Anou

Kaason puku

155 viestiä aiheessa

Napsuu, niinpäs onkin.. Tosin jos mä saisin ihan vapaasti päättää, mun kaasoille tulisi sun kaasojen mekot ;) Valitettavasti kumpikaan kaaso ei sellaisista tykkäisi, mutta ovat kyllä kauniit :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Zalandossa on hyvin eri hintaisia pukuja ja vaikka missä väreissä  :girl_smile:  Ilmainen toimitus ja palautus, joten kannattaa tilata useita eri kokoja ja sitten vaan palautella ylimääräiset. Sain omille kaasoilleni puvut sieltä (Even&Odd -mallisto)  :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävämyynneistä löytyy joskus aarteita, nimim. kaappi täynnä iltapukuja alle 10 eurolla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee näillä näkymin 3 kaasoa, ja kaikille tulee häissä näkyviä värejä päälle. Mekkojen ei tarvitse olla samanlaisia, kunhan ne sopii toisiinsa väreiltään ja materiaaleiltaan. Me osallistumme kaasojen pukujen kustannuksiin. Koen että jos olen määritellyt edes jotain puvun suhteen, se on velvollisuuteni. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin eilen juuri kolmelle kaasolleni mekot. Aluksi oltiin puhuttu että häiden väreihin sopiva, joku kullan/shampanjan värinen, mutta jokainen ostaa omansa ja mieleisensä. Kuitenkin aloin miettimään että toisaalta olisi kiva jos kaikilla olisi samanlainen, ja eilen yhden kaason kanssa surffailtiin ja törmättiin tähän. Oli kampanjatarjouksessa, joten saatiin edullisesti tilattua heti kun oltiin kysytty kahden muukin kaason mielipidettä. Kaikki tykkäs kovasti!

Tällaiset mekot meidän kaasoille :) Minusta ihanat! Itsekin haluaisin samanlaisen :D

 

 

 

m555181-5485_5.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin viime kesänä ystäväni häissä kaasona, ja yhdessä morsiamen kanssa valittiin ja ostettiin minulle häiden teemaväriin sopiva mekko. Oli kyllä tosi vaikeaa löytää nättiä keltaista mekkoa! Niitä oli jotenkin tosi vähän, ja monet oli ihan väärää sävyä. Tämä mekko oli kyllä oikea löytö, ja juuri sopivan värinen meidän molempien mielestä. :) Kuvassa se näyttää ehkä vähän haaleammalta kuin oikeasti, vaikkei se mikään kovin kirkas keltainen ollutkaan. Hääpäivä oli todella lämmin joten tällainen lyhyt mekko oli oikein nappi valinta.

 

_full.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette kaason mekon helman pituudesta? Eli kuinka pitkä kannattaa olla?

Kaasoni on pitkä (reilu 170cm) ja hänelle Nellysta nyt pukua on katsottu, mutta kaikki meidän mielestä parhaat on puoli reiteen yltäviä :/ Kaason kaikki bilemekot ovat sitä pituutta, mutta onkohan se häissä liian lyhyt mitta? Kaason säärissä ei kyllä mitään vikaa ole ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu varmaan juhlan luonteesta. Meidän isoäiti varmaan saisi sydärin, jos joku kulkisi kirkossa niin lyhyellä helmalla :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee kahdelle kaasolle juuri sellaiset mekot, jotka he itse haluavat laittaa. Ei tarvitse olla samanväriset todellakaan. He saavat valita kukat hiuksiin tai ranteeseen. Mua on aina ahdistanut tarkat värikoodit. Kuinka vaikeaa on myös löytää juuri tietyn värinen ja hyvältä näyttävä puku. Jokaiselle sopii eri väri ja malli, ja jokainen varmasti haluaa olla edukseen juhlissa myös kaason roolissa. Kyllä ne kaasot sieltä erottuvat, kun muut ei juurikaan juonna juhlissa bestmanin lisäksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä kaasolla on myös puvun etsintä edessä. Morsian on antanut vapaat kädet, häillä ei ole tiettyä teemaväriä eikä muita kaasoja ole joten aivan itse saan päättää oman asuni. Rustiikkishenkiset maalaishäät on kuitenkin kyseessä joten kovin kirkkaita värejä, ylenpalttista blingblingiä tai tummia sävyjä koitan välttää. Todennäköisesti siis jokin melko vaalea, ehkä pastellinen, kenties pitsiä sisältävä mekko toivottavasti löytyy ennen heinäkuuta. Ehkä tärkeimpänä pidän mekon valinnassa käytännöllisyyttä. Omalta mekoltani toivonkin siis seuraavia ominaisuuksia:

 

- Mukavuus. Ei korsettia, puristavia vyötärönauhoja tai vartaloanuolevaa mallia. Mieluummin hengailen omassa teltassa kuin näytän hyvinsyöneeltä makkaralta :)

- Kunnon olkaimet tai vaikka pienet hihat. Muutamat juhlat on juhlittu olkaimettomilla tai spagettiolkaimilla varustelluissa mekoissa ja ei kiitos sille nykimiselle! 

- Kunnon helma, että uskaltaa touhuta rauhassa, kumarrella ja hääriä ympäriinsä ilman pelkoa vilauttelusta. Polvimitta riittää silti, pitkää helmaa en ehkä kuitenkaan halua.

- Monikäyttöisyys. Tällä budjetilla ei hankita sellaista asua joka kelpaa vain yksiin häihin vaan haluan neutraalin mekon jota voi käyttää jatkossa myös muissa juhlissa.

- Kirkkoon laitan todennäköisesti korot, mutta juhlapaikalle varaan ehdottomasti matalat kengät, jotka voi potkaista jalkaan lennossa ja joilla pääsee vikkelästi singahtelemaan paikasta toiseen. Ei nyt ehkä ihan lenkkareita, mutta siistit ballerinat tai vastaavat.

 

Muutamassa kaupassa olen jo kierrellyt eikä tarjonta kovin paljoa vakuuttanut ainakaan näissä perinteisissä juhla-asuliikkeissä. Toki suurin osa juhlamekoista on vasta tulossa kauppoihin, huhti-toukokuu taitaa olla sitä juhla-asujen kulta-aikaa kun kaupat varautuvat juhlakauden alkuun. Kevään aikana on edessä myös reissu Lontooseen ja siellä voisi myös pitää silmät auki jos vaikka se täydellinen  :girl_in_love: mekko tulisi vastaan!

Muokattu: , käyttäjä: Uppa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Vasta olen liittynyt foorumille, ja nyt postaan ekan viestini, jee!

Mulle tulee kaksi kaasoa, joiden kanssa ollaan jo sovittu, että saavat valita mieleisensä mekot itse, (ja samalla myös toki ne itse kustantavat). Tyttöjen kanssa naurettiinkin, että kun ovat vartalonmuodoiltaankin hyvin eri näköisiä ja kokoisia, niin se vois olla lähinnä koomista pakottaa heidät samanlaisiin kolttuihin! Voi olla, että sitten joku pieni yksityiskohta tulee olemaan yhteneväinen. Mun pukuun tulee viininpunainen nauha vyötäisille, samanväriset kengät ja toivottavasti korut, niin ehkä siitä napataan jotain ideaa. Häät on lokakuussa.

Olin serkkuni häissä aiemmin tänä keväänä, ja siellä oli molemmilla kaasoilta vaalean liilat mekot ja hiuskoristeet, täysin keskenään samanlaiset. Muuten häissä ei ollut mitään lihaan liittyvää, morsiamen mekko ja koristelutkin oli täysin eri henkiset. Niin siinä kohtaa vaan mietin, että oliko puvut valinnut morsian vai kaasot...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jesh, mekko löydetty! Kiertelyn ja kaartelun jälkeen päädyin ihan perus henkkamaukkaan. Mekko täytti lähes kaikki kriteerini: mukava päällä, peittävä yläosa, erinomainen hinta, materiaali suht tukevaa ja paksua eli ei siis näy läpi eikä rytisty ihan hetkessä, helmakin on ihan kohtuu pitkä ja sitä saadaan ehkä hiukan fiksattua pidemmäksikin. Väitän että mekko sopii minulle muotonsa puolesta ja värikin on minulle sopiva, näytän jopa ruskettuneelta se päällä! Muutoin ulkoasu onkin aika eri mitä hain. Jos tarkoitus oli etsiä neutraalia pastellista pitsimekkoa niin ostoskoriin päätyi valkopinkkiturkoosi kukkamekko! Jotenkin niin ei mun näköinen, mutta silti hassusti hyvä fiilis mekosta ja häistä. Vilautin mekkoa morsiamelle, joka tosiaan etukäteen sanoi että hän ei halua vaikuttaa asuvalintaani, ja hän tykkäsi kovasti. Oli kuulemma sellainen minkä hän olisi ehkä itsekin valinnut (jos siis olisi jotenkin halunnut osallistua valintaan). Joten kai sitä sitten jotenkin alitajuntaisesti kuitenkin tuli mietittyä mistä morsian voisi tykätä  :D Tyytyväinen olen siis, kukkamekko on varmasti hyvä valinta maalaishäihin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piti vähän muistella miten tämä liittäminen toimii :)

post-46255-0-32813300-1401043968_thumb.j

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kaaso saa ite valita puvun, kuhan se on vaan väriltään meiän häihin sopiva. :) Pukuun toki mie maksan sopivan meikin ja kampauksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaaso sai itse valita mekkonsa, mutta värin piti olla tumman liila (teemaan sopiva) ja mä itse toivoin että se olis polvimittanen ja levee. Se on myös kaason tyyliä, joten ei ollut mitään vastaväitteitä. ;) Mä maksan puvusta puolet, kun mulla kerran oli siihen liittyen toiveita. Hiukset, kengät ja meikit saa kaaso ihan ite päättää ja niihin kustannuksiin en osallistu. Rannekukan toki ostan hänelle.

 

Mun mielestä polvimittaisessa mekossa voi ihan hyvin mennä kirkkoon. Enemmän mua arvelluttaisi paljaat olkapäät...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Neljälle kaasolleni tulee kaikille samanlaiset mekot, jotka olen itse valinnut. Alkuun katselimme yhdessä mekkoja, joten tiesin millaisia mekkoja tytöt toivoivat. Kaikki kaasoni ovat suunnilleen samankokoisia, joten mekko sopii kaikille. Kaikki ovat myös innoissaan mekoista ja pitävät niistä paljon! Olisin kyllä antanut kaasojeni itse valita mekot, mutta satuin törmäämään hyvään mekkotarjoukseen ulkomailla ja ostin mekot :)

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoni saa ihan itse valita mitä päälleen laittaa, en aio ohjeistaa millään tavalla värien tai muunkaan suhteen. Tietty mielelläni lähden mukaan pukua valkkaamaan, jos hän aikoo uuden ostaa häihimme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaason pukeutumista ei ole mitenkään rajoitettu, saa pukeutua aivan kuten haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoni ilmoitti että haluaa itse päättää mitä laittaa päällensä, ja sanoin että kunhan ei mitään valkoista pistä niin olen tyytyväinen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso saa päättää itse mitä laittaa päälle, en aio esittää mitään toiveita/vaatimuksia sen suhteen. Eikä haittaa vaikka pistäisi valkoistakin päälle, kunhan ei ole liian hääpukumaista. Luotan kyllä, että kaaso osaa valita hyvät ja mieluisat, ja tilanteeseen sopivat vaatteet itselleen  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoni saa ihan itse valita mitä päälleen laittaa, en aio ohjeistaa millään tavalla värien tai muunkaan suhteen. Tietty mielelläni lähden mukaan pukua valkkaamaan, jos hän aikoo uuden ostaa häihimme. :)

Itselläni on täysin sama ajatus ^_^ mielestäni on tärkeää, että kaasot saavat itse valita pukunsa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva lukea kokemuksia siitä, että kaasot ovat tykänneet teemaväreistä :) Näyttää varmaan ihanalta valokuvissa   :tender:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä myös annoin kaasolle ihan vapaat kädet ja mielikuvituksen pukeutumiseen ja laittautumiseen, ainut mitä vienosti toivoin että olisi teemaväreissä tai ainakin sitten asusteet teemaväriä.

Jos oikein ymmärsin kaason puheita niin hänellä on muutenkin joku sininen mekko niin hän sen sitten ilmeisesti meidän juhliin laittaa, ei tarvitse hänen lähteä metsästämään vaatetusta.

Meillä kun ei mitenkään viralliset juhlat ole enkä tosiaan halua sanella mitä toisen on pakko pukea ja miten hiusten ja meikin tulee olla, niin saa ihan omaa harkintaansa käyttää, luotan hänen makuunsa täysin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään