kuvan, sitten kun tehdään seuraava maistiaiskierros.

PS. Jos joku joskus sattuisi tätä ohjetta käyttämään, niin olisi kiva jos muistaisitte mainita että on yhden Naikkari-morsiamen itse suunnittelema signature-booli :wub: Toisin sanoen suunniteltu täysin oman maun makuiseksi, omaan suuhun sopivaksi ja miksei meidän parisuhdettakin kuvaavaksi ;):lol:

Link to comment
Share on other sites

Pienen copy-pasteusvirheen ansiosta jätin tuohon vain tuon tujuimman vaihtoehdon eli tuota meidän boolia voi tehdä seuraavasti:

- 3.25 l ginger alea, jolloin tarjolla 5 litraa 9,75 prosenttista boolia TAI

- 4 l ginger alea, jolloin tarjolla 6,25 litraa 7,8 prosenttista boolia TAI

- 6 l ginger alea, jolloin tarjolla 7,75 litraa 6,29 prosenttista boolia

Ja syy siihen, miksi sekä alkoholeja että latrinkia on juuri nämä määrät johtuu pullojen koosta :girl_wink: Eli helpoimmalla pääsee illan aikana kun boolimaljan tyhjennyttyä uuden boolin tekee kaatamalla sinne esim. yhden viinapullon, yhden likööripullon, yhden siideripullon ja 2/3/4 isoa limsapulloa, u get the idea right? ;):P:girl_dance: Ettei kenenkään tarvitse liikaa miettiä täyttöhommissa, että mitenkäs tämä nyt menikään eikä boolikaan sitten tiukkeni illan mittaan liikaa :girl_drink1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Nostellaas tätä ketjua...Montakohan litraa tällä ohjeella tulee? Ja paljonko tulee % ?

 

 

Samoilla linjoilla täälläkin! Menestyksellä on käytetty jo useita kertoja!
Hyvää ja erittäin raikasta boolia tulee siis 5 l myös seuraavalla ohjeella:

0,5 L Vodkaa (60 %)
0,5 L Sour Apple likööriä (15 %)
2,0 L Sitruunajuomaa (Lidl´n versio spritestä)
2,0 L Sitruunavichyä (Lidl)

Aikalailla sama ohje kuin edellisellä mutta väri ei ole sininen. Likööri on vihreää mutta booli kokonaisuudessaan melko väritöntä. Itse pidän eniten juuri tuosta kirpeästä omenalikööristä mutta viime kesän häissä, joissa olin kaasona, osa loppuillan boolista tehtiin vaniljalikööriin. Kaupaksi meni komiasti sekin! Koristeeksi laitettiin carambolan lisäksi appelsiinimehusta Ikean sydänmuoteilla tehtyjä jääpaloja. Ja oli kaunista.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hyvä linkkivinkki boolin vahvuuden laskemiseen on drinkkiklubin alkoholilaskin, itse oon kokenut tuon ihan käteväksi. :)

 

Meille tulee raparperibooli, ja perusohjeella mennään. Kriteereinä oli raikas maku; ei liian makea (mansikka, vadelma) tai hapan (karpalo), vodkapohjaisuus ja pinkki väri. Testattiin boolia kaveriporukalla ja hyvin upposi kaikkiin. Ei tämä ehkä mikään maailman ihmeellisin booli ole, mutta juuri sopivan raikas ja neutraali.

 

Eli:

 

0,5 l vodkaa (40 %)

0,5 l De Kuyperin Sour Rhubarb -likööriä (15 %)

0,2 dl kuohuviiniä

1,5 l Spriteä

1,5 l vichyä

 

Boolista tulee vahvuudeltaan jotain 7,2 %:sta, ja väri on vaalea aprikoosi. (Tosin mukissa väri näytti vaaleanpunaiselta.) Siitä sai kuitenkin helposti pinkkiä, kun tipautti sekaan ihan pikkuisen ruusunpunaista pastaväriä. :D

Muokattu: , käyttäjä: darling
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Olen usein vastannut häiden tai juhlien juomista/boolista, koska "laitetaan asia ammattilaisen vastuulle" :D mutta viimeksi häissä oli roudattu Virosta paikalle perus mansikkaliköörit ja spritet. Toivoin hartaasti, että kukaan ei luullut minun olevan niin mielikuvitusrikas... Niillä ei kovin ihmeellisiä makumaailmoja saada aikaan, mutta toisaalta monissa häissä ei sitä vaaditakaan. Onneksi on olemassa sitrushedelmät! Käyttäkää niitä, jos teette vaikka ihan perus mansikkaboolin. Laitoin siihen kuohuviiniä, spriteä ja saman verran vichyä. Vichy on tärkeä, ettei boolista tule liian makea. Puristin joukkoon muutaman limen mehut ja kokonaisia limelohkoja, niin boolista tuli tosi raikas ja yllättävän hyvä. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että jos on jotain todella makeaa, tarvitaan vastapainoksi jotain hapokasta. 

 

Tosi hyvä booli/drinkkiohje samoilla suhteilla:

 

0,5 litraa vodkaa (ginikin sopii)

0,5 litraa Midori Melon likööriä (vihreä melonilikööri)

1 litra ananasmehua laadukasta

1,5 litraa indian tonicia

0,75 litraa kuivaa valkoviiniä tai kuohuviiniä

Vichyä maun mukaan, ainakin 0,5 litraa mutta voi hyvin laittaa 1,5 litraa.

 

 

ja pirusti limeä, sitruunaa, karambolaa mitä vaan :P

 

Boolista tulee tropiikin vihreä, hieman samea. 

 

Tästä määrästä tulee 5,75 litraa jos laittaa koko pullon vichyä ja alko% 6,6 eli aikamoisen sopiva :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...