Lilith

Ideoita suklaakakun täytteeksi

51 viestiä aiheessa

Mariannemurska, kermaa ja maitorahkaa täytteeksi, nam =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mieleinen täyte suklaakakkuun on maustamaton tuorejuusto+kermavaahto, johon sekoitettu rouhittua tummaa suklaata + vadelmia. Päälle (tumma)suklaalastuja ja hieman kermavaahtoa.

Kakkupohjana ihan tavallinen täytekakkupohja kaakaojauheella.

Tämä on makea mutta kuitenkin raikas, ei liian tuhti :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vadelma-karpalo rahka,ripaus valkosulkaata seassa... meillä oli suklaa pohjan kanssa omissa häissä ja toimi tosi hyvin.vadelma on makeahko,karpalo kirpeä ja suklaa itsesään ällömakea joten kokonaisuus oli erittäin pehmeän makuinen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suklaakakkuun sopii sikahyvin mustaherukkahillo! Myös jo mainitut vadelmahillo ja appelsiinimarmeladi sopii. Jos tosi ähkyä haluaa niin kannattaa kokeilla vadelmahilloa ja kookosrasvasta ja suklaasta tehtävää suklaatryffeliä B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän suklaahääkussa oli nyt sitten sitä appelsiinituorejuustoa ja mangososetta.

Voin sanoa että parempaa ei oo ollukaa! Sai kehuja ja "tilauksia"! :D:P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen suklaa-konjakkitäytettä,mikä on ihan sikahyvää! yön yli kun on vetäytynyt,niin ei edes maistu enää konjuskille.

löytyy pirkan reseptihausta nimeltä unelmasuklaatäytekakku. njamsk!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin meidän suklaakakkuun täytteeksi valkosuklaa- ja suklaamoussea. Makea siitä kyllä tulee, mutta suklaa on niin hyvää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse laitan aina synttärikakkuihin ja muihin (jotka teen järjestelmällisesti suklaakakkuina) mansikkarahkaa. Kannattaa harkita, jos ei tunnu liian arkiselta ajatukselta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli valkosuklaamoussekakun täytteenä karpaloa. Ja herkullista oli! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun oma lemppari on jos laitaa banaani siivuja ja mansikkarahkaa täytteeksi ja sitten kunnon paksu suklaakuorrutus :-X Myös vadelma-kerma täyte on hyvä kun vadelmat ovat pikkusen kirpsakoita niin sopii suklaa kanssa hyvin yhteen. Tai sitte oikeen megasuklaapommi on kun tekee tumman kakkupohjan (johon oikeeta suklaata, ei kaakaujauhetta), väliin tryffelitäyte (ja mangopilttiä) ja pintaan se suklaakuorrutus...

Tryffelin teen niin että kiehautan .1dl vispikermaa, lisään 200g rouhittua suklaata ja sekoitan hyvin että suklaa sulaa kokonaan. Jäähdytetään seos kunnolla (jääkaappikylmäksi). Vaahdotetaan sähkövatkaimella kuohkeaksi vaahdoksi.

Niiiin hyvää ja niiin lihottavaa :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:girl_blum: Ihania ideoita!

Fazerin sitruunajogurtti-suklaa on hyvää, joten myös sitruunan makuinen kreemi/täyte varmasti toimisi hyvin supermakean suklaan seurana...

Mutta muistakaa te, jotka leivotte kakkunne itse, että pakastevadelmia käyttäessänne ne kannattaa ehdottomasti kiehauttaa. Norovirus on ikävä kiitoslahja vieraille ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:girl_blum: Ihania ideoita!

Fazerin sitruunajogurtti-suklaa on hyvää, joten myös sitruunan makuinen kreemi/täyte varmasti toimisi hyvin supermakean suklaan seurana...

Mutta muistakaa te, jotka leivotte kakkunne itse, että pakastevadelmia käyttäessänne ne kannattaa ehdottomasti kiehauttaa. Norovirus on ikävä kiitoslahja vieraille ;)

Tarkennus noihin vadelmiin muuten: pitää kiehauttaa, mikäli ovat ulkomaalaisia vadelmia. :) Suomalaisia ei tarvitse, mutta ne ovatkin sitten huomattavasti kalliimpia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tarkennus noihin vadelmiin muuten: pitää kiehauttaa, mikäli ovat ulkomaalaisia vadelmia. smile.gif Suomalaisia ei tarvitse, mutta ne ovatkin sitten huomattavasti kalliimpia.

Onko kaupoista saatavana muka muita kuin ulkomaisia pakastevadelmia? Kaikki joihin olen törmännyt ovat muistaakseni olleet kyllä ulkomaisia... ^_^ Mutta ihanaa, jos niitä on saatavana kotimaisinakin! Kenen valmistajan tuottamia ne ovat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tarkennus noihin vadelmiin muuten: pitää kiehauttaa, mikäli ovat ulkomaalaisia vadelmia. smile.gif Suomalaisia ei tarvitse, mutta ne ovatkin sitten huomattavasti kalliimpia.

Onko kaupoista saatavana muka muita kuin ulkomaisia pakastevadelmia? Kaikki joihin olen törmännyt ovat muistaakseni olleet kyllä ulkomaisia... ^_^ Mutta ihanaa, jos niitä on saatavana kotimaisinakin! Kenen valmistajan tuottamia ne ovat?

On saatavana ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. :) Ovat kyllä kovin kalliita verrattuna ulkomaisiin ja yleensä ne on pakattu muovirasioihin pussien sijaan. En nyt muista kenen valmistajan, mutta ainakin K-ryhmän isommista kaupoista on löytynyt aina kun olen niitä tarvinnut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ja mä olen ostanut suomalaisia pakastemarjoja s-marketista. Samanlainen rasia kuin Minimorsion mainitsema.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suklaakakun väliin laittaisin esim.

-viipailoituja banaaneja

-tuoreita/pakaste vadelmia sellaisenaan

-aprikoosihilloa

-vadelman ja vaniljarahkan sekoitusta

-valkosuklaamousse (varo, tulee todella makeaa)

-KURPITSAHILLO <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä funtsitaan samaa hommaa :)

Mietittiin että väliin tulisi

Mansikkalime - creme, muuten suklaakakku (päällinen myös )

Koristeeksi esim. mansikoita + jotain

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Appelsiini sopii suklaan kanssa älyttömän hyvin, eli appelsiinimarmeladia tms. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laittaisin kakun toiseen kerrokseen raikkaita marjoja (ei liian jalostetussa muodossa) ja toiseen vaikkapa jonkinlaista kreemiä, esim.

150 g tummaa suklaata

100 g huoneenlämpöistä margariinia tai voita

1 dl tomusokeria

1 kananmuna

Sulata suklaa. Vaahdota rasva. Vispaa tomusokeri ja kananmuna vaahdoksi lämpimässä vesihauteessa. Nosta kulho pois ja jatka vispaamista. Vispaa kananmunavaahdon joukkoon rasva. Lisää sulatettu suklaa seokseen ja sekoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee suklaakakkuun sisälle valkosuklaalimerahkaa, päälle tietenkin paksu kerros suklaata ja vaahtokarkkimassasta tehtyjä lehtikoristeita.

Tämä siksi, koska mun mielestä vadelma on niin nähty jo.

Muokattu: , käyttäjä: *Keijukimppu*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannatan ehdottomasti joko appelsiinituorejuustoa tai mustaherukkahilloa. Kirsikkakin vois olla hyvä jos kirsikasta tykkää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään