timantti77

Häälahja vieraille (ei karkkia)

370 viestiä aiheessa

Migu84, tosi nättejä nuo purkit!

Mekin annetaan vieraille pienet lahjat, sillä häät ovat Italiassa, ja se kuuluu italialaisiin tapoihin. Ollaan ajateltu näitä: http://www.wbbweddingfavours.co.uk/product/empty-classic-white-gumball-machine tai näitä http://www.wbbweddingfavours.co.uk/product/mini-slot-machine.

Myös teepallot on käyneet mielessä, mutta en tiedä, mistä niitä saisi edullisesti.. Jos teillä on vinkkejä, kertokaahan! :give_rose:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annetaan vieraille itse askarrellut tuikkukipot kynttilöineen sekä sytyttimet painatuksineen (meidän nimet + päivämäärä). 125kpl sytkäreitä tuli maksamaan painatuksineen ja postikuluineen 136€ - ovat elektronisia sytkäreitä. Näiden kilpailuttaminen kannatti - neljästä eri firmasta kysyin ja kallein paketti olis ollu yli 200€. Kivisytkäreistäkin kyseinen firma olis ottanu päälle 150€.

Eli mun mielestä euro per turpa on meiltä ihan kohtuullinen panostus käytännöllisiin lahjoihin - sytytintä tarvitsee aina. Aikuisia vieraita siis noin sata, ja loput ovat pahan päivän varalle - jos nimittäin joku sytkäri ei toimikaan.

Muokattu: , käyttäjä: Ruska*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut tehä vieraille semmoset löylytuoksupussit kuivatuista koivunlehdistä ja ehkä ruusun terälehtiä sinne myös. Häät on lokakuussa niin sitten jokainen löylytellessään saa muistella kesää (ja tietty meijän häitä :) ) (Pussi siis laitetaan löylyveteen ja heittäessä ainakin teoriassa pitäis tulla tuoksahdus koivua... ;) ) Myös maustettu suola tai sokeri pienessä pussukassa vois olla kiva lahja.

Täytyy vaan ensin tehdä koekappale, et mistä materiaalista pussukka pitää tehdä jotta pysyy kasassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkään tätä asiaa tuskailin ja nyt olemme päättäneet lahjan ja tykkään siitä älyttömästi! Me annamme häävieraillemme pienet purkit hunajaa!:) Hunaja tulee pilttipurkkeihin, olemme pyytäneet tarjouksia lähiseudun hunajatiloilta ja meidän hunaja tulee maksamaan 8€/kilo. Halvemmallakin olisi saanut mutta koska ne halvemmat hunajatilat olivat niin pieniä ettei hunajan tuotto edes ole ihan varmaa, päädyimme vähän kalliimpaan ja varmempaan vaihtoehtoon. Pilttipurkit saamme kerättyä tutuilta ilmaiseksi ja tuohon kilohintaan kuuluu se että he purkittavat hunajan hunajatilalla. Yhteen purkkiin tulee 100 g, ja vieraita tulee vajaa sata, jos tilaamme sen 10 kiloa niin yhden purkillisen hinnaksi tulee 0,80 euroa, ei paha mun mielestä! :) Kokeilin tänään yhteen pilttipurkkiin koristeita, ja siitä tuli kaunis! Tarkoitus olisi liimata teemavärin mukainen kangas kanteen kiinni ja solmia se kauniisti narulla, purkkiin tulee myös nimikyltti eli se toimii istumapaikkakorttina. Oon iloinen sillä hunaja on ihan oikea lahja jota voi käyttää ja se säilyy hyvin pidempäänkin, ja on kiva tukea pieniä hunajatiloja! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkään tätä asiaa tuskailin ja nyt olemme päättäneet lahjan ja tykkään siitä älyttömästi! Me annamme häävieraillemme pienet purkit hunajaa! :) Hunaja tulee pilttipurkkeihin, olemme pyytäneet tarjouksia lähiseudun hunajatiloilta ja meidän hunaja tulee maksamaan 8€/kilo. Halvemmallakin olisi saanut mutta koska ne halvemmat hunajatilat olivat niin pieniä ettei hunajan tuotto edes ole ihan varmaa, päädyimme vähän kalliimpaan ja varmempaan vaihtoehtoon. Pilttipurkit saamme kerättyä tutuilta ilmaiseksi ja tuohon kilohintaan kuuluu se että he purkittavat hunajan hunajatilalla. Yhteen purkkiin tulee 100 g, ja vieraita tulee vajaa sata, jos tilaamme sen 10 kiloa niin yhden purkillisen hinnaksi tulee 0,80 euroa, ei paha mun mielestä! :) Kokeilin tänään yhteen pilttipurkkiin koristeita, ja siitä tuli kaunis! Tarkoitus olisi liimata teemavärin mukainen kangas kanteen kiinni ja solmia se kauniisti narulla, purkkiin tulee myös nimikyltti eli se toimii istumapaikkakorttina. Oon iloinen sillä hunaja on ihan oikea lahja jota voi käyttää ja se säilyy hyvin pidempäänkin, ja on kiva tukea pieniä hunajatiloja! :)

Itsekin olen jo pitkän aikaa ajatellut hunajaa. Ajattelin sen olevan kallis vaihtoehto, mutta ilmeisesti ei olekkaan. En vaan vielä tiedä, millaiseen purkkiin laitan ja miten koristelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehdään pienet pussit vieraille, johon tulee pieni käsisaippua, tikkari, ja ehkä käsintehdyt kynttilät meidän häiden väreissä, jos budjetti riittää kaikkeen:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo häätee/hääkahvi olis kyllä hyvä idea, mutta mistähän saisi pikkupusseja joihin sen voisi pakata? Lisäksi tuo lotto tai kenokuponki olis hauska. Pitäis vaan kehitellä joku sääntö, että joku prosenttiosuus voitoista kuuluu hääparille. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Vau, mika idea! Ja vieraat varmasti arvostavat tuota :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä ihmiset on tulanneet "tukkuhintaisia" tuotteita??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollut mitään jokaiselle jaettavaa hääkarkkia, eikä mitään vastaavaa sen sijasta, eikä myöskään karkkibuffettia, mutta meillä oli pöydissä ihanat Granitin sydän-kipot, joissa karkkia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Migu84, tosi nättejä nuo purkit!

Mekin annetaan vieraille pienet lahjat, sillä häät ovat Italiassa, ja se kuuluu italialaisiin tapoihin. Ollaan ajateltu näitä: http://www.wbbweddin...gumball-machine tai näitä http://www.wbbweddin...ni-slot-machine.

Myös teepallot on käyneet mielessä, mutta en tiedä, mistä niitä saisi edullisesti.. Jos teillä on vinkkejä, kertokaahan! :give_rose:

Täältä löytyy niitä teepalloja, ja on monta eri makua:

http://www.miiapihkola.fi/joomla/kauppa.html?page=shop.browse&category_id=44

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaan nyt tänne, kun oli väärällä ostastolla... :girl_mad:

Löysin idean netistä, jossa on erikokoisia laatikoita päällekkäin ja sidottu satiini nauhalla ja laatikoissa lukee jotain vanhaa, uutta yms.

old_new_box_large.jpg

Tossa siis se idea. Mut nyt tarvittisin ideoita, että mitä noihin laatikoihin laittais sisälle? Ja erona viel se, että mä laittaisin ton alimman laatikon fuksianpunaiseks, koska se on meidän häiden teemana. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaan nyt tänne, kun oli väärällä ostastolla... :girl_mad:

Löysin idean netistä, jossa on erikokoisia laatikoita päällekkäin ja sidottu satiini nauhalla ja laatikoissa lukee jotain vanhaa, uutta yms.

old_new_box_large.jpg

Tossa siis se idea. Mut nyt tarvittisin ideoita, että mitä noihin laatikoihin laittais sisälle? Ja erona viel se, että mä laittaisin ton alimman laatikon fuksianpunaiseks, koska se on meidän häiden teemana. :)

Ompa kaunis idea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaan nyt tänne, kun oli väärällä ostastolla... :girl_mad:

Löysin idean netistä, jossa on erikokoisia laatikoita päällekkäin ja sidottu satiini nauhalla ja laatikoissa lukee jotain vanhaa, uutta yms.

old_new_box_large.jpg

Tossa siis se idea. Mut nyt tarvittisin ideoita, että mitä noihin laatikoihin laittais sisälle? Ja erona viel se, että mä laittaisin ton alimman laatikon fuksianpunaiseks, koska se on meidän häiden teemana. :)

Ompa kaunis idea!

Tohon "New" laatikkoon ajattelin, että jos sais vuoden 2013 5centin kolikon tilattua rahapajasta. :)

Mutta ideoita siis otetaan vastaan, ihan mitä vaan mikä voisi olla uutta, vanhaa, lainattua ja fuksiaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaan nyt tänne, kun oli väärällä ostastolla... :girl_mad:

Löysin idean netistä, jossa on erikokoisia laatikoita päällekkäin ja sidottu satiini nauhalla ja laatikoissa lukee jotain vanhaa, uutta yms.

old_new_box_large.jpg

Tossa siis se idea. Mut nyt tarvittisin ideoita, että mitä noihin laatikoihin laittais sisälle? Ja erona viel se, että mä laittaisin ton alimman laatikon fuksianpunaiseks, koska se on meidän häiden teemana. :)

Ompa kaunis idea!

Tohon "New" laatikkoon ajattelin, että jos sais vuoden 2013 5centin kolikon tilattua rahapajasta. :)

Mutta ideoita siis otetaan vastaan, ihan mitä vaan mikä voisi olla uutta, vanhaa, lainattua ja fuksiaa :)

Tuohon "old"- laatikkoon voisi laittaa pienen kirjan, johon on koottu teidän nuoruusajan ja seurusteluajan kuvia.

"Borrowed"- laatikkoon voisi kerätä morsiusneidoilta ja bestmaneilta pienen määrän rahaa myös :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaan nyt tänne, kun oli väärällä ostastolla... :girl_mad:

Löysin idean netistä, jossa on erikokoisia laatikoita päällekkäin ja sidottu satiini nauhalla ja laatikoissa lukee jotain vanhaa, uutta yms.

old_new_box_large.jpg

Tossa siis se idea. Mut nyt tarvittisin ideoita, että mitä noihin laatikoihin laittais sisälle? Ja erona viel se, että mä laittaisin ton alimman laatikon fuksianpunaiseks, koska se on meidän häiden teemana. :)

Ompa kaunis idea!

Tohon "New" laatikkoon ajattelin, että jos sais vuoden 2013 5centin kolikon tilattua rahapajasta. :)

Mutta ideoita siis otetaan vastaan, ihan mitä vaan mikä voisi olla uutta, vanhaa, lainattua ja fuksiaa :)

Tuohon "old"- laatikkoon voisi laittaa pienen kirjan, johon on koottu teidän nuoruusajan ja seurusteluajan kuvia.

"Borrowed"- laatikkoon voisi kerätä morsiusneidoilta ja bestmaneilta pienen määrän rahaa myös :)

Ihan hyvä idea, mutta ollaan seurusteltu vasta 1,5 v, ni ei mitään kovin vanhoja seurustelu kuvia ole... :blush: mutta tota vois kyllä kehitellä, et laittais ihan vaa muuten jotain lapsuus ajan kuvia esimerkiks ja tekis kirjan niistä. KIITOS :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjttelen tänne nyt vähän yksinäni, mutta tuli mieleen, kun täälä on ollut paljon puhetta tuosta lotosta. Niin huomatkaa, että nykysin kesäarvonnat on sunnuntaisin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka! Meillä oli hääkarkkien tilalla, (ystäväni häistä otettu idea), skumppalaseihin painatettu kuvio ja jalassa luki meidän nimet ja pvm. Ja mä olin itse vielä käyttänyt näitä laseja paikkakorttien lailla, kirjoitin sydämeen nimen ja solmin lasin jalkaan kiinni. Näin myös illan jatkuessa kaikilla on oma lasi mistä juoda kuohuvaa ja lasi varmasti löytyy kun on nimi kiinni. Mutta tää on mun mielestä aivan mielettömän kiva muisto vieraille häistämme..

post-39094-0-63847300-1343249196_thumb.j

(kuva ei ehkä maailmanparas....)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Me on haaveiltu samasta ideasta, muttei olla keksitty millä tuon saisi siististi toteutettua. Ootko hhenzu millä nuo tehnyt?? Todella hienot!

Muokattu: , käyttäjä: _NcV_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häissä karkkibuffet joten jokaisen vieraan paikalla ei ollut sitä perinteistä karkkia ja aluksi ajattelinkin ettei vieraille tule mitään erillistä lahjaa. Tanjan ihanan hääblogin http://blackblingwhite.blogspot.fi/ kautta löysin pukka love teen, http://www.pukkaherbs.com/tea-room/all-our-teas/love.html. Näitä me ostimme kolme pakettia ja jokaisen vieraan paikalle laitoimme yhden tee pussin ja nämä sopivat vielä meidän hääväreihinkin :) Tätä teetä tarjottiin myös kakun kanssa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kanssa tuota Pukka Love -teetä, tosin pari pussia per vieras sekä sen lisäksi jotain karkkia (vaikka se ei tähän keskusteluun kuulukaan). Teepussit on tosi söpöt ja ainakin tuoksuvat hyvältä, en ole vielä ehtinyt keittää itselleni omaa kuppia ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie jo kuvittelin, etten löyä koskaan mithään hyvvää ideaa kulahtaneitten hääkarkkien tilale, mutta tuo lottokuponki idea.. :D Hah, ihan paras idea vuosiin. En tiiä onko vaan mun pöljää huumorintajua, mutta voisin kuvitella tuon omana "ohjelmanumeronaan" meidän häihin ja uppoais ihan takuu varmasti meidän vieraisiin. Ja tosiaan, kuten jo joku tuolla aiemmin mainitsikin, että lottoarvonta on kesällä aina sunnuntaisiin, mutta onneksi meillä on olemassa keno. Siihen, kun pistää ilta-arvontaan rivit, niin ne voidaan sitten porukalla tarkistaa illan päälle. Hih hih, mahtava foorumi! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania ideoita teillä! Tuon loton varastan minäkin, tosin Kenoa (perjantaihäät) laitetaan ja porukkana (itselle jokaisesta siivu :girl_haha: ). Tän saa mies hoitaa, kun mä en ole koskaan Kenonnut, niin en tiedä mistään summistakaan.

Tylsästi kehotan ottaa pöydillä olevat tuikkukippoina toimivat pikkupilttipurkitkin mukaan, niin ei jää käsiin. Kulhoihin teemasävyisiä paperikarkkeja (lapsille) ja tulitikkurasioita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään