NicoleS

Pitkien hiusten hoitovinkkejä

26 viestiä aiheessa

Kaipailisin vinkkejä pitkien hiusten hoitoon eli miten niistä saisi hyväkuntoisen näköiset häihin???Itselläni on helposti takkuuntuvat ja katkeilevat hiukset, lisäksi värjään niiitä parin kuukauden välein(oon jääny "värikierteeseen") ja samalla leikkuutan pois kuivia latvoja...en haluaisi niitä pahemmin lyhennelläkkään ennen häitä.

Ja, jos tästä aiheesta on aiemmin tehty ketju,niin tän mun viestin voi poistaa tai siirtää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on luonnonkiharat, kuivat ja hapsottavat hiukset, värjäilen niitä myös kuukauden-kahden välein.

Tähän mennessä Goldwellin tuotteet on ainoita, jotka on olleet sopivia hiuksilleni. Käytän normaalien ja vahvojen hiusten tuotteita.

Kannattaa ostaa shampoo, hoitoaine ja tehohoito samaa sarjaa niin toimii hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerastasen shamppoo ja hoitoaine (oranssi korkki) ovat pelastaneet mun elämän! Mulla on pitkät tummat ja karheat hiukset jotka on hapsuttanu latvasta aina (näyttää joskus ihan pihaluudalta). Kun hankin nuo tuotteet niin hiukset on ihan eri maata! Yritän myös olla mahdollisimman paljon käsittelemättä esim. hiustenkuivaajalla mutta hiusten paksuuden takia se on kyllä lähes joka pesun jälkeen pakollista. Mulla tuo värjääminen saa hiukset uudelleen eloon!

Muokattu: , käyttäjä: Jonse

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
lisäksi värjään niiitä parin kuukauden välein(oon jääny "värikierteeseen")

Värjäätkö joka kerta ihan juuresta latvaan saakka? Mulla ei nyt mitkään hirveen pitkät hiukset oo mutta jos värjätään samalla värillä kuin aiemmin, niin kampaaja laittaa ensin värin vain juuriin ja vasta lopuksi vähäksi aikaa latvoihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vältän viimeiseen asti hiustenkuivaajaa.

Hiuksiin jätettävät hoitoaineet ovat ainakin minulla toimineet hyvin, nyt viikonloppuna laitoin pitkästä aikaa pesun jälkeen tehohoidon päähän ja hiukset ovat nyt kamalan liukkaat :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unohtui aiemmin laittaa, että kevytsävy on parasta hoitoa mun tukalle. Taltuttaa hapsotusta ja antaa kiiltoa.

Laitoin juuri äsken purkillisen sävyä ja taas on tuulenpesä hetkeksi taltutettu. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja käsittely ylipäätään kannattaa huomioida. Vältä pampuloita, korvaa ne vaikka jollain klipseillä tai laita letille jollon pampula on vähän eri paikassa. Harjaa rauhassa latvasta aloittaen, vältyt kiskomasta takkuja. Ja sitä sanotaan että shampoo pitäisi hankkia päänahalle ja hoitoaine hiuksille. Siitä sitten etsimään omaan päähän sopivia! Tosin niitäkin kannattaa säännöllisesti vaihdella ettei tukka totu :D

Muokattu: , käyttäjä: autumnia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä idea tuossa aineiden vaihtelussa oikein on? En ymmärrä.

Itse en luovu kuivalle ja hilseilevälle päänahalle tarkoitetusta pesuainelöydöstäni sitten millään.

Kuulostaa ihan samaa luokkaa kuin väite siitä että koirien matolääkkeen merkkiä pitää vaihdella. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ihan yksinkertaisesti tuo mikä siellä selityksenä lukikin: hiukset ja hiuspohja tottuvat jos käyttää iät ja ajat samaa tuotetta, eikä tuote välttämättä enää tehoakaan samaan malliin kuin alussa. Tämän vuoksi voisi olla hyvä vaihtaa aina välillä niitä aineita, oli ne kasvonjenpuhdistus- tai hiustuotteita.

Vaikka ymmärrän kyllä että hyvän tuotteen löydyttyä voi olla hankalaa luopua siitä, itselläkin ollut muutaman kerran tuo tilanne. Silti vaihto teki ihan vallan mainiota, kunhan valitsee uuden tuotteen oikein, eli vaikka ammattilaisen avulla jos ei muuten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mikä idea tuossa aineiden vaihtelussa oikein on? En ymmärrä.

Itse en luovu kuivalle ja hilseilevälle päänahalle tarkoitetusta pesuainelöydöstäni sitten millään.

Kuulostaa ihan samaa luokkaa kuin väite siitä että koirien matolääkkeen merkkiä pitää vaihdella. :blink:

Mitä shampoota käytät? Mulla on etenkin tälleen talvella tosi kuiva päänahka ja en oo vielä löytänyt sopivaa shampoota.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiitoksia kaikille vastauksista :) ! Käytän yleensä hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja se auttaa joten kuten selvittämään hiuksia...harvemmin kun olen laittanut hoitoainetta joka huuhdellaan pois, niin tuntuu että hiukset on menny vaan entistä enemmän takkuun :( .ja olen kyllä vaihdellut mekkejä aina välillä ja noi mun tuotteet mitä käytän tällä hetkellä,on paul mitchelin värjätyille hiuksille.mietin sitä, että pitäisikö se hoitoaine sittenkin olla muulle kuin värjätyille hiuksille jos se vaikka jotenkin auttais :blink: ? ja mä kyllä pidän hiuksiani usein ponnarilla, jos ne ei oo auki...että se varmaan katkoo mun hiuksia ja sen takia ne sit nenee takkuun :( . ja mullakin värjäys auttaa hetkeksi, mutta sitten ne taas näyttää yhtä tyhmiltä(ainakin mun omasta mielestäni).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja hiusten kannattaa aina antaa kuivaa (ei mielellään hiustenkuivaajalla, jos pakko niin viileällä ilmalla) hyvin ennenkuin menee nukkumaan tai lähtee ulos tai ylipäätään kampaa tai setvittää takkuja, nuo on ainakin auttanut paljon mun katkeilevaan ja alati takkuiseen tukkaan :) Lisäksi se auttoi kun vaihdoin henna-väriin. Hoitoaineen laitan niin että kuivaan pyyhkeellä hiukset ja hieron hoitoaineen hiusten puristelemalla latvaan, ja huuhtelen ihan pikaisesti että hoitoainetta jaa vielä vähän. Ja pidän hiukset löysällä letillä öisin takkujen välttämiseksi...

Tässä pari, jos auttaa, mun hiukset on napaan asti (kasvatan niitä edelleen) ja todella hyväkuntoiset kun aloin huolehtia paremmin ja ostin hyvät aineet (juurikasvu.org foorumilta saa kullanarvoisia vinkkejä :-* ) neljä kertaa vuodessa suunnilleen leikkaan latvat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on lapsesta asti ollut pitkät hiukset, joista yhä, nyt "reilusti" yli 3-kymppisenäkin :P saan kampaajilta kehuja. Hiukseni ulottuvat rintojen yli, ja ne ovat luonnonlaineilla.

Leikkaan latvat säännöllisesti, väh. 4 kertaa vuodessa.

Syön paljon kalaa – myös raakaa kalaa, mm. graavilohta ja sushia.

Otan rautatabletteja (Obsidan, saa apteekista ilman reseptiä).

En juo enkä polta.

En käytä hiustenkuivaajaa.

En tupeeraa, paitsi max 2 kertaa vuodessa kampaajalla.

En käytä hiustenhoitotuotteita.

En käytä hiuslakkaa/vaahtoa kuin max kerran viikossa.

Käytän lämpörullia max kerran puolessa vuodessa.

Pidän hiukseni löysällä letillä öisin (kampaajan suositus).

Käytän normaalia shampoota. Usein "terva"-shampoota.

Liikun vähintään kerran viikossa ulkona.

Nukun vähintään 8-9 tuntia yössä.

En värjää tai permanenttaa hiuksiani.

En föönaa.

Käytän pehmeätä hiusharjaa.

- jokaisella on omat rutiininsa hiustensa kauneudenhoidossa, tässä minun. :rolleyes:

Saas nähdä, millaiset hiukset mulla on päässä nelikymppisenä! :huh: En stressaa asiasta. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

myy2008: löytöni on Sim Sensitiven system 4-sarjasta shampoo päänahan ongelmiin. Kannattaa kokeilla, omaan hilseilyyn ja kutinaan se auttoi.

Mun järkeen käy se että hiustenhoitotuotteita vaihdetaan hiusten kunnon niin vaatiessa. Huonokuntoisempi hius tarvitsee tujumpaa hoitoa mitä hyväkuntoinen hius, joka puolestaan kärsii ylihoidosta.

Rouvaksi09:n ohjeet on hyviä, mutta osittain hankalia toteuttaa :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen huomannut parhaaksi sen etta kun pesen hiukset, annan niiden kuivua itsestaan niin en joudu niita kuivattamaan kuivaajalla ja kun ne ovat kuivuneet niin niiden kampaaminenkin on niin helppoa, takut ovat tiessaan. Kaytan noin kerran viikossa jotain tehohoitoainetta joka auttaa myos. Pesen hiukseni joka toinen paiva. Lakkaa kaytan otsatukkaani joka paiva. Muuten en hiuksiani laita. Tahan mennessa hiukseni ovat sailyttaneet kiltonsa ja puoleen selkaan ovat ylettyneet viimeisen 10 vuoden ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiusten ja päänahan kuntohan vaihtelee vuodenaikojenkin mukaan, talvella esim. kuiva huoneilma ja pakkanen mm.saa aikaan hiusten sähköistymisen ja päänahan kuivumisen. Kuivan, kutisevan ja hilseilevän hiuspohjan hoitoon kannattaa hommata esim. biosystem, bio+ tai system4- hoitotuotteita, niistä löytyy myös esim.värjäityille hiuksille omat shampoot. Se tuote mikä sopii täydellisesti toisille, ei kuitenkaan sovi kaikille... Kannattaa myös kysyä kampaajalta suosituksia! Mutta se että huuhdeltavaksi tarkoitettua hoitoainetta jätetään hiukseen, ei ole välttämättä hyväksi, sillä sitä ei ole siihen käyttötarkoitukseen tarkoitettukaan... Hiuksiin jätettäväksi tarkoitettuja hoitoaineita löytyy kyllä yllin kyllin, suihkeina ja voidemaisina. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen saanut vaaleaksi raidoitetun, suomalaisittain hennon hiuslaatuni kuntoon kättämällä TIGIn Dumb Blonde tuotteita. Shampoo on ihanaa: riittoisaa ja hyväntuoksuista, hoitoaine paksua. Näiden lisäksi päivittäin latvoihin jätettävää hoitoa, jonka nimeä en muista... haisee pahalle partavedelle. :D

Kandee myös kerran viikossa tehdä tehohoito, välttää kuumia rautoja, suojata pää auringosa ja pakkasessa. Avot! ;)

Ainiin, ja suihkusta tulevan veden laatu vaikuttaa PALJON! Mulla oli aina pää vihreänä huolimatta vaikka mistä syväpuhdistuksista, tukka hamputtui ja takkuuntui päältä. Kun muutettiin toiseen paikkaan, vihreä haalistui ja kasvoi pois ja tukka parani silmissä. Ei ollut enää karkea ja "tahmainen" vaan pehmeä ja kirkas.

Muokattu: , käyttäjä: Itiö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on annettu sellanen vinkki että kun pesee ja huuhtelee hiuksia kannattaa käyttää aina viileää vettä, hiuspohja elpyy ja hiuksetkin on siten terveemmät :) oon nyt kans löytänyt ton tehohoidon ja oon tykänny :) kerran tai kaks kertaa viikossa sitä :) niin ja myöskin se - että jos käy joka päivä suihkussa ni ei kannata pestä shampoolla hiuksia ellei ne oo oikeesti likaset - hoitoainetta vaan :)

Mä vaihdan aina joka ostokerralla merkkiä, ihan just sen takia ettei hiukset tottuisi liikaa :) ja hyviä hiustenhoitotuotteitahan löytyy läjäpäin! :) siitä vaan kokeilemaan :)

En myöskään käytä hiustenkuivaajaa juuri ollenkaan vaikka sellanen löytyykin ja muotoilutuotteita käytän vaan sillon kun oon menossa esimerkiksi juhliin :) Saan kanssa parturilta joka kerta kehuja hiusten kunnosta :)

Se on myönnettävä että käytän ihan perus ponnaria ihan liian usein :S on niin helppo sujauttaa vaan ponnarille kiireellä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bonacuren tuotteet on suosikkejani, mulla on pitkä, suora ja värjätty tukka. Eivät hoida liikaa, mutta sopivasti, siten että pitkät hiukset voi selvittää märkänä vaikka tiheällä kammalla! Etenkin hiuksiin jätettävä suihkutettava hoito on ihan ykkönen. Joskus voi laittaa tehohoitoa. Ihan paras sarja, ja niiden aurinkoshampoo ja hoitoaine on aivan jumalaisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä olen saanut vaaleaksi raidoitetun, suomalaisittain hennon hiuslaatuni kuntoon kättämällä TIGIn Dumb Blonde tuotteita. Shampoo on ihanaa: riittoisaa ja hyväntuoksuista, hoitoaine paksua.

Mulla on taas epäsuomalainen paksu ja karkeahko tukka, mutta yhtä lailla olen ihastunut tuohon Dumb Blonde -shampooseen ja hoitoaineeseen. Hiuksista tulee ihanan sileät, pehmeät ja takuttomat. Lisäksi käytän aina jätettäviä hoitoaineita. Pitäisi olla tukka huippukunnossa ensi vuoden heinäkuussa nimittäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa lukea läpi mm. näitä kahta hiuspalstaa, jos kaipaa vinkkejä hiustenhoitoon:

- suomalainen juurikasvu

- amerikkalainen, englanninkielinen The Long Hair Community

Noista löytyy hyviä vinkkejä hiustenhoitoon, tuotteisiin ja rutiineihin. Varsinkin tuolta amerikkalaiselta keskustelufoorumilta löytyy paljon tietoa luonnonmukaisesta hiustenhoidosta, jos sellainen kiinnostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyväksi olen todennut redkenin real controll shampoon ja hoitoaineen, tekee hiuksista ihanan kiiltävän tuntuiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä olen saanut vaaleaksi raidoitetun, suomalaisittain hennon hiuslaatuni kuntoon kättämällä TIGIn Dumb Blonde tuotteita. Shampoo on ihanaa: riittoisaa ja hyväntuoksuista, hoitoaine paksua. Näiden lisäksi päivittäin latvoihin jätettävää hoitoa, jonka nimeä en muista... haisee pahalle partavedelle. :D

Kandee myös kerran viikossa tehdä tehohoito, välttää kuumia rautoja, suojata pää auringosa ja pakkasessa. Avot! ;)

Kiitos näistä tuote- ja tehohoitovinkeistä! Mulla on kans hiukset kuivuneet blondattujen raitojen takia ja oon ihan ihmeissäni et miten saan ne pelastettua ennen juhlia.. Joten mars huomenna kauppaan näitä etsimään! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ noita ei saa kaupasta, kannattaa tilata esim. Lookfantasticista tai jostain muualta.

Suomesta noita löytää SKT-Groupin kampaamoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiusten kasvatus käynnissä täälläkin! Onko kukaan huomannut hyötyneensä omega-öljyistä hiusten kuivuuden suhteen? Itsellä luonnostaan kuiva tukka. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään