Alkoholijuomat Tallinnasta


Pinni

Recommended Posts

Nyt kaivattas pikaseen vinkkejä, että millä olette menneet tallinnaan ja minkälaisella paketilla, mitä maksanut? Kaikki laivamatka+ auto tarjoukset mitä olen löytänyt on olleet sikahintasia. Monenko hengen voimin olette tallinnassa käyneet?

Moikka Puten

Me mentiin just viime lauantaina Viking X-press:llä lähtö 11.30 takasin 20.30, hlöauto ja kaksi matkustajaa 124 euroa, päivällis/illallisbuffet kuului hintaan. Tällä hinnalla siis auton saa ajaa ulos laivasta.

Kysy suoraan puhelintilauksesta. En ainakaan itse löytänyt tätä Vikingin sivuilta vaan meille kertoivat sen puhelimitse.

Ja vielä vinkiksi, että käytimme SuperAlkoa, jolloin voitiin rauhassa kotona neitstä tilata ja maksaa juomat ja olivat kaikki pakattuna sovittuun kellonaikaan sitten kaupassa. Hyvin toimi ja helppoa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 895
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heippa,

Viinikauppa.com:ista tilataan 108 laatikkoa Slots Pilsener olut 4,6%. Maksaa 825 €, näiden suhteen olemme ajatelleet etsiä kimppaostajia... neljälle jos tuon jakaa niin tulisi 27 lootaa ja 206,25 €.

Minua kiinnostaisi tietää millä kyydillä/tavalla lava Suomeen? Ja mitä maksaa verot??

Link to comment
Share on other sites

Moi! Alkoholin roudaus on sitten heinäkuun häihin pian edessä! Isoilla matkalaukulla ja juomakärryllä mennään...! Kumpikohan laivoista - Tallink vai Viking Line XPRS kannattaa valita juomien hankkimiseen? Olisi kiva jakaa laiva/viinatarjousvinkit tässä ketjussa! Superalkostahan tietty saisi juomia vielä halvemmalla, mutta tuskin sieltä saisi kaikkia haluamiamme merkkejä.

Link to comment
Share on other sites

Auttakkee tietämätöntä. Olen tässä miettinyt josko häissämme tarjoaisimme myös viiniä ruokajuomana, vaikka emme itse ole viinin ystäviä. Suunnitelmissa on hakea virosta juomaa ja ehkäpä ton superAlkon kautta, joten, mulla ei oo hajuukaan noista viineistä, et mitä kannattas ostaa. Hinta tarttis olla tietty mahdollisimman halpa, ku pudjetti ei oo suuremmoinen, mut maku semmonen et menis alas ilman irvistelyjä :D. Joten ottaisin ilomielin vastaan suosituksia vaikka ton superAlkon valikoiman perusteella, että mitäs valkkaria ja punkkua mun sitten kantsis harkita. Ja jos jollain on kokemusta noista ihan halvimmista (jopa 1,98 egee per pullo) versioista, ni niistäkin kuulisin mielipidettä kernaasti. Itse siis emme perusta viineistä joten ei sen tarjottavan viinin mielestämme tarvitse olla mitään huippulaatua.

Ja toinen kysymys koskisi sitten onnittelumaljaan suunnitteilla olevaa kuohuviiniä. Katselin tuolla superAlkon sivuilla tämmösiä vaihtoehtoja: Sovetskoje Zolotoje 10 %, 1,98€/plo, Coralba Spumante 9,5 %, 2,62€/plo ja Duc de Paris Demi-sec 10,5 %, 3,20€/plo. Onkos noista kokemuksia, tietty otettas tota halvinta kaikkein mieluiten, mut jos se on jotain ihan järkkyä maultaan, ni ei viitsisi. Mielellään ei mitään kuivaa haluttaisi kuitenkaan, että itsekkin pystyisi juomaan edes sen onnittelumaljan verran, kuiva on sitä kaikkein kauheinta mielestämme :D. Samoin tietty viineissä voisi olla fiksua valita jotain puoli makeaa tms... ?

Link to comment
Share on other sites

Me varattiin just eilen tallink/siljan kautta reissu heinäkuulle.

Baltic Princessin 22h risteily (2 x A-luokan 2 hengen hytti ja henkilöauto) yhteensä 138 euroa. Tuon auton saa vissiin vielä ilmaiseksi jos ostoksia tekee yli 300 eurolla. Oli joku kesäkampanja, ei paha!

Nyt sitten oma kysymys.. Eli kuinka paljon tavallisen auton/farmarin ripustukset kestävät viinaksia?? Eli millaisia satseja olette normiautoilla tuoneet? Onko tyyliin 20 laatikkoa olutta ym. ja n. 60 litraa viiniä sula mahdottomuus??? :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Nindi: vaikka ei itse välitä viinistä, niin ei silti kannata tarjota vieraillekaan mitään "just menee kurkusta alas" -viiniä. Mä en juo viiniä ollenkaan, mutta tottakai haluan että vierailla on maistuvaa juotavaa. Ei huippulaatua, mutta ei halvintakaan. Ja toki kannattaa huomioda se, että kallis hinta ei kerro hyvästä mausta, ja toisinpäin. Kannattaa maistaa (tai maistatuttaa jollakin, joka viinejä enemmän juo) ennen kuin valinnan tekee.

Kannattaa valita viinit sen mukaan, mikä on yleinen mielipide (eli ei siis sitä kaikista kuivinta tai makeinta), eikä niinkään vain oman mieltymyksen perusteella.

Muakin kyllä kiinnostais suositukset kohtuuhintaisista valkkareista ja punkuista.

korppu: isompi perheauto kestää tuon määrän hyvinkin (laskin kilot noin suurinpiirtein tuolle määrälle), mutta vanhalla, pienellä autolla en lähtisi kokeilemaan, varsinkin jos viinakset kyydissä pitää ajaa pidempi matka.

Link to comment
Share on other sites

Kiitti m.crane. Itsekin laskeskelin henkilöiden ja viinaksien painoja ja tulin siihen lopputulokseen, et ei pitäis tehdä tiukkaa.

Nyt kaipailisin suosituksia hyvistä ja edullisista hanaviineistä (punaiset ja valkoiset) joko tallinkin preorderin käyttäjiltä tai sitten tallinnan sataman alkomaholikaupoissa vierailleilta.

Link to comment
Share on other sites

Nyt kaivattas pikaseen vinkkejä, että millä olette menneet tallinnaan ja minkälaisella paketilla, mitä maksanut? Kaikki laivamatka+ auto tarjoukset mitä olen löytänyt on olleet sikahintasia. Monenko hengen voimin olette tallinnassa käyneet?

Eckerön Nordlandia, farmari auto, 2 ihmistä, 2 buffetaamiaista, päiväristeily 84 e yht. n. 30 keissiä kaljaa + viinat ja viinit mahtui hyvin. olis mahtunu paljon enemmänkin.

Link to comment
Share on other sites

Guest viini turisti
Auttakkee tietämätöntä. Olen tässä miettinyt josko häissämme tarjoaisimme myös viiniä ruokajuomana, vaikka emme itse ole viinin ystäviä. Suunnitelmissa on hakea virosta juomaa ja ehkäpä ton superAlkon kautta, joten, mulla ei oo hajuukaan noista viineistä, et mitä kannattas ostaa. Hinta tarttis olla tietty mahdollisimman halpa, ku pudjetti ei oo suuremmoinen, mut maku semmonen et menis alas ilman irvistelyjä :D. Joten ottaisin ilomielin vastaan suosituksia vaikka ton superAlkon valikoiman perusteella, että mitäs valkkaria ja punkkua mun sitten kantsis harkita. Ja jos jollain on kokemusta noista ihan halvimmista (jopa 1,98 egee per pullo) versioista, ni niistäkin kuulisin mielipidettä kernaasti. Itse siis emme perusta viineistä joten ei sen tarjottavan viinin mielestämme tarvitse olla mitään huippulaatua.

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta... En siis itsekään mikää viiniasiantuntia ole, mutta ehkä ns. peruskuluttaja viinien suhteen ja tuolla SuperAlkossakin on tullut vierailtua joskus... Olen samaa mieltä m.cranen kanssa siitä, että vaikka juhlakalut itse eivät viinin ystäviä olekaan niin ei ehkä silti kannata vieraillenne tarjota sitä kamalinta/halvinta myrkkyä... Toki halvoistakin viineistä löytyy helmiä, mutta se selviää monesti vain maistamalla ja moni noista Tallinnan "halpaviineistä" näyttäisi olevan sellaisia joita Suomessa ei ole päässyt maistelemaan.

Et maininnut oletteko ostamassa viinit pullossa vai laatikossa, mutta itse silmäilin lähinnä noita SuperAlkon laatikkoviini vaihtoehtoja... Näin viinin peruskuluttajana (jollaisia varmaan moni häävieraistakin on) voisin mainita omien kokemusteni pohjalta joitakin kohtuu hintaisia kelpo viinejä.

Eli esimerkiksi Ranskalainen J.P.Chenet Cabernet Syrah (punaviini, punainen etiketti/laatikko) on varsin suosittu ja "helppo" viini. Samaan sarjaan löytyy myös valkoviin: itse pidän tuosta J.P.Chenet Medium Sweet 11%, mutta tuo kuivempi vaihtoehto J.P.Chenet Colombard-Chardonnay 11,5% lienee yleisemmin ihmisten makuun ja parempi esim. ruokaviiniksi.

Chileläiset viinit ovat yleisesti ottaen varsin onnistuneita (jos itse valitsen sattumanvaraisesti minulle uutta viiniä, luotan yleensä juuri Chileläisiin viineihin): Cono Sur Cabernet Sauvignon 12,5% (punaviini) on loistava vaihtoehto, mutta todennäköisesti hieman kalliimpi. Jostain muistan lukeneeni, että Chileläinen Vina Maipo (Cabernet Sauvignon, punaviini ja Chardonnay, valkoviini) on "uusi J.P. Chenet" (viitaten siis kyseisen viinin suosioon), mutta trendikkäämpi ja tuoreempi vaihtoehto. Meillä kaapissa laatikko juuri tuota punaista Vina Maipoa odottamassa. Tarkoitus nauttia se vasta loppukuusta vieraiden seurassa, joten voin tarvittaessa vasta myöhemmin antaa henkilökohtaisen tuomioni kyseisestä viinistä... Ehkä turhana tietona vielä, että itse ostimme SuperAlkosta tuollaisen suht edullisen chileläisen laatikkoviinin San Durango Cabernet Sauvignon, joka nyt menetteli ruuan kanssa, mutta oli varsin täyteläinen (Heh, en todellakaan hallitse sitten mitään oikeita viini termejä! :girl_wink: ) eikä ehkä ollut ainakaan ihan minun makuuni, koska pidän hieman kevyemmistä viineistä...

Enkä siis väitä olevani mikään viini tietäjä (tarkennuksena tämä, koska joku kuitenkin kritisoi "suosituksiani"), ja myös minä lukisin mielelläni muiden kokemuksia/suosituksia noista Tallinnassa myytävistä edullisista laatikkoviineistä.

Link to comment
Share on other sites

Tietämättömille viinien valintaan suosittelisin sellasta kuin viiniweb.net. Tuolta löytyy aika moni viinilaatu, parhaimmat viinit -taulukko ja porukka pääsee ite arvostelemaan, joten luulisi, että toi edustaa enemmistön mielipidettä. Mulle ainakin oli hyvä apu. Joku kun mietti, saako halvalla hyvää niin katsoo vaan tuolta, onko esim Superalkon halvin tai toiseksi halvin viini saanut hyviä arvosteluja.

Myös Viinistä viiniin -kirja on aika kätevä apu, jos miettii ostavansa jotain viiniä ja on epävarma sen suhteen. Ja suurinta osa noista Virossa myytävistä viineistä ja kuohareista myydään myös Alkossa. Ei ole kauhean iso sijoitus käydä ostamassa Alkosta yhtä pulloa kokeilumielessä ja sitten päättää, käykö sitä hamstraamassa naapurimaasta juhliin isomman määrän. :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Meidän tallinnan matka ,arkipäivä Tallinkin laivalla 4hlöä+henkilöauto 94€ :)

Ettekö aio takaisin tulla? Tallinkin sivuilla autopaketti näyttäisi maksavan 100€/suunta...

Tallink/Siljan ja Viking Linen sivuja kun ollaan tarkkailtu, niin ei kai alle 100€:lla autolla tallinnassa käydä!

Sen mitä juomien hinnoissa säästää, hukkaa helposti auton lauttamaksuihin...

Me ollaan ajateltu seuraavaa:

3 kantajaa nokkakärryillä maksaisi 54€ menopaluu ja ehkäpä 15 lavaa olutta, 6 laatikkoa kuoharia, 3 mäyräkoiraa vodkaa ja mahdollisesti vielä siideriä/lonkeroa saisi tulemaan.

Link to comment
Share on other sites

Auttakkee tietämätöntä. Olen tässä miettinyt josko häissämme tarjoaisimme myös viiniä ruokajuomana, vaikka emme itse ole viinin ystäviä. Suunnitelmissa on hakea virosta juomaa ja ehkäpä ton superAlkon kautta, joten, mulla ei oo hajuukaan noista viineistä, et mitä kannattas ostaa. Hinta tarttis olla tietty mahdollisimman halpa, ku pudjetti ei oo suuremmoinen, mut maku semmonen et menis alas ilman irvistelyjä :D. Joten ottaisin ilomielin vastaan suosituksia vaikka ton superAlkon valikoiman perusteella, että mitäs valkkaria ja punkkua mun sitten kantsis harkita. Ja jos jollain on kokemusta noista ihan halvimmista (jopa 1,98 egee per pullo) versioista, ni niistäkin kuulisin mielipidettä kernaasti. Itse siis emme perusta viineistä joten ei sen tarjottavan viinin mielestämme tarvitse olla mitään huippulaatua.

Ja toinen kysymys koskisi sitten onnittelumaljaan suunnitteilla olevaa kuohuviiniä. Katselin tuolla superAlkon sivuilla tämmösiä vaihtoehtoja: Sovetskoje Zolotoje 10 %, 1,98€/plo, Coralba Spumante 9,5 %, 2,62€/plo ja Duc de Paris Demi-sec 10,5 %, 3,20€/plo. Onkos noista kokemuksia, tietty otettas tota halvinta kaikkein mieluiten, mut jos se on jotain ihan järkkyä maultaan, ni ei viitsisi. Mielellään ei mitään kuivaa haluttaisi kuitenkaan, että itsekkin pystyisi juomaan edes sen onnittelumaljan verran, kuiva on sitä kaikkein kauheinta mielestämme :D. Samoin tietty viineissä voisi olla fiksua valita jotain puoli makeaa tms... ?

Spumante on ainakin mun makuun hyvä ja halpa kuohari. Se on tosi makeaa ja sitä saa suomenkin alkoista, jos maistaa haluat!

Link to comment
Share on other sites

Kokemuksia tallinkin pre-orderista???

Laskin noin äkkiseltään että ainakin oluet,siiderit ym.on halvempia tilata tuolta tallinkilta, kuin esim. super-alkosta maista. Väkeviä viinoja ei mainosteta tietty olleskaan tuolla tallinkin sivuilla, mutta se juuri askarruttaakin, onko ne sitten yhtä halpoja kuin maissa? Tarkotus ois ostaa 10 litraa jonkin sortin vodkaa booliin, 10 litraa likööriä plus sitten oluet,siiderit ja lonkerot..

Ja väkevien hinnathan näkee, kun valitsee sivuilla kieleksi viron :) Ainakin pari vuotta sitten itse katselin väkevienkin hintoja tällä kikalla (viinojen nimethän on pääosin samat kielellä kun kielellä).

Itse kun vertailin SA:n ja Tallinkin hintoja, niin totesin SA:n olevan huomattavasti halvempi!

5 litraa 80% Vodkaa SA:ssa 76,69€ Tallink 89,92

Olutlava SA:ssa 11,95€ Tallink 14,50

Kuohuviini SA:ssa 3,45 Tallink 4,90

Link to comment
Share on other sites

Meidän tallinnan matka ,arkipäivä Tallinkin laivalla 4hlöä+henkilöauto 94€ :)

Ettekö aio takaisin tulla? Tallinkin sivuilla autopaketti näyttäisi maksavan 100€/suunta...

Tallink/Siljan ja Viking Linen sivuja kun ollaan tarkkailtu, niin ei kai alle 100€:lla autolla tallinnassa käydä!

Sen mitä juomien hinnoissa säästää, hukkaa helposti auton lauttamaksuihin...

Me ollaan ajateltu seuraavaa:

3 kantajaa nokkakärryillä maksaisi 54€ menopaluu ja ehkäpä 15 lavaa olutta, 6 laatikkoa kuoharia, 3 mäyräkoiraa vodkaa ja mahdollisesti vielä siideriä/lonkeroa saisi tulemaan.

Juu kyllä meillä tuohon hintaa kuuluu menopaluu matka :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...