Jump to content
Naimisiin.info

Avioliittolupaukset


Guest Narskutus

Recommended Posts

Heipa!

Jostakin luin, että amoriini.com sivulta löytyy avioliittolupaukset ja niin löytyikin. Nyt vain aloin pohtimaan sellaista, että (taidan olla kyllä vähän tyhmä kun tällasta kysyn) miten nimet siihen kirjoitetaan? no kuulostipa tyhmältä..siis kun mulla luultavastikkin tulee sukunimi vaihtumaan omasta sukunimestäni miehen sukunimeen niin kun tossa lupauksen alussa lukee "Minä (nimi) lupaan pyhästi..." niin tuleeko tohon alkuun mun tämän hetkinen nimi?? ja sitten kun loppuun tulee allekirjoitus ja päivämäärä ym. niin sinne sitten nimi uudella sukunimellä?? Selitinkö varmasti tarpeeksi hankalasti!? :D

Ajattelin että kun saan tehtyä noi lupaukset oikein näyttävän näköiseksi niin tulis sitten joko juhlapaikalle seinälle/pöydälle kehystettynä ja valmiiksi allekirjoitettuna tai sitten juhlassa olis ns. ohjelmanumero jossa allekirjoitetaan..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest kaaso Pee

Helou!!!

Olisin hirveän onnellinen jos joku voisi auttaa tätä kaasoa.... :D

Häät olisi tulevana viikonloppuna 22.8 ja olemme sopineet ohjelmaksi näiden lupausten lukemisen.. Onko ne nyt sitten avioliittolupaukset... eli kumpikin hääparista lukee toiselle humoristisen tekstin jossa luvataan olla puuttumatta tv:n katsomiseen, tai shoppailuun ym ym.. tiedätte varmaan mitä tarkoitan?!?

Olen tekstit nähnyt, mutta en silloin sivua tallentanut kun surffasin ja nyt ei edes millää googlettamalla löydy näitä tekstejä.. meinasin vain puhtaaksi kirjoittaa ja laminoida, että saavat mukavan muiston..

TIETÄÄKÖ JOKU MISTÄ NE LÖYTYYY???? :)

Kiitos jo paljon!!

Link to comment
Share on other sites

Amoriineista :)

Lupaukset

Morsian ja sulhanen lukevat ja luovuttavat seuraavat juhlalliset lupaukset toisilleen tai anopeille.

Morsian

Minä (nimi) lupaan pyhästi, että: En yski, aivasta enkä hengitä television urheiluohjelmien aikana. Hyväksyn sen, että kaikenlaiset kaukosäätimet ovat talon miehen tarvekalustoa nyt, aina ja ikuisesti. Pidättäydyn antamasta ohjeita kun mieheni ajaa autoa, ikään kuin minulla ei olisi vähäisintäkään ymmärrystä jarrutusmatkasta, turvavälistä ja kaistanvaihdosta. Kehun ääneen mieheni kykyä arvioida bensatankin tilavuus viimeistä tippaa myöten, kun autosta loppuu polttoaine samalla hetkellä, kun olemme päässet huoltoasemalle. Kuuntelen kiltisti ja kommentoimatta, kun mieheni hoilaa Antero Mertarannan kanssa "Ihanaa Leijonat, ihanaa". En arvostele mieheni rakastamia tietokonepelejä tyyliin: "Onko järkevää ohjelmoida peliin liikennevalot, jos kerran ideana on ajaa koko ajan päin punaista?" Ymmärrän, että suomalaisen miehen kuuluukin puhua englantia kuten Mika Häkkinen. Ihastelen mieheni kolmen kuukauden välein pienemmäksi ja pienemmäksi vaihtuvia matkapuhelinmalleja. Osoitan olevani kiinnostunut erityisesti minua varten organisoidusta puhelimen käyttöjärjestelmän sovellutusten demonstraatiosta, joista hän selviytyy sitä vaivalloisemmin mitä pienemmäksi näppäimistö on muuttunut. Kuuntelen kiinnostuneena, kun mieheni puhuu optioista, biteistä, räiskintäpeleistä ja verotuksesta. Ihailen miestä hiljaa mielessäni, kun hän hauskuttaa jokavuotisia juhannusvieraitamme nyt jo kolmantena kesänä peräkkäin kaskulla Lahtis-vainaan lesken hautajaispuheesta. Pidän mielessä, että vauvan potkuhousut voi vallan hyvin pukea myös väärin päin. En valita, kun mieheni syytää perheen rahoja huoltoaseman hedelmäpeleihin. Hyväksyn pelaamisen jopa silloin, kun lapsemme seuraavat sitä silmät ihastuksesta ymmyrkäisinä. Hyväksyn sen, että mieheni käyttää valkoisia tennissukkia joka päivä kaikkien jalkineiden kanssa ja kaikkina vuodenaikoina. Hyväksyn myös sen, että hänen mielestään sukat ovat valkoiset vielä kahden vuoden kuluttua. Muistutan itselleni aina ja ikuisesti, että hän on maailman seksikkäin, komein ja jaloin mies. Teen niin myös silloin, kun hän pilkille mennessään pukeutuu arktisia oloja varten suunniteltuun älyhaalariin. Aika, paikka & allekirjoitus

Sulhanen

Minä (nimi) lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että tämä antamani lupaus kestää elämämme loppuun asti tai ainakin ensi jouluun, ellei hunajainen vaimoni toisin määrää. Täten lupaan syödä joka aamu kaurapuuroni kiltisti vaimoni valvovan silmän alla, enkä myöskään aseta kyseenalaiseksi vaimoni uskomatonta keittotaitoa. Minä lupaan ja vannon ja kunniasanani annan, että tiskaan vaimoni syntymäpäivänä, jos astianpesukone on rikki tai jos ukkonen on aiheuttanut sähkökatkoksen. Muihin kotitöihin osallistun vain pakon sanelemana tai vaimoni vihjaavan katseen alla. Lupaan rakastaa vaimoani kuin kalleinta aarrettani, jos tietokonetta yms. ei lasketa mukaan. Hellyyttä osoitan joka päivä ainakin kolme tuntia, ellei vaimollani satu olemaan päänsärkyä. Lupaan, että anoppini ja vaimon sisar ovat parhaat ystäväni sekä myötä- että vastoinkäymisissä enkä turhaan kohota appiukkoni verenpainetta. Täten lupaan myös olla ihanteellinen aviomies, raju rakastaja, kelpo vävypoika ja tietysti elän kurissa ja nuhteessa, ainakin silloin tällöin. Olen nyt antanut nämä lupaukset ja jos huomaatte minun rikkoneen niitä, vaietkaa vaimoni edessä. Aika, paikka & allekirjoitus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hmmm. Miksi morsian/tuore vaimo lupaa paljon pidemmän litanian kuin sulhanen/tuore aviomies?

Mut joo, ehkä mulla on jotenkin omituinen huumorintaju, kun musta tällaiset ei ole hauskoja ja luojan kiitos kaaso ja pm oli niin fiksuja, etteivät mitään tällaisia laittaneet meitä lukemaan...

Muokattu: , käyttäjä: Sahrami79
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...