Posted December 10, 2011 Kiitos Redrika! Ei yhtään hassumman näköinen kimppu. Tuossa kimpussa varsinkin tuo muoto on aivan ihana. Taidanpa laittaa kuvan talteen ja muistiin niin voin se mielessäni mennä keskustelemaan kukkakauppaan joulukiireiden jälkeen Vielä kerran iso kiitos! Share this post Link to post Share on other sites
Posted December 10, 2011 Oijoijoijoi, Redrika!Aivan mahtavia kimppuja, nyt ei osaa sitten päättää. Kääk! (aika tiukka budjetti kylläkin on kimpun suhteen, mutta kai se voi vähän venyä...)Ihania kukkeja. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 6, 2012 Onko olemassa kukkaa joka muistuttaisi kielon kukkaa? Meillä olisi näillä näkymin tulossa häät parin vuoden päästä toukokuussa, ja aion kieloja käyttää niin kakussa (tosin sokerimassan muodossa) kuin pöytäkoristeissakin, ja haluaisin aika yksinkertaisen kimpun jossa olisi punaista ruusua sekä jotain joka muistuttaisi kieloa. Kuviakin saa linkittää Muodoltaan mieluiten joku siro pisara, tai sitten ihan perus pyöreä. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 6, 2012 pähkäilijä, jos ketjuttaisi harsokukkaa? Kuva kertoo enemmän kuin jne. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 6, 2012 Eikö olisi mitään oikeaa kukkaa joka muodoltaan ja väriltään muistuttaisi yksittäistä kielon kukkaa? Kaunis on tuokin, mutta silti enemmän houkuttaisi joku yksinkertaisempi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 7, 2012 Miulla ois semmonen mietintä tässä nyt et jos joku yhtään osais auttaa... kun miun puvussa on ruusun kuvia laahuksessa ja sitten tehoste kohissa niin pitääkö kimppu automaattisesti olla ruusuista? sitä olin ajatellut aluksi mutta sitten tuli mieleen että edesmenneen äitini lempikukka oli tulppaani niin tulin ajatelleeksi sitä? -kiitos jo etukäteen-Kuva tästä ketjustaKuva tästä ketjusta Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 7, 2012 ^Kävin kurkkimassa nättiä pukuasi ja olen kyllä sitä mieltä, ettei ruusu ole mikään "pakko". Ihan hyvin voit ottaa tuon tulppaanikimpun tai vaikka alemman ruusu-kallakimpun. Tai jos yhdistäisikin ruusua sekä tulppaania? En löytänyt tähän hätään oikeanlaista kimppua, mutta ehkä näistä saa jonkinlaista vihiä... tai sitten ei. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 7, 2012 Tuo punavalkoinen kimppu on tosi nätti.. täytyykin laittaa jemmaan tuo kuva! Kiitos avusta Redrika!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 12, 2012 Ei yhtään hassumman näköinen kimppu. Tuossa kimpussa varsinkin tuo muoto on aivan ihana. Taidanpa laittaa kuvan talteen ja muistiin niin voin se mielessäni mennä keskustelemaan kukkakauppaan joulukiireiden jälkeen Jokohan teit visiitin kukkakauppaan... Minun nimittäin piti ehdottaa toistakin kimppua, mutta jotenkin tuo jäi joulu/lomatohinoissa tekemättä. Höh. No, tässä tämä nyt tulee, jos ei avuksi, niin ainakin iloksi. Hiukan kultaista/kuparista lisäystä, niin voisi olla aika perfecto. Vai? (aika tiukka budjetti kylläkin on kimpun suhteen, mutta kai se voi vähän venyä...)Äh, sinullekin jäi vastaamatta. :/ Aloin siis pohtia lompakkoystävällisempiä vaihtoehtoja ja päädyin lopulta tällaiseen:Omin varsin sidottu punainen neilikkakimppu. Mukaan jonkin verran ruusua, jos siltä tuntuupi. Katseita kiinnittämään pari oranssia minigerberaa.Gerberat tulisivat kimpun päälle tähän tapaan:Gerberoihin voisi laittaa pienet koristeet, esim. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 12, 2012 (edited) Löytyiskö inspiskuvia joissa olisi käytetty kermanvärisiä ruusuja ja viljaa? Haaveilen sellaisesta vaaleasta valuvasta kimpusta, jossa olisi käytetty ainakin murattia, ruusuja ja viljantähkiä. Ehkäpä sitten myös jotain ruskeaa? Haluaisin myös helmiä jotenkin kimppuun, mutta tuleekohan siitä vähän överi...Puvun kuva löytyy mun päikystä, punaisena olevat kirjailut on omassa puvussani tummanruskealla Edited January 12, 2012 by pampuliina Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 23, 2012 Redrika! Kysyisin myös neuvoasi... =)Olen menossa toukokuussa naimisiin ja kukkaset ovat nyt huolena. Pukuni löydät linkistä, väri on light gold eli ikään kuin shamppajan värinen, lämmin sävy. Rusetti on ns. vanha roosa. http://www.maggiesot...=15&style=J1127Olen pieni, 163cm "pitkä" ja hoikka. Haaveissa olisi suhteellisen pieni, mahd. pyöreä kimppu. Nyt ongelma on että olemme tilanneet pöytäkoristeet ja näimä ovat violetit: http://www.save-on-c...andcrystal.htmlMiten yhdistää hääkukat niin että ne kävisivät väreiltään toisiinsa. Eli siis morsiuskimppu ja pöytäkoristeet ja pöytiin tulevat kukat jotenkin väreiltään sopisivat yhteen? Luulin näet aluksi että minulle tulisi vaalean violetti hääpuku ja tilasimme koristeet =D Toisin kuitenkin kävi ja pukuni on kaukana violetista.... Huoh....Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen =D Vastauksestasi TODELLA Kiitollisena,Maritta Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 27, 2012 Maritta, jos kimppuun laittaisi useampaa sävyä, lämmin painotus, mukaan hiukan pöytäkoristeisiin linkkaavaa liilaa...Pöytäkukkiin voisi valita saman kattauksen (tai vähemmän sävyjä), mutta ilman liilaa, sillä se on jo pöytäkoristeissa.(Mietin myös, että pöytäkoristeista voisi napsaista muutaman pallukan tuota kimppua koristamaan. ) Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 28, 2012 VOI IHANA REDRIKA!Kiitos ihan älyttömästi ideoista ja kuvistasi! Laitan sinulle viestiä häiden jälkeen minkälaista tuli<3Maritta Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2012 Hei Redrika! Haluaisin kysyä neuvoasi, millaista kimppua suosittelisit alla olevasta linkistä löytyvään hääpukuun. Hääpuvun osto on nyt käsillä ja tämä malli on lempparini. Häämme ovat syyskuussa. Puku on vaalea jossa on tummaa kukkaköynnöskirjailua. Olen niin kahden vaiheilla kukkien suhteen, pitäisikö olla hentoa vaalean sävyistä vai esim. tummaa punaista. Kun puku itsessään on jo näyttävä, niin olisiko pieni kimppu paras eikä esim. valuva pisaramallinen? Pöytäkukiksi meille tulee ruusuja (on jo sulhon kanssa päätetty). Puvun koristelusta minulle tulee mieleen tähdikki(?), olisiko sitä luontevaa yhdistellä kimppuun?http://www.zazabella.fi/tuotekuvat/738_32040_ivory-black-silver_zaza.jpgselasin kaikki sivut läpi, olet tehnyt uskomattoman upeaa työtä! Kiitos jo etukäteen jos osaat auttaa! Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 7, 2012 Olen tässä pohtinut ja pohtinut, että minkälainen kimppu olisi täydellinen. Ehkä sinulta tulisi jotakin hyviä vinkkejä. Valkoista, tummaa turkoosia ja mustaa käytämme hääpaikan koristelussa, mutta muitakin värejä toki kimpussani voisi olla. En osaa päättää.Puvustani ei ole kuvaa, sillä se on tekeillä. Pukuni on kuitenkin tämän kaltainen, mutta enemmän A-linjainen (eli leveämpi alaosa). Niin ja häät vietetään tosiaan toukokuun alussa. Olen miettinyt että mitäköhän kukkaa silloin olisi saatavilla. Liljat, tulppaanit, pionit ja gerberat ovat olleet mielessäni. Kiitos jo etukäteen jos viitsit auttaa vinkeillä Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 8, 2012 Hei Redrika, millaista kimppua suosittelisit pukuuni? Pelkistettyä vai runsasta? Selkeää vai rösöistä pintaa?http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&ProductID=PROD879&GroupID=GROUP128&VariantID=VO62Puvun miehusta on kokonaan kirjailtu kukkakuvioisella pitsillä, helma on tylliä. Olen melko pitkä, mutta myös hieman roteva ja hiukset tulee luultavasti olemaan silotetulla sivunutturalla. Häämme ovat aivan toukokuun lopussa.Pöytäkoristeiden väreiksi olen ajatellut keväänvihreää ja valkoista, ehkä ripaus vaaleanpunaistakin joukkoon. Olisiko ihan hassua yhdistää näitä kaikkia värejä myös hääkimpussa, vai pitäisikö keskittyä vain pariin väriin? Minkä muotoista kimppua suosittelisit? En haluaisi kimppuuni ainakaan gerberoita, ruusuja, orkideaa tai kovin paljon mitään perinteistä vihreää esimerkiksi lehtien muodossa, limenvihreä on ok.Olisipa jännä nähdä, millainen näkemys sinulle tulisi kimpusta näiden tietojen perusteella Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 8, 2012 Hei Redrika,myös minä kaipaisin ideoitasi pukuuni sopivasta kimpusta. Puku on A-linjainen, keveää organzaa, helmassa toispuoleisesti "aaltomaiset" laskokset (tosin päälläni hieman maltillisemmat, kuin tuossa alhaalla olevassa kuvassa). Haaveilen kenties jopa täysin valkoisesta kimpusta, joka olisi muodoltaan jollain tapaa hieman erikoinen. Mahdollisesti käsivarrella tai ranteessa pidettävä ja/tai roikkuva. Olisi mukava saada käteen eräänlainen taideteos, joka huomataan ja muistetaan kentis myöhemminkin.Itse olen 163cm pitkä ja melko uhkea. Pääasiassa kokoa 40/L. Sopiiko minun kokoiselleni pitkä roikkuva kimppu.... entäpä runsas vai mielummin pieni.Hääpaikalle tulee koristeeksi ainakin harsokukkaa. Voisikohan sitä olla myös kimpussa? Pidän myös liljojen ja kallojen muodosta ja olen miettinyt, toistaisivatkohan ne kivasti helman muotoa. Myös orgideasta pidän, mutta arvelen ettei sitä ole saatavilla heinäkuun alussa. Mitkä valkoiset kukat olisivat silloin parhaimmillaan?Lämmin kiitos ideoistasi. Oli mukava katsella myös aiempia ehdotuksiasi ja esimerkkikimppuja. Kyllä kukat vaan ovat kauniita. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 9, 2012 Moi!Tarvitsisin myös apua. Olin suunnitellut alun alkaen tosi yksinkertaista, vaaleanpunaista pyöreää ruusukimppua. Sitten löysin pukuni, ja myyjä sanoi heti että tulee liian jäykän näköinen yhdistelmä. Häät ovat heinäkuun 7.päivä maaseudulla, leirikeskuksessa. Paljon tulee itse tehtyä ja puku on aika juhlallinen siihen ympäristöön.Pidän joka tapauksessa pyöreistä kimpuista, en valuvista, väreinä vaaleanpunainan/valkoinen/vihreä häissä. Ruusut ja sen tapaiset ovat ihania (esim juuri pionit), samoin päivänkakkarat ja luonnollisemmat kukat. Hääpaikalle tulee koristeiksi muutamia ruusuja mutta muuten luonnon materiaaleja, oksia ja koiranputkia ja mitä nyt löytyykään.Pystytkö auttamaan? Tässä linkki pukuuni:http://www.maggiesot...=15&style=J1473Puvun väri diamond white, minulle tulee maahan asti pitkä pitsihuntu ja hiukset osin kiinni ja kiharalle.Kiitooooos jos ehdit auttaa<3 =) Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 Olen niin kahden vaiheilla kukkien suhteen, pitäisikö olla hentoa vaalean sävyistä vai esim. tummaa punaista.Heti kun pukusi kuva avautui ruudulle, ajattelin, että punaista/tummaa punaista. Simppeliä tai vähän dramaattisempaa, kumpi vaan tuntuu paremmalta. Ensin vähän rohkeampia...Ruusua, kallaa ja höyheniä:Samaa tyyliä - klik ja vielä kerran - klik.Ruusut + sulat:Ruusua ja kallaa:Ruusua ja hiukan harsokukkaa:(kuva2)Ruusua ja herttaköynnöstä:Pelkkää ruusua:Muutama koristeinspis:Mietin myös puna-valkoisia vaihtoehtoja, esim. ruusu + Phalaenopsis, ruusu + kalla ja ruusu + Cymbidium.Ja tietysti valkoinenkin sopisi, esim. kallaa (kuva), ruusua + tähdikkiä (kuva), ruusua (kuva), ruusua + tähdikkiä + neilikkaa (kuva).Puvun koristelusta minulle tulee mieleen tähdikki(?), olisiko sitä luontevaa yhdistellä kimppuun?Mikä ettei. Ehkä tähän tapaan?(Kuvissa tuoksuköynnös, ei tähdikki.) Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 Miahh, työpöydälleni kerääntyi eniten valkoisia ja valko-vaaleanpunaisia lilja- sekä gerberakimppuja, joten sillä linjalla taidetaan mennä. Valkoista ja vaaleanpunaista, ruusua ja gerberaa:Valko-vaaleanpunaisena versiona:Valko-vaaleanpunaisena versiona, lilja valkoista ja eustoma vaaleanpunaista:Valkoista ja vaaleanpunaista, ruusua ja liljaa:Vaalea kimppu, ruusua, orkideaa ja liljaa:Sama setti, mutta pienellä mausteella:Valkoista liljaa. Varteen turkoosi nauha ja heiniin turkooseja helmiä?Valkoista liljaa ja vaaleanpunaista/pinkkiä ruusua:Liljojen ja gerberoiden ulkopuolelta: Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 Animan, tässäpä muutama idea...Vihreää ja valko-vihreää rannetyyliä:Valkoista tai vaaleanpunaista kallaa käsivarrelle. Kuvan kimppu on liian jäykkä, tarkoitan siis kauniisti kaartuvaa mallia:Romanttista vaaleanpunaista + vihreää:Valkoista tai vaaleanpunaista kallaa:Valko-vihreä neilikka-freesiakimppu: Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 crista hirvilammi, mieleeni tuli runsaasti valkoisia, melko pitkiä, harsokukkaisia ihanuuksia. Tähän kimppuun lisäisin esim. valkoista kallaa:Ja tähän kimppuun valkoista perhoskämmekkää (pitäisi saada heinäkuussakin):Seuraavaksi valmiimpia inspiraatioita/ehdotuksia...Harsokukkaa, ruusua, liljaa sekä kallaa:Harsokukkaa ja kuvasta poiketen valkoista neilikkaa:Harsokukkaa, ruusua ja orkideaa:(lähikuva)Sydänkimppu harsokukasta ja vihertävästä orkideasta:Harsokukkaa ja orkideaa:(lähikuva)Harsokukkaa ja orkideaa:(lähikuva)Harsokukkaa (kuvassa tosin kieloa), orkideaa ja liljaa: Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 emilinski, miten olisi vaaleanpunaisesta ruususta, vaaleanpunaisesta tai valkoisesta kallasta sekä risuista tehty kimppu? Idea syntyi tästä kuvasta:Tai vaaleanpunaista neilikkaa + valkoista minigerberaa (tai perhoskämmekkää) tähän tapaan: Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 Kiitos Redrika! Tuo pionikimppu oli aika lähellä sitä tyyliä, jota hainkin. Mitä tuo ihana vihreä heisimäinen kukka mahtaa olla?Nämä ehdottamasi kimputhan olivat melko eri tyylisiä keskenään, eli ilmeisesti pukuuni käy tekstuuriltaan niin selkeät kuin röyhelöisetkin kimput? Suosittelisitko pukuuni mieluummin valuvaa vai pyöreää kimppua? Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 26, 2012 Kiitos tuhannesti avusta! Tästä sitten valkkailemaan... Share this post Link to post Share on other sites