Jump to content
Naimisiin.info

Opiksi muille


heko

Recommended Posts

Eikös nykytekniikalla pystyisi aika helposti rajaamaan kuvasta ylimääräiset ihmiset pois? Ainakin, jos rintakuva hääparista riittää kiitoskorttiin.

Me tehtiin juuri näin ;). En ole mikään pro-kuvankäsittelijä ja silti tuosta kuvasta, jonka tein, on sanottu, että se näyttää ihan studiossa otetulta.

Link to comment
Share on other sites

Jos juhlissa on ohjelmaa, ole valmis joustamaan aikatauluista. Meidän häistä hävisi ruokailun jälkeen 20 hengen porukka (kaikki miehiä ja mukana sulhasen isä ja veli). He olivat lähteneet etsimään yhden juhlavieraan kadonnutta kameraa ja tekemään hotellivarauksia (miten niin muka jotain olisi unohtunut) :huh: ... No suunniteltua ohjelmaa ei pidetty ajateltuna hetkenä, tunnin verran odottelimme herroja takaisin, mutta mikäs siinä vieraiden kanssa höpötellessä :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tilasimme kaksi viehettä, miehelleni ja bestmanille. Mies kävi hakemassa ne aamulla liikkeestä, jolloin ne oli paketoitu, joten lopputulosta ei nähnyt.

Valokuvaajalla aloimme sitten avata pakettia ja kiinnittää viehettä miehen rintaan: vieheen ruusu oli suunnilleen vauvan pään kokoinen!!! Se näytti aivan sirkuspellen pilailukukalta, siltä josta voi ruiskuttaa vettä...

Vieheet jäivät sitten käyttämättä, olivat niin painavia, etteivät edes pysyneet kauniisti kaasojen mekkojen rintamuksissa. Onneksi emme maksaneet enempää kuin 10€/kpl, mutta ne olisi voinut jättää kokonaan pois.

Kuvia kun katselimme, niin totesimme, ettei koko vekottimia edes kaivannut!

Tein kimppuni silkkikukista itse (käytin kimppua kaksi kertaa, sekä maistraatissa että juhlissa) ja olin todella tyytyväinen säästöön. Kimppu oli minulla vain avioliiton siunauksessa ja juhlapaikalla se oli muovikassissa naulakossa. Ei olisi kannattanut edes panostaa kimppuun! Eli se oli oikea ratkaisu!

Link to comment
Share on other sites

- Aina kannattaa varautua häiden jälkeen tuleviin laskuihin. Ne saattaa olla isommat mitä on odotettu tai suunniteltu. Meillä kukkien hinta kasvoi yli 100 eurolla.

- Juhlapaikalla olisi hyvä olla joku pieni huone johon pääsee pakoon hetkeksi. (Tanssien saatossa olisin tahtonut hetken istua paikallani kun jalat huusi armoo, mutta aina mut löydettiin)

- Kannattaa varata hotellista huone kahdeksi yöksi jos sinne on menossa. (Me painuttiin nukkuun heti hotelliin päästyämme ja seuraavanapäivänä saatiin nauttia kunnolla Sviitistämme)

Link to comment
Share on other sites

Mainitsinkohan jo, en muista. Tuli noista vieheistä mieleen...

Miesten vuokrapukuihin ei tosiaan sitten saa kiinnittää mitään neulalla ja ne kyllä huomaa sen, jos siinä on viehe neulalla ollut. Eli vuokrapuku + viehe ei ole hyvä yhdistelmä. Viehettä tilatessa kannattaa ottaa huomioon, että siinä on riittävästi vartta, että se kukkanen pysyy sitten taskussa tms. Meillä miehen viehe ei oikein tahtonut pysyä, kun tätä ei oltu otettu huomioon.

Link to comment
Share on other sites

Me mentiin niitten pelotteluun, että "kyllä me nähdään ne reiät siitä, ei kannata edes yrittää" :D Eikä uskallettu kiinnittää mitään,

Link to comment
Share on other sites

Meillä sai vieheen kiinnittää, mutta piti muistaa että oikeaan paikkaan kiinnittää sen. Miehen puku vuokrattiin morsiusgalleriasta Tampereelta.

Link to comment
Share on other sites

Tulipa sitten huomattua, ettei dokumentaariseen kuvaukseen erikoistunut kuvaaja välttämättä osaa ottaa kunnollisia muotokuvia.
Kuka teillä oli kuvaajana? Olethan kertonut kokemuksiasi ko kuvaajaan liittyvään häävalokuvaus-ketjuun, jos sellainen on?
Link to comment
Share on other sites

^ Joo, olen kertonut, ketjun nimi on muistaakseni Taidokas valokuvaaja Turusta tms. Kuvaajanamme oli Suomen Juhlakuvan Petteri Kankaro, joka on taitava dokumentaarinen kuvaaja, mutta muotokuvaajana hänellä ei juuri ole silmää yksityiskohdille eikä kokonaisuudelle.

Link to comment
Share on other sites

Omia kokemuksia..

Vieraskirjasta, meillä oli kirja jonka vieressä oli kehyksissä ohjelappu, jossa luki, että toivoisimme vieraiden ottavan ihan oman sivun kirjasta ja kirjoittavan sinne jotain muutakin kuin nimensä, mutta kas kas, sivuja on täytetty ehkä 5 ja kaikissa on monien ihmisten nimiä ja joku pieni piirros tai "onnea" ja nimi tms. :huh: Pari vierasta oli sitten ihan kirjoittanut jotain pidempääkin tarinaa sinne, mutta muilta se oli mennyt ohjeista huolimatta ohi :( Kirjoitimme ohjeeseen vielä, että haluaisimme laittaa jokaisesta kutsutusta kuvan heidän kirjoituksensa kanssa samalle sivulle, jotta siitä jäisi meille kiva muisto, vaan ei...

Ja toinen asia; kertakäyttökamerat. Niihin olisi pitänyt laittaa viereen KÄYTTÖOHJE vaikka se on kamerassa itsessäänkin, mutta kun sitä ei osata lukea. Sillä seurauksella, että n. puolet kuvista oli alivaloittuneita, koska ei osata käyttää enää ei-automaattista-salamaa :(

Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen :)

Häät oli kyllä kokonaisuutena todella onnistuneet, nämä jäivät vaan harmittamaan myöhemmin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä tämä toimi taas hyvin.

Tosin vieraskirja olikin samalla hääalbumimme, joten hitaampikin tajusi, että kuvia siihen albumiin tullaan laittamaan jokatapauksessa.

Meillä oli lyhyt viesti kohdassa josta vieraskirja "alkaa". Ainoa huomautus oli, että jos aikoo paljon kirjoittaa, tulee jättää vähän tilaa kuvaa varten. Kävimme itse laittamassa kirjan kiertoon, ja samalla sanoimme, että tilaa pitää oikein tuhlailla. (Me emme pyytäneet kuin sen allekirjoituksen, mutta sanoimme että niin paljon saa kirjoittaa kuin haluaa. Monille ystävillemme olisi tullut stressiä siitä että pyydetään sivun verran tekstiä.) Osa kirjoitti oikein pitkiä tarinoita, toiset runoja, yksi kirjoitti meille pitämänsä puheen, yhdet pelkät allekirjoituksetkin saimme ja yksi oli keksinyt "logostamme" sloganin (ihana ja hauska :-X ).

Link to comment
Share on other sites

Joo, suosittelen myös sitä, että huonevaraus hääparille kannattaa tehdä ainakin kahdeksi yöksi niin saa levähtää kunnolla. Ja kannattaa myös kaivella jostain oveen se "älä häiritse" -lappu, ettei aamu yhdeksältä seiso siivooja keskellä hääsviittiänne... :rolleyes: Ois ne voineet respasta kyllä vähän varoittaa, tää ei tullu mieleenkään kaiken muun muistamisen ohessa.

Emme löytäneet tuota älä häiritse -kylttiä huoneesta myöhemminkään. Olisi kai pitänyt jaksaa kysyä respasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

1,5 vuotta häistä ja tällaisia asioita tulee mieleen:

- Laittakaa edellisenä iltana lista ulko-oveen kaikista niistä asioista, jotka tulee muistaa ottaa mukaan. Ilman tätä meiltä olisi unohtunut sormukset... ne meinasi unohtua jo listan kanssakin. :)

- Muistakaa ottaa yhteispotrettikuva vanhempienne kanssa. Meiltä tämä jäi ottamatta siitä huolimatta, että asiaa oli painotettu moneen kertaan. Ei vaan voi muistaa kaikkea.

- Tehkää avustajille selkeät ohjeet, sopikaa kaikesta, käykää juhlapaikalla etukäteen (jos mahdollista) ja pohtikaa siellä yhdessä juttuja. Toimi meillä loistavasti. Kaikki olivat hyvin tietoisia siitä, mitä heiltä odotetaan eikä kenenkään tarvinnut arvailla missä mennään.

- Iltapalaa ei tarvitse olla älyttömiä määriä. :)

Ei mulla muuta oikeastaan tule mieleen. Kaikki meni aivan täydellisesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pieni, mutta ainakin meillä olisi ollut tärkeä asia -sopikaa kaason/sulhasen/ alttarilla avustavan henkilön kanssa selvä merkki, kun tarvitsette nenäliinaa...

Mulla tuli ykskaks yllättäen kyyneleet nenästä (niinkin voi näköjään käydä) , ja kun armas sulhaseni ei tajunnut hienovaraista vihjailuani, tungin epähienosti kimpun nenään.. ja sain sähistä aika kiukkuisesti sulhaselle ennenkuin se ollenkaan tajusi mikä oli homman nimi. Tietysti tämä tapahtui juuri silloin kun oltiin kääntyneinä vieraiden puoleen kuuntelemaan laulu esitystä :rolleyes:

Ja todisteina on vähän liiankin monta valokuvaa, vaikka sen verran kerkesin kurkistaa että monet käänsivät hienovaraisesti päänsä sivuun.. Silti oli aika noloa :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Omia häitä on ihana vieläkin muistella näin vuoden jälkeen :) Olin erityisen tyytyväinen seuraaviin asioihin:

Sain täältä Naikkareista hyvän vieraskirjaidean. Me printattiin A5:lle n. 6 jatka lausetta-tyyppistä kysymystä tyyliin "Tapasin morsiamen ensimmäisen kerran..." "Hääpari muistuttaa.." ja jaettiin nämä lappuset jokaisen vieraan tuolille häälehtisen kanssa. Tuon lappusen saattoi täyttää omalta kohdalta tai koko oman seurueen tai perheen puolesta. Melkein kaikki oli täyttänyt tuon lapun, ja siellä oli ihania ja hauskoja vastauksia! Kysymykset eivät olleet kovin tarkkoja, joten kaikki tulkitsi niitä vähän eri lailla, joten sinne tuli kaikenlaisia vastauksia. Liimasin nuo lappuset sitten hääalbumiin, mistä niitä on helppo sitten lukea ja olenkin muutaman kerran fiilistellyt hääkuvia katsoessa ja noita lukiessa :)

Tästä tulikin mieleen seuraava asia, eli hääalbumi. Kerrankin sain itsestäni sen verran irti, että kävin läpi kaikki miljoona ihmisten ottamaa valokuvaa ja kehitin parhaimmat hääkuva-albumiin. Laitoin sinne albumiin myös vieraslistamme, lahjalistamme, kutsun liitteineen, hääkoristeita, häälehtisen jne. Kaiken muun "hääkaman" heitin roskiin. Nyt kaikki muistot on kätevästi samassa albumissa! Ja tuttujenkin on mukavampi selailla hääkuvia, kun sinne on koottu "vain" n. 200 kuvaa, mitkä on kuitenkin inhimillisesti katsottavissa. Erehdyin itse kerran kysymään yhdeltä tutulta, onko sillä jo hääkuvia. Olihan sillä - ja niitä sitten katsottiin koneelta valehtelematta kaksi tuntia. Se ei ollut mitenkään lajitellut niitä, vaan me katsottiin jokainen kuvakansio jokaiselta vieraalta, joka oli kuvansa morsiamelle toimittanut.. Meinasin jo jossain vaiheessa hermostua, että "ei mua sun häät nyt ihan NÄIN PALJON kiinnosta!"

Vielä viimeinen vinkki: Me irtauduttiin hääjärjestelyistä edellisenä päivänä lähtemällä sulhasen, kaason ja kaason miehen kanssa kylpylähotelliin yöksi. Poistuttiin siis sulhasen vanhempien kotoa kuuden aikaan illalla, ja seuraavan kerran nähtiinkin vanhemmat vasta kirkossa. Oli ihanan rentouttavaa vaan lillua kylpylässä ja unohtaa koko häät! Ja me siis hoidettiin kaikki hääjärjestelyt itse, eli ei niille vanhemmillekaan nakitettu mitään hommia, oltiin vaan hoidettu kaikki valmiiksi ajoissa. Oli muuten juuri sopiva aika lähteä: Mun vanhemmat saapui sinne hääpaikkakunnalle muutamaa tuntia aikaisemmin, ja oli selvästi huomattavissa, että niillä alkoi hääpaniikki iskeä. Joten jätimme vanhemmat panikoimaan keskenään :D

Muokattu: , käyttäjä: Lissu82
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jos aiot tehdä kiitoskortit itse, kannattaa ne askarrella kuvia vaille valmiiksi jo ennen häitä. Pääsee sitten helpommalla kun saa kuvat käsiinsä...kun ainakaan tällä rouvalla ei olisi enää ollut tippaakaan askarteluintoa jäljellä reilu kuukausi häiden jälkeen. Mutta lähes valmiina odottavat kiitoskortit pelastivat. B)

Link to comment
Share on other sites

Muutama havainto parin viikon takaisista häistäni:

Luotettavat avustajat (kaaso, bestman, vanhemmat yms.) ovat kaiken a ja o. Oli mahtavaa, kun pystyi luottamaan, että kaikki asiat oli valmiina sovitusti.

Tehkää KAIKKI mahdolliset asiat valmiiksi jo edellisenä päivänä, ei tarvitse sitten hääpäivänä miettiä järjestelyjä kun istuu kampaamossa hemmoteltavana. Minulla meni hiuksissa ja meikissä 4 tuntia ja sain rentoutua sen ajan kampaajan tajoaman kuohuviinin kera, kun kaikki oli jo järjestetty.

Muistakaa ottaa kuvaukseen sormukset mukaan!

Järjestäkää häät mahdollisuuksien mukaan jo alkukesästä, varsinkin jos olet kesäihminen ja haluat nauttia kesästä, muuten menee koko kesä häiden järjestämisessä ja jännittäessä.

Kun teette hääjuhlan aikataulua, muistkaa merkitä aika myös kuvaukselle. meillä otettiin kuvat ruokailun jälkeen ja kuvaaja sai jopa koko hääporukasta yhteiskuvan.

Kirkossa ei ole kiellettyä puhua vaikka papin edessä seisookin, voi esim. pyytää kaasolta nenäliinaa.

Huomioikaa jokainen vieras jotenkin. Meillä oli tutustumisleikki ja valkokankaalla pyöri kuvia meistä ja vieraista vuosien varrelta. Tykkäsivät ja odotivat innolla koska oma kuva rävähtää kankaalle!

Halailkaa ja puusailkaa niin paljon kuin sielu sietää! Vieraat sanoivat, että meidän hyväntuulisuus ja onnellisuus tarttui heihinkin.

Link to comment
Share on other sites

Nämä huomattiin meillä:

-Juomille varattu kaappi/paikka kannattaa laittaa lukkoon, koska meillä eräs vieras pölli jo ruoan aikana illaksi tarkoitettuja juomia... Tämän hemmon vuoksi muutkin innostuivat ottamaan kaapista juominkeja omalla luvalla, ennen kuin asiasta kuulutettiin.. Siis että niitä ei itse sieltä käydä ottamassa...

Tämä samainen kundi/vieras tuli kirkkoon jo sievässä ja illemmala alkoi olla niin humalassa, että rupesi riehumaan... Sai kundi sitten poliisi kyydin putkaan... Kun kiinni kävi meidän muihin vieraisiin, sulhaseen ja bestmaniin...

-Pitopalvelulle kannattaa ohjeistaa tarkasti, mitkä ovat oikeat viinit ruoan ajalle.. Meillä pitopalvelu laittoin väärät viinit aluksi tarjolle, mutta kun pyysimme vaihtamaan ne oikeisiin, niin sitten oli jo ok... Onneksi virhe huomattiin heti, ettei meidän booli viinit menneet ruokailussa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

- älkää tehkö minuuttiaikataulua mihinkään vaiheeseen päivässä. meillä meikissä ja kampauksessa meni molemmissa kauemmin, kuin alunperin oli aikaa varattu, mutta koska aamun aikataulu oli väljä, minkään asian suhteen ei tullut kiire. Ehdittiin pukeutua kotona viimeisen päälle, laitettiin korut, syötiin välipalaa ja lähdettiin rauhassa kuvailemaan kuvaajakaverin ja bestmanin kanssa. Lisäksi sekä meikistä että kampauksesta tuli just täydelliset!

- älkää tehkö hääjuhlan ohjelmasta liian tiukkaa ja ohjelmallista. Meillä ohjelmaa oli just sopivasti ja avustat luki hyvin porukan tunnelmaa. Pari ohjelmanumeroa jäi käyttämättä, kun vieraat viihtyivät niin hyvin keskenään. Kuitenkin kokonaan ilman ohjelmaa porukka olisi voinut tylsistyä jossain vaiheessa. Hauskat ohjelmat, joissa ei nolata vieraita viihdyttävät.

Ja tärkein:

- nauttikaa ainutlaatuisesta päivästä ja toisistanne! onnellinen ja välitön pariskunta tartuttaa saman fiiliksen vieraisiinkin. Mitä sitten vaikkei kaikki mene juuri niin kuin olette sen suunnitelleet, eihän vieraista kukaan tiedä miten kaiken piti mennä. Stressfree :P

Link to comment
Share on other sites

- älkää tehkö minuuttiaikataulua mihinkään vaiheeseen päivässä. meillä meikissä ja kampauksessa meni molemmissa kauemmin, kuin alunperin oli aikaa varattu, mutta koska aamun aikataulu oli väljä, minkään asian suhteen ei tullut kiire. Ehdittiin pukeutua kotona viimeisen päälle, laitettiin korut, syötiin välipalaa ja lähdettiin rauhassa kuvailemaan kuvaajakaverin ja bestmanin kanssa. Lisäksi sekä meikistä että kampauksesta tuli just täydelliset!

Muistuttaisin samasta. Sillä erotuksella, että meidän aikataulu ei ollut väljä. Tuloksena oli aamupäivällä ja alkuiltapäivästä hillitön hoppu. Aikataulussa pysyttiin niukin naukin, mutta esim. kuvaukseen oli vaikea rentoutua aluksi.

Joten todellakin pyrkikää jättämään aikatauluun luppoaikaa!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

- Älä jätä askarteluja aattoiltaan.

Meinasi iskeä paniikki, kun paperi ei mahtunutkaan tulostimeen. Olin siinä vaiheessa jo todella väsynyt. Onneksi sain apua.

- Tee valokuvaajalle lista siitä, mitä haluat kuvattavan. Ottakaa rentoja kuvia vain teistä kahdesta.

Sain muistuttaa kyllä veljeäni useaan otteeseen, varsinkin silloin kun vieraat alkoivat lähteä, että onhan heistä kuva.

- Hanki oma kirja vieraiden tervehdyksille, jossa on esim. sivu/porukka.

Äitini oli keksinyt tämän ja saimme todella ihania runoja ja piirustuksia kaikilta vierailta.

- Ei ole pakko maistaa seisovasta pöydästä kaikkea.

Itse olin aivan täynnä jo alkupalojen jälkeen...

- Muista kukkakimppu. Laita jo edellisenä päivänä tarvikkeet autoon.

Kimppu meinasi unohtua, pari muuta asiaa jäi kotiin.

- Esitä kampaajalle/meikkaajalle toive aikataulusta. Valitse edes jonkun tuttusi tuntema ammattilainen.

Oma kampaukseni oli valmis 2 tunnissa niin kuin sovittiin.

- Mene koemeikkiin.

Ja kerro, jos jokin ei miellytä. Itse säikähdin oikein tummia rajauksiani, mutta hääpäivänä naama oli enemmän minun näköiseni.

- Varmista kaikki etukäteen.

Älä oleta, että kauan aikaa sitten varaamasi palvelut ovat vielä voimassa. Pitopalvelu laittoi viestiä sovitun tapaamispäivän aamuna, ettei tapaamista ole kun ei sitä varmistettu. Päästiin onneksi seuraavana päivänä.

- Soita itse papille.

Ovat yleensä niin kiireisiä, ettei yhteydenottoa kuulu ajoissa.

- Lahjalista ei ole pakollinen.

Meillä ei ollut ja monet kiittelivät, tosin osa myös ihmetteli. Saimme ihanan persoonallisia lahjoja, jotka tulemme aina muistamaan.

Muokattu: , käyttäjä: Talvikala
Link to comment
Share on other sites

- Älä jätä askarteluja aattoiltaan.

Meinasi iskeä paniikki, kun paperi ei mahtunutkaan tulostimeen. Olin siinä vaiheessa jo todella väsynyt. Onneksi sain apua.

- Tee valokuvaajalle lista siitä, mitä haluat kuvattavan. Ottakaa rentoja kuvia vain teistä kahdesta.

Sain muistuttaa kyllä veljeäni useaan otteeseen, varsinkin silloin kun vieraat alkoivat lähteä, että onhan heistä kuva.

- Hanki oma kirja vieraiden tervehdyksille, jossa on esim. sivu/porukka.

Äitini oli keksinyt tämän ja saimme todella ihania runoja ja piirustuksia kaikilta vierailta.

- Ei ole pakko maistaa seisovasta pöydästä kaikkea.

Itse olin aivan täynnä jo alkupalojen jälkeen...

- Muista kukkakimppu. Laita jo edellisenä päivänä tarvikkeet autoon.

Kimppu meinasi unohtua, pari muuta asiaa jäi kotiin.

- Esitä kampaajalle/meikkaajalle toive aikataulusta. Valitse edes jonkun tuttusi tuntema ammattilainen.

Oma kampaukseni oli valmis 2 tunnissa niin kuin sovittiin.

- Lahjalista ei ole pakollinen.

Meillä ei ollut ja monet kiittelivät, tosin osa myös ihmetteli. Saimme ihanan persoonallisia lahjoja, jotka tulemme aina muistamaan.

Sain vahvistusta aikeillemme jättää rutkasti 'tyhjää tilaa' päivän aikatauluun. Lisäksi mekään emme halua lahjalistaa. Jos jollakin ilmoittautujalla on lahja-asian kanssa oikeasti ongelmia, äiti opastaa sitten mitä astiasarjaa keräämme. Mutta jos häihin ilmoittautuva ei siis tuskaileva silmin nähden lahja-asian kanssa tai erikseen kysele, astiasarjasta ei edes mainita. En ollenkaan pelkää tyhmiä lahjoja ja odotan innolla mitä tuleman pitää kun ollaan lahjojen kanssa ilman ennakko-odotuksia. Mulla on esim. paljon käsistään käteviä ihmisiä lähipiirissä, joten varmaan jonkinlaisia itsetehtyjä lahjoja voipi ilmestyä!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ota hillitysti alkupaloja, jotta tilaa jää myös pääruoalle.

Varmista, että ennen vihkimistä tapahtuvassa studiokuvauksessa sinulla varmasti on hääkengät mukanasi :D ! Kuvaajan mukaan tosin kimpun / vieheen tai sormuksen puuttuminen on tätäkin yleisempää...

Laita kaula-aukosta sisään tms. helppoon paikkaan nenäliina saataville.

Link to comment
Share on other sites

Harkitse kaksi kertaa, jos aiot järjestää häät kaukana kotipaikkakunnalta.

Meidän häät oli Turussa ja asutaan lähellä Helsinkiä. Hermot meni moneen kertaan, kun ei päästy varmistamaan ja tekemään asioita paikan päällä. Ahdisti.

Muista syödä häitä edeltävällä viikolla, edeltävänä päivänä ja itse hääpäivänä hyvin ja terveellisesti.

Itse pyrin tähän, mutta en silti ehtinyt syödä etenkään edellisenä päivänä ja hääaamuna en saanut syötyä. Lopputulos oli se, että juhlissa mahani möyri ja ensimmäinen asia, jonka sviitissä tein, oli pitkä vessakäynti.

Tee kaikki askartelut ajoissa ja varmista, että esimerkiks ohjelmalappujen sisältö pitää paikkansa.

Meillä meni menu- ja ohjelmatornit uusiksi pari päivää ennen häitä, kun ohjelmaan tuli muutoksia, joten hermo oli todella kireällä.

Suunnittele kaikki ajoissa, mutta ei liian.

Itse muutin mieltäni joissain asioissa parikin kertaa ja nyt laatikossa on turhia askartelumateriaaleja ym. Silkkaa rahan tuhlausta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...