skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

Pelargonia, en ole mikään kukka-asiantuntija, mutta musta sun pukuun ja teidän juhlan tyyliin sopisi esimerkiksi tällaiset kimput:

10599923.jpg

10599924.jpg

10599921.jpg

10599936.jpg

Edit. en osaa..

Edited by Daliya

Kiitos Daliya!! Mä tykkään noista kaikista :girl_impossible: Ehkä nuo ekat kaksi jotenkin viehättää eniten, ja toisaalta tuon viimeisen kimpun koko voisi olla aika sopiva.

Kiva, jos olin avuksi - meillä taitaa olla aika samanlainen kimppumaku, kaivoin nuo omasta ideakansiostani ;) Kannattaa konsultoida floristia, varmasti saatte sulle täydellisen kimpun ja sopivan kokoisena :)

Hih, hauska kun meillä osuvat sitten maut noin yksiin :)

Päätinkin hankkia toisen puvun, sekin mustavalkoinen, mutta hiukan eri tyylinen kuitenkin... Teemavärit kuitenkin edelleen valkoinen, lime ja musta. Tuleeko liikaa mustaa jos kimpussakin on mustaa? Pitäisikö kimpun olla kokonaan valkoinen? Mitä olette mieltä?

post-1767-0-19623600-1345029202_thumb.jp

Edited by Hanuli

Hei! Aivan ihania kimppuja olette laittaneet :) Kysyisinkin apua oman kipun suunnitteluun. Millainen kimppu käy tällaisen mekon kanssa (kuva kopioitu)? Häissäni väreinä tulee olemaan näillä näymin ainakin aniliini ja valkoista ainakin pöydillä liinat, mutta pöytään tulee jotain kangasta aniliinina. Liljoihin olen kovasti tykästynyt (omassa pihassa tummanpunaisia ja valkoisia liljoja), muitakin kukkia saa ehdotella :)

- häätmielessä :give_heart:

e54924bd6a87417fed2c92170ffd51c8.JPG

Oho, tulipa paljon kirjoitusvirheitä, anteeksi :girl_haha:

http://aijaa.com/0035310569688

Minulla ei ole juuri siitä puvustani kuvaa ( tai on muttei lupaa käyttöön... )

Tällainen siitä pitäisi tulla, ilman noita ruusukkeita kunhan käytän ompelijalla.

Lantiolla hopeinen koru, samanlainen takana nyörityksen alaosassa.

Entäpä tähän mun pukuun? Teemavärit on vaalealila ja laventeli sekä valkoinen. Huntua ei tule ja koruina helmikorvakorut, helmikaulanauha sekä kihla-ja vihkisormukset. Eniten pidän pyöreän mallisista kimpuista, mutta olen avoin kaikille ehdotuksille. Häiden ajankohta on ensi heinäkuun 13. Itse olen vaalea hiuksinen ja kesäaikaan melko päivettynyt. Mielestäni nuokin asiat vaikuttavat kukkiin :D

post-39708-0-23852000-1347311096_thumb.j

post-39708-0-51752200-1347311102_thumb.j

Edited by HeTo13

Hei! Täällä myös kaipaisin mielipiteitänne hääkimpusta :) Alla on kuva puvustani jonka siis klikkaamalla saa isommaksi. Puvussa on paljon laskostuksia ja edessä ja sivulla kirjailut joista laitoin tuohon toisen kuvan. Häiden väriteemana on navy, valkoinen, hopea ja hailakka vaaleanpunainen. Myöskin tummanruskeaa on runsaasti juhlapaikalla joten sitäkin voisi kimpussa hieman olla, esim. jotain peikonpähkinäoksan tapaista. Eniten haluaisin kuulla mielipiteitänne kimpun tyylistä, sopisiko pukuun paremmin yksinkertainen kimppu, vai romanttinen pisaramallinen? Ajatuksissa on ollut että kimpussa olisi vaikka eri vaaleanpunainen sävyjä, mutta jotenkin mielikuvissa on, että se saisi olla melko yksinkertainen, vaikka voi olla aika runsaskin. Ja toivoisin että siinä olisi joku "juju" eli joku tyylikäs yksityiskohta tai normaalista poikkeava rakenne tai jotain sellaista. Olisin suuresti kiitollinen ajatuksistanne. Mitä enemmän ideoita sen parempi :) Niin ja häät on 10.8.

11219972.t.jpg 11219987.t.jpg

Entäpä tähän mun pukuun? Teemavärit on vaalealila ja laventeli sekä valkoinen. Huntua ei tule ja koruina helmikorvakorut, helmikaulanauha sekä kihla-ja vihkisormukset. Eniten pidän pyöreän mallisista kimpuista, mutta olen avoin kaikille ehdotuksille. Häiden ajankohta on ensi heinäkuun 13. Itse olen vaalea hiuksinen ja kesäaikaan melko päivettynyt. Mielestäni nuokin asiat vaikuttavat kukkiin :D

Minulla heräsi mieleen tällainen hännällinen kimppu pukuusi, väri tässä on ehkä liian pinkki värimaailmaasi, mutta kukkiahan saa sitten eri värisiä. Pallo voisi olla ehkä pyöreämpi ja tiiviimpi, mutta ajatuksena minusta merenneitomalliseen pukuusi sopisi tämäntyylinen, ja voisi olla noita helmiäkin hännässä, kerta helmikaulanauhaa olet ajatellut :)

11220582.t.jpg

Jos puku on jo selvillä, niin kannattaa mennä sen puvun kuvan kanssa siihen kukkakauppaan, mistä aikoo hääpäivän kukat ostaa, ja näyttää siellä myyjille sitä puvun kuvaa. Näin ainakin ite oon aatellu tekeväni :)

*Pois, kun ei ehdotuksia tullut koskaan :/*

Edited by aivansama

Jos puku on jo selvillä, niin kannattaa mennä sen puvun kuvan kanssa siihen kukkakauppaan, mistä aikoo hääpäivän kukat ostaa, ja näyttää siellä myyjille sitä puvun kuvaa. Näin ainakin ite oon aatellu tekeväni :)

Näin on toki suunnitelma, sitten kun se on ajankohtaista. Mutta sitä odotellessa on kiva kysellä muiden mielipiteitä ja samalla itse pohdiskella vaihtoehtoja :)

mlinna: Mistä olet ostanut pukusi? Meillä on ihan melkeen prikulleen samanlaiset puvut, joitain pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta! Tilasin itse pukuni Kiinasta. Itse olen myös miettinyt minkälainen kimppu sopisi puvun kanssa. Tulin siihen tulokseen että kun meilläkin on vaalenpunaista teemavärinä, niin haluan vaaleanpunaisia ruusuja (n.10-15kpl) ja niihin "timantteja" ihan kun puvussanikin. Yksinkertainen ja kaunis! :)

Musta tuntuu tosi hankalalta aloittaa hääkimpun valitseminen.

Meillä on häät heinäkuun alussa ja olen miettinyt kimpuksi jotain

* luonnollisen näköistä kirjavaa kesäkukkakimppua TAI

* yksivärisempää limeä/valkoista/tummaa violettia pyöreää tai valtikkamallista kimppua.

.

Kukat tilataan liikkeestä joka on aiemmin tehnyt mm. suruvihkoja puhelimessa ilman kuvaa kertomieni toiveen mukaan.

Tietty voin googletellakin, mutta onko jossain joku morsiuskukkakatalogi jota voisin esim. katsella?

Ehdotuksiakin saa mielellään antaa! Kimppua ei ole tarkoitus säilöä tai kuivattaa. Puku on kapealinjainen yksinkertainen pitsipuku, morsian aika vankka-rakenteinen emäntä (= esim. pieni kielokimppu voisi näyttää hölmöltä).

Pöytiin olen miettinyt matalia murattiasetelmia TAI pieniä orvokki-istutuskipposia. Hääpaikassamme on sekä sisä & ulkopöydät ja ainakin ulkopöytiin ajattelin noita orvokkeja - mieluusti myös sisälle. (Meillä on viherpeukaloita monessa polvessa niin kaikenlaisia koriste-asetelma ruukkuja on kaapit jo komerot pullollaan, lisäksi eläkkeellä oleva äitini varmasti mielellään ahkeroisi pöytäkukka-asetelmia).

ensiavuksi vinkkejä:  tästä listasta   =linkit naikkariketjuihin, löytyy väreittäin kuvaketjuja, ainakin violetti ja vihreä siellä on

Kiitos Tipzilla! Todella paljon todella hyviä kuvia löytyi! (Tuntuu, että tällä sivustolla on aivan uskomattoman paljon asiaa...)

Osaakos joku sanoa voisko sireenin/syreenin oksia saada vielä heinäkuussa? Siis luonnossahan ne kukkivat jo kesäkuussa, mutta onnistuuko kukkakaupan kautta?

juuulia ostin puvun käytettynä, mutta alunperin se on kuopiolaisesta liikkeestä hankittu. Muistaakseni myyjä kertoi se olevan Eddy K:n mallistoa :girl_smile:

Mulla on tällanen inspiraatiokuva jota aion kukkakauppiaalle näyttää

5fefedzze.jpg

Väreiksi siis vaaleanpunaisen eri sävyjä, ja noista kukkalaaduista mulla ei oo mitään tietoa, aattelin antaa kukkakauppiaan ehdotella :girl_smile:

Kimpun valinta tuottaa päänvaivaa täälläkin. Sulhanen toivoi koko juhlien väriksi sinistä, mutta sinisiä kukkia taitaa olla aika vähän tarjolla elokuun lopussa tai ylipäätäänkään, enkä tykkää vaaleansinisestä vaan haluaisin voimakkaamman värisen kimpun. Koristeeksi on tulossa auringonkukkia, ja jos taas valitsisin kimpun ihan puhtaalta pöydältä aloittaen niin ottaisin varmaan jotain pinkin sävyjä. Jotenkin nämä pitäisi nyt siis sovittaa yhteen  :huh: Tykkään pyöreistä kimpuista ja ajattelin että voisiko väriongelmat ratkaista sillä että ottaisi sekavärisen kimpun? Onko kellään kuvia tai vinkkejä kimppuihin, joissa olisi sinistä, keltaista, pinkkiä tai muita värikkäitä yhdistelmiä?

Kimpun valinta tuottaa päänvaivaa täälläkin. Sulhanen toivoi koko juhlien väriksi sinistä, mutta sinisiä kukkia taitaa olla aika vähän tarjolla elokuun lopussa tai ylipäätäänkään, enkä tykkää vaaleansinisestä vaan haluaisin voimakkaamman värisen kimpun. Koristeeksi on tulossa auringonkukkia, ja jos taas valitsisin kimpun ihan puhtaalta pöydältä aloittaen niin ottaisin varmaan jotain pinkin sävyjä. Jotenkin nämä pitäisi nyt siis sovittaa yhteen  :huh: Tykkään pyöreistä kimpuista ja ajattelin että voisiko väriongelmat ratkaista sillä että ottaisi sekavärisen kimpun? Onko kellään kuvia tai vinkkejä kimppuihin, joissa olisi sinistä, keltaista, pinkkiä tai muita värikkäitä yhdistelmiä?

Aloittaa voi ainakin jo kertaalleen mainistsemastani ketjusta (linkkilistalta löytyy) sininen hääkimppu. Laitan sinne vähän lisää löytämiäni kuva ja siiellä on linkki toiselle foorumille keskusteluun, jossa paljon kuvia myös voimakkaan värisistä kukista. Alkuun pääsee myös erittäin hyvin googlen kuvahaulla esim. "blue wedding bouquet".

Miten päätätte kimpun muodon, pyöreää vai pisaraa? mulla ei mitään käsitystä millaseen pukuun kumpikin malli sopii

Miten päätätte kimpun muodon, pyöreää vai pisaraa? mulla ei mitään käsitystä millaseen pukuun kumpikin malli sopii

Käsittääkseni neuvotaan aloittamaan hääjuhlan teemasta sekä hääpuvusta (että kimppu sopii siihen väreiltää ja tyyliltään), mutta kannattaa huomioida myös kukkien tuoksu sekä erityisesti kantajan vartalon malli (ei esim. kookkaalle morsiamelle pikkuruista kimppua). Koska kimppua kannetaan vyötärön tienoilla, sen kannattaa olla selvästi kapeampi kuin vyötärö, jottei se piilota muotoja.

Pyöreä kimppu on (perinteinen) klassikko ja sopii kaikenlaisten pukujen kanssa. Variaatioita on loputtomiin, yksivärinen, värikäs, yhtä kukkaa, symmetrisesti paria kukkaa, sikisokin monia erilaisia kukkia; tai vaikk "väljä" itsesidotun näköinen rennompiin häihin. Ovaalia kimppua suositellaan isojen prinsessapukujen kanssa. Toiset sanovat, että pisaranmallinen kimppu pidentää lyhyttä morsianta, ja toiset sanovat, että pitkien morsianten kannattaa valita suurehko kimppu pienentämään itseään tai kapea, todella "valuva" pisarakimppu korostaakseen varttaan -siinäpä se pääasia taitaakin tulla: kimpun tulee korostaa sinun parhaita puoliasi ja ilmentää kantajan persoonaa! :)

Ammattifloristi osaa taatusti myös auttaa :) Kannattaa vaikka viedä tapaamiseen kuva puvusta. Mallikuvista sitten vain ideoimaan ;)

Vinkkejä kimpun valintaan vartalomallin perusteella tällä sivustolla  ja tällä. Lisäksi tässä kuvin.

Mitäs sanotte, saisiko kauniin morsiuskimpun aikaiseksi ihan vain noista perinteisistä "täytekukista" eli freesiasta ja eustomasta? Ajattelin pisaranmallista/roikkuvaa kimppua, jossa pääosassa olisivat vaaleanpunaiset eustomat ja piristysruiskeena valkoinen freesia.

Riittääköhän eustoma kimpun "pääkukaksi" vai huutaako lopputulos jotain näyttävämpää kaveria, kuten ruusua tai liljaa?

Olisiko teillä ehdotuksia,pukuni on dessyn midnight bluen värinen. Se on polvipituinen, jossa tyllistä olevat olkanauhat asetellaan olkapäiden ympäri"hihoiksi".Olen lyhyt eikä puku ole muhkea. Kimpussa haluaisin väreiksi tummansinisen, limen ja jotain vaaleaa. Kengät pukuun hankkimatta (nudet ehkä).häät touko-kesäkuun vaihteessa.

Guest
This topic is now closed to further replies.