skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

Htikkis, tässä olisi nyt muutama valmis tai vähän muokattava idea... :)

Orkideaa, ruusua ja hortensiaa:

1ojkkbytotiew.gif

Tähän ajattelin lisäksi valkoista orkideaa:

2trrewyukoy.jpg

Tämä tarvitsee vähän enemmän muokkausta, mutta halusin ehdottomasti näyttää tämän kimpun muodon takia:

4dertyqs.jpg

(kauempaa)

Orkideaa (kaipaako jotain valkoista?):

5ddssdsds9.jpg

Orkideaa ja kallaa:

6ugyeyegyeri.jpg

Mukaan valkoista orkideaa:

7xertyoi.jpg

(sivusta)

Tästä vähän simppelimpi versio:

9kjfhjth64hy.jpg

10rdewrrwrw.jpg

Tähän mukaan peikonpähkinää ja jotain vihreää:

11oiuoireiure.jpg

12rrwroutdd.jpg

13dtsere4resrre.jpg

Lopuksi vielä tällainen kimppu, valko-vihreänä versiona. :)

Ihana ketju! Redrikalla todella osuvia ehdotuksia.

Oon selanu läpi ketjua ja saanutkin ideoita.

Pukuni on valkoinen, muuten aika simppeli, mutta rinnuksissa on "juju".

Olen kimpuksi (ei siis roikkuva, mutta luonnollinen) ajatellut ensisijaisesti valkoista ruusua ja valkoliljaa + erilaisia vihreitä, mutta nyt kun tätä ketjua on selannut, niin yllättäen vaaleanpunainen on alkaunut miellyttämään. Onko liikaa, jos kimpussa on valkoista ruusua, valkoliljaa ja muutama (nupussa oleva) pioni. Ja mikähän voisi olla pionin tilalla, jos ei sitä enää elokuun lopussa saa.. Tyyli on tarkoitus olla suht simppeli. :)

Saippuakuplanen, pionin tilalle voisi ajatella esim. eustomaa, hortensiaa tai neilikkaa. :girl_sigh:

Ja tietysti ruusukin sopisi:

1zqswszwlw88.jpg

Jospa minullekin löytyisi täältä vähän apua mahdottomalta tuntuvaan päätöksentekoon :)

Pukuni on tämäntapainen, mutta väriltään valkoisempi ivory: My link

Enkä osaa päättää sopiiko pukuun paremmin pyöreähkö vaiko pisaranmallinen valuva kimppu, olisiko mielipiteitä ja ideoita?

Pidän: romanttisesta mutta toisaalta myös tyylikkään simppelistä, vendela tms ruusuista, hailakan pinkeistä pioneista, valkoisista liljoista, orkideoista, yhdistelmistä joissa on isompaa ja pienempää kukkaa vähän eri sävyissä...shamppanjanvärisistä satiininauhoista kimpun varressa...helmikoristeista kimpussa taikka varressa, vintagesta...ehkäpä vähän jotain hentoa heinää tms voisi tulla reunoille vihreyttä tuomaan...

En pidä: pitkävartisista sojottavista kimpuista, kalloista, harsokukasta, liian pinkistä tai vahvoista väreistä, yltiörunsaista valuvista kimpuista...

Mitähän näillä suuntaviivoilla suosittelisitte? :flirt:

Princesita, minusta kimppusi voisi olla jotain tällaista:

1kndjhfsrhysyfs.jpg

2uhthihiit8drs.jpg

3dswe1itorwr.jpg

4ih8wfffwufw.jpg

5gds1d11wrtw1.jpg

6lmnnmjmjmje.jpg

7hgd6e4jgfhw5j.jpg

8iuytrfvgnbs.jpg

9pokuhk97ho7d.jpg

Yhdistelemällä ehkä paras lopputulos. :girl_sigh:

Esitän asian yksinkertaisesti: Ensin en halunnut kimppua, mutta tiedättehän, suunnitelmat paisuu suunnitellessa ja sitten haluaa kaikkea sellaista, mitä ei ensin halunnut (mun tapauksessa sormusta, kampausta, meikkaajaa, hääohjelmaa, vieraslahjoja, hääkimppua..). Ja piti tehdä itse kimppu kaikesta muusta paitsi kukista, mutta nyt ne elävät kukat houkuttaa.

Värit on punainen, musta ja valkoinen. Vintagehempeilyä, mustaa pitsiä, helmiä jne. Ei mitään kallista, ei mitään valuvaa. Pieni ja söpö kimppu ilman heiniä ym. Mietin sellaista palleroa, jossa olisi helminauhaa kantokahvana, mutta mun laukku on jo ontto sydän (roikkuva pallero siis), niin onko roikkuva pallerokimppu + pallerolaukku= liikaa palleroita? Me varmaan ostetaan punaisia neilikoita itse tilaan koristeeksi. Yksittäisiä kukkia lasipulloissa ja ehkä ruusuja. Puku on olkaimeton, luonnonvalkoinen mustilla yksityiskohdilla, levenee vyötäröltä, ylettää puoleen pohkeeseen ja _söpö_ :D (en muuten jostain syystä saa millään lisättyä mitään kuvia lataamalla. Mutta kuva löytyy täältä vikana (kuvassa vielä kesken): Puku)

Mutta joku tämmöinen kimppu olisi kiva, mutta höyhenet ja nuo läpinäkyvät asiat pois, varteen mustaa pitsiä ja sekaan jotain helminauhaa. (mitä tuo kukka muuten on, gerberaa?)

lg_227284_2.jpg

Tai tää, ilman valuvia osia:

vintage_wedding-018.jpg

Ja sitten on tämä mysteerikimppu, mikä tää kukka on? Jonkinlainen unikko? Englanniksi anemone, jota sanakirja sanoo vuokoksi. Mutta millainen vuokko ja onko sitä saatavilla tältä pallonpuoliskolta?

black-and-white-anemone-bouquet.jpg

Redrika kiitos! tuossa ekassa ja tokavikassa ehdotuksessa oli kyllä sitä jotakin! ja noissa muutamissa muissa oli ihanat nauhakoristeet :-X lähden palapelin palasten kanssa floristille :)

(mitä tuo kukka muuten on, gerberaa?)

Juu, kimpussa näyttäisi olevan gerberaa, ruusua sekä tulppaania. :)

Ja sitten on tämä mysteerikimppu, mikä tää kukka on? Jonkinlainen unikko? Englanniksi anemone, jota sanakirja sanoo vuokoksi. Mutta millainen vuokko ja onko sitä saatavilla tältä pallonpuoliskolta?

Kukka on... anemone. :grin: Kukkakaupoista noita saa yleensä syksystä kevääseen.

Tekstin ja kuvien perusteella ehdotan täysin punaista minigerbera-ruusukimppua. Varteen mustaa pitsiä ja kukkiin valkoisia helmiä. Muoto pienehkö ja pyöreä, saa olla aika tiiviskin. Varren pituus sopiva. ^_^

Idean alkulähde:

1jhjsdfhgjvfsiuhfssvfj.jpg

Ja vielä inspiraatioksi...

Ruusua ja neilikkaa:

2jhyutftrtfswtfysd.jpg

Kimpun koristeet:

3kuytfwghgwuihwfiuhfw.jpg

Ruusua ja orkideaa:

4hygtftrttfydgt.jpg

Ruusua ja kallaa:

5hgfdsdytfsufsifg.jpg

Ruusua ja orkideaa:

6jhyytcdtyvduyds.jpg

Kimpun koristeet:

7jhgytdsygtcygudsysud.jpg

Ruusua ja tuoksuköynnöstä (tai bouvardiaa):

8hygtftyyfuidgds.jpg

Ruusua, daaliaa ja marjaa:

9kuigydihudsusfjkifd.jpg

Tuo ruusu-gerberakimppu on kyllä aika sopivan näköinen. Mutta tuo anemone vaivaa, pitää varmaan käydä kyselemässä. Oon jotenkin nyt ihastunut niihin. Ruusu ja neilikka samassa kimpussa.. neilikka näyttää vaan pahasti ruttaantuneelta, musta ne näyttää parhaalta yksittäisenä.

Daaliatkin voisi olla aika bueno.

Mutta kiitti noista kuvista, tästä taitaa muotoutua jokin suunnitelma nyt hiljakseen. Haluan kyllä varmaan kokonaan punaisen kimpun. Puvun kanssa tulee punainen silkkibolero ja hiuksiin tulee punainen sydänhiuskoriste (joka on päällystetty punaisella paljettinauhalla :grin: ) mustalla verkolla, niin se punainen on kiva lisä. En löytänyt punaisia kenkiä sopivanlaisia, niin tuo kimppu tuo lisää väriä. En ole tottunut pukeutumaan kokonaan valkoiseen, niin helpottaa.

Ai kauhee, en osaa millään päättää kukkaa hääkimppuuni! Haussa on siis maksimissaan yhtä tai kahta kukkaa ja pyöreä (ei pallonmuotoinen) tiiviisti sidottu kimppu. Vihreää ja oranssia olisi haussa. Mieleeni tulee neilikka, ruusu, lilja (saako elokuussa?), kalla...en osaa päättää!

Mitä mieltä olette?

Tässä puku;

http://2.bp.blogspot.com/_p54OKlnEBLY/StJRVfy4PaI/AAAAAAAACF4/oKJ_K_fXC_A/s1600-h/pic_227.jpg mutta väri on light gold ja kyseessä ehkä n.20cm lyhyempi ja 20kg painavampi morsian malliin verrattuna. :D

Edited by LeisKuu

Minä myöskin tarvitsisin apua sopivan kimpun valintaan. Oikein paniikki nousee, kun huomaa miten paljon vaihtoehtoja on olemassa.. Pukuni on siis yksinkertainen puku hopeisin koristein ja tyyliltään puku on todella herkkä. Tuota herkkyyttä en haluaisi pilata valitsemalla vääränlaisen kimpun. Haluaisin ehkä kokonaan valkoisen kimpun tai sitten siinä voisi olla hiukkasen myös vaaleanpunaista. Ruusuja en kimppuuni halua :girl_smile:

Tässä pukuni: http://www.sinceritybridal.com/product-detail.php?id=732&entity_id=1091

Redrika kiitos! tuossa ekassa ja tokavikassa ehdotuksessa oli kyllä sitä jotakin! ja noissa muutamissa muissa oli ihanat nauhakoristeet :-X lähden palapelin palasten kanssa floristille :)

Toivottavasti floristi saa kasattua unelmiesi kimpun kaikista ihanista palasista. :) Saapi tulla vilauttamaan juhlien jälkeen. ;)

Mutta tuo anemone vaivaa, pitää varmaan käydä kyselemässä. Oon jotenkin nyt ihastunut niihin.

Haluan kyllä varmaan kokonaan punaisen kimpun.

Minulle tuli mieleen, että anemonea löytyy myös punaisena. :girl_sigh:

1kjydxxjkzzzzj.jpg

LeisKuu, tässä muutama kimppuajatus...

Vihreää ruusua ja muutama oranssi kalla. Kuva ei ole kovin hyvä, mutta laitan sen kuitenkin. ;)

1jyxgyjsjsfft.jpg

Kallaa, yksin tai vihreän marjan kanssa.

2ncbggfidi5dd.jpg

3ncbggfidi5dd.jpg

Oranssia liljaa + ruusua. Kaipaako jotain vihreää?

4hyhtdhthtydwsp.jpg

Ruusua, yksin tai vihreän kanssa.

5dsdowgyfh5rtc.jpg

6dsdowgyfh5rtc.jpg

Oranssia ruusua + neilikkaa.

7jytdefeerlkhrt.jpg

Oranssia ruusua + proteaa.

8thrgdfrddkigfvct.jpg

Jotenkin muokattu versio tästä tai tästä kimpusta. :girl_sigh:

uuniomena, miten olisi aina niin ihana daalia? Valkoisena, vaaleanpunaisena tai miksattuna. :)

1zaaawertg.jpg

Tai kallaa:

3tcrhcuhuchrus.jpg

2tcrhcuhuchrus.jpg

Harsokukasta ja esim. orkideastakin voisi loihtia jotain ihastuttavaa:

4ftfyvvffyvyfloip.jpg5ftfyvvffyvyfloip.jpg

LeisKuu, tässä muutama kimppuajatus...

Vihreää ruusua ja muutama oranssi kalla. Kuva ei ole kovin hyvä, mutta laitan sen kuitenkin. ;)

1jyxgyjsjsfft.jpg

Kallaa, yksin tai vihreän marjan kanssa.

2ncbggfidi5dd.jpg

3ncbggfidi5dd.jpg

Oranssia liljaa + ruusua. Kaipaako jotain vihreää?

4hyhtdhthtydwsp.jpg

Ruusua, yksin tai vihreän kanssa.

5dsdowgyfh5rtc.jpg

6dsdowgyfh5rtc.jpg

Oranssia ruusua + neilikkaa.

7jytdefeerlkhrt.jpg

Oranssia ruusua + proteaa.

8thrgdfrddkigfvct.jpg

Jotenkin muokattu versio tästä tai tästä kimpusta. :girl_sigh:

Kiitos Redrika! Oranssi kalla on kyllä suosikkini! Tosin ruusu alkaa nostattaa asemaansa myös...

Oranssi kalla on kyllä suosikkini! Tosin ruusu alkaa nostattaa asemaansa myös...

Laita molempia? :)

1wazrjklkdhjol.jpg

2wazrjklkdhjol.jpg

3wazrjklkdhjol.jpg

4wazrjklkdhjol.jpg

Redrika, kysyisin sulta taas vinkkiä. :girl_smile: Meillä on maistraattivihkiminen johon aiotaan pukeutua juhlavasti, mutta ei kuitenkaan tälläytyä niin hienoksi mitä sitten hääjuhlaan joka on eri päivänä. :girl_wink: Olen ajatellut laittaatämän mekon: Kaipaisin neuvoa, sillä haluan jonkinlaisen kimpun, mutta sen ei tarvitsisi olla yhtä hieno ja näyttävä kuin perinteinen morsiuskimppu. Jokin vaatimattomampi kävisi sillä en pidä sitä kuin hetken siellä maistraatissa, niin kallista kimppua ei siihen tekisi edes mieli haaskata.

Olen miettinyt, että olisiko yksi vaaleanpunainen lilja hölmön näköinen? Jos siinä olisi jotain vihreää vaikka mukana?

Kiitos vielä, kun aiemmin laitoit mulle niitä kimppuehdotuksia, yhdestä niistä tulee mulle morsiuskimppu sitten häihin. :girl_dance:

^Vaaleanpunainen lilja sopisi varmasti oikein hyvin. :girl_sigh: Itse laittaisin vähän enemmän kukkia, mutta tämähän on vaan makuasia. :)

1hrgfsqqqkkd888.jpg

Mietiskelin myös vaihtoehtoja, tässä niistä muutama...

Ilman häntää:

2uyguhre8jhcjyxc.jpg

3uyguhre8jhcjyxc.jpg

Tästä pois kaikki muu, paitsi lilja. :grin:

4jkufsaftseftse.jpg

Gerberaa:

5ghebeeeeekvfrdfc.jpg

Gerberaa vielä yksinkertaisemmin:

6cdssfddfdfsdplo.jpg

Tästä pois heinät ja perhonen:

7swwesww22wwk.jpg

Valkoisena, vaaleanpunaisena tai miksattuna:

8dwfeefdfefslasd.jpg

Kallaa voisi olla vähemmänkin:

9rdsswwwjgfrh000.jpg

Vähemmän heinää tai ei ollenkaan:

10rdsswwwjgfrh000.jpg

Kiitos hirmuisesti! Kaikki nuo vaihtoehdot on tosi nättejä ja taidat kyllä olla ihan oikeessa, et paremmalta nuo näyttää, kun on muutama lilja yhdessä. ;) Toisen ja neljännen kuvan kimput näyttää kivoilta, samoin tuo ensimmäinen. Kallakin on hurjan kaunis, mutta taidan nyt päätyä kuitenkin noihin liljoihin, kun kimpussa on sitten kallaa. :girl_wink:

maria0810, minulle tuli heti mieleen näiden kimppujen jonkinlainen "risteytys". :girl_sigh:

2gfuesiuesutfhds.jpg

1gfuesiuesutfhds.jpg

Etsin ideaa hääkimppuuni.. Hääpukuni on hieman merenneitomallinen ja kermanvärinen. Enkä tiedä millainen kimppu tähän pukuun sopisi hyvin. Haluaisin vaalean kimpun, mutta en kuitenkaan ihan vitivalkoista. Pidän erityisesti neilikoista, ruusuista, orkideoista.. Ja nappikrysanteemit on ihania! En pidä suurista pisaranmauotoisista "vesiputouskimpuista". Häät ovat elokuussa ja väreinä on ruskeaa, luonnonvalkoista sekä pilkahdus vihreää. Osaisitko Redrika laittaa vinkiksi jotain kuvia kimpuista, jotka voisivat sopia pukuni kanssa. Kiitos jo etukäteen! :)

Minäkin mietin häiden kukkaloistoa ja kimppuani. Taustoja sen verran, että häät ovat lokakuussa, värinä olisi tumma lila, valkoinen ja hopea. Itse olen mieltynyt pioneihin, ruusuihin, neilikoihin ja "nauhoihin". Useammassakin kimpussa on ollut vihreää tai nauhoja sidottuna lenkeiksi, ne näyttävät mielestäni kauniilta. Kalloista en niin välitä.

Rajoituksena on siis ehkä tuo ajankohta ja värit. Pukuni vilahti täällä ja nyt otin sen pois.

ja olen itse muodoiltani aika emäntä, joten ehkä pallerolle ei pallokimppua vaan ennemmin vaikka pisara, vai mitä olette mieltä?

Edited by stomp

elo--, pidin hiukan kesälomaa kukkahörhöilystä (:grin:), mutta nyt olen päk ja vastauskin on valmiina. Pahoittelut, että jouduit vähän odottamaan. :give_rose:

Eli tässä näitä ideoita nyt olisi, melko vaaleita ja vihervoittoisia, nappikrysanteemia unohtamatta. ;) Mitäs tykkäät? :)

1kxfugrnrssjkmejkses.jpg

Ruusuissa voisi olla hennosti vaaleanpunainen sävy:

2iueeejirewwwk.jpg

3usyttsfscidakoo.jpg

4thrzrzffrzkgrs.jpg

5htjhxgjyxnyhfss.jpg

6dyfgduhjuddskis.jpg

(samantyyppinen toteutus)

9grdcgtrvkidbeesdxs.jpg

(samantyyppinen toteutus)

10yegffgejfewjygx.jpg

Tähän ajattelin rusehtavan punaista marjakuismaa (kuva):

11wyfeygfwekfkfkfk.jpg

(myös tähän sopisi tuo marja)

14dsuysesefjrjr.jpg

Valko-vaaleanpunaisena versiona:

15dsuysesefjrjr.jpg

Bonuskuva haluaa muistuttaa peikonpähkinän (ja muidenkin oksien tms.) olemassaolosta. Ihan loistava ruskea lisä. :girl_sigh:

16mnmnnmnjoqq.jpg

stomp, kasa kuvitettuja hajatelmia, ole hyvä. ^_^

Ruusua, orkideaa ja eustomaa. Eustomaa saa myös tummempana versiona.

1cugrudrjhfcloco.jpg

Ruusua, freesiaa ja eustomaa. Eustoman voisi jättää poiskin?

2dgardegregre.jpg

Ruusua ja orkideaa.

3ddgddllxszxszxszx.jpg

Ruusua ja orkideaa. Huom. "hopeinen" herttaköynnös. :)

6aaaaaaagppppppw.jpg

Ruusua, freesiaa ja eustomaa.

10sdkjhhhgbbbb0.jpg

11dxdxddxnnnnjuiii.jpg

12ooooy666669.jpg

Tuoksuköynnöksen voi korvata esim. bouvardialla (jos tarvis).

5gsgsgsgpoiuy.jpg

Onko liikaa kallaa?

4xgrtxgdxelslsls.jpg

Hopeinen silaus kimppuun: lankaa, helmiä, lenkkejä, spreijattua peikonpähkinää, varsinauha, koru, hilettä, kangaskukkia...

7deeedbbbbcv2.jpg

Ruusua ja eustomaa.

8cxsdllkkkkkkk66.jpg

Ruusua, eustomaa ja freesiaa. Sopii varmasti emännällekin. ;)

13rrr456yy6464y64yh.jpg

(Lopuksi kuva sekakimpusta, jossa on hyvät ainekset, mutta muodoksi ajattelin pisaraa. Mukaan jotain vihreää.)

Guest
This topic is now closed to further replies.