Guest inajuii

Kauneusvinkit

50 viestiä aiheessa

Kirurgilta olen kuullut, että puristelu rikkoo ihon hauraita kerroksia ja päästää näin bakteereja vilistelemään miten haluavat. :P

Puristelkoon ken uskaltaa/haluaa! Mä en. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kauneusohjelmaani kuuluu:

- rakennekynsien huolto

- solariumissa muutama käynti tai sitten suihkurusketus

- rispsien ja kulmien kestovärjäys

- itse tehty pedikyyri

- riittävä liikunta ja uni! :)

Ehkä vielä jotain muutakin kaunistautumista jos mieleen tulee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitää muistaa edellisellä viikolla ainakin Absolut Torr ja kainaloiden vahaus. Manikyyri. Valohoidoista saan väriä pintaan. Kasvojen hoidon suhteen rutiinissa pitäytyminen! Terveellinen ruokavalio ja ulkoilu sekä kauneuden edistämiseksi, että stressin poistoon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

rouvaksi09: Olen itseasiassa kärsinyt ihan samasta vaivasta teini-iässä ja ihotautilääkärit on aikoinaan tulleet hyvinkin tutuiksi... Roacuttanilla lopulta sain ihoni kuntoon. Ja nykyään samat luonnon "poppaskonstit" kuin sinulla on täälläkin käytössä! :D

Mizz: Mikä on Absolut Torr?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikista vastauksistanne. Uskon itse veden puhdistavaan vaikutukseen. Riittava uni ennen haita on varmasti kaunis asia myos. Aion kayda kampaajalla muutamaa paivaa ennen haita laittamassa raidat ja kokeilemalla haakampausta. Yritan olla auringosta poissa tana kesana niin ei ole naurettavia rusketusraitoja missaan syyskuussa. Manikyyrissa haluaisin kayda ennen haapaivaa mutta en oikein tieda missa. Haluaisin vain hyvin hoidetut kynnet haapaivana. Jalkoja aion liotella ahkerasti ennen haita ettei kovettumia ole. Sauna auttaa hyvin aineenvaihduntaan.

Mita muuta ideoita teilla on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kosmetologilla olen ollut 3 kertaa, ja jokaisellä käynnillä halusivat puristella ihomatojani – se ei ole iholle hyvä asia.

Kosmetologina voin kertoa, että kosmetologin tekemän kasvohoidon ja -puhdistuksen aikana iho höyrytetään ennen puhdistusta, joten ihohuokoset ovat auki ja kaikki käytettävät välineet ovat steriilejä. Tulehtuneisiin alueisiin ei kosketa, mutta muita epäpuhtauksia ihosta poistetaan ihomatoraudan avulla. Käsin kasvoihin ei kosketa puhdistuksen aikana. Puhdistuksen jälkeen puhdistetut alueet desinfioidaan ja laitetaan rauhoittava naamio. Kosmetologin tekemä ihon puhdistus on aivan eri asia kuin puristella finnejä kotona.

Kun käytätte kuorinta-ainetta, mikä on siis äärimmäisen hyvä asia, niin käyttäkää ihmeessä naamio aina samaan aikaan. Iho on kuorinnan jälkeen niin vastaanottavainen, että naamio tekee ihmeitä ihollenne ja sitä uskaltaa käyttää kyllä aina kuorinnan yhteydessä. Kuorinta ja naamiohan suositellaan käytettäväksi illalla mahdollisen punoituksen vuoksi ja meikkikään ei välttämättä pysy niin hyvin sen jälkeen, joten siihen jos päälle laittaa vielä yövoiteen niin aamulla kasvojen iho on aivan kuin vauvan pylly :D Itse käytän kuorintaa ja naamiota kaksi kertaa viikossa ja iho pysyy todella kauniina. Ihon väri paranee ja meikkikin on paljon kauniimpi ja pysyvämpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
iines26 mitä kuorintaa ja naamiota käytät jos saan udella? :)

Olen aika kokeilevaa sorttia, joten käyttämäni tuotteet vaihtelevat usein. Tällä hetkellä kokeilussa on Avonilta Peach & almond milk facial scrub ja Green tea & olive leaf face mask. Avoneita kokeilin kaverini suosituksesta ja ovat kyllä yllättäneet hintalaatusuhteellaan aivan täysin. Nämä tuoteet maksoivat muistaakseni noin 3e/75ml ja ovat todella riittoisia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin kokeilla sitä elsa hjiero--jotain hoitoa tässä ehkä kesällä - syksyllä ekan kerran, jos se toimii niin sitten muutaman kerran sillai et seuraavaksi kesäksi voisi olla iho-ongelmat tiessään... (toiveajattelua?) Ja jos saisi sen säännöllisen ihonpuhdistuksen kuulumaan omaan arkeen jotenkin, niin olisi hyvä. Kun en saa edes kampaajalla käytyä kun kerran - pari vuodessa... :P

Lisäksi olen aloittanut tuollaisten C-piimaa-tms. lisäravinteiden käytön, jos niillä olis edes pieni vaikutus mun hiusten vahvistumiseen/kasvuun niin otan ilolla vastaan. Puolessatoista vuodessa jo luulis jotain auttavan. Pyrin asteittain eroon hiusten värjäyksestä, niin eivät turhaan rasitu. Katsoo sitten lähempänä että mikä väri sattuu miellyttämään silmää, jos ei oma enää näytä kivalta.

Terveellisempiä elämäntapoja minäkin tässä yritän opetella muutenkin. Kasvisten ja kalan käytön lisäämistä, enemmän vettä, säännöllisemmät elämäntavat jne. Ei pelkästään häitä varten, mutta muutenkin. Tulevat häät on saaneet silmät aukeamaan siihen, että ois oikeestaan ihan kiva olla omasta mielestäänkin kaunis. Ja siihen pyrkiminen on saanut itsetunnolle kivan buustauksen. Tätä olisi siis tarkoitus jatkaa vielä häiden, hanimuunin ja vuosien päästäkin.

Ennen häitä varmaan vahautan karvat pois, otan kestovärin kulmiin ja ripsiin, teen itselleni manikyyrin ja pedikyyrin, jne. Käyn kampaajalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun "Kauneuskuuriin" kuuluu ihonhoitoon panostaminen; Perus puhdistus aamui-illoin, kosteutus... kuorintaa ja naamiota... Aioin meikata itse, joten myös meikkauksen harjoittelu kuuluu tavallaan tähän valmistautumiseen... Veden juontia olen pyrkinyt lisäämään ja laihdutankin tässä vielä, joten tulee syötyä muutenkin terveellisesti... Kosmetologilla ajattelin käydä ihonpuhdistuksessa myös lähempänä häitä...

"Kynsikuurin" aloitin juuri. Luotan jo vuosien kokemuksella Trind nail repairiin ( ja nyt olen lisäksi ottanut käyttöön myös muita Trind-tuotteita) Tuota nail repairia käytetään 2 viikon ajan siten, että sillä lakataan kynnet jokapäivä. Se todella sa kynnet kasvamaan ja vahvistumaan! Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

puuteri tukkii koska siinä on talkkia. Mineraalipuuteri ei tuki.

Kosteusvoiteen päälle ei kannata laittaa puuteria suoraan.. voi olla että iho ei heti reagoi puuterin tukkivaan vaikutukseen mutta tuloksena on taatusti mustapäiden lisääntyminen

jossain vaiheessa.

Meikkipuuteri on siis eri, samoin mineraali.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse käytän Jane Iredalen mineraalimeikkipohjaa (jauhemainen), joka peittää hyvin ja sopii iholleni loistavasti. Minulla on erittäin hankala pintakuiva sekaiho... Mineraalimeikin ei nimenomaan pitäisi kuivattaa, ehkä kyseinen tuote ei sovi sinulle, tai sisältää jotain mitä ei pitäisi?

Tämäkin tuote, kuten kaikki muutkin, ihotyypistä riippuen ei soville kenelle tahansa. Tyhmää sinänsä keskustella mikä meikki sopii mitenkin kellekkin kun se on yksilöllistä. Tämä Jane Iredale oli mun iholla ainakin kummallista, kun minut meikattiin tällä hiusmalliesitykseen, niin illalla naamani kiilsi kuin öljytyllä, vaikka muuten ei koskaan kiillä. Olisikohan tuo sitten jotenkin öljyinen meikki, vaikka onkin vain jauhemainen pohja...mutta kuten sanoin, jokaisella reagoi eri tavalla.

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihreä tee toimii varmasti!

monta kertaa vetäny parin päivän "kuurin" Eli ainakin pari litraa päivässä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähentäkään suolan ja rasvaisen ruuan nauttimista niin kummasti sitä esim. kasvojen turvotus laskee :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luonnontuotteiden käytössä kauneudenhoidossa on omat niksinsä. Rohkenen väittää, että allergisille ne ovat turvallisempi vaihtoehto, koska niihin ei ole lisätty kaikenmaailman säilöntä- väri- ym. aineita. Omat allergiat tulee silti ottaa huomioon, ja suosittelen testaamaan aineet hyvissä ajoin ennen h-hetkeä - niin kuin tietysti muutkin tuotteet.

Hunaja on mehiläisten kukista keräämä ja prosessoima tuote, joka poikkeuksetta sisältää myös siitepölyä. Siitepölyallergiset siis välttäkööt. Saunahunajaan voidaan myös lisätä eteerisiä öljyjä, suomalaiset tuottajat harvemmin lisäävät muita aineita.

Hunaja sisältää pääasiassa sokeria, joka kosteuttaa ihoa. Kiteinen hunaja myös kuorii ihoa. Hunaja on lievästi antibakteerista ja sisältää jonkin verran vitamiineja.

Kananmunaa käytettäessä kannattaa poimia keltuaisen kalvo pois ennen käyttöä - helpottaa poispesua hiuksista! Keltuainen sisältää rasvaa ja siis ravitsee ihoa tai hiuksia (toimii myös shampoon sijaan), valkuainen puolestaan kirkastaa ihoa - kuiva iho vaatinee kevyen kosteusvoiteen tai -geelin naamion jälkeen.

Hiuksille tekee hyvää esim. olut, mutta se jättää jälkeensä tuoksun, samoin etikka. Nokkosveden hyvää tekevästä vaikutuksesta puhutaan myös. Viimeiseen (viileään!) huuhteluveteen voi lisätä sitruunamehua ilman huolta epämiellyttävistä tuoksuista.

Mainitsen vielä, että sisäisesti vautittavien rohdosten teho katoaa, jos niitä käytetään jatkuvasti. Aiemmin kirjoitettu havainto "minulla ananas ei tehoa, vaikka nautin sitä jatkuvasti" johtuu juuri tästä - elimistö tottuu vaikuttaviin aineisiin eikä enää reagoi.

Suosittelen kokeilemaan - luontokin kiittää luonnonystävää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aion jatkaa terveellistä elämäntapaani: säännöllistä liikuntaa, unta ja hyvää ravintoa. Kasvojenhoito on kyllä viime kuussa alkanut vähän unohtua, mutta olen tehnyt parannuksen. Koitan lisäillä kosteusvoidetta naamapesun jälkeen, vaikka kasvot eivät kiristäkään. Mun kuivalle iholle sopii hyvin L'orealin Nutrissime Day cream, jota käytän suihkun jälkeen ja kasvojen pesun jälkeen.

Mun mielestä muutenkin se, että pitäs olla erikseen yö- ja päivävoide on humpuukia. Hyviä voiteita ei tarvitse montaa kertaa vuorokaudessa laittaa. Uskon, että voidetta menee vaan tuolla jaolla enemmän kaupaksi. Eli yksi hyvä voide riittää. Ja toisaalta vuodenaika vaikuttaa, mitä voidetta kannattaa käyttää.

Hampaisiin olen nyt viikon käyttänyt Yotuelin valkaisukynää, joka mielestäni toimii aika hyvin. Mun hyväkuntoisissa hampaissani kulmahampaiden värjäytymät ovat lähteneet vaalenemaan. Denivitiä joskus kokeilin, mutta se ei ole yhtä tehokasta. Puhumattakaan vaalentavista hammastahnoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on pintakuiva sekaiho. T-alue rasvoittuu kesällä ja muu iho on kohtalaisen hyvä. Talvella T-alue on melko hyvä, mutta posket lähes kiristelee kuivuuttaan. Kosmetologilla käyn joka kevät kasvohoidossa, kun iho "aukeaa", jotta saan sen hoidettua ja pois ne epäpuhtaudet, jotka lähtee. Myös mikrohointa on ollut hyvästä eikä se satu laisinkaan. Se on mekaaninen kuorinta. Sellaisessa olen käynyt toisinaan syksyllä, jotta saan häivytettyä suuria ihohuokosia. Myös Elsa Hjeronymuksen kokeilin, mutta se kirveli jo ensiminuuttien aikana niin kovin, että pyysin pesemään aineen pois. Tää oli ihan nuoruudessa, kun finnejä oli jonkin verran, mutta iho oli siihen sittenkin liian kuiva.

Mä olen kokeillut Lumenen eri hintaluokkien rasvoja, kuorintoja, naamioita ja öljyjä ja voin kyllä niitä suositella. Vähän aikaa sitten heiltä tuli uusi ihonpuhdistus-sarja nimeltä Natural Code, joka on ollut mun iholle mitä oivin. Tuon sarjan kuorinta ei ole liian rakeinen niille kuiville poskille. Myös turvenaamio on ollut kiva laittaa saunailtoina. Talvella käytän kuivan ihon rasvaa Vitamin C+ -sarjasta ja ilmojen lämmetessä vaihdan sekaihon rasvaan. Samasta sarjasta löytyy hoitoöljy kasvoille sekä silmänympärysvoide.

Tuotteet iän mukaan

Kuorinnat ja naamiot

Hoitoöljy

Natural Code

Kesällä käytän (tai ainakin käytin ennen tuon Natural Coden lanseerausta) Cliniquen sarjaa, jos iho menee todella kiiltäväksi. Kannattaa jossain tavaratalossa kysyä omalle iholle sopivan linjan tuotteita. Mutta ne on sitten himpun hinnakkaampia kuin yllä mainitut.

Mitä nesteenpoistoon tulee, niin ananas on kyllä ihan ykkönen. Me ostettiin avon kanssa jotain ruokaa varten ananasta ja niitä purkkeja jäi jonkin verran yli. Me alettiin sitten popsia niitä välipalaksi ja mä ihmettelin miksi mä joudun koko ajan juoksemaan vessassa. Mä olin lihonnut lyhyessä ajassa aika paljon ja mulla suli sen ananaksen syömisen myötä selluliititkin pois!

Mutta eihän se auta ellei kehossa tosissaan ole ylimääräistä nestettä. Ei mitään nesteenpoistajia syyttä pidä ostella, ettei keho kuivu. Mä syön ihan tosi paljon pastaa ruoaksi ja se saattaa hyvinkin olla syy nesteen kerääntymiseen. Sen sijaan syön vaan ruisleipää...

P.S. Projektina keho -ohjelmassa mainittiin, että joissain ihovoiteissa oleva mineraaliöljy (petrolatum, petroleum, mineral oil) tukkii ihon tai laittaa sen pinnalle kalvon. Ostin tämän talven hurjia pakkasia varten Nivea Cremeä ja Doven vähän vastaavan pyöreässä purkissa olevan tönkkörasvan. Kun kasvoille on levittänyt Doven voidetta ja pesee käsiä, huomaa että täytyy käyttää saippuaa eikä se kalvon tuntu lähde siltikään. Pakosti sitä rasvaa pyyhkii myös käsipyyhkeeseen. Nivea Cremessä ei ole mineraaliöljyä eikä se jätä sormiin sitä tuntua. Tsekkasin samalla, että ainakaan omissa Lumenen tuotteissa sitä ei ole.

P.S.2. Samassa ohjelmassa käsiteltiin toisessa jaksossa hiuksia ja esille tuli panthenol-niminen aine, joka estää kaksihaaraisten syntymistä. Sitä on esimerkiksi Bonacuren latvasuojassa.

"...went to Titusville to see what new materials had commercial potential."

"Most petroleum jelly today is consumed as an ingredient in skin lotions and cosmetics. Although petrolatum is less expensive than glycerol, the most common active lubricating ingredient in skin lotion, it is not used in expensive lotions, because it is not absorbed into the skin, resulting in a greasy feel."

Petrolatum

Panthenol

Tulipahan ennätyspitkä viesti :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse aloin reilu 2 kk sitten käyttämään dr hauscka sarjaa, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuotteet eivät ole edes kovin kalliita. Iho on nyt ihanan puhdas ja hehkuva!! :) En kuitenkaan suosittele käytön aloittamista jos häät ovat tässä kovin pian, sillä minulla nämä tuotteet aiheutti melko pahan ihon puhdistumisreaktion noin 2 vko-1kk käytön aloittamisen jälkeen, jolloi näppyä nousi tosi paljon.. Mutta se kuului asiaan, iho puhdistui oikeasti syvältä, ja nyt näyttää ja tuntuu tosi hyvältä!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä:

* Levitä suihkun jälkeen ihollesi oliiviöljyä, ihan ronskisti vaan. Hetken aikaa kun hengailet alasti öljyttynä, niin sitten voit pyyhkiä liiat öljyt pyyhkeeseen. Mukavan tuntuinen pehmeä iho pitkän aikaa, eikä mielestäni jätä minkäänlasta hajua iholle.

* Liuskoittuvien kynsien ja kuivien kynsinauhojen hoidoksi -yllätys yllätys- oliiviöljyä. Liota sormiasi 10 min oliiviöljyssä ja sen jälkeen pyyhi liiat öljyt pois.

* Vaseliini antaa myös ensiapua kuiville kynsinauhoille. Hiero vaseliinia kynsinauhoille ja pyyhi pois kun pakottava tarve saada jotain tehtyä :lol:.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen jäänyt totaalisen koukkuun Dermalogican tuotteisiin! Olen käyttänyt nyt noin vuoden ja iho näyttää ja tuntuu tosi hyväkuntoiselta. Suomesta en kyllä niitä suoraan osta kun saa puolet halvemmalla brittiläisestä nettikaupasta. Mutta suosittelen kokeilemaan jos tilaisuus tulee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä hääbudjetti sen verran tiukka, etten voi mihinkään kosmetologin hoivaan mennä.

Aion hoitaa ihoani ihan normaalilla tavalla, eli päivittäinen puhdistus ja kosteutus, sekä kuorinta aina välillä ja kasvonaamio. Ennen häitä kuorin vartaloa säännöllisesti ja käyn solariumissa muutamia kertoja ennen häitä.

Eräs ongelma mullakin on... :( Mulla on aina ollu hyvä iho, ei näppylöitä muuta kun joku horkkafinni sillon tällön... söin vuosia e-pillereitä ja iho pysyi samana. Nyt vaihdoin ehkäisyrenkaaseen puoli vuotta sitten ja ihoni on ruvennut kukkimaan!! Ei nyt pahasti, mutta sellaisia pikkufinnejä on välillä otsa täys ja leuka kanssa. Olen tästä tosi surullinen. Ystäväni jolla on akne sanoi mulle että "mitä sä valitat ei oo paha jne..." mutta itellä kun ei oo ennen ollu mitään niin on vaikee tottua että yhtäkkiä ei ookaan sileä iho. (Sitäpaitsi hyvä iho olikin mun ainoo hyvä puoli).

Toivon, että meikkaaja saa tärkeänä päivänä nää finnit piiloon.

Veden juonti, riittävä uni sekä suolan välttäminen on mullekin tärkeitä keinoja hoitaa ihoa ja kehoa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse käytän Exuviance sarjaa kasvojenhoitoon. Kallis on, mutta omalle sekaiholle on auttanut. Aikoinaan jotkin markettien tuotteet tahtoi tukkia, mutta jokaisella on erilainen iho :)

 

Tarpeeksi vettä ja unta. Itse olen mahallani nukkuja, mutta häitä edeltävä yö pitäisi saada nukuttua selällään (korotetulla tyynyllä) koska mulle tulee helposti silmäpussit.

Aamulla pieni lenkki, että lähtee nesteet liikkeelle ja sen jälkeen kylmä vartalosuihku. Jos on oikein kiire niin ravaan sitten portaita ylös ja alas naapurien ihmetykseksi :D 6 kerroksisessa talossa asutaan.

 

Joskus sulhasen kanssa kokeiltiin karppaamista. Nesteet lähti ekana melko äkkiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tulipa mieleeni vielä että onhan sitä detox teetä ja hierontoja jotka poistaa turvotusta. Aikataulun nuille saa tosin miettiä silleen ettei hääpäivä mene vessassa juostessa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään