skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

Hei,

kaipaisin vinkkejä morsiuskimpun suhteen. Häät ovat lokakuussa ja pukuni on musta. Kimpun toivoisin olevan syksyinen ja sen värimaailmaan sopiva. En pidä rönsyilevistä, pisaranmallisista kimpuista, vaan toivoisin sen olevan napakka, tyylikäs ja yksinkertainen.

Vinkeistä jo etukäteen kiittäen!

Nopealla tonkaisulla löysin muutama hauskan ja aika näyttävänkin kimpun. Hirveästi tekisi mieleni liittää tuohon pukuusi valtikka mallinen kalla kimppu, esim oranssia kalla!

http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=489056 (ei antanut laittaa kuin linkin kuvaan)

Sitten muutama muu syksyinen:

1255624657_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

post-33588-130543929195_thumb.jpg

Upeita nuo edellisen sivun vihreät kimput. Minkähänlainen vihreä kimmpu sopisi elohäihin?

Hmmh, katso edellinen sivu? ;) Ja vähän lisääkin:

1ertym0m0v.jpg

2ertym0m0v.jpg

3ertym0m0v.gif (tähän mukaan marjakuismaa)

4ertym0m0v.jpg

5ertym0m0v.jpg

6ertym0m0v.jpg

7ertym0m0v.jpg

8ertym0m0v.jpg

kaipaisin vinkkejä morsiuskimpun suhteen

Tässäpä muutama inspiraatiokuva. Laitetaan lisää, jos on tarvis. :)

1ydtyddytloiko.jpg

2ydtyddytloiko.jpg

3ydtyddytloiko.jpg

4ydtyddytloiko.jpg

5ydtyddytloiko.jpg

6ydtyddytloiko.jpg

7ydtyddytloiko.jpg

8ydtyddytloiko.jpg

9ydtyddytloiko.jpg

10ydtyddytloiko.jpg

11ydtyddytloiko.jpg

12ydtyddytloiko.jpg

Voih, olen selannut ketjun läpikotaisin (meni muuten useampi hetki) ja kaipailisin nyt vinkkejä omaan kimppuuni. Pukuni on yksinkertainen, liitteenä siitä tiedosto (jos onnistuin lisämään). Siinä on siis kevyempi kangas "laskostettu" tuohon vyötärölle, rinnan kohdalla ja olkaimessa kirjailua helmillä.

Olen itse hyvin vaalea (vaaleat hiukset&kulmat) sekä pienikokoinen (165cm ja kapea hartiainen)

Häät ovat maaliskuussa joten kaipaan vinkkejä sellaisiin kimmpuihin mitkä kestävät silloin.

Väreinä on antiikin vihreä, valkoinen, vaaleanpunainen ja kulta (ihan minimaalisesti) sekä harmaa (sinkkisankot, harmaantuneet lankut ja puupölkyt)

Pidän neilikasta, erilaisista oksista ja sellaisesta yksinkertaisuudesta.

Tässä ketjussa lienee huono idea sanoa, että en halua laittaa kimppuuni hirmusti rahaa, mitä vähemmän sen parempi (eli alle 100e) eli sellaiset mallit jotka eivät vaadi rahaa ovat oikein hyviä!

yritän vielä lisätä tiedoston jossa tästä ketjusta poimittuja kivoja kimppuja.

Edit. en pysty laittamaan liitteitä, mutta pukuni on siis tuon linkin takaa löytyvä: http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?/topic/87162-pienen-morsiamen-a-linjainen-puku-hankasalmella/

Triinu, valtikkakimppuhan kuulostaa juuri hyvältä. :girl_sigh: Minulle tuli heti mieleen eräs ihanuus, josta voisi ottaa mallia:

1rse3s3sgggg.jpg

2rse3s3sgggg.jpg

3rse3s3sgggg.jpg

Mukaan vielä valkoista minikallaa...? :)

Voi kiitos Redrika, tämä kimppu on täysin makuani vastaava! :D kukkatuntemus on kuitenkin sen verran huono, joten mitähän nuo violetit kukat mahtavat olla? Hortensiaa taitaa olla tuo vihreä..ellen aivan väärässä ole? ;)

^Hei hienoa, että löytyi noinkin mieluinen. :) Kimpussa on kahta (tai oikeastaan kolmea) kukkaa - vihreää hortensiaa, violettia eustomaa sekä vihreää eustomaa. :girl_smile:

Lapis, miten olisi pyöreä, tiivis neilikkakimppu parilla, kolmella perhoskämmekällä tai vähän useammalla arabiantähdikillä? Mukaan vielä jotain hentoista vihreää. :girl_sigh: Neilikan väriksi ajattelin sellaista antiikkista "puna-vihreää" (todella upea livenä!) ja orkidea voisi olla valkoista tai vihreää. Kuvia idean tueksi:

Neilikkaa vihreän kanssa.

1lozwery882233.jpg

Valkoinen orkidea.

3lozwery882233.jpg

Vihreä orkidea.

2lozwery882233.jpg

Tähdikki.

4lozwery882233.jpg

Tämä kimppuidea oli niin vahva, etten osannut enää ajatella muita vaihtoehtoja. :girl_haha:

Voi, tuo neilikan sävy kokoaa kaikki ne väritoiveet joita olen pähkäillyt (en edes tiennyt että tuommoisiakin on):) Musta toi on hyvä idea, lompsin noitten kuvien kanssa kukkakauppaan joten eiköhän sieltä saada sellainen juuri mulle sopiva kimppu suunniteltua!

Oisko sulla ideaa pöytäkukkiin, käyttäisinkö mahdollisesti noita samoja neilikoita vai meneekö liian tylsäksi? Kukkamaljakoina on ikean mjöd olutlasi (sellainen joka levenee hiukan lasin puolivälistä ylöspäin) Lisäksi olen kaavaillut kukkien lisäksi joko ruskeita tai maalattuja oksia mahdollisesti jotain vihreää esim. karhunheinää ?

Olisko sulla siihenkin jotain pientä idean poikasta :))

^Mjöd-olutlaseja voisi täyttää esim. vaaleanpunaisella oksaneilikalla ja karhulla. Palstan Noxin hääpäiväkirjasta löytyy juuri oikeanlainen toteutus (linkki). :)

(P.S. Tuosta ihanasta neilikan väristä vielä sen verran, että kannattaa varautua myös eioohon. Varalle voisi ottaa limen tai vaaleanpunaisen ja noihin sopisi vihreäksi lisäksi esim. kauniisti harmahtava herttaköynnös [kuva])

Heippa! Hääni ovat elo- tai syyskuussa 2012 ja haaveilemani puku on tällainen:

http://www.lilly.eu/Default.aspx?ID=267&ProductID=PROD1002&GroupID=GROUP8&VariantID=VO58

Millaista kimppua suosittelisit tähän pukuun? Haaveilen pyöreästä tai pisaran mallisesta, ruusuilla nidotusta kimpusta, jossa olisi kimaltelevia koristeita kuten helmiä tai strasseleita ja vihreää koristeena. Värin kimpussa tulisi olla vaalea ja ruusut vaniljan värisiä. Kuitenkin käydessäni kukkakauppassa kyselemässä ideoita petyin valtavasti, kun en löytänyt ruusua, joka olisi vaniljan värinen, kermaan vivahtava, eikä täysin kirkkaan valkoinen. Häitä enemmän suunnitellessani olen ihastunut valtavasti ruusujen lisäksi hortensiaan. Olen ajatellut käyttää hortensiaa juhlasalin pöytien koristelussa. Mitenhän hortensian voisi yhdistää hääkimppuun? Vaniljan lisäksi käytän häissä tumman- tai fuksian punaista ja ehkä vaalean punaista teemavärinä. Mitenhän punaisen eri sävyjä voisi yhdistää kimppuun ilman, että kimpusta ei tulisi värisävyiltään liian tumma? Kiitos jo etukäteen :)

Hei!

Meillä teema väreinä ruskea ja turkoosi. Ideoita kukkiin ja hääkimppuun?

Satuli, tässä vähän hahmotelmaa...

- pyöreä tai pisara kimppu, melko tiivis

- vaaleavoittoinen

- pääosin ruusua

- vaalea ruusu Vendela

- mukaan jokunen tummanpunainen ruusu ja vähän vaaleanpunaista oksaruusua

- "tilkkeeksi" valkoista hortensiaa

- jotain koristetta, jotain vihreää

Vendelan väri:

1jjh9jj7j96rirrrgh.jpg

Miltäs kuulostaa? :)

Heipä hei

Itse kaipaisin kanssa ehdotuksia hääkimppuun.

Pukuni on vitivalkoinen a-linjanen ja erittäin leveällä vannealushameella.

Teema värit on valkoinen ja hopea.

Oma ajatukseni olisi englantilainen pisarakimppu ruusuista ja freesiasta hopeisin koristein, mutta mielellään otan ehdotuksia vastaan

Hei! Minulla olisi haaveissa erehdyttävästi lumpeenkukkaa muistuttava morsiuskimppu (lehtineen). Lumpeenkukka tosin taitaa olla aika mahdoton, mutta miten ihmeessä saisin kantaa käsissäni tällaista kimppua, joka toisi mieleeni erämaajärven? :D Aika yksinkertainen mutta saa olla jotain muutakin mukana...

Heli, jos vaikka valkoisia kukkia, peikonpähkinää ja varteen turkoosi nauha? Inspiraatiokuva:

1hugieh8g88hhhh.jpg

Valkoisia kukkia ja turkoosi/ruskea/miksaus nauha. Esimerkiksi näin:

2hugieh8g88hhhh.jpg

Valkoisia ja vihreitä kukkia + turkoosi/ruskea/miksaus nauha. Kaksi esimerkkiä:

3hugieh8g88hhhh.jpg

12hugieh8g88hhhh.jpg

Katse pelkkiin koristeisiin eli luurankolehtiä, sulkia, timangeja sekä lenkkejä:

6hugieh8g88hhhh.jpg

7hugieh8g88hhhh.jpg

5hugieh8g88hhhh.jpg

4hugieh8g88hhhh.jpg

8hugieh8g88hhhh.jpg

Jos valkoinen kimppu ei innosta, niin miten olisi oranssi, vaaleanpunainen, pinkki, sininen, vihreä, joku miksaus...? Tässä muutama versio:

9hugieh8g88hhhh.jpg

10hugieh8g88hhhh.jpg

11hugieh8g88hhhh.jpg

Ja pakko täsmentää, että nämä ovat ideoiden tukikuvia, eivät suoria kimppuehdotuksia. Oranssin kimpun ei siis tarvitse olla kallaa eikä edes tuon mallinen. Kuvaton postaus olisi ehkä ollut parempi, mutta tämä meni nyt näin. :grin:

Pukuni on vitivalkoinen a-linjanen ja erittäin leveällä vannealushameella.

Teema värit on valkoinen ja hopea.

Oma ajatukseni olisi englantilainen pisarakimppu ruusuista ja freesiasta hopeisin koristein, mutta mielellään otan ehdotuksia vastaan

Valkoinen (?) pisarakimppu ruususta + freesiasta hopeisin koristein kuulostaa oikein hyvältä. :girl_sigh: Vähän kyllä jäin pohtimaan tuon "englantilaisen" merkitystä... 2db3138.gif No, pohdinnan lomassa leivoin kasaan kaksi ehdotusta. Ei mitään mullistavan erilaista, mutta ei kai tarvitse ollakaan. ;)

Valko-vihreä sydänkimppu. Orkideaa, tähdikkiä. Reunoilla harmahtavaa herttaköynnöstä. Herttaköynnöksen sekaan voisi laittaa hopeista lankaa ja orkideoihin helmet. Idean alkulähde:

1qqw22w20o3rkie.jpg

Valkoinen kimppu hieman pidemmällä varrella. Ruusua, freesiaa. Karhunheinästä tehtyjä lenkkejä. Helmiä + hopealankaa. Idean alkulähde:

2qqw22w20o3rkie.jpg

Heli, minä olen ihastunut riikinkukon sulkiin, ja haluaisin käyttää niitä kimpussa. Niistä saisi vähän turkoosia sävyä kimppuun! Kuva on sellaiselta sivulta kuin My Wedding .

post-35456-1321631554,3474_thumb.jpg

Minun pukuni on merenneito-mallinen, hyvin kapea linjainen pitkällä laahuksella. Kampauksena olen ajatellut myös hyvin yksinkertaista ja linjakasta kampausta. Olen itse sirorakenteinen. Ajatuksena on ollut valkoisesta ruususta saada joku kimppu mikä olisi mahdollisemman sopivan näköinen pukuuni. Ehdotuksia? Turkoosia saisi myös minulle yhdistää, esim. juuri tuohon nauhaan.

Puku ja päivä ovat vaihtuneet, joten ruskanhehkuisia syyshäitä juhlitaan tässä mekossa:

maria-m-swbo-1.jpg

Värillä ei ole sinänsä merkitystä, muratista en välitä.

Täälläkin kaivattaisin apuja. Puku on tulossa kultaisesta satiinista (lämmin kullan sävy) ja ppuvussa on miehustassa ja helmassa organzaa kuparisena. Kimpuissa eniten miellyttää joko ihan tummanpunaiset tai vaaleat kukat. Pitsit ja helmet kelpaavat myös hyvin koristeiksi, mutteivät missään nimessä pakollisia ole. Pääasia että kimpusta huokuu lämminhenkisyys ja romanttisuus. Vaadinkohan nyt liikoja? :girl_haha:

Hebsetin, tässä muutama idea:

Valkoista kallaa + valkoista ruusua, varteen turkoosi nauha ja koristeeksi turkooseja lasihelmiä. Kuva idean tueksi:

1ghfdfghdoiuyi.jpg

Tai yksinkertaisemmin valkoista kallaa + valkoista ruusua ja varteen turkoosi nauha:

2ghfdfghdoiuyi.jpg

Valkoista Cymbidium orkideaa + valkoista ruusua. Varteen turkoosi nauha. Ehkä turkooseja helmiä:

3ghfdfghdoiuyi.jpg

Valkoista Phalaenopsis orkideaa + valkoista ruusua. Varteen turkoosi nauha. Ehkä turkooseja helmiä (kuvan vihreät pois):

4ghfdfghdoiuyi.jpg

Valkoista ruusua. Varteen turkoosi nauha ja kimpun päälle turkoosi koriste:

5ghfdfghdoiuyi.jpg

Ruusuton vaihtoehto voisi olla valkoisesta kallasta tehty käsivarsikimppu (siro, turkoosilla nauhalla):

6ghfdfghdoiuyi.jpg

Rhonda_Tyger, minulle tuli mieleen ihan hirveästi ideoita, aika lennokkaitakin (upea pukusi on loistava inspiraation lähde!), mutta ehkä ne kovin överit voi jättää pois, jo hinnankin takia. :P

Okei, lähdetään liikkeelle ekasta ajatuksesta eli jonkinlaisesta käsivarsikimpusta.

Oranssia kallaa ja punaista marjakuismaa. Yritin etsiä varastoistani erästä kuvaa, mutta luovutin muutaman tuhannen jälkeen. :grin: No, kyllä tuosta jotain selkoa saapi.

1gerrewtsqw.jpg

Vain punaista ruusua.

2gerrewtsqw.jpg

Punaista ruusua ja kallaa (oranssia tai miksei valkoistakin).

3gerrewtsqw.jpg

Sekakimppu.

4gerrewtsqw.png

Punaisempi kallakimppu.

5gerrewtsqw.jpg

Oranssia ja tummaa kallaa.

6gerrewtsqw.jpg

Ja jos ekan kimpun oranssi kalla miellyttää, mutta marjat ei, niin sitten ilman.

7gerrewtsqw.jpg

Hauska "pallokimppu" krysanteemista.

8gerrewtsqw.jpg

Pitkävartinen sekakimppu.

9gerrewtsqw.jpg

Pitkävartinen kimppu oranssista kallasta ja punaisesta marjakuismasta.

10gerrewtsqw.jpg

Seppele/kieppi oranssista kallasta ja punaisesta marjakuismasta.

11gerrewtsqw.jpg

Sydänkimppu punaisesta ruususta ja oranssista kallasta.

12gerrewtsqw.jpg

Lopuksi vielä vähän "isompi" sekakimppu lähinnä inspiraatioksi - klik. :)

030312, miten olisi lautasmainen kimppu valkoisesta orkideasta? Koristeeksi voisi laittaa kuparin tai kullan väristä metallilankaa ja lankaan helmiä (kupari/kulta/valkoinen). En löytänyt the kuvaa, mutta tämä kelpaa ihan hyvin:

1oiuo9iks00.jpg

Varteen voisi laittaa esim. valkoista pitsiä...? :girl_sigh:

Guest
This topic is now closed to further replies.