Jump to content
Naimisiin.info

Kuinka paljon olet valmis maksamaan hääpuvustasi?


mirjami

Recommended Posts

sama mieltä :girl_sigh:

Minulla oli oikeastaan yksi sääntö. En halua, että hääpukuni maksaa vihkisormustani enemmän. Toisaalta olisin halunnut tehdä itse puvun, mutta minulle sanottiin niin paha sanonta että luovuin suunnitelmasta, sillä aina kun koskin kankaaseen kuulin kaikuna päässäni tämän sanonnan... Halusin puvun joka olisi ehdottomasti alle 500, mutta 800 varasin budjettiin, sillä haluan puvun olevan myös mieleinen.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kun edellisen kerran menin naimisiin , maksoi pukuni 80e ja korjaukset 20e eli yhteensä 100e ... Tällä kertaa eli kun toistamiseen menen naimisiin, menee kipuraja ( sisältyy kaikki tarvittava) 500-600e...

Link to comment
Share on other sites

Hoh, äitini hääpuvun oli pilannut kissat.. Ai että kun on kiva kun on eläimiä. Suunnitelmiin siis mutos :( Ajattelin tilata puvun netistä jostain ulkomaalaisesta halpis kaupasta, hintaa saisi maksimissaan olla n. 250€. Löytynyt jo monia aika ihania jotka alittavat tämän :)

Näitä sivuja selatessa ei voi kuin ihmetellä suomalaista hääpukujen hintatasoa ja sitä, että niistä ollaan valmiita maksamaan todella huimia summia! Netistä löytyy paljon halvalla kauniita pukuja :)

Se, että ihmiset on valmiita maksamaan hääpuvustaan paljon enemmän kuin pari satasta johtuu siitä, että useimmiten morsiamet haluavat nähdä puvun yllään ennen kuin ostavat sen. Toinen juttu on myös se, että aina netistä tilattu puku ei olekaan sellainen kuin kuvan perusteella olettaisi. Toki monet ovat saaneet onnistuneen ja kauniin puvun netistä, mutta on myös niitä, jotka ovat joutuneet pettymään pahasti. Meinasin itsekin tilata puvun valmistajalta, jolla on tehdas Kiinassa, mutta homma meni niin epämääräiseksi, että en uskaltanut. Sitten voi miettiä, että kuinka paljon niille puvun valmistaville ompelijoille oikein maksetaan työstään jos siellä valmistettu hääpuku maksaa Suomessa noin 200 euroa. Pelkät kankaat maksavat tuon verran tai enemmän jos täältä ostaa. En halua moralisoida ja monet "kunnon" hääpuvutkin valmistetaan nykyään kaukoidässä, mutta ei kaikkia. Mutta jos uskaltaa tilata ja on pukuunsa tyytyväinen niin eihän siinä sitten mitään. :)

Link to comment
Share on other sites

Sitten voi miettiä, että kuinka paljon niille puvun valmistaville ompelijoille oikein maksetaan työstään jos siellä valmistettu hääpuku maksaa Suomessa noin 200 euroa. Pelkät kankaat maksavat tuon verran tai enemmän jos täältä ostaa. En halua moralisoida ja monet "kunnon" hääpuvutkin valmistetaan nykyään kaukoidässä, mutta ei kaikkia. Mutta jos uskaltaa tilata ja on pukuunsa tyytyväinen niin eihän siinä sitten mitään. :)

Kannattaa myös huomioida palkka- ja hintataso. Vaikka kangas Suomessa maksaa 200e ei se maksaa samaa esimerkiksi Kiinassa. Ja jos maksat puvusta 200e ja se menee Kiinassa suoraan ompelijalle on se paikallisessa palkkatasossa huima summa. Tämä siis siinä tapauksessa, että tilaa netistä suoraan paikalliselta tekijältä. Tietty jos tilaa jostain liikkeestä on se ompelijan summa pienempi. Ei pidä aina ajatella mustavalkoisesti, eli jos jotain valmistetaan halpatuotannon maissa niin samalla riistetään näitä työntekijöitä.

Sitten itse aiheeseen:

Itsellä puku maksaa muistaakseni jotain 1500e tai pikkuisen alle. Kengät ja muut päälle varmaan 500e luokkaa. Olen valmis maksamaan laadusta ja siitä, että puku/kengät oikeasti istuvat ja näyttävät hyvältä päällä. Kyseessä on kuitenkin se juhla, joka vaikuttaa/merkitsee eniten elämässä ja jonka kuvat säilyvät niin monen kirjahyllyssä yms. että olisi silkkaa typeryyttä säästää väärässä kohdassa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sitten voi miettiä, että kuinka paljon niille puvun valmistaville ompelijoille oikein maksetaan työstään jos siellä valmistettu hääpuku maksaa Suomessa noin 200 euroa. Pelkät kankaat maksavat tuon verran tai enemmän jos täältä ostaa. En halua moralisoida ja monet "kunnon" hääpuvutkin valmistetaan nykyään kaukoidässä, mutta ei kaikkia. Mutta jos uskaltaa tilata ja on pukuunsa tyytyväinen niin eihän siinä sitten mitään. :)

Kannattaa myös huomioida palkka- ja hintataso. Vaikka kangas Suomessa maksaa 200e ei se maksaa samaa esimerkiksi Kiinassa. Ja jos maksat puvusta 200e ja se menee Kiinassa suoraan ompelijalle on se paikallisessa palkkatasossa huima summa. Tämä siis siinä tapauksessa, että tilaa netistä suoraan paikalliselta tekijältä. Tietty jos tilaa jostain liikkeestä on se ompelijan summa pienempi. Ei pidä aina ajatella mustavalkoisesti, eli jos jotain valmistetaan halpatuotannon maissa niin samalla riistetään näitä työntekijöitä.

Sitten itse aiheeseen:

Itsellä puku maksaa muistaakseni jotain 1500e tai pikkuisen alle. Kengät ja muut päälle varmaan 500e luokkaa. Olen valmis maksamaan laadusta ja siitä, että puku/kengät oikeasti istuvat ja näyttävät hyvältä päällä. Kyseessä on kuitenkin se juhla, joka vaikuttaa/merkitsee eniten elämässä ja jonka kuvat säilyvät niin monen kirjahyllyssä yms. että olisi silkkaa typeryyttä säästää väärässä kohdassa. ;)

Ilman muuta kankaat maksavat vähemmän siellä, mutta eivät niin vähän, että tuosta kovin paljon jäisi ompelijoille käteen. Kyseessähän ei kuitenkaan ole yksityiset ompelijat, vaan isot tehtaat, joiden taskuun rahat menevät. Minä en ainakaan ole löytänyt mitään yksityistä kiinalaista ompelijaa netistä, jonka kautta tilatessa voisi varmistua, että varmasti rahat menevät ompelijalle. Eikä toki mustavalkoisesti niin AINA olekaan, että työntekijää riistetään, mutta valitettavasti edelleen useimmissa tapauksissa. Mutta kuten sanoin, tarkoitus ei ollut moralisoida eikä itsellänikään tuo epäilys ompelijoiden huonosta palkkauksesta se suurin syy puvun tilaamatta jättämiseen ollut. :)

Link to comment
Share on other sites

Ihan sama mieltä.

Tjaa. Ihailemani mekko maksaa 189 euroa, jonka olen ajatellut myös hankkia. Alle 500 euroa se sais maksaa, ihan mielettömiä summia en ole valmis laittamaan.
Link to comment
Share on other sites

Se ei ole automaattisesti tosiaan niin, että jos länsimaalaiset jotain saavat Kiinasta halvalla ostettua, harrastetaan siellä rankalla kädellä ihmisten sortamista. Palkkatyötä sielläkin tehdään, Suomessakin on huonosti palkattuja työntekijöitä.

Itse en voi alkaa jeesustelemaan tässä asiassa, kyllä minä ostan muutkin vaatteeni H&M: ltä, jotka tuotetaan halvalla köyhissä maissa. Valitettavasti kaikesta murehtimiseen ei riitä energia!

Link to comment
Share on other sites

Tässäpä minun tarinaani puvun hinnasta.... Kauhean ristiriitaisia tuntemuksia pukujen hintojen suhteen minulla, enkä siis vielä omista pukua.

Ensin ajattelin vuokrata puvun 200-300 eurolla, mutta eihän sellaista vuokrapukua ole olemassakaan, millaisen haluaisin, saatika tuohon hintaan!! Pääkaupunkiseudun vuokrahinnat ovat reilusti kalliimpia, kuin jos esimerkiksi tilaisi netistä kiinassa teetetyn mittatilauspuvun!! No sitten päädyin asettamaan tilauspuvulle hintarajan 400euroa ja muutaman vaihtoehdon olen löytänytkin ulkomaisilta nettisivuilta/morsiuskaupoista, mutta epäilyttää niin kovin tilata netin kautta, kun ei näe eikä voi sovittaa pukua, etenkin kun olen lukenut naikkareiden kirjoittamia kokemuksia!! Hyvinkin on joillekin tilauspuvun kanssa käynyt ja ovat saaneet aivan täydellisen puvun, mutta kun niitä todella huonojakin kokemuksia on joukossa... Kotimaisen verkkokaupan kautta taas saattaisi olla luotettavampaa tilata, mutta tällöin puku, jota olen katsonut, maksaisi jo 450€ + vannehame ja muut tykötarvikkeet.

Helsingin morsiuspukuliikkeistä ei ole tullut vastaan yhtään mieleistä pukua tuohon hintaan!! Kerran ajattelinkin jo hetken sovitettuani yhtä aivan ihanaa pukua, että maksaisinko siitä tuhat euroa, puvun hurmassa ajattelin että eihän se nyt ole paha hinta, kerrankos sitä, mutta tulin järkiini ja jätin puvun ostamatta... no nyt se samainen puku olisi alennusmyynnissä ja hintaa tulisi pienine muutoksineen n. 550€... + sitten vannehame. Ei enää niin paha hinta, ja ehkä voisin nostaa taas puvun hintarajaa 600 euroon saadakseni tuon unelman... mutta tiedän, että halvemmallakin vielä saisi... : ) tuleeko tästä ikinä loppua!!! Onkohan kenelläkään yhtä vaikeaa...

Olenkohan mennyt jo liian pitkälle miettiessäni hintaa ja kuinka paljon raaskin maksaa, kohta jään ilman pukua!!! : )

Link to comment
Share on other sites

Se ei ole automaattisesti tosiaan niin, että jos länsimaalaiset jotain saavat Kiinasta halvalla ostettua, harrastetaan siellä rankalla kädellä ihmisten sortamista. Palkkatyötä sielläkin tehdään, Suomessakin on huonosti palkattuja työntekijöitä.

Itse en voi alkaa jeesustelemaan tässä asiassa, kyllä minä ostan muutkin vaatteeni H&M: ltä, jotka tuotetaan halvalla köyhissä maissa. Valitettavasti kaikesta murehtimiseen ei riitä energia!

Kuten sanoin jo pariin kertaan, tarkoitukseni ei ollut moralisoida, heitinpä vain pari syytä miksi ihmiset ovat valmiita maksamaan puvustaan isoja summia kun sitä ihmettelit. Ja pääasiallinen syy on varmasti se, että ei voi olla varma millainen puku paketissa kotiin tulee. Sekä hyviä että huonoja kokemuksia löytyy runsaasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tässäpä minun tarinaani puvun hinnasta.... Kauhean ristiriitaisia tuntemuksia pukujen hintojen suhteen minulla, enkä siis vielä omista pukua.

Ensin ajattelin vuokrata puvun 200-300 eurolla, mutta eihän sellaista vuokrapukua ole olemassakaan, millaisen haluaisin, saatika tuohon hintaan!! Pääkaupunkiseudun vuokrahinnat ovat reilusti kalliimpia, kuin jos esimerkiksi tilaisi netistä kiinassa teetetyn mittatilauspuvun!! No sitten päädyin asettamaan tilauspuvulle hintarajan 400euroa ja muutaman vaihtoehdon olen löytänytkin ulkomaisilta nettisivuilta/morsiuskaupoista, mutta epäilyttää niin kovin tilata netin kautta, kun ei näe eikä voi sovittaa pukua, etenkin kun olen lukenut naikkareiden kirjoittamia kokemuksia!! Hyvinkin on joillekin tilauspuvun kanssa käynyt ja ovat saaneet aivan täydellisen puvun, mutta kun niitä todella huonojakin kokemuksia on joukossa... Kotimaisen verkkokaupan kautta taas saattaisi olla luotettavampaa tilata, mutta tällöin puku, jota olen katsonut, maksaisi jo 450€ + vannehame ja muut tykötarvikkeet.

Helsingin morsiuspukuliikkeistä ei ole tullut vastaan yhtään mieleistä pukua tuohon hintaan!! Kerran ajattelinkin jo hetken sovitettuani yhtä aivan ihanaa pukua, että maksaisinko siitä tuhat euroa, puvun hurmassa ajattelin että eihän se nyt ole paha hinta, kerrankos sitä, mutta tulin järkiini ja jätin puvun ostamatta... no nyt se samainen puku olisi alennusmyynnissä ja hintaa tulisi pienine muutoksineen n. 550€... + sitten vannehame. Ei enää niin paha hinta, ja ehkä voisin nostaa taas puvun hintarajaa 600 euroon saadakseni tuon unelman... mutta tiedän, että halvemmallakin vielä saisi... : ) tuleeko tästä ikinä loppua!!! Onkohan kenelläkään yhtä vaikeaa...

Olenkohan mennyt jo liian pitkälle miettiessäni hintaa ja kuinka paljon raaskin maksaa, kohta jään ilman pukua!!! : )

Alkaa tuntua samalta.. :) Jos joku ihana ihminen haluaisi myydä minulle Benjamin Robertsin Vintage collectionin burgundinvärisiä unelmia käytettynä, niin olisin ikionnellinen. Hintarajani kun menee suunnilleen samoissa lukemissa kuin sinullakin. :girl_wink: Olen vain niin madottoman rakastunut. Blaah. :P:)

Link to comment
Share on other sites

Pukuni tulee maksamaan noin 640€ + mahdolliset tarvittavat korjausompelukset. Puvulle kaikkine härpäkkeineen olen varannut budjetissa 800 euroa, joka myös liikkuu puvun kipurajan kieppeillä. Kengät maksoivat 35€ ja vannehameen ostan joko käytettynä tai nettikaupasta halvemmalla, kun en raaski 70 euroa siitä maksaa.

Link to comment
Share on other sites

Mua ahdistaa!!!! :hysteric:

Meillä on hääbudjetti kokonaisuudessaan ajateltu vaan niin, että sen verran investoidaan kuin tarvitsee, jotta saadaan kaikki mitä oikeasti halutaan. Sama koskee pukua; sille ei ole mitään hintakattoa. Puvulle on häälaskelmista heitetty hinnaksi 1500 euroa ja sovittelukierroksilta mieleisiksi rankatut puvut maksaisivat muutoksineen kaikki suunnilleen tonnin. Mutta kun musta vaan tuntuu, että valkoinen puku on valkoinen puku - siis että saman efektinhän ne kaikki antaa -, eikä tuollaisen rahan käyttämisessä kertakäyttöasuun ole yhtään mitään järkeä, vaikka varaa todella olisi. Mutta sitten taas sovitin kyllä kerran jotain halpispukuakin, ja ainakin siitä kyllä näki, että se oli halpa. Tai siis kamalintahan tässä on se, että EI SE TODELLAKAAN EDES OLLUT HALPA, vaan maksoi sentään 500 euroa. Tämä koko häähomma on ihan älytöntä. Aaaargh!

Tämä olisi varmaan helpompaa, jos tosissaan ihastuisin johonkin pukuun ja oikeastioikeasti haluaisin sen, mutta musta ne kaikki vaan näyttää jotenkin aika samanlaisilta.

Muokattu: , käyttäjä: Iki
Link to comment
Share on other sites

Mua kans ahdisti :hysteric: Katsoin lehdistä, netistä eikä mikään miellyttänyt. En halua kokonaan valkoista pukua. Puvun löysin sitten ja aika kivuttomasti se kävi...siis luulin, etten ikinä löydä just SITÄ pukua. Budjetiksi olin laskenut 300€. Puvun hinta oli 700€, mutta sain 50% alennusta. Aika hyvin kävi. Mä en halua laittaa pukuun hirveitä summia...se on vain hetken päällä. Sormus kyllä sit maksaa 1.600€. Menet vain hääpukuja kokeilemaan...kyllä SE OIKEA puku sieltä vielä löytyy :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Minä sain täydellisen hääpukuni niiiin naurettavaan hintaan että oksat pois. myyjällä "virhe avioliitto" joka kariutui aika pian häiden jälkeen ja hän halusi hääjutuista eroon hinnalla millä hyvänsä..maksoin kerran käytetystä viinin punaisesta pesulassa pesetetystä puvusta vannehameineen 60 €.. en ollu uskoa korviani..hävetti ottaa niin halvalla sitä joten jätin 40 extraa.. pesula kulutkin sille mekolle oli tehneet 96 euroa.. että toisen epäonni on toisen onni..

Link to comment
Share on other sites

Itse sain TÄYDELLISEN puvun. Riskillä tilasin netistä, mutta se oli ihan mahtava! Kyllä tehtiin ihan pieniä korjauksia vielä edellisenä iltana, kun vyötäröstä piti ottaa sisään ja uudet liivit veivätkin enemmän tilaa... Mutta kuitenkin, tosi tyytyväinen - suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

Löysin tällä viikolla ihanuuteni (vaikka häihin on vielä piiiiitkä aika :girl_smile: ), jonka hinta oli 845€. Olen sen valmis siitä maksamaan, sillä puku oli päälläni täydellinen.

Link to comment
Share on other sites

Maksoin 505 euroa omastani, johon kuului ompelijan kulut (puvun yläosan kavennus) ja vannehame. Kengät maksoi 19 euroa uusina. Alunperin olin arvioinut että puvun hintakatto olisi n.700 eurossa, mutta löysin unelmapuvun edullisemmin kuin olin ajatellut, joten nyt voi panostaa vaikka siihen sormukseen tms. :) Meillä on häät vasta 2011 mutta, kun unelma tuli vastaan niin pakko oli poimia mukaan. :D

Link to comment
Share on other sites

Olin aivan kauhuissani kun surffailin netissä pukuja ja tsekkailin mun silmää miellyttävien pukujen hintoja: suurin osa 1000e +++ :ph34r: kaikeksi onneksi löysin ihanaisen pukuni täältä naikkareista 400e (ovh 1500e) :-X happyhappy :D

Mutta siis, en todellakaan suostuisi maksamaan tonnia yhden päivän päällä olevasta puvusta

Link to comment
Share on other sites

Itse olen budjetoinut pukuun alunperin 400 euroa kun en eläessäni ollut nähnyt yhtäkään morsiuspuvun hintalappua. Pikkuhiljaa olenkin tajunnut, että kaikki silmää miellyttävät puvut maksavat n. 1000-1500 euroa. Yhtäkään en ole vielä kokeillut, sillä häihin on vielä aikaa. Joten nyt budjettiin on tullut noin tonni lisää.

Toki olen tyytyväinen jos löydän puvun halvemmallakin, sillä en todellakaan valitse pukua hinnan vaan mieltymysteni mukaan. Toisaalta tuntuu että jo kuvien perusteella on vaikea löytää alle 500e maksavaa, ihanaa hääpukua. Mutta onhan tässä vielä aikaa :).

OT: Voisiko joku tähän samaan syssyyn kommentoida, että miten ihmeessä te olette edes pystyneet valitsemaan sen oikean puvun? Itselläni on tällä hetkellä varmasti 50 eri mallia joista pidän (ja suunnittelu on vasta alussa), osaa ei ollenkaan saa Suomesta ja vaikka saisikin niin missä aikataulussa kukaan ehtii oikeasti sovittaa niin montaa pukua? Vai meneekö se vaan niin että kun ollaan puvun nro 10 kohdalla ja se on hyvä niin se sitten otetaan sen enempää asiaa miettimättä tai muita kokeilematta? Voi tätä valinnan vaikeutta...

Link to comment
Share on other sites

OT: Voisiko joku tähän samaan syssyyn kommentoida, että miten ihmeessä te olette edes pystyneet valitsemaan sen oikean puvun? Itselläni on tällä hetkellä varmasti 50 eri mallia joista pidän (ja suunnittelu on vasta alussa), osaa ei ollenkaan saa Suomesta ja vaikka saisikin niin missä aikataulussa kukaan ehtii oikeasti sovittaa niin montaa pukua? Vai meneekö se vaan niin että kun ollaan puvun nro 10 kohdalla ja se on hyvä niin se sitten otetaan sen enempää asiaa miettimättä tai muita kokeilematta? Voi tätä valinnan vaikeutta...

Meilläkin on häihin aikaa vaikka kuinka paljon, enkä ollut ajatellut todellakaan ostaa pukua näin aikaisin. Sitten vaan puku osui kohdalle (mulla on koneella varmaan sata kuvaa kivoista puvuista, eri mallisia, mutta hyvin saman tyylisiä) ja se istuu mun päälle kuin valettu. Mtn muutoksia ei näillä näkymin tarvitse tehdä. Vaakakupissa painoi myös hinta ja nyt säästetyt eurot voi laittaa esim. sormukseen. Mutta myönnän, olen jonkin verran pohdiskellut sitä, että onko tämä nyt se THE puku, onko se vielä vuoden päästä yhtä ihana kuin nyt :girl_impossible: Sitten tulin siihen johtopäätökseen, että puku on kaikinpuolin sitä mitä olen halunnutkin ja morsiuspukuliikkeeseen mennessä ei tulisi kuin suunnaton valinnanvaikeus "niistä kaikista melkein samanlaisista puvuista". Jokuhan niistäkin täytyy valita! :) Vitsi kun vois vaihtaa pukua pariin otteeseen juhlan aikana, sitten ei tarvis tehdä kompromisseja :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

En tosiaan tiedä. Musta tuntuu etten tule koskaan löytämään mieleistäni pukua että makso mitä makso kunhan vaan miellyttää. Noh en nyt oikeasti mitään älyttömiä mutta ois kiva löytää jotain.. :/

Link to comment
Share on other sites

Hhmm, ehkäpä Se Oikea puku tulee jossakin vaiheessa vastaan. Nyt ainakin tuntuu siltä että sata ja yksi pukua voisivat olla just Se Oikea :). Hihhei, eikös ne jotkut jenkkijulkkikset vaihda pukuaan häissä (tai sitten kyseessä oli Sweet 16-sarja, jota en luonnollisesti seuraa... :D)? Mitä ne edellä, niin me perässä, ja siinä ratkeaa yhden puvun pulma :).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...