Veldan

Hääkimppu eri väriä kuin teema? (yhdistetty)

12 viestiä aiheessa

Oon monesti miettiny, että onko ihan pöljää, jos on erivärinen kimppu, kuin häitten teema. Ollaan suunniteltu sini-valkosta, mutta sinisiä kukkia meinaa olla niin vähän ja varsinki sellasia mistä mä tykkäisin. Ite tykkäisin sellasesta oranssinpunasesta + siihen vihreet. Ja kyseessä on siis talvihäät, pöytiin tulee varmaa sellaset havukoristeet. Mitä ootte mieltä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on puvussa valkoisen lisäksi punaista ja meinaan hommata punavalkoisen kimpun. Muut koristevärit on sininen, hopea ja valkoinen. Samasta syystä hylkäsin siniset kukat kimpussa. Ja puvussa.

Jossain keskustelussa täällä foorumilla joku totes, ettei morsiamen pukuineen kukkineen tarvikaan olla saman värinen kuin juhlapaikan koristelut. Eihän MORSIAN ole osa koristelua! Hyvä pointti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ota vaan rohkeasti eri värinen kimppu. Teemavärejä ei kannata noudattaa liian orjallisesti. Lisäksi kimppu on esillä eniten virallisessa valokuvassa ja vihkimistilanteessa, jossa taas muut juhlapaikan koristelut eivät ole näkyvillä. Mieluummin ottaisin sellaisen kimpun josta todella tykkään. Sitä on kivempi katsoa jälkikäteen kuvista. Lisäksi oranssi ja punainen eivät mielestäni riitele sinivalkoisen koristelun kanssa. Päinvastoin oranssi kimppu voi piristää mukavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, kiitos rohkaisusta. :D varmasti otanki sen oranssipunasen, tykkään niistä väreistä niin paljon. :) Mahtava sit ku pääsee tilaamaa sitä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanha ketju mutta nostellaan nyt kun on itselle ajankohtainen asia. Omalla kohtaa on siis tullut tuskailtua noitten kukkavalintojen kanssa ihan hirmuisen kauan, kun en niistä juuri mitään oikein tiedä enkä ole osannut jotenkin yhtään visioida että minkälainen kimppu näyttäisi minulla hyvältä. Pukuni tulee siis olemaan väriltään punainen mustilla koristehörhellyksillä ja juhlapaikan koristelujen kanssa tullaan todennäköisesti hyödyntämään pääasiallisesti valkoista, mustaa ja punaista. Nyt sitten eilen ympäri nettisivuja seikkaillessani törmäsin violettiin neilikkakimppuun ja ihastuin ihan iki hyviksi!

 

Tuntuuko ajatuksena ihan hönölle liittää punamustaan pukuun violettia kimppua? Ja tosiaan ajattelin siis niinkin kirkasta violettia kuin mitä nuo kukat tuossa alla olevassa kuvassa ovat.

11j6y2p.jpg

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin hankkisin just sellaisen kimpun mikä itseä miellyttää,teemaväristä viis.Eipähän tarvitsisi ainakaan jälkikäteen harmitella että kun ei nyt ollut kimppu sellainen kuin halusin.Tuo violetti kimppuhan olisi tosi kiva väripilkku punaisen ja mustan rinnalla!Toisaalta voi myös olla että ihan erivärinen kimppu vie huomiota morsiolta mutta tokkopa kukaan sitä pelkkää kimppua koko päivää tuijottaa ;) Meillä ei ole varsinaista teemaväriä,mutta pääasiallisesti käytetään valkoista ja kelon harmaata.Ja kimppu tulisi auringonkukista eli ihan muuta kuin mitä juhlatilassa käytetään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep. Meillä teemaväreinä (vaalean)vihreä, tummanruskea ja (luonnon)valkoinen. Kimpun väriksi haluan ehdottomasti keltaiset :D Tosiaan, kuten tuolla aikaisemmin oli mainuttu, morsian ei kuulu juhlapaikan sisustukseen! Mun mielestä siis kimpun väri saa olla mitä ikinä haluaa. 

 

Tosin, oon myös haaveillut, että pöytiin tuleviin maljakoihin laitettaisiin yksi keltainen kukka jokaiseen, mutta en tiedä sopiiko ne kukat enää meidän budjettiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin hankkisin just sellaisen kimpun mikä itseä miellyttää,teemaväristä viis.Eipähän tarvitsisi ainakaan jälkikäteen harmitella että kun ei nyt ollut kimppu sellainen kuin halusin.

 

Sitähän minäkin. Ehkä siis tosiaankin uskaltaudun ihan suosiolla tottelemaan kimpun väritystä mietittäessä ensisijaisesti ihan vaan niitä omia mielihalujani teemavärien sijasta. ;) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli teemavärinä siis laivaston sininen, valkoinen ja hopea. Ajattelin ensin ihan perinteistä punaista ruusua mutta tuleeko liian kylmät sävyt?

Ehdotelkaa! Varsinkin pöytäkukka ideat tervetulleita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli teemavärinä siis laivaston sininen, valkoinen ja hopea. Ajattelin ensin ihan perinteistä punaista ruusua mutta tuleeko liian kylmät sävyt?

Ehdotelkaa! Varsinkin pöytäkukka ideat tervetulleita :)

 

Riipppuu siitä, kuinka paljon mitäkin väriä käytetään. Esim. jos tulee vain yksi punainen ruusu vieheeseen ja sinun kimppu punaisista ja valkoisista ruusuista, valkoiset pöytäliinat ja siniset ja hopeiset yksityiskohdat, niin mielestäni se esim. olisi kivan näköinen. :)  Jos taas tulee siniset pöytäliinat + punaiset kukat ja sinistä ja punaista joka paikkaan, niin sitten se on jo ihan eri juttu..

 

Kannattaa katsella täällä olevia kuvia esim.

 

Värikohtaiset ketjut

Vaaleanpunainen/pinkki/fuksia

Oranssi

Keltainen

Sininen

Liila/violetti

Valkoinen

Ruskea

Vihreä

Musta  

Tumma

 

Tai kukkakohtaisia ketjuja (löytyy ketjusta Katso ensin: LINKKILISTA), jotta alkaa hahmottua, millaisista kukista itse pitää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häiden väriteema on valkoinen ja vaaleanvihreä ripauksella kultaa. (Keväthäät ovat.) Mietinnässä onkin morsiuskimppu sun muut kukat... Tuohon yhdistelmäänhän sopisi oikein hyvin esimerkiksi hento vaaleanpunainen. Toisaalta mietin myös kirkkaanpunaista, onko liian poikkeava ja voimakas väri tuossa muuten vaaleassa teemassa, mikäli kimpussa tuota väriä ripaus olisi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on teemaväreinä turkoosi ja lime. Turkoosit kukat ovat mielestäni luonnottoman näköiset mutta mietin pitkään vihreää orkideaa. Koekattausta tehdessäni kuitenkin pohdin, että punasävyiset kukat tulisivat kivasti esiin muutoin aika kylmänsävyisestä kattauksesta. Nyt on sitten tulossa pöytiin vaaleanpunaisia ruusuja, kimppuun limenvihreää orkideaa ja vaaleanpunaista ruusua ja freesiaa, vieheisiin vihreää orkideaa ja kaasojen kukkiin vihreää neilikkaa ja vaaleanpunaista freesiaa. Saa nähdä mitä kukkakauppias saa näillä eväillä loihdittua... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään