skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

Haa, hienoa! Lukaisin koko ketjun läpi illan ratoksi, ja sainkin monta hyvää kuvaideaa omiin arkistoihini. Viimeiset sivut menivät toivoessa, että Redrika on edelleen aktiivinen ja vastaamassa...

Mutta siis: kun selkeästi tiedät aihepiiristä paljon, niin osaatko sanoa tulppaanien ja amaryllisten kauden alusta? Olen tässä kuvaketjuja silmäillessäni alkanut haaveilla joko tulppaaneista tai amarylliksista omassa kimpussani, mutta häitämme juhlitaan syystalvella (loka-marraskuussa ja vasta ensi vuoden puolella, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty jne ;) ). Tiedätkö, mahtaako näistä kumpaakaan olla vielä siinä vaiheessa vuotta tarjolla? Yritin tänään googletella sesonkeja, mutta taidoissani on niiltä osin selkeästi parantamisen varaa...

^Sataprosenttisesti ei pysty sanomaan, mutta noin yleensä amaryllistä alkaa saada loppusyksystä ja tulppaania joulukuun liepeiltä. Muistelisin, että viime syksynä amaryllistä näkyi jo lokakuun lopussa ja tulppaania varmaan marraskuussa. Tai jotain sinnepäin. :grin: Ja joo, ylipäätänsä saatavuuteen vaikuttaa sekin, tuoko kauppa itse kukkansa, onko sillä hyvät kontaktit (puhumattakaan viitseliäisyydestä, tilausmääristä jne.), tapahtuuko hankinnat suomalaisen tukkuliikkeen kautta... (Oli pakko kirjoittaa tuo pätkä, kun muuten ihmetellään, miksi morsmaikulla A oli kukkaa X kesähäissään, mutta morsmaikku B:lle sanottiin kaupassa, ettei onnistu. ;))

Oh, kiitos nopeasta vastauksestasi! Juu, tuon saatavuuden moniulotteisuuden huomioin itse aiemminkin, mutta ihan hyvä tarkennus kyllä. :D Hmm. Lupaava alku, joten uskaltaudun ehkä tämän pohjalta lähteä suunnittelemaan asiaa eteenpäin! Aloitan prosessin näistä tärkeimmistä, muut ehtinee sitten myöhemminkin... ;)

5jmhbhhtttolk.jpg

Nappasin tästä kun sattumalta näyttäisi olevan samankaltainen puku kuin mulla, paitsi että värinä on "light gold". Väri tuottaa siis harmaita hiuksia. Mikä sopii puvun väriin? Teemavärit ovat siis oliivinvihreä ja ripaus kultaa ja valkoista. Kukkakimpuksikin olen kaavaillut samantyylistä kimppua, eli yhtä kukkaa pyöreän mallisessa kimpussa.

Häät siis elokuussa :)

Edited by Redrika
Yhdistin viestit ja korjasin lainauksen.

Hei,

Minulle tulee puvuksi San Patrickin Eire. Lisäksi myös pitkä huntu, tosin ei noin pitsinen kun valmistajan kuvassa.

San Patrick EIRE

Haaveissa olisi pyöreä valtikkamallinen kimppu. Ensin mielessä oli perinteinen ruusukimppu punaisista ruusuista, ehkä hiukan helmiä ja vihreää lisättynä. Nyt olen saanut päähäni, että pionit olisivat ihania! Voisiko ruusuja ja pioneja yhdistää kivasti? Saakohan pioneja huhtikuun lopulla?

Kiitokset etukäteen jos löytyy ideoita :)

Liina_2011, minusta tuo punaisista ruusuista, helmistä ja vihreästä tehty valtikkakimppu kuulostaa oikein kivalta. :girl_sigh: Huhtikuun loppu ei ole vielä pionien sesonkia, joten aika varauksella. :(

Muutama inspiraatiokuva...

Ruusua, murattia + helmiä. Helmet langassa, irtona tai molempi parempi. :)

1jmyrge6eg6gf.jpg

Idea punaisista helmistä.

2gyiiu9yu9yu9.jpg

Idea vihreistä helmistä.

3dxcfgb77.jpg

Ja lisää...

4gvuju7j98gj9vyyg.jpg

5vdxvdxgujvujiuvtf.jpg

Kimppuehdotus 1: Valtikkakimppu punaisista ruusuista, vihreästä, helmistä ja punaisesta marjakuismasta. Idea syntyi tästä kuvasta:

6vcedfhfhfhss.jpg

Kimppuehdotus 2: Valtikka-clamelie punaisesta ruususta ja vihreästä. Mukaan helmillä koristeltua lankaa? Idea syntyi tästä kuvasta:

7ghyjh0u00b.jpg

Kimppuehdotus 3: Valtikkakimppu punaisista ruusuista, karhunheinästä ja helmistä. Idea syntyi tästä kuvasta:

8ghdhgdhgww.jpg

LeisKuu, pyöreän ruusukimpun voisi tehdä vaikkapa tällaisista sävyistä:

1muujxdjj5.jpg

Ja koristeeksi pari valkoista perhoskämmekkää:

2my5mf5f5j5d.jpg

Kiitos Redrika!

Etenkin tuo ensimmäinen kimppu muratin kanssa näyttäisi kivalta. Tai sitten viimeinen noiden heinien kanssa... Eli ehkä jotain niiden väliltä...

Jotenkin kyllä tekisi niin mieli laittaa muutama pioni tai pionin tyylinen (neilikka?) sekaan... Hmmm...

Mä voisin myös kysyä kimppuideoita täältä. Mulle tulee tällainen White onen puku

93ad44bc.jpg6529312d.jpg

ja siinä on kristallikoristelut: feab92c0.jpg

Parempi kuva vielä ostopaikan sivuilla (ja mallikin on vähän toista maata :girl_haha: ): http://www.morsiusgalleria.com/6212.html

Haaveilin aluksi pyöreästä pionikimpusta, mutta kuulemma pionien saatavuus on huono elokuun loppupuolella. Eli häät meillä on 20.8. Pyöreän kimpun haluan joka tapauksessa, kun olen itse pienikokoinen, eli ei mitään pisaramallisia kimppuja, jotka saavat mut näyttämään entistä lyhyemmältä. Kalloja tai liljoja en missään nimessä kimppuuni halua. Orkideasta tykkään, mutta en osaa ajatella millainen kimppu sellaisesta voisi tulla.

Teemaväreinä meillä on valkoinen, suklaanruskea ja turkoosi. Valkoisen eri sävyistä koostuva kimppu olisi tyylikäs, mutta minusta se kaipaa jotain väriä ettei kimppu huku pukuun. Ei kuitenkaan vaaleanpunaista tai punaista, kun minusta ne eivät sovi teemaväreihin. Sinisävyiset kukat olisivat piristyksenä kivoja, mutta löydän niistä vain jotain luonnonkukkia tai värjättyjä ruusuja. :girl_sigh:

Täytyy muokata vielä näin myöhään jälkikäteen, kun lueskelin ketjuja ja ihastuin freesiaan. Sitten kuitenkin huomasin, että se tuoksuu voimakkaasti, joten astmaattisena en voi sellaista ottaa kimppuun. Eli sekin ongelma on, kukkien on oltava vain miedosti tuoksuvia, kuten ruusuja. Mietin myös, että meillä koristeluihin tulee risuja, joten sellaisen risukehikon voisi ajatella myös kimppuun. Onko kukkakaupoilla myynnissä jotain somistusrisua, vai käynkö keräämässä koivun risuja, joita kieputan pöytiin tuleviin maljakkoihin veden alle?

Edited by Olgis

Jotenkin kyllä tekisi niin mieli laittaa muutama pioni tai pionin tyylinen (neilikka?) sekaan...

Ruususta ja neilikasta syntyisi kyllä oikein kiva kimppu. :)

Ehdotus: valtikkakimppu punaisesta ruususta, punaisesta neilikasta ja muratista. Koristeeksi helmiä (ruusuihin).

1mvumutge8e0e5ieede.jpg

Helmet:

2gkuguk77774cv.jpg

Muratti:

3dkuntdy2223e.jpg

Heippa kaikille! Minulle on tulossa vaalean beige puku... millaiset kukat siihen mahtaisivat sopia?

Valkoiseenhan sopii mitkä vaan värit, beige on ehkä vähän haastavampi. Unelmoin valko-puna-liilasta kimpusta, miltäköhän mahtaisi näyttää...

Olgis, tässä muutama kuva ihan vaan inspiraatioksi. :)

Kaipaa jotain väriä:

1yyyttnnzo.jpg

Voisiko kimppu olla kokonaan sininen?

3xx884j5j5jf.jpg

Jotain turkoosia:

4lllgggpppr.jpg

Jotain sinistä 1:

7hhhqqqmmmx.jpg

Jotain sinistä 2:

5fffeeemmmc.jpg

Vihreä:

6mmmdddlllh.jpg

Idea risuista:

8nfjhgtrfrdyo.jpg

Jotain ihan muuta:

2rrrpppwwqq.jpg

Hildamaria, valko-puna-liila voisi sopia ihan hyvin. :girl_sigh:

1y555vv54ydbb.jpg

2trg3d3t3d3d0123.jpg

Minulle tuli mieleen myös tällainen:

3hxh4teffh44ooo.jpg

Kiitos ideoista Redrika! Tykkäsin erityisesti tuosta risukimppuideasta, ihan kokonaisuudessaan. Samoin vihreä kimppu on kiva. Mitä kukkaa tuossa kokonaan sinisessä kimpussa on? Minkähänlaisen kimpun saisi sellaisia englantilaisia tms.runsaita ruusuja käytettäessä? Jotenkin oon nyt ihastunut niihin tässä kukkia selaillessa. :girl_smile:

Kiitos Redrika! Tuo viimeinen linkittämäsi kimppu oli aivan ihana! Piti ihan kopioida kuva koneelle, jos vaikka samanlaista lähtisin sitten kyselemään floristilta =)

Minkälainen kimppu voisi käydä pukuni kanssa?

Mitään väriteemaa meillä ei vielä ole. Ehdoton ei ruusuille ja kirkkaanpunaiselle.

Mielestäni puku vaatii hieman erikoisemman kimpun, ei siis mitään perus pyöreetä kimppua...

Emmie.jpg

oma ajatus on kangistunut tiettyyn kimppuun, joten mielen avarrusta kaipaisin. itsellä on tämä puku viininpunasena, tylli on musta ja olen reilun kokoinen, elokuun alussa onpi häät. ideoita oliskos?

mystique.jpg

Edited by Nukka

Millanen kimppu teidän mielestä kävis tähän pukuun?

Värimaailma häissä on valkonen ja fuksia ja somistuksessa timskuja :girl_smile: orkidea on semmonen oma lemppari mutta muitakin ehdotuksia toki kuunnellaan...

iiks, enhän osannutkaan laitta kuvaa :blush: mutta tässä olis sen kuvan osote niin voi käydä kurkkaan

http://www.benjaminroberts.co.uk/5107lu-p-321.html

Edited by medde

Mitä kukkaa tuossa kokonaan sinisessä kimpussa on?

Hortensiaa se.

Minkähänlaisen kimpun saisi sellaisia englantilaisia tms.runsaita ruusuja käytettäessä?

Käsittääkseni noiden saatavuus on aika huono. :girl_sad: Mutta innostaisiko iso, pöyheä neilikka? :girl_sigh:

Kiitos Redrika! Tuo viimeinen linkittämäsi kimppu oli aivan ihana! Piti ihan kopioida kuva koneelle, jos vaikka samanlaista lähtisin sitten kyselemään floristilta =)

Tosi hieno juttu, jos pystyin olemaan avuksi. :)

Nukka, ehkä jotain tällaista? :girl_sigh:

2lkohhhuyygs.jpg

3fiiu8f88f.jpg

4sw222s32tu.jpg

5lglgllgolgogoo.jpg

6dr434t44dddf.jpg

7droiiiijjjjjf.jpg

8fereedeghkk.jpg

1vbvb82x9mbo.jpg

medde, muistin heti tämän aivan ihanan kimpun:

1xrdyy6x66dyd6rcc.jpg

Pinkkiä/fuksiaa ruusua sekä valkoista perhoskämmekkää. Orkideaa voi olla vähemmänkin. :girl_smile:

Tummaa punaista ruusua ja puolipyöreää näemmä sinäkin visioit enemmän :girl_smile: aikalailla samoilla linjoilla on oma ajatuskin, tuo eka valkonen oli kyllä kivan erilainen ajtukseeni nähden. Kiitos :girl_smile:

158-1010181222400.jpg

Millaista tyyliä kimpun suhteen tuollaisen puvun kanssa kannattaa hakea? Itselläni ei ole mitään käsitystä ja visioita kukista tai kimpuista, muuta kuin fuksia väri ja reilusti alle 100€ hinta.

Guest
This topic is now closed to further replies.