skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

Tässä linkki puvustani. Saman värinen kuin kuvassa oleva, eli shampanja/kulta. Olen isokokoinen (puvun koko 24) ja kun puku on niin hieno edestä niin on tullut päänvaivaa millainen kimppu sopisi. Olen ajatellut kokonaan vihreää tai valko/vihreää. Se ei voi olla ihan pieni ja siro, koska itse en ole pieni. Mutta jos on iso ja runsas + roikkuva kimppu niin sittenhän se peittää puvun edestä... vaikeaa. Jos tulee kukkia eikä vain vihreää niin freesioista ja valkoisesta ruususta tykkään. Gerbera on kanssa ihana. Auttakaa ja sanokaa mielipiteenne! :rolleyes:

http://www.kuvaboxi.com/mediaobjects/orig/...3487085orig.jpg

Puku on ainakin todella kaunis! :-X

Tuleekos sulle huntua? Miten jattelit laittaa hiukset? Jos hiukset tulee kiinni niin voisihan sinne laittaa myös samaa kukkaa, mitä kimppuun tulee. Näin ollen kimpun ei tarvitsisi olla niin iso mutta kukkia olisi vähän enemmän.

Entä oletko ajatellut sellaista ranteeseen kiinnitettävää kukkalaitetta? Se on toisaalta pieni ja siro mutta mukava yksityiskohta ja ei varasta huomiota puvultasi. Senhän voisi solmia ranteeseen puvun värisellä silkkinauhalla.

Toisaalta, jos ehdottomasti haluat kimpun mutta pitää sne hillityissä mitoissa, niin ne gerberat, joista mainitsit, saisi mukavasti niputettua nättiin kimppuun vaikka vihreän muratin kanssa niin, että varsia jatkettaisiin vähän pidemmiksi. Näin kimppu ei kooltaan olisi iso mutta ei kuitenkaan häviä pukusi linjoihin (edessä oleva halkio).

Tuossa nyt muutama ajatus, mitä itselle tuli mieleen... :blush:

Hiukset oli tarkoitus koota taakse isoksi kampaukseksi. Isoa kiharaa, osa kevyesti kiinni. Mulla on harteille omat hiukset, mutta tulee pitkä lisäke aidoista hiuksista, joka on puoleen selkään. Se on äitini -60 luvulta.. Olen jo ostanut tiara + kaulakoru + käsikoru + korvis setin. Ne on kristallia ja aika näyttävät myös. Meikistä haluaisin dramaattisen / näyttävän.. Muutaman irtoripsen ulkonurkkaan ja punaista huulipunaa. Ei siis perinteisesti sellaista melkein näkymätöntä meikkiä. Haluan olla kokonaisuudessan näyttävä ja upea!! :-X:grin:

Olisko sitten semmonen pitkä, sulava mutta näyttävä kimppu sun tyylinen? Isoa kukkaa ja pitkät varret? Tai sitten semmonen pisarakipmppu, jos sun hiuksetkin on "valuva" kokonaisuus, voisi sopia hyvin sitten hiustyyliin ;)

Kannattaa mennä vaikka ton puvun kuvan kanssa kukkakauppaan ja kysyä sieltä, minkä tyylistä ne ehdottais. Mulla ainakin kävi niin, että kun itellä ei ollu kun pieni haisu, minkälaisne kimpun haluaa, sain hurjan hyvät vinkit mun kimpuntekijältä sen suhteen, minkälainen kimppu sopis siihen mun tyyliin. Kannattaa siis tuoda kaikki toiveet ja haaveet julki rohkeesti. :rolleyes:

Kiitos Thulin mielipiteestäsi ja vinkeistä. Voisi olla kiva sellainen kimppu missä kukkien omat varret on "kahvana". Tai sitten tiiviisti sidottu kimppu mistä valuu murattia.. Taidan mennä kuvan kera kukkaputiikkiin. Kiitos ja kummarrus! :)

^Ihan vaan muutama mieleen pulpahtanut esimerkki...

Valkoinen ruusu- tai neilikkakimppu (+ sinistä koristelua, ehkä?):

f00uo9.jpg

2e0tmo8.jpg

2v3n72x.jpg

2m4ejrl.jpg

34dg9xt.jpg

Tulppaanikimppu, esim. vaaleanpunainen tai valkoinen:

10pzyps.jpg

2d28uuc.jpg

jgialj.jpg

1zd2c86.jpg

Kallaa käsivarsille?

sxnpk0.jpg

Persikkainen neilikkakimppu:

2zrfiif.jpg

Ja tämä sininen hortensiakimppu on ihan pakko mainita:

fck6x3.jpg

Onko mitään omia toiveita kukkien, värien suhteen? :)

Olen kovin ihastunut orkideaan, mutta osaisiko joku sanoa millainen orkidea (saa olla muitakin kukkia, mutta pääosassa mielellään orkidea) sopisi tähän pukuuni? Puvun väri siis ivory/burgundy. Onko tuon värisiä orkideoja saatavilla maaliskuussa tai yleensäkään? Ja sopiiko mielummin pohjaksi (pääväriksi) tuo tumma punainen vai se ivory? En itse oikein näe tällaisia asioita, joten kaikki apu on tervetullutta..

hpuku_731_B_.jpg

a_paradise_79, tämä kimppu tuli mieleeni heti, kun näin upean pukusi kuvan. :)

2qb7khx.jpg

Valkoista ja sinistä on tosiaan itselläkin mielessä, olen katsellut kalla- ja liljakimppuja mutta mitään päätöstä en ole osannut tehdä. Nuo kimput mitä laitoit vaihtoehdoksi oli kauniita. Teemäväreinä häissä on valkoinen, sininen ja hopea joten kukissakin taidan pysyä samalla linjalla.

Redrika oi kuinka ihana! Onko nuo keskellä valkoisia ruusuja? Ja minkähän nimistä tuo orkidea mahtaisi olla? Vai tunnistaako floristi heti kuvasta jos tuon vie mukanaan kun kimppua tilaa..

Onko nuo keskellä valkoisia ruusuja? Ja minkähän nimistä tuo orkidea mahtaisi olla? Vai tunnistaako floristi heti kuvasta jos tuon vie mukanaan kun kimppua tilaa..

Juu, valkoisia ruusuja.

Orkidea on jokin Cymbidium.

Suosittelen lämpimästi kuvan ottamista mukaan. Kuva kertoo kuitenkin paljon enemmän kuin pelkkä selitys. :)

S&A-09, valkoinen kallakimppu kuulostaa oikein hyvältä valinnalta. :)

szvcx0.jpg

34e44xx.jpg

ac77uc.jpg

qoa8gw.jpg

Varteenhan voisi laittaa hopeista tai vaaleansinistä nauhaa, miksei valkoistakin. :girl_sigh:

S&A-09, tällainen kaunistus osui silmiin. :)

seauqx.jpg

On kyllä kaunis, seka kimppu että kakku :) Kalla on nyt aika vahvasti kärkipäässä kukista. Muitakin vaihtoehtoja saa toki esittää vielä. Itse kun en ole kukka-asiantuntija niin mielelläni otan ideoita vastaan.

Laitanpa minäkin oman kysymykseni tänne: minulla on puvussa tuollaisia kukkia sekä kirjailuja ja helmiä (pitsin varmaan otan pois), eli aika paljon kaikenlaista :) Minkälainen kimppu mielestänne sopisi pukuuni? Liian pieni ei varmaan näy mihinkään, mutta liian iso sekoittaa kokonaisuutta vielä lisää. Olisiko ideoita? Väreiksi olen ajatellut valkoista ja/tai tummaa lilaa.

post-18617-1225694678_thumb.jpg

Miten olis rannekukka? Joku yksittäinen (violetti)ruusu jollain lisukkeella..Kaunis puku, mutta kun siinä tosiaan on jo niin paljon kaikkea, niin jotta vaikutelma pysyis rauhallisena nii mä yhdistäisin jotain todella yksinkertaista mutta tyylikästä :girl_smile:

Löytyipä hyvä ketju!! Minkähänlaista kimppua yhdistäisitte pukuuni?

gallery_18834_224_3718.jpg

Lähikuva materiaalista, eli hopeanväristä pitsiä.

gallery_18834_224_18195.jpg

Olen miettinyt joko valkoista taikka vaaleanpunaista kimppua. Ruusuja en halua, harkinnassa ovat olleet mm. jaloleinikki, (mini)kalla, tulppaani ja pioni (jonka saatavuudesta ei ole mitään aavistusta, häämme ovat ensi helmikuussa). Kirsikankukka on myös tosi kaunis, mutta liekö kallis ja huonokestoinen?

Toivoisin kimpun olevan selkeä ilman "tupsuja", pikkupiperrystä (harsokukka yms). ja roikkuvia osia. Kiitokset jo etukäteen, jos keksitte ehdotuksia epätietoiselle :)

Dayla, ehdotan kimppuusi vaaleanpunaista neilikkaa:

11j1amp.jpg

Vaihtoehtona myös vaaleanpunainen tulppaani:

2d28uuc.jpg

Valkoisesta kallastakin tulisi upea:

208tr9d.jpg

Kiitos paljon Redrika ideoista! Tuota neilikkaa en olekaan ottanut huomioon :girl_smile: , tosi kaunis kimppu!

Neilikassa on sekin hyvä puoli, että se kestää pitkään ilman vettä, joten myös vieheissä ja vedettömissä pöytäkoristeissa passeli.

Apua kaipaillaan.. Tarvitsisin ehdotuksia kimppuun, joltain joka asioista tietää enemmän, itse olen kukka-asioissa aivan ummikko :) . Väriteemanamme olisi laventeli, valkoinen ja kulta. Haluaisin kimppuuni ainakin orkideoja ja mielellään sellaisen laskeutuvan kimpun.

Pukuni on tälläinen

post-21714-1230895130_thumb.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.