Jump to content
Naimisiin.info

Kuinka paljon olet valmis maksamaan hääpuvustasi?


mirjami

Recommended Posts

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ensin ajattelin teettää puvun n.600€ budjetilla. Lovebirdsistä ostin kuitenkin valmiin mekon, josta saa pienillä n. 100€ muokkauksilla juuri sellaisen kuin halusinkin. Kaupan päälle sain vielä vannealushameen, jota en kylläkään tule koskaan käyttämään. Mekon voin häiden jälkeen lyhentää ja käyttää sitä tulevina vuosina muissa juhlissa, kun päällystämme mekon tummalla tyllillä.

Puku maksoi 300€ ja muokkaukset 100€. Häiden jälkeiset muokkaukset maksavat 200€. Eli budjetoimallani 600€:lla saan pitkäkestoisen ja monipuolisen puvun. Hurraa kierrätykselle!  ^_^

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen
Link to comment
Share on other sites

Alunperin ajattelin, että tonnilla olisi saatava sekä puku että huntu, bolero ja kengät ym. eli koko varustus. Mutta kun kävi ilmeiseksi, että mun on pakko tilata puku erikseen enkä voi ostaa suoraan liikkeestä standardimittaista, mun oli luovuttava tästä hintahaaveesta. Tarjouspuvut ja käytetyt eivät siis tule kysymykseen, kun mulla on pituutta sen verran keskivertomorsianta enemmän, että peruspuvut jäävät liian lyhyeksi ilman korkoakin.  :( Yli tonni menee nyt sitten pelkkään pukuun. Vitsit että harmittaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

500 oli oma ehdoton maksimi pukua hankittaessa. Liikkeessä sitten työntekijä bongasi muutaman sovituksen jälkeen puvun, jonka tahtoi nähdä päälläni, hintaa tällä puvulla 550. Lienee sanomattakin selvää, että tämä puku sitten olikin Se Puku. Ennen kuin ehdin asiaa sen kummemmin puntaroida, tarjottiin budjettini tietoisen ylittämisen hyvittämiseksi ilmaiset korjausompeleet, joten loppupeleissä budjetti jopa alittui muutamilla kympeillä :)

Link to comment
Share on other sites

Viissataa oli munkin kipuraja. Ostin käytettynä, tiesin alun alkaen että liikkeestä ostettuun ei ole varaa ja kiinapukua en huoli. Korjausten jälkeen budjetti kyllä meni yli... Mutta myin puvun pois ja lppujen lopuksi yli tonnin puvulle (ilman muokkauksia liikkeessä tämän verran) tuli hintaa 150 €. Ei paha täydellisestä puvusta  :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Mun pukubudjetti oli alunperin 0,00e koska piti laittaa siskon vanha puku.. No eihän se sitten mahtunutkaan päälle, joten kauppaan oli rynnättävä! Katsoin myös käytettyjä netistä, mutta mukavan näköiset oli siellä sun täällä. 

Kokeilin erilaisia pukuja, mutta yllätys oli suuri kun se,mitä myyjä vaan ehdotti, että haluatko kokeilla myös tämän tyyppistä pukua, olikin se THE PUKU! Näytti ja tuntui ihanalta, ihan kuin mulle tehty! :o Myyjä kysyi haluatko tietää hinnan, aattelin jo että ou nou.. No siellä olikin kaikki sen malliston puvut puoleen hintaan, maksettavaa jäi 329,50e :D 

Täytyy vielä ostaa jokin bolero, mutta tuo hinta uudesta puvusta on vähintäänkin kohtuullinen!!

Link to comment
Share on other sites

Olen ajatellut että budjetti on noin 1200. Olisi kyllä mahtavaa jos löytäisin halvemmalla! 

Eka puku mistä tykkäsin (sovitin n. 10 pukua ja tämä oli ainut mistä pidin), maksoi alennusten kanssa sen 1300... :D

Musta tuntuu vähän, että oon aika nirso ja sen takia pelkään että joudun pulittamaan siitä että saan juuri sellaisen puvun kun haluan. Jää nähtäväksi!

Link to comment
Share on other sites

Itsellä budjettina oli 500e. Tykästyin kuitenkin pitsipukuihin joiden hinta liikkui 1000e:n yläpuolella.

Hyvää tuuria oli kuitenkin matkassa, sillä löysin netistä käytettynä lopulta saman merkkisen puvun jota olin uutenakin sovittanut. Budjetti ylittyi näin vain hieman ja sain puvun 550e:llä.

Työlästä on toki lähteä sovittamaan yhtä pukua kerrallaan toisten koteihin mutta tässä tapauksessa kannatti ja reissuja jouduin tekemään vain kaksi! :)

Link to comment
Share on other sites

Aluksi olin ajatellut vuokrata puvun. Mutta pukujen vuokraushinnat olivatkin korkeat, että ostin lopulta mekon alesta hääliikkeestä, joka lopettaessaan myi kaikki puvut -50% alella.

Puvun hinnaksi tuli siis 600€, joka oli minulla ehdoton maksimi. Oon nyt jälkeenpäin huomannut, että myös Facen kirpparilta saa todella edullisesti käytettyjä ja hyvä kuntoisia hääpukuja! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Puvusta tuli todettua, että se ei ole häiden pääasioita. Sen pitää toki olla mukava, sopiva ja omannäköinen, mutta lopulta juhlien onnistumisen kannalta on ihan sama millainen se tarkalleen on. Päätin siis pihistää ja laitoin pukubudjetin maksimiksi 100 euroa. Sopivan juhlava mekko löytyi vintageliikkeestä kuudellakympillä, mikä on sikäli hyvä, että jää varaa muuhunkin, esimerkiksi hankkia sulhaselle vaatteita (se käyttää etenkin etsinnässä olevia housuja enemmän kuin mä juhlamekkoani, joten parinkinsadan panostus on tässä asiassa oikein fiksu!).

Oma vaate- ja kaunistautumisbudjetti jäi kahteensataan, sulholla meni nelisen sataa. Lopulta laitoin toisiin juhliin viisi vuotta vanhan mekon päälle, se vaan tuntui paremmalta kuin vihkipäivänä päällä ollut vintagemekko, joka *khm* kiristi vyötäröltä nyt kesällä...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Itselleni jää ainoaksi vaihtoehdoksi puvun teettäminen, sillä olen 156 cm pitkä, mutta paljon keskivertoa rintavampi. Kävin sovittamassa monia todella erilaisia pukuja hääpukuliikkeessä, mutta se paraskaan ei lopulta istunut rinnan päältä kunnolla. Maksoi vielä alennuksessakin yli tonnin, joten sillä summalla saan takuulla teetettyä täydellisen puvun itselleni. Vaikka puku tuleekin kalliiksi, niin haluan edes hääpukuni olevan vartalotyypilleni suunniteltu ja tehty, kun melkein aina kaikki vaatteet ovat minua pidemmille ja hoikemmille suunniteltuja. :) Nyt täytyykin vain sitten löytää pukuideaani sopivat kankaat!

Link to comment
Share on other sites

Olin valmis maksamaan n. 500€, mutta löysinkin puvun hurjasta alennuksesta Zazabellan rekistä, ja lopulliseksi hinnaksi tuli vain 82€ (+pukupussi 20€). Enpä ollut odottanut että satasella selviän mekko-ostoksilta.. Täydellinen mekko ei ole, mutta nyt voi hyvällä omalla tunnolla viedä ompelijalle ja tehdä muutoksia, kun kerran budjetti alittui noin reilusti. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Puku tulee maksamaan reilut 200 e (mittojen mukaan teetetty Briteistä). Kengät tuskin maksavat mitään, sillä ajatuksena on ollut karjalaisia sukujuuria kunnioittaen käyttää edesmenneen ja suutarina toimineen ukkini tekemiä lipokkaita. Asusteisiin ja alusvaatteisiin käytän maksimissaan 100 e, joten kaikkineen hintaa tulee se n.300e. Tottakai mahdolliset puvun korjaukset voivat tätä nostaa, mutta sen näkee sitten kun puku on kotona.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...