skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

Kiitos Redrika!

Ei yhtään hassumman näköinen kimppu. Tuossa kimpussa varsinkin tuo muoto on aivan ihana. Taidanpa laittaa kuvan talteen ja muistiin niin voin se mielessäni mennä keskustelemaan kukkakauppaan joulukiireiden jälkeen :) Vielä kerran iso kiitos! :)

Oijoijoijoi, Redrika!

Aivan mahtavia kimppuja, nyt ei osaa sitten päättää. Kääk! :girl_haha:

(aika tiukka budjetti kylläkin on kimpun suhteen, mutta kai se voi vähän venyä...)

Ihania kukkeja. :-X

Onko olemassa kukkaa joka muistuttaisi kielon kukkaa? Meillä olisi näillä näkymin tulossa häät parin vuoden päästä toukokuussa, ja aion kieloja käyttää niin kakussa (tosin sokerimassan muodossa) kuin pöytäkoristeissakin, ja haluaisin aika yksinkertaisen kimpun jossa olisi punaista ruusua sekä jotain joka muistuttaisi kieloa. Kuviakin saa linkittää :) Muodoltaan mieluiten joku siro pisara, tai sitten ihan perus pyöreä.

pähkäilijä, jos ketjuttaisi harsokukkaa? :girl_sigh: Kuva kertoo enemmän kuin jne. ;)

1hrhuirtuihtriuhtrd.jpg

2hrhuirtuihtriuhtrd.jpg

Eikö olisi mitään oikeaa kukkaa joka muodoltaan ja väriltään muistuttaisi yksittäistä kielon kukkaa? Kaunis on tuokin, mutta silti enemmän houkuttaisi joku yksinkertaisempi.

Miulla ois semmonen mietintä tässä nyt et jos joku yhtään osais auttaa... kun miun puvussa on ruusun kuvia laahuksessa ja sitten tehoste kohissa niin pitääkö kimppu automaattisesti olla ruusuista? sitä olin ajatellut aluksi mutta sitten tuli mieleen että edesmenneen äitini lempikukka oli tulppaani niin tulin ajatelleeksi sitä? :) -kiitos jo etukäteen-

10pzyps.jpg

Kuva tästä ketjusta

3gerrewtsqw.jpg

Kuva tästä ketjusta

^Kävin kurkkimassa nättiä pukuasi ja olen kyllä sitä mieltä, ettei ruusu ole mikään "pakko". Ihan hyvin voit ottaa tuon tulppaanikimpun tai vaikka alemman ruusu-kallakimpun. :) Tai jos yhdistäisikin ruusua sekä tulppaania? :girl_sigh: En löytänyt tähän hätään oikeanlaista kimppua, mutta ehkä näistä saa jonkinlaista vihiä... tai sitten ei. :D

1ji4yh9xq.jpg

2ji4yh9xq.jpg

Tuo punavalkoinen kimppu on tosi nätti.. :) täytyykin laittaa jemmaan tuo kuva! Kiitos avusta Redrika!!

Ei yhtään hassumman näköinen kimppu. Tuossa kimpussa varsinkin tuo muoto on aivan ihana. Taidanpa laittaa kuvan talteen ja muistiin niin voin se mielessäni mennä keskustelemaan kukkakauppaan joulukiireiden jälkeen :)

Jokohan teit visiitin kukkakauppaan... :unsure: Minun nimittäin piti ehdottaa toistakin kimppua, mutta jotenkin tuo jäi joulu/lomatohinoissa tekemättä. Höh. :blush: No, tässä tämä nyt tulee, jos ei avuksi, niin ainakin iloksi. ;)

1azqaqzqz02m.jpg

2azqaqzqz02m.jpg

Hiukan kultaista/kuparista lisäystä, niin voisi olla aika perfecto. Vai? :girl_sigh:

(aika tiukka budjetti kylläkin on kimpun suhteen, mutta kai se voi vähän venyä...)

Äh, sinullekin jäi vastaamatta. :/ Aloin siis pohtia lompakkoystävällisempiä vaihtoehtoja ja päädyin lopulta tällaiseen:

Omin varsin sidottu punainen neilikkakimppu. Mukaan jonkin verran ruusua, jos siltä tuntuupi. :)

1wsdexfrt866l.jpg

2wsdexfrt866l.jpg

Katseita kiinnittämään pari oranssia minigerberaa.

4wsdexfrt866l.jpg

3wsdexfrt866l.jpg

Gerberat tulisivat kimpun päälle tähän tapaan:

5wsdexfrt866l.jpg

Gerberoihin voisi laittaa pienet koristeet, esim.

7wsdexfrt866l.jpg

6wsdexfrt866l.jpg

Löytyiskö inspiskuvia joissa olisi käytetty kermanvärisiä ruusuja ja viljaa? Haaveilen sellaisesta vaaleasta valuvasta kimpusta, jossa olisi käytetty ainakin murattia, ruusuja ja viljantähkiä. Ehkäpä sitten myös jotain ruskeaa? Haluaisin myös helmiä jotenkin kimppuun, mutta tuleekohan siitä vähän överi...

Puvun kuva löytyy mun päikystä, punaisena olevat kirjailut on omassa puvussani tummanruskealla :)

Edited by pampuliina

Redrika! Kysyisin myös neuvoasi... =)

Olen menossa toukokuussa naimisiin ja kukkaset ovat nyt huolena. Pukuni löydät linkistä, väri on light gold eli ikään kuin shamppajan värinen, lämmin sävy. Rusetti on ns. vanha roosa.

http://www.maggiesot...=15&style=J1127

Olen pieni, 163cm "pitkä" ja hoikka. Haaveissa olisi suhteellisen pieni, mahd. pyöreä kimppu.

Nyt ongelma on että olemme tilanneet pöytäkoristeet ja näimä ovat violetit:

http://www.save-on-c...andcrystal.html

Miten yhdistää hääkukat niin että ne kävisivät väreiltään toisiinsa. Eli siis morsiuskimppu ja pöytäkoristeet ja pöytiin tulevat kukat jotenkin väreiltään sopisivat yhteen? Luulin näet aluksi että minulle tulisi vaalean violetti hääpuku ja tilasimme koristeet =D Toisin kuitenkin kävi ja pukuni on kaukana violetista.... Huoh....

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen =D Vastauksestasi TODELLA Kiitollisena,

Maritta

Maritta, jos kimppuun laittaisi useampaa sävyä, lämmin painotus, mukaan hiukan pöytäkoristeisiin linkkaavaa liilaa...

1kiujikujikjud.jpg2kiujikujikjud.jpg

3kiujikujikjud.jpg4kiujikujikjud.jpg

Pöytäkukkiin voisi valita saman kattauksen (tai vähemmän sävyjä), mutta ilman liilaa, sillä se on jo pöytäkoristeissa.

(Mietin myös, että pöytäkoristeista voisi napsaista muutaman pallukan tuota kimppua koristamaan. :girl_sigh:)

VOI IHANA REDRIKA!

Kiitos ihan älyttömästi ideoista ja kuvistasi! Laitan sinulle viestiä häiden jälkeen minkälaista tuli

<3

Maritta

Hei Redrika! Haluaisin kysyä neuvoasi, millaista kimppua suosittelisit alla olevasta linkistä löytyvään hääpukuun. Hääpuvun osto on nyt käsillä ja tämä malli on lempparini. Häämme ovat syyskuussa. Puku on vaalea jossa on tummaa kukkaköynnöskirjailua. Olen niin kahden vaiheilla kukkien suhteen, pitäisikö olla hentoa vaalean sävyistä vai esim. tummaa punaista. Kun puku itsessään on jo näyttävä, niin olisiko pieni kimppu paras eikä esim. valuva pisaramallinen? Pöytäkukiksi meille tulee ruusuja (on jo sulhon kanssa päätetty). Puvun koristelusta minulle tulee mieleen tähdikki(?), olisiko sitä luontevaa yhdistellä kimppuun?

http://www.zazabella.fi/tuotekuvat/738_32040_ivory-black-silver_zaza.jpg

selasin kaikki sivut läpi, olet tehnyt uskomattoman upeaa työtä! Kiitos jo etukäteen jos osaat auttaa!

Olen tässä pohtinut ja pohtinut, että minkälainen kimppu olisi täydellinen. Ehkä sinulta tulisi jotakin hyviä vinkkejä. Valkoista, tummaa turkoosia ja mustaa käytämme hääpaikan koristelussa, mutta muitakin värejä toki kimpussani voisi olla. En osaa päättää.

Puvustani ei ole kuvaa, sillä se on tekeillä. Pukuni on kuitenkin tämän kaltainen, mutta enemmän A-linjainen (eli leveämpi alaosa). Niin ja häät vietetään tosiaan toukokuun alussa. Olen miettinyt että mitäköhän kukkaa silloin olisi saatavilla. Liljat, tulppaanit, pionit ja gerberat ovat olleet mielessäni. Kiitos jo etukäteen jos viitsit auttaa vinkeillä :)

post-36524-0-08538800-1328606689_thumb.j

Hei Redrika, millaista kimppua suosittelisit pukuuni? Pelkistettyä vai runsasta? Selkeää vai rösöistä pintaa?

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&ProductID=PROD879&GroupID=GROUP128&VariantID=VO62

Puvun miehusta on kokonaan kirjailtu kukkakuvioisella pitsillä, helma on tylliä. Olen melko pitkä, mutta myös hieman roteva ja hiukset tulee luultavasti olemaan silotetulla sivunutturalla. Häämme ovat aivan toukokuun lopussa.

Pöytäkoristeiden väreiksi olen ajatellut keväänvihreää ja valkoista, ehkä ripaus vaaleanpunaistakin joukkoon. Olisiko ihan hassua yhdistää näitä kaikkia värejä myös hääkimpussa, vai pitäisikö keskittyä vain pariin väriin? Minkä muotoista kimppua suosittelisit? En haluaisi kimppuuni ainakaan gerberoita, ruusuja, orkideaa tai kovin paljon mitään perinteistä vihreää esimerkiksi lehtien muodossa, limenvihreä on ok.

Olisipa jännä nähdä, millainen näkemys sinulle tulisi kimpusta näiden tietojen perusteella :)

Hei Redrika,

myös minä kaipaisin ideoitasi pukuuni sopivasta kimpusta. Puku on A-linjainen, keveää organzaa, helmassa toispuoleisesti "aaltomaiset" laskokset (tosin päälläni hieman maltillisemmat, kuin tuossa alhaalla olevassa kuvassa). Haaveilen kenties jopa täysin valkoisesta kimpusta, joka olisi muodoltaan jollain tapaa hieman erikoinen. Mahdollisesti käsivarrella tai ranteessa pidettävä ja/tai roikkuva. Olisi mukava saada käteen eräänlainen taideteos, joka huomataan ja muistetaan kentis myöhemminkin.

Itse olen 163cm pitkä ja melko uhkea. Pääasiassa kokoa 40/L. Sopiiko minun kokoiselleni pitkä roikkuva kimppu.... entäpä runsas vai mielummin pieni.

Hääpaikalle tulee koristeeksi ainakin harsokukkaa. Voisikohan sitä olla myös kimpussa? Pidän myös liljojen ja kallojen muodosta ja olen miettinyt, toistaisivatkohan ne kivasti helman muotoa. Myös orgideasta pidän, mutta arvelen ettei sitä ole saatavilla heinäkuun alussa. Mitkä valkoiset kukat olisivat silloin parhaimmillaan?

Lämmin kiitos ideoistasi. Oli mukava katsella myös aiempia ehdotuksiasi ja esimerkkikimppuja. Kyllä kukat vaan ovat kauniita.

FY311207.jpg

Moi!

Tarvitsisin myös apua. Olin suunnitellut alun alkaen tosi yksinkertaista, vaaleanpunaista pyöreää ruusukimppua. Sitten löysin pukuni, ja myyjä sanoi heti että tulee liian jäykän näköinen yhdistelmä. Häät ovat heinäkuun 7.päivä maaseudulla, leirikeskuksessa. Paljon tulee itse tehtyä ja puku on aika juhlallinen siihen ympäristöön.

Pidän joka tapauksessa pyöreistä kimpuista, en valuvista, väreinä vaaleanpunainan/valkoinen/vihreä häissä. Ruusut ja sen tapaiset ovat ihania (esim juuri pionit), samoin päivänkakkarat ja luonnollisemmat kukat. Hääpaikalle tulee koristeiksi muutamia ruusuja mutta muuten luonnon materiaaleja, oksia ja koiranputkia ja mitä nyt löytyykään.

Pystytkö auttamaan? Tässä linkki pukuuni:

http://www.maggiesot...=15&style=J1473

Puvun väri diamond white, minulle tulee maahan asti pitkä pitsihuntu ja hiukset osin kiinni ja kiharalle.

Kiitooooos jos ehdit auttaa<3 =)

Olen niin kahden vaiheilla kukkien suhteen, pitäisikö olla hentoa vaalean sävyistä vai esim. tummaa punaista.

Heti kun pukusi kuva avautui ruudulle, ajattelin, että punaista/tummaa punaista. :) Simppeliä tai vähän dramaattisempaa, kumpi vaan tuntuu paremmalta. :girl_sigh:

Ensin vähän rohkeampia...

Ruusua, kallaa ja höyheniä:

1bvfbgbfr63322.jpg

Samaa tyyliä - klik ja vielä kerran - klik.

Ruusut + sulat:

5bvfbgbfr63322.jpg

Ruusua ja kallaa:

6bvfbgbfr63322.jpg

Ruusua ja hiukan harsokukkaa:

7bvfbgbfr63322.jpg

8bvfbgbfr63322.jpg

(kuva2)

Ruusua ja herttaköynnöstä:

10bvfbgbfr63322.jpg

Pelkkää ruusua:

11bvfbgbfr63322.jpg

Muutama koristeinspis:

14bvfbgbfr63322.jpg

15bvfbgbfr63322.jpg

25bvfbgbfr63322.jpg

Mietin myös puna-valkoisia vaihtoehtoja, esim. ruusu + Phalaenopsis, ruusu + kalla ja ruusu + Cymbidium.

Ja tietysti valkoinenkin sopisi, esim. kallaa (kuva), ruusua + tähdikkiä (kuva), ruusua (kuva), ruusua + tähdikkiä + neilikkaa (kuva).

Puvun koristelusta minulle tulee mieleen tähdikki(?), olisiko sitä luontevaa yhdistellä kimppuun?

Mikä ettei. :) Ehkä tähän tapaan?

16bvfbgbfr63322.jpg17bvfbgbfr63322.jpg

(Kuvissa tuoksuköynnös, ei tähdikki.)

Miahh, työpöydälleni kerääntyi eniten valkoisia ja valko-vaaleanpunaisia lilja- sekä gerberakimppuja, joten sillä linjalla taidetaan mennä. :D

Valkoista ja vaaleanpunaista, ruusua ja gerberaa:

1hfyyyyty669.jpg

Valko-vaaleanpunaisena versiona:

2hfyyyyty669.jpg

Valko-vaaleanpunaisena versiona, lilja valkoista ja eustoma vaaleanpunaista:

3hfyyyyty669.jpg

Valkoista ja vaaleanpunaista, ruusua ja liljaa:

4hfyyyyty669.jpg

Vaalea kimppu, ruusua, orkideaa ja liljaa:

5hfyyyyty669.jpg

Sama setti, mutta pienellä mausteella:

6hfyyyyty669.jpg

Valkoista liljaa. Varteen turkoosi nauha ja heiniin turkooseja helmiä?

7hfyyyyty669.jpg

Valkoista liljaa ja vaaleanpunaista/pinkkiä ruusua:

8hfyyyyty669.jpg

Liljojen ja gerberoiden ulkopuolelta:

9hfyyyyty669.jpg

10hfyyyyty669.jpg

11hfyyyyty669.jpg

Animan, tässäpä muutama idea...

Vihreää ja valko-vihreää rannetyyliä:

1okitttr001.jpg

5okitttr001.jpg

Valkoista tai vaaleanpunaista kallaa käsivarrelle. Kuvan kimppu on liian jäykkä, tarkoitan siis kauniisti kaartuvaa mallia:

2okitttr001.jpg

Romanttista vaaleanpunaista + vihreää:

3okitttr001.jpg

Valkoista tai vaaleanpunaista kallaa:

4okitttr001.jpg

Valko-vihreä neilikka-freesiakimppu:

6okitttr001.jpg

crista hirvilammi, mieleeni tuli runsaasti valkoisia, melko pitkiä, harsokukkaisia ihanuuksia. :girl_sigh:

Tähän kimppuun lisäisin esim. valkoista kallaa:

1kwweeec5ji.jpg

Ja tähän kimppuun valkoista perhoskämmekkää (pitäisi saada heinäkuussakin):

2kwweeec5ji.jpg

Seuraavaksi valmiimpia inspiraatioita/ehdotuksia...

Harsokukkaa, ruusua, liljaa sekä kallaa:

3kwweeec5ji.jpg

Harsokukkaa ja kuvasta poiketen valkoista neilikkaa:

4kwweeec5ji.jpg

Harsokukkaa, ruusua ja orkideaa:

5kwweeec5ji.jpg

(lähikuva)

Sydänkimppu harsokukasta ja vihertävästä orkideasta:

7kwweeec5ji.jpg

Harsokukkaa ja orkideaa:

9kwweeec5ji.jpg

(lähikuva)

Harsokukkaa ja orkideaa:

10kwweeec5ji.jpg

(lähikuva)

Harsokukkaa (kuvassa tosin kieloa), orkideaa ja liljaa:

12kwweeec5ji.jpg

emilinski, miten olisi vaaleanpunaisesta ruususta, vaaleanpunaisesta tai valkoisesta kallasta sekä risuista tehty kimppu? Idea syntyi tästä kuvasta:

1qg555deqq.jpg

Tai vaaleanpunaista neilikkaa + valkoista minigerberaa (tai perhoskämmekkää) tähän tapaan:

2qg555deqq.jpg

Kiitos Redrika! Tuo pionikimppu oli aika lähellä sitä tyyliä, jota hainkin. :) Mitä tuo ihana vihreä heisimäinen kukka mahtaa olla?

Nämä ehdottamasi kimputhan olivat melko eri tyylisiä keskenään, eli ilmeisesti pukuuni käy tekstuuriltaan niin selkeät kuin röyhelöisetkin kimput? Suosittelisitko pukuuni mieluummin valuvaa vai pyöreää kimppua?

Guest
This topic is now closed to further replies.