skorppari75

Millainen hääkimppu pukuuni / minulle? (yhdistetty)

1001 posts in this topic

mie vaan, minusta musta-valkoiseen pukuun sopii parhaiten kirkkaat, selkeät värit. Musta ja valkoinen yhdistelmänä on hallitsevan dramaattinen, joten hentoinen pastellikimppu ei ole kovinkaan toimiva valinta. Värin lisäksi kannattaa miettiä myös kimpun mallia sekä kukkien rakennetta - minkälainen jää musta-valkoisen varjoon, mikä taas haastaa sopivasti ja millainen antaa liian rauhattoman vaikutelman? Sitten tietysti muutkin seikat, kuten omat mieltymykset, vuodenaika, hintakysymykset, onko allerginen jne. Musta-valkoinen puku on tällä hetkellä vahvin ehdokas myös omaksi juhla-asuksi, joten tätä kimppujuttua on tullut pohdittua... ja paljon. :girl_sigh: Oma suosikki musta-valkoisen kaveriksi on punainen, mutta tilanne elää jatkuvasti. :girl_wink:

Muutama kimppu makustelua varten...

1zp1xj9.jpg

2mcbp1h.jpg

ifoh1g.jpg

1r3iom.jpg

2r79dmd.jpg

23m7gb9.jpg

Kiitos Redrika! Tuo keskimmäinen ehdottamasi kimppu on aika lähellä sitä, mitä olin ajatellut. Taidanpa tosiaan pyytää kukkakauppiasta sekoittamaan valkoisen eri sävyjä keskenään, niin tulee samalla eläväisempi ilme kimpulle.

Tässä vielä amantinelle muutamia inspiraatiokuvia. :)

2lbgfwg.jpg

ayriu0.jpg

p7zme.jpg

30rnx39.jpg

egoks5.jpg

288s56w.jpg

jiml39.jpg

5zgwsp.jpg

Lisäkuvia myös nimimerkille mie vaan. :)

bdo1oi.jpg

280qg07.jpg

nl7at2.jpg

35c4xe0.jpg

rlgryg.jpg

2e3wd2t.jpg

dwyo2f.jpg

1snj20.jpg

Kiitos kovasti vinkeistä. Toivoin itseasiassa talvihäitä mutta rahatilanne ja ajankohta ei vain anna myöden joten häät siirtyi ens kesään.. Allerginen en tosiaan ole millekään. Lilan ja sinertävän sävyisistä kimpuista olen pitänytkin ja nyt hahmottuu käsitystä omasta linjasta. Tuohon lilaan en kuitenkaan taida päätyä. Oranssi on myös ihanan pirteä väri ja koska hääkakkuna olisi piimähyytelökakku (oranssi päällyste) niin oranssista voisi tehdä ihan teemavärinkin.. hmm..

Kiitos kovasti valaisevista ehdotuksista! Tätä ehtii kyllä miettiä pitkään, mutta kun kiinnostaa niin ajattelin ennakkoon kysellä :)

Voisitteko auttaa myös minua ?

Tässä pukuni (tai itseasiassa tämä ei ole pukuni, mutta väri on prikulleen sama ja malli myös suunnilleen oikea. Omassa puvussani ei ole kankaan päällä mitään kirjailuja, mutta toiselle lantiolle tulee tuollainen puvun värinen kukkahärpäke + härpäkkeen alta helma avautuu ja siinä aukeavassa osassa on luonnonvalkoista harsoa.).

Itse olen hoikka, 171 cm, pitkä ja koroilla vielä enemmän, joten ihan pikkuinen kimppu ei tule kysymykseen -> näyttäisi hassulta. Hiukseni ovat samanlaiset ja -väriset, kuin kuvan mallilla.

post-20070-1245175123_thumb.jpg

Häidemme juhlatilan koristelussa tulemme käyttämään hyvin paljon valkoista (liinat ja kangasservetit) ja vihreää murattia (köynnökset pöydille) + mahdollisesti tummanruskeaa (peikonpähkinä) köynnösten lomassa. Paikkakortit tullevat olemaan vaniljan väriset tumman ruskealla tekstillä. Juhlatilaan tulee myös muutama näyttävä valkoinen kukka-asetelma (liljaa?).

Häämme on ajoitettu elokuun loppuun.

Ja sitten se morsiuskimppu ? Rakastan valkoisia kukkia, mutta mitä mieltä olette valkoisen sopivuudesta pukuni väriin ? Erityisesti orkideat, liljat ja kallat ovat mielestäni ihania. En haluaisi mitään ihan tavanomaista kimppua, mutta kimpussa pitää olla tyyliä ja tiettyä ajattomuutta. Voisiko "ylellisyyttä" lisätä kimppuun vaikka kristalleilla ? Kuulostaako ihan älyttömältä ?

Rakastan valkoisia kukkia, mutta mitä mieltä olette valkoisen sopivuudesta pukuni väriin ? Erityisesti orkideat, liljat ja kallat ovat mielestäni ihania. En haluaisi mitään ihan tavanomaista kimppua, mutta kimpussa pitää olla tyyliä ja tiettyä ajattomuutta. Voisiko "ylellisyyttä" lisätä kimppuun vaikka kristalleilla ? Kuulostaako ihan älyttömältä ?

Voit oikein mainiosti ottaa valkoisia kukkia, pukusi väri ei ole este millään lailla. :)

Mielestäni pukuusi (ja muihinkin spekseihin) sopisi kauniisti vaalea, mahdollisesti runsaasti vihreää roikkuvaa sisältävä kimppu. Olet oikeassa kimpun koon suhteen - pieni laite voi tosiaan näyttää aika hassulta, jos morsian itse on näyttävä (tavalla tai toisella). Kaikista luettelemistasi kukista saa jo yksinään upean kimpun, mutta suosittelen lämpimästi myös parin, useamman kukan yhdistelmää. Kimpun koristelu esim. helmillä tai kristalleilla ei sekään kuulosta hassummalta kokonaisuuden sen salliessa.

Alla suuntaviivoja, valmiita ehdotuksia sekä pienen muokkauksen tarpeessa olevia. ^_^

Valkoisia ruusuja hännällä. Päälle voisi laittaa pari valkoista orkideaa.

rjiecm.jpg

Valkoista orkideaa ja murattia. Murattia voisi olla enemmänkin.

2929wzk.jpg

Valkoisia liljoja.

deyc8l.jpg

Valkoisia ruusuja, valkoista freesiaa ja valkoisia kalloja. Kaipaako murattia?

2dt429t.jpg

Valkoista orkideaa ja valkoista kallaa.

2yzlk5t.jpg

Valkoista orkideaa ja murattia. Seassa hiukan muitakin kukkia.

6s5so5.gif

Valkoisia liljoja. Tähän voisi lisätä runsaasti murattia.

mh64xw.jpg

Valkoisia orkideoita ja valkoisia tähdikkejä.

1t7qep.jpg

Valkoista kallaa.

2l8xf9c.jpg

Tuo roikkuva voisi olla murattiakin.

68yi3a.jpg

Tämä roikkuvalla muratilla.

65n782.jpg

Muuten hyvä, mutta muhkeampi versio.

xf2jxg.jpg

Lisäksi murattia.

hwk0nt.jpg

Valkoisia liljoja.

sotxch.jpg

Nuo liilat voisi jättää pois.

2n5dzo.jpg

Valkoista ruusua, valkoista freesiaa ja valkoista orkideaa.

2aeze6o.jpg

mie vaan, ota ihmeessä oranssi yhdeksi teemaväriksi! :girl_sigh: Oranssi yhdistettynä valkoiseen ja ripaukseen mustaa on herkullinen yhdistelmä - voimakas ja näyttävä, mutta samaan aikaan ihanan raikas sekä lempeällä tavalla lämmin. Musta-valkoisuus mielessäni kaivelin sinulle oransseja luomuksia arkistoistani, toivottavasti saat näistä ideoita The Kimppua varten. :)

Valkoista ruusua ja oranssia freesiaa:

23t1q3t.jpg

Käsivarrellinen oranssia kallaa:

20hriuc.jpg

Oranssia ruusua. Nuo valkoiset kukat voisivat olla vaikka arabiantähdikkejä (kuva).

2mewms9.jpg

Oranssia gerberaa, oranssia ruusua sekä marjakuismaa:

2woazc8.jpg

Oranssia kallaa ja valkoista bouvardiaa:

1znueiw.jpg

Oranssia ruusua ja oranssia liljaa. Tätä kimppua voisi koristella vaikkapa valkoisin helmin.

2lc3d6t.jpg

Oranssia ruusua ja valkoista liljaa:

28jd078.jpg

Oranssi miksaus:

t4wps5.jpg

Oranssia gerberaa:

11jc4mp.jpg

Muhkea kimppu oranssia kallaa:

35n4v2b.jpg

Oranssia ruusua ja oranssia neilikkaa:

3450ok7.jpg

Oranssia ruusua ja oranssia orkideaa:

35lua69.jpg

Oranssi miksaus:

244a72b.jpg

Oranssia kallaa:

2ujihxc.jpg

Oranssia ruusua ja oranssia liljaa. Nauha voisi olla valkoinen tai musta.

264nwip.jpg

Oranssia ruusua. Tätäkin voisi koristella esim. valkoisilla helmillä.

33122dw.jpg

Oranssia ruusua ja valkoista vahakukkaa:

20r2rdf.jpg

Oranssia gerberaa, oranssia ruusua ja marjakuismaa. Nauha voisi olla myös musta tai valkoinen.

34zlpht.jpg

Redrika, olet kyllä ihana, kun jaksat täällä vastailla meille morsmaikuille :girl_smile: Kiitos <3

Noissa ehdotuksissasi oli muutama erittäin ihana ja upea - pakko printata kaikki nuo kuvat ja sit vaan valitsemaan. Hähin on meillä vielä hyvin aikaa, mutta tykkään suunnitella asiat valmiiksi hyvissä ajoin.

Janelle, tässä vielä kaksi ehdotusta (muokkauksilla tai ilman) hääkimpuksesi. Pomppasivat esiin penkoessani konetta ja tulit heti mieleeni. :)

Valkoista orkideaa ja freesiaa vihreän kera, seassa hiukan koristeita:

2en2qvt.jpg

Yläosa lähempää:

mt6nvk.jpg

Näyttävä terälehtikimppu valkoisesta liljasta:

v6pxcl.jpg

Puku on 50-luvun tyylinen, puoleen sääreen ulottuva. Värinä on vihreä silkki, jonka päällä on kullanvärinen, läpikuultava organza. Koristeluna on kullanväristä pitsiä, johon on kirjailtu vihreitä ja punaisia helmiä. Kengät tulevat olemaan punaiset.

Nämä ihanuudet tulivat heti mieleeni. :)

Voi kuitenkin olla, että mielessäni rakentunut kuva puvustasi on tyystin väärä ja siksi alustava ehdotukseni kukista, värimaailmasta vaikuttaa oudolta. Jos et halua julkaista pukusi kuvaa täällä, niin voit laittaa kuvan minulle vaikkapa yksityisviestillä. :girl_wink:

Voisin laittaa mielelläni puvun kuvan tänne, jos minulla sellainen vain olisi ;) Puku ei ole vielä valmis, joten se on ompelijalla. Ensi viikolla on viimeinen sovitus, joten jospa sieltä saisin otettua kuviakin :D

Ehdotukset olivat oikein hyviä, kiitos niistä :)

Redrika

Kiitos kovasti! Olen itseasiassa katsellut oranssia kallaa.. Sulhaseni pitää tummista väreistä, mutta ihme kyllä hänkin on suostunut tähän oranssiin värimaailmaan. :) Itse olen aikaisemmin vierastanut oranssia väriä, mutta nyt se tuntuu jotenkin niin sopivalta. Kiitos vielä tuhannesti kuvista. Talletin niitä koneelle ja alan hahmottaa sitä omaa kimppua.<3

Mitähän mä tossa äskön oikein selitin? Luin tekstin uudestaan ja siinähän on asiat iha päin..

Eli siis sulhanen EI oikein meinaa hyväksyä oranssia väriä. Lähinnä hän ajatteli violettia/mustaa ja vihreää (oikeaa sävyä on taas hankala selittää; metsänvihreä?) Itse nyt olen kovasti ihastunut tuohon oranssiin värimaailmaan vaikka vihreän kanssa. Löysinpä kauniin yhdistelmän oransseista ruusuista ja tumman violeteista kalloista. Hmm, ku voi värimaailma olla hankala.. :girl_impossible:

No joo ei onneks oo mitää kiirettä ni saa rauhassa miettiä asioita ja etsiä sitä yhteistä linjaa. :-X

Minulle on tulossa tällainen puku pienin muunnelmin. Kukkiahan puvussa on aika paljon jo omasta takaa kirjalituna, mutta kimpun haluan toki silti. Halkiosta esiin tuleva kangas on tumma shapanjan varinen. Mikähän tähän sopisi?

post-24264-1245645999_thumb.jpg

Valkoisia orkideoita ja valkoisia tähdikkejä.

1t7qep.jpg

Todella kaunis kimppu.

Tää on ihana paikka!!

Me päätettiin ihan vasta että mennään naimisiin jo tänä kesänä ja suunnittelut on sen mukaisia. Mutta ei hätää. Täältä löytää kaiken mitä tarvitsee. Tämän kuvan ja ruskean nauhan kanssa menen huomella floristille :)

Voisin laittaa mielelläni puvun kuvan tänne, jos minulla sellainen vain olisi ;) Puku ei ole vielä valmis, joten se on ompelijalla. Ensi viikolla on viimeinen sovitus, joten jospa sieltä saisin otettua kuviakin :D

Ehdotukset olivat oikein hyviä, kiitos niistä :)

Mielenkiinnolla odottelen pukusi kuvaa, kuulostaa nimittäin todella upealta luomukselta ja on hauska nähdä miten kaavailemani kimput/värimaailmat siihen istuvat... ja tietysti innostun ehdottamaan uusiakin kimppuja. :girl_wink:

Eli siis sulhanen EI oikein meinaa hyväksyä oranssia väriä. Lähinnä hän ajatteli violettia/mustaa ja vihreää (oikeaa sävyä on taas hankala selittää; metsänvihreä?) Itse nyt olen kovasti ihastunut tuohon oranssiin värimaailmaan vaikka vihreän kanssa. Löysinpä kauniin yhdistelmän oransseista ruusuista ja tumman violeteista kalloista. Hmm, ku voi värimaailma olla hankala.. :girl_impossible:

Tunnustan kyllä täysin tuon viimeisen. :girl_sigh: Muutenkin lopullisen päätöksen tekeminen yhtä tuskaa, kun jatkuvalla syötöllä löytyy toinen toistaan upeampia kimppuja ja menee nuo värit/kukat/kimppumallit uusiksi tyyliin muutaman kerran päivässä. :girl_haha: Jollain tasolla olen kyllä päättänyt, että kimpun väri = joku teemaväreistä ja piste. Hiukan raakaa, mutta varmaankin ainut keino saada joku kukkalaite allekirjoittaneen käteen. ;)

Ja mitä tulee oranssiin ruusuun tumman kallan kera, niin tällainen mallihan voisi olla aika kiva:

o9gugz.jpg

Tai pelkkää tummaa kallaa:

2qm24o0.jpg

Tummaa kallaa ja oranssia ruusua:

98zei8.jpg

Tummaa kallaa ja oranssia orkideaa:

11lhlyx.jpg

Tummaa kallaa ja oranssia orkideaa toiseen tapaan:

35i3ecy.jpg

Näitä ehdotuksia tulisi varmaan loputtomasti, mutta ehkäpä on parempi hillitä itsensä (jos tässä vaiheessa voi enää niin sanoa :lol:) ja jättää asia hautumaan. Muhintajakson ajanvietteeksi suosittelen kukkaosion lukuisia kuvaketjuja. ^_^

1t7qep.jpg

Tämän kuvan ja ruskean nauhan kanssa menen huomella floristille :)

Täällä odotellaan jo kuulumisia... :blush: Ja saapi osallistua myös Hääkimpun hinta ja Millainen morsiuskimppu? ketjuihin. :girl_wink:

nutella, oletko ajatellut mitään värejä, kukkia, kimppumallia? Mille ehdoton ei/kyllä? Onko kimpun kanssa pihistys- vai panostuslinja? Mihin vuodenaikaan juhlitte? Juhlan teemaväri/t? Kaipailen kovasti myös isompaa pukukuvaa. :flirt:

post-24264-1245824617_thumb.jpg

nutella, oletko ajatellut mitään värejä, kukkia, kimppumallia? Mille ehdoton ei/kyllä? Onko kimpun kanssa pihistys- vai panostuslinja? Mihin vuodenaikaan juhlitte? Juhlan teemaväri/t? Kaipailen kovasti myös isompaa pukukuvaa. :flirt:

Hups :girl_sigh: Huomasin vasta itsekin että aika pikkuruinen kuva tuli laitettua. Toivottavasti tästä näkee paremmin. Häät ovat syyskuussa, eli toivottavasti ruskan aikaan ja ruskan varejä on tarkoitus olla myös koristelussa ja mahdollisest viljantähkiä, vanhassa maatalossa kun juhlitaan. Jotain melko simppeliä mutta tyylikästä toivoisin, kimppu voisi olla aavistuksen roikkuva. Ei kallaa, eikä mielellään ruusujakaan. Ruskan sävytykseen/luonnolvalkoiseen sointuvaa. Olenpa epämääräinen :girl_haha: Kunnon idea siis vielä hukassa!

Niin ja siis...vaikka tuo mallipuku on pellavainen, minun on silkkinen ja valista näkyvä kangas hieman tummempi.

Häät ovat syyskuussa, eli toivottavasti ruskan aikaan ja ruskan varejä on tarkoitus olla myös koristelussa ja mahdollisest viljantähkiä, vanhassa maatalossa kun juhlitaan. Jotain melko simppeliä mutta tyylikästä toivoisin, kimppu voisi olla aavistuksen roikkuva. Ei kallaa, eikä mielellään ruusujakaan. Ruskan sävytykseen/luonnolvalkoiseen sointuvaa.

Tämän kimpun voisi sovittaa ruskan väreihin. Muutama valkoinen lilja, rusehtavan oransseja orkideoita (joku tällainen sävy), punertavaa marjakuismaa sekä vihreää. Tai oransseja liljoja, valkoista orkideaa, punertavaa marjakuismaa sekä vihreää.

rjfxuw.jpg

Rusehtavan oranssia orkideaa, ruusujen tilalle valkoista kerrottua eustomaa:

2jb9rbs.jpg

Rusehtavan oranssina tai valkoisena versiona:

2gv8qjt.jpg

2qkpfl5.jpg

Syksyisiä kimppukuvia. Ehkä näistä irtoaisi jotain ideoita? :)

99ntx2.jpg

208jndz.jpg

357lwfl.jpg

2i1dx0l.jpg

20tgm6t.jpg

6ye0l0.jpg

8x20i9.jpg

Kehittelin mielessäni myös valkoisesta orkideasta, punertavasta marjakuismasta ja peikonpähkinästä tehtyä pisarakimppua. Myös mainitsemiasi viljantähkiä voisi käyttää - miltä esimerkiksi vaikuttaisi valkoisesta orkideasta ja sieltä täältä putkahtavista tähkistä tehty pisarakimppu? Ideoita vilisee vaikka kuinka paljon, mutta kerro ensin mietteitäsi ylläolevista. :girl_wink:

Häät ovat syyskuussa, eli toivottavasti ruskan aikaan ja ruskan varejä on tarkoitus olla myös koristelussa ja mahdollisest viljantähkiä, vanhassa maatalossa kun juhlitaan. Jotain melko simppeliä mutta tyylikästä toivoisin, kimppu voisi olla aavistuksen roikkuva. Ei kallaa, eikä mielellään ruusujakaan. Ruskan sävytykseen/luonnolvalkoiseen sointuvaa.

Tämän kimpun voisi sovittaa ruskan väreihin. Muutama valkoinen lilja, rusehtavan oransseja orkideoita (joku tällainen sävy), punertavaa marjakuismaa sekä vihreää. Tai oransseja liljoja, valkoista orkideaa, punertavaa marjakuismaa sekä vihreää.

2gv8qjt.jpg

2qkpfl5.jpg

Syksyisiä kimppukuvia. Ehkä näistä irtoaisi jotain ideoita? :)

208jndz.jpg

Kehittelin mielessäni myös valkoisesta orkideasta, punertavasta marjakuismasta ja peikonpähkinästä tehtyä pisarakimppua. Myös mainitsemiasi viljantähkiä voisi käyttää - miltä esimerkiksi vaikuttaisi valkoisesta orkideasta ja sieltä täältä putkahtavista tähkistä tehty pisarakimppu? Ideoita vilisee vaikka kuinka paljon, mutta kerro ensin mietteitäsi ylläolevista. :girl_wink:

Kiitos! Ihania ideoita. Jätin jäljelle mieluisimmat kimput. 1. on kivan erikoinen, 2. tykkään kanssa kovasti yksinkertaisuudesta ja muodosta, 3. on kauniit sävyt. Mainitsemasi orkidea, marjakuisma, peikonpähkinä kuulostaa tosi kivalta. :girl_wink: Niistä voisi syntyä minun näköinen kimppu. Liitteenä vihdoin myös mun oikean, eikä vain mallipuvun kuva. Salama on kyllä lisännyt pukuun aika lailla kiiltoa :girl_smile:

post-24264-1245997086_thumb.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.