Mihin bestmanin ja kaason kustannuksiin tulisi osallistua?


Guest Vieras

Recommended Posts

Tietämätön kun olen, olisin kysellyt mihin bestmanin ja kaason kustannuksiin tulisi osallistua? Pukeutumisesta emme toivo yhdenmukaista, joten se ei ole ongelma. Entä esim. kampaajakulut? Kyseessä on pienet ja pienen budjetin häät. En usko että ihanat kaasoni odottavat mitään (tai välttämättä edes haluaisivat että maksan heidän kulujaan), ja olen ajatellut tietenkin ostaa molemmille kaasoille lahjat. Mietin vain mitä etiketin nimissä tulisi ainakin tarjoutua maksamaan.

Link to comment
Share on other sites

Jaah, etiketistähän en tidä mitään,karsastan jo pelkkää ajatusta siitä :) Meillä siis mikään ei mene etiketin mukaan, ainakaan tarkoituksella.

Mutta itse ajattelen asian niin, että se, mitä vaaditaan bestmanilla ja kaasolla ehdottomasti olevan, pitää myös maksaa. Muutoin voi avustaa rahallisesti sen mukaan kuin haluaa/on varaa. Meillä varaa ei ole, eikä mitään tiettyä myöskään vaadita. Joten lähempänä häitä jää nähtäväksi onko meillä sittenkin varaa jotain kivaa heille hankkia/tarjota. Esim. juuri kampaus tai kasvohoito tai jotain...

Link to comment
Share on other sites

Etiketeistä en minäkään osaa sen tarkemmin sanoa, mutta meillä tehdään näin: minulla on kolme kaasoa ja maksan heidän meikkinsä ja kampauksensa hääpäivänä. Yhtenäistä pukeutumista emme toivo emmekä edellytä, joten jokainen heistä kustantaa omat vaatteensa.

Bestmanille tulee samanlainen asu kuin sulhaselle ja asun vuokran maksamme me.

Link to comment
Share on other sites

Mutta itse ajattelen asian niin, että se, mitä vaaditaan bestmanilla ja kaasolla ehdottomasti olevan, pitää myös maksaa. Muutoin voi avustaa rahallisesti sen mukaan kuin haluaa/on varaa.

Samaa mieltä. Jos vaaditaan, niin sitten itse maksetaan. Meillä tosin kaasoille tulee samanlaiset puvut ja sellaiset kuin minä unelmoin; toisella oli juuri sopiva kaapissa ja siskoni sanoi hankkivansa samanlaisen. Me maksamme molemmille kampauksen ja meikin ja olen miettinyt joko manikyyriä tai jonkinlaista hoitoa vielä ennen häitä. Tiedän, että kumpikaan heistä ei oleta mitään, mutta haluan, että heitäkin hemmotellaan :) Toisaalta, jos ei rahaa ole, niin tuskin kukaan pahastuu, jos kampausta tai meikkiä ei makseta. Pääasia lienee aito kiitos ja arvostuksen osoitus, eivät lahjukset.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me maksoimme kaasojeni (kaksi kaasoa siis) mittatilaustyönä tehdyt puvut (tulivat maksamaan yhtä paljon kuin jos olisimme ostaneet ne valmiina) ja maksamme myös kampauksen ja meikin hääpäivänä. Halusimme kaasojen pukujen sointuvan toisiinsa sekä sopivan morsiammen väritykseen joten siksi päädyimme samankaltaisiin pukuihin. Maksamme myös bestmanin saketin vuokran. Joten samaa mieltä muiden kanssa, sen minkä vaatii kaasolta ja bestmaniltä, sen myös maksaa ;)

Link to comment
Share on other sites

Mun kaasoni saa puvun(ei omistane liikoja pukuja eikä taida olla varaa ostella uuttakaan), bestmanille vuokrataan puku ja molemmat saa kiitoslahjan tottakai. Muuten ovat kuin vieraita eli hoitavat omat kampauksensa ja muut härpäkkeet. Jos tulee hätätilanne, hankin myös kengät heille(on kuulemma ihmisiä, joille on väliä, sopiiko kengät puvun kanssa :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...