Guest Vieras_Nyyti_*

En sitten saanut polttareita...

76 viestiä aiheessa

Meillä myös oli polttarit kaasojen kanssa puheissa jo alkumetreillä :lol:

Pyysivät multa listan mukaan pyydettävistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

muakin kiinnostaa, saiko aloittaja polttarit kuitenkin. :) toivottavasti!

mulla on kanssa jännät paikat, viikon päästä on häät ja nyt iltakuudelta lauantaina ei ainakaan ole vielä mitään tapahtunut. mulla on tosin täällä vaan kaksi sellaista kaveria, jotka haluaisin polttareihin - mun molemmat kaasot! :P ja näillä kaasoilla on myös kaksi pientä lasta, taapero ja vauva (niinkuin meilläkin), ja niinpä musta tuntuu, ettei ne oo ehtiny järkätä mitään. laitoin toiselle kaasolle s-postia, jossa sanoin toivovani jotain yhteistä päivällistä ravintolassa, ei siis mitään bileitä, koska niihin ei ole aikaa eikä energiaa. en sitten tiiä, ottiko mun kaveri vinkin tosissaan. molemmat kaasot tietää, että mä vihaan ajatusta jostain "puetaan sut vangiksi ja laitetaan pallo jalkaan ja pakotetaan sut laulamaan torilla ja myymään kortsuja" -polttareista. ;)

voin myöntää, että harmittaa, jos ne ei ole mitään järkänneet, mutta eipä voi mitään. en todellakaan ala ruinata, koska sitten siitä menee idea kokonaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyva ihminen avaa suusi. Kaasosi eivat ole ajatustenlukijoita. Mikset ole hyvissa ajoin kertonut kaasoillesi mita heilta odotat ja oma-aloitteisesti antanut listaa ihmisista jotka haluaisit polttareihisi?

Mulla on kaasopalaveri noin 6kk ennen haita ja silloin jutellaan paapiirteittain siita mita heilta odotan jotta kaikille on alusta asti paivanselvaa missa mennaan.

Miten voi olla niin vaikeaa kommunikoida laheisten ystavien kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta on vähän tyhmää kans olettaa kaasojen automaattisesti tajuavan että haluaa polttarit... Nimittäin ihmiset on erilaisia, kaikki ei todellakaan halua polttareita. Mä en ainakaan oo kaasolleni puhunut mitään polttareista ja se johtuu juuri siitä että en niitä kaipaa.. Jos siis kaipaisin niin enköhän jotain vihjailisi asiasta... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä taida myöskään tänne polttareita tulla... viikon päästä häät ja sitä ennen olen töissä tosi paljon. Sinänsä harmittaa, että miehelleni järjestettiin tosi upeat polttarit ja se joka on tehnyt kaiken häiden järjestelyjen suhteen olen minä. Jotain ns. rentoutusta olisin kyllä kaivannut... Mutta muutenkaan kaasoani ei ole tippaakaan kiinnostanut häiden järjestelyt saati olisi ollut kiinnostunut puvustani. Harmittaa ihan hitosti miksi valitsin hänet kaasokseni!! En oikein vaihtamaan enää loppumetreillä alkanut vaikka useasti mielessä on käynyt.

Tietysti pitää ajatella että eipä maailma siihen kaadu jos ei polttareita saa, mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin niitä joita myös harmittaa kyseinen asia.... Jotenkin nolottaa, kun kaikki kyselevät että joko on ollut polttarit kun miehelläsikin jo oli ja tiedän ettei mitään ole tulossa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kaason kuuluu ottaa selvää haluaako morsio polttarit tai ei! Ei ole morsiamen tehtävä niitä ruinata. Itse en halua mitään perinteisiä toiminta-polttareita vaan mukavan illan ystävien seurassa, eli hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa! Ja tällaiset tiedän saavani, itseasiassa 3 yön päästä!!! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Häät ovat tässä kuussa, mutta polttareita ei sitten tullut. Yksi ystäväni kysyi pari päivää sitten, milloin polttarini ovat - mitä siihen olisin voinut sanoa... Valehtelin, etten halunnut niitä... ¨

Kukaan - eivät edes kaasoni - kysyneet minulta, olisinko halunnut polttareita. Kiva on ollut bestmanin kanssa sumplia sulhaselle polttareita, kun itse jää paitsi koko tapahtumasta. Itkua nieleskellen odottelen, kun häissä esitellään sulhasen polttarikansiota, mutta morsiamella ei sellaista ole ollenkaan. En tiedä, mitä silloin sanon...

Luulin, että polttarit ovat niin yleinen juttu, että ystävät järjestävät ne aina, tai ainakin kysyvät, halutaanko niitä pidettävän. Tai edes kaasot. Ja he asuvat samalla paikkakunnalla, joten matka ei voi olla ongelma.

Anteeksi tämä itsesääliin vaipuminen. Surettaa vain.

Minusta voisit ottaa "ohjat omiin käsiisi" ja kysyä suoraa kaasolta että koskas ne polttarit on että tiedät laittaa kalenteriin tilaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät kahden viikon päästä ja ei näemmä polttareita tule, kaverilistankin olen toimittanut mutta ei sitten niin ei. On ollut niin kiireinen kesä, että pettymyt iskeytyi vasten kasvoja nyt kun on liian myöhäistä itsekkään enään mitään järjestää. Niisk :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Häät kahden viikon päästä ja ei näemmä polttareita tule, kaverilistankin olen toimittanut mutta ei sitten niin ei. On ollut niin kiireinen kesä, että pettymyt iskeytyi vasten kasvoja nyt kun on liian myöhäistä itsekkään enään mitään järjestää. Niisk :(

Miten niin liian myöhäistä? Foorumillakin on keskusteltu mahdollisuudesta järjestää polttarit viikko ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Häät kahden viikon päästä ja ei näemmä polttareita tule, kaverilistankin olen toimittanut mutta ei sitten niin ei. On ollut niin kiireinen kesä, että pettymyt iskeytyi vasten kasvoja nyt kun on liian myöhäistä itsekkään enään mitään järjestää. Niisk :(

Eipä yllättänyt tämäkään viikonloppu positiivisesti, kuinka näin voi käydä. Enpä tajunnut kaasolta kysyä ajoissa mitään, kun on ääneen sanonut suunnitelmia olevan ja kutsulistankin olen hälle toimittanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En minäkään saanu polttareita. Miehelle oli järjestetty mukavaa tekemistä mut kaverit yksitellen tekivät oharit. Osalla ei ollut rahaa, osa ei muuten päässy. eli se siitä. Aikalailla oon pettynyt että ei saanu mitään. mut häät nyt on kuitenkin jo onnellsesti ohite ja naimisissa kohta kk

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No voi, että...

Itse en taas halua koko polttareita...ainakaan näitä perinteisiä nuppi täyteen ja baanalle...

Ehkä kannattaa ystäville reilusti sanoa mitä haluaa/ ei halua, makuja kun on niin monia.

Ihan samoilla linjoilla, ei polttareita. Minusta kaason tehtäviin kuuluu perinteisesti morsiammen pukeutumisessa avustaminen ja ns. klassiset tehtävät. Se että kaaso järjestää polttarit on tavallista mutta "moderni" juttu. Mitään polttareita ei ollut 100v sitten. Ne on ihan kivat jos morsian sellaiset haluaa ja minusta on järkevää että morsian puhuu asiasta kaasolle. Toimin itse kaasona ja tällä viikolla meillä on tapaaminen morsiammen kanssa jolloin aion listata hänen toivomia tehtäviä. Kaasosivustolla on ollut paljon juttuja joissa morsian on ollut pettynyt kaasoon ja "klassisten" tehtävien lisäksi on hyvä käydä läpi nimenomaiset kaason tehtävät, joista kirjoitteluja löytyy myös naikkareissa. Jos morsian haluaa polttarit on mielestäni myös hyvä tiedustella että onko toiveita illan ohjelmasta. Tietenkin salaisia juttuja pitää myös olla mutta on tunnettava ihminen todella hyvin jotta voi noin vain suunnitella polttari-illan niin että se on myös morsiammesta hauska. Epäilen että ystävättäreni ei halua polttareita, ei ainakaan mitään "rymy" sellaisia joten aion järjestää jonkinlaisen "ladies night" jutun mutta keskustelen aiheesta ensin morsiammen kanssa. Sopiva ajankohta on varmaan tuo viikko ennen häitä, eräänlainen hauskanpito tulevan "työviikon" edessä ja luulisin että spa vierailu voisi olla kiva juttu, hemmottelupäivä jonka kruunaa ilta Helsingin yössä ja hyvä ateria ravintolassa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella ikävää, että on jäänyt ilman polttareita jos sellaiset olisi halunnut. Teille, jotka ette halua yksi kysymys: miltä kuullostaisi tyttöjen ilta hyvän ruuan, juoman, seuran ja pienen hemmottelun kera? Polttariaction olisi esim. jalkakylpy ja höpöttelyilta vailla stressiä. Ei polttareiden aina tarvitse olla kännipäissä toilailua ja kaupungilla rilluttelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli ensimmäisenä mieleen "Kaverit vaihtoon" :D Itse olen toista kertaa kaasona ja ihan eka ajatus on ollut kysyä morsiamelta polttareista toiveita ja suunnittelukin lähtee käyntiin jo puolta vuotta ennen. Minusta puvunhankinnat ja muut ovat enemmän sitä morsiamen yksityistä suunnittelua mihin voi tietenkin antaa mielipidettä jos kysytään, mutta nimenomaan minulle ainakin kaason tehtävä on järkätä polttarit :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Pakko myöntää, mutta olen Morson kanssa samaa mieltä. Ylipäätänsä en tajua, miksi sitä ei voi sanoa ääneen, jos ne polttarit haluaa. Itse ilmoitin heti kättelyssä kaasoille, että heidän tärkein tehtävä on järjestää polttarit ja olla hääpäivänä mun henkisenä tukena - mihinkään askarteluun tai ohjelman suunnitteluun ei tarvinnut osallistua. Ja kaasot hoitivat tehtävänsä esimerkillisesti; polttarit olivat ihan mielettömän kivat ja hääpäivänäkin sain tukea ja apua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ainakin tiedän jo nyt saavani polttarit, koska ensimmäinen asia mitä kaasoni kysyi oli polttarilista. Se on mielestäni todella hyvä tapa, koska kaasojen ei tarvitse vaivata päätään ketä kutsua, koska itsellä kaikki kaverit eivät edes tunne toisiaan ja on vuosien varsilta ystäviä kertynyt. Ja jos kaaso ei kysy niin morsion pitää vaan rohkeasti löydö vaikka se lista käteen että nää tahdon polttareihin. Ja jos ei halua polttareita niin sekin tulee sanoa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kerrottiin sekä kaasolle että bestmanille, että meille ei tarvitse polttareita järjestää emmekä niitä oikeastaan haluakaan. Muutama päivä sitten BM kuitenkin soitti ja kertoi, että miehelle on polttarit tulossa. No eipä siinä mitään, kiva että toisella on kaverit, jotka haluavat yllättää. Enkä tietenkään hennonnut kieltääkään. Jotenkin vaan tuntuu vähän kurjalta, että itsellä ne jää väliin. Häät onkin sitten reilun kahden viikon päästä, toivottavasti silloin pääsen hetkeksi rentoutumaan tämän työ-, joulu- ja häästressin keskeltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me kerrottiin sekä kaasolle että bestmanille, että meille ei tarvitse polttareita järjestää emmekä niitä oikeastaan haluakaan. Muutama päivä sitten BM kuitenkin soitti ja kertoi, että miehelle on polttarit tulossa. No eipä siinä mitään, kiva että toisella on kaverit, jotka haluavat yllättää. Enkä tietenkään hennonnut kieltääkään. Jotenkin vaan tuntuu vähän kurjalta, että itsellä ne jää väliin. Häät onkin sitten reilun kahden viikon päästä, toivottavasti silloin pääsen hetkeksi rentoutumaan tämän työ-, joulu- ja häästressin keskeltä.

No ethän sä voi olla naama nyrpälläs, jos itte oot sanonu ettet tartte/halua polttareita... :rolleyes: Ja miten niin et "hennonnut" kieltää, siis mitä ihmettä, mistä sulle ees tuli mieleen että sä VOISIT kieltää miehes polttarit?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ethän sä voi olla naama nyrpälläs, jos itte oot sanonu ettet tartte/halua polttareita... :rolleyes: Ja miten niin et "hennonnut" kieltää, siis mitä ihmettä, mistä sulle ees tuli mieleen että sä VOISIT kieltää miehes polttarit?!

Samaa mieltähän tässä ollaan, etten voinut toisen polttareita kieltää, vai?!? Selvennän kuitenkin vielä, että kyse oli meidän molempien toivomuksesta, ettei olisi polttareita. Mielestämme myös bestman olisi voinut tätä toivetta kunnioittaa, kun se selkeästi etukäteen hänelle ilmaistiin. Sulhanen ei muuten ollut järin innoissaan yllätyksestä... Ensimmäinen kommenttinsa oli, ettei tämän näin pitänyt mennä.

Maisan mielestä kokemani pienen pieni mielipaha ei siis ollut oikeutettua. Ok, se on hänen mielipiteensä ja kaikillahan on siihen oikeus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Samaa mieltähän tässä ollaan, etten voinut toisen polttareita kieltää, vai?!? Selvennän kuitenkin vielä, että kyse oli meidän molempien toivomuksesta, ettei olisi polttareita. Mielestämme myös bestman olisi voinut tätä toivetta kunnioittaa, kun se selkeästi etukäteen hänelle ilmaistiin. Sulhanen ei muuten ollut järin innoissaan yllätyksestä... Ensimmäinen kommenttinsa oli, ettei tämän näin pitänyt mennä.

Siis tosta sun viestistäs nyt vaan sai sen käsityksen, että sua harmittaa miehen polttarit siksi, ettet itte saanut sellaisia. Että nyt sit ollaan kateellisia, vaikka nimenomaan itte kielsit järjestämästä ittelles polttareita. Vai harmittaako sua nyt miehen puolesta, että se joutui vastoin tahtoaan polttareihin vai häh..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse taisin heti ensimmäisinä asioina möläyttää, että kaasolle tärkein tehtävä on polttareiden järjestäminen. En siihen sanonut mitään erikoisia toiveita, mitä ehdototmasti haluaisin. Mulle kun kelpaa tavallinen baarireissu tai ihan oleskelu jossain muualla ja viakka itsetehdyt kasvonaamiot. Kunhan tuota joo, itse haluan ehdottomasti siideriä ja muuta. Ja sanionkin jo, että haluisin itse niitä ostaa reppujuomiksi ym kaikille. Askarteluun ym. en oleta, että tarvitsee osallistua, mutta kovasti tuntuvat haluavan.

Mun mielestä pitää reippaasti sanoa, jos haluaa ne polttarit. Varsinkin jos ne ei onnistu ihan ex tempore (on vaikka lemmikkieläimiä, lapsia, kamalasti töitä...).

Ja jos on alunperin ajateltu, ettei haluta polttareita..ja toinen saakin ylläripolttarit..niin mikä estää toista sanomasta, että mitä jos vietetään tyttöjen/poikien ilta? Onhan sekin ok. Eihän niiden tartte olla varsinaiste polttarit, vaan yhdessä vietettyä rentoa aikaa :girl_haha:

Mulle on ilmeisestikin tulossa polttarit, kun ovat jo niistä vähän maininneet että tulossa on. Ja joo, aikaa on vielä häihin ja itse polttareihinkin. Harmittaa vaan, kun miehelle ei kait ole tulossa. Että taidanpa ottaa bestmaniin yhteyttä, kun mies saa sen päätettyä. Tai sit järjestän sille ite jonku poikien illan, kutsun ne vaikka tänne ja häivyn ite johki :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse ainakin tiedän jo nyt saavani polttarit, koska ensimmäinen asia mitä kaasoni kysyi oli polttarilista. Se on mielestäni todella hyvä tapa, koska kaasojen ei tarvitse vaivata päätään ketä kutsua, koska itsellä kaikki kaverit eivät edes tunne toisiaan ja on vuosien varsilta ystäviä kertynyt. Ja jos kaaso ei kysy niin morsion pitää vaan rohkeasti löydö vaikka se lista käteen että nää tahdon polttareihin. Ja jos ei halua polttareita niin sekin tulee sanoa..

Mulla sama juttu. Kaaso on jo muistuttanut, että antaisin hänelle listan yhteystietojen kera ihmisistä, joita haluan polttareihin. Eli polttarit on tulossa ja kiva niin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäs sitten, kun kaaso järjestää polttareita, eikä kukaan tule niihin..? Tiiättekö miltä tuntu?

Mut elämä voittaa. "toiminta on taikasana" - ja olen puuhastellut paljon kaikkea muuta, että asia saisi pienemmän merkityksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

lueskelin tuossa kokemuksianne..

kuulin tuossa taannoin, että jonkun morsiamen polttarit oli järjestetty 2 viikkoa häiden JÄLKEEN :girl_haha: hauska idea ja morsian ei varmana osannut odottaa ja tuli varmana täytenä ylläri pyllärinä :girl_haha:

siinä olen samoilla linjoilla, että morsiamelta voi suoraan kysyä, mitä mieltä on polttareista ja haluaako niitä järkättävän... ja vinkkejä voi varmasti kysellä myös sulhaselta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään