Mölkky

Varoitus kaikille sivustolla liikkuvista huijareista!

31 viestiä aiheessa

Myyn hääpukuani tällä sivustolla, ja valitettavasti jouduin heti törmäämään netissä liikkuviin "mieleltään toisenlaisiin" ihmisiin.

Minuun otti yhteyttä NIMETÖN henkilö (sähköpostiosoitteestakaan nimi ei selvinnyt) ja halusi tulla sovittamaan pukua. Hän ei kysellyt puvusta enempää, kehui vain kauniiksi pukua yms.

Sovin henkilön kanssa sovitusajan kotiini, hieman epäröiden tietenkin kun ei nimeä yms. missään. Henkilö painotti sovittaessa, että toivoo ettei kotona ole silloin muita, ja erityisesti ettei mieheni ole kotona. Ok, hyväksyin sen vaikka onhan meillä monta huonetta!

Epäilyttävintä oli se, että henkilö ehdotti aamuteetä ENNEN sovitusta. EN suostunut, vaan valehtelin että minulla on muitakin menoja sille päivälle. Epäilevänä, ja tieoisena kaikista pervoista mitä netti on pullollaan pyysin mieheni töistä varmuuden vuoksi kotiin siksi aikaa että henkilö saapuu meille, ja jos kaikki on ok, niin lähtee sitten heti pois.

Tämä koitui erittäin fiksuksi ratkaisuksi, sillä ovelle tuli mieshenkilö joka kertoi "unohtaneensa" kertoa olevansa MIES! Kaiken huipuksi yritin vielä hetki ennen henkilön saapumista soittaa hänelle, eikä hän vastannut (ei tietenkään, kun olisin kuullut miehen äänen...).

Mitään vaaratilannetta ei päässyt syntymään, mutta raskaana olevana naisena olen melko puolustuskyvytön jos joku käy päälle, tai haluaa esitellä itseään minulle.

Ok, en missään nimessä vastusta homoja, transuja, mitään vähemmistöjä, mutta jos mieshenkilö on oikeasti menossa naimisiin toisen miehen kanssa tms, tarvitsee puvun johonkin juhliin, kai hän on silloin jo niin sinut itsensä kanssa että voisi avoimesti alusta asti lähestyä myyjää kertomalla kuka on (ja tässä tapauksessa mitä sukupuolta edustaa).

Varmasti voin pukuni myydä miehellekin, ihan sama, mutta asiallisella tavalla!

Vaatikaa kuulla sovittajan ääni ennen tapaamista, ja toinen ihminen paikalle (vaikka sinne toiseen huoneeseen). Ja mielummin vielä nimi sähköposteihin, niin saadaan pelattua kaikki rehtiä peliä eikä kellekään tule paha mieli!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä vielä edelliseen, myös henkilön puhelinnumero oli salainen/prepaid-liittymä.

Kerron hyvin mielelläni henkilöstä kaiken mahdollisen kaikille mahdollisille, jottei kukaan muu joudu samaan tilanteeseen!

Ja jos kyseinen mieshenkilö lukee tätä, voi hän varmasti ottaa oppia ja ensikerralla lähestyä myyjää asiaankuuluvalla tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herranen aika!!!!! Eniten tässä kyllä kalskahti se ettei muita saa olla paikalla ja aamuteet ennen sovitusta!!! Kuullostaa minusta ihan raiskarilta. Onneksi miehesi oli kotona!

Kerrotko vielä millä alueella tämä kyseinen heppu liikkui?

Muokattu: , käyttäjä: Riikonen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sähköpostissa kertoi tulevansa Ylöjärveltä, Tampereen läheltä tänne Järvenpäähän. Matkaa aika reilusti, eli etelä-Suomen alueella liikuskelee, kai.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti pääsee siitä sitten mukavasti minne vain jos on valmis liikkumaan noinkin paljon. Kiitos varoituksestasi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyi kamala. Kylmät väreet meni pitkin selkää. Kaikenlaisia sitä näköjään tännekin mahtuu... Onneksi toimit fiksusti ja selvisit ilman harmeja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui, kyllä ne kaikkiin paikkoihin ittesä saavat ängettyä :o onneksi miehesi oli kotona!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joiduin myös tämän henkilön "uhriksi" omaa hölmöyttäni. Etsin pukua netti-ilmoituksella nyt keväällä ja kyseinen henkilö otti minun yhteyttä tarjoten pukua. Tietysti vastasin ja myöhemmin kävi ilmi, että hänellä ei olekaan pukua vaan hän haluaa minulle sellaisen ostaa ihan mistä tahansa liikkeestä haluan. Halusi kuulema tehdä näin yhden ihmisen onnelliseksi hänellä kun oli ylimääräistä rahaa. Tässä vaiheessa hän oli ilmoittanut nimekseen Talvi Koskela ja asuvansa Tampereella. Hän antoi myös puhelin numeronsa, mutta sanoi mieluummin tekstiviestillä kommunikoivansa. Sovimme, että menemme käymään hääpukuliikkeessä yhdessä ostamaan puku minulle. En halunnut mennä yksin joten otin siskoni mukaan ja kuinka ollakkaan henkilölle tuli este, ettei hän päässytkään tulemaan kun näki, etten ollut yksin. Myöhemmin hän pyyteli hirveästi anteeksi ja sai minut vakuuttuneeksi siitä, että hänelle oli tullut todella este eikä asiaan liittynyt muuta. Suostuin toiseen tapaamiseen hääliikkeessä. Kun tapasimme minullekin selvisi, että hän onkin mies... No olimme jo liikkeessä (tapasimme siellä, halusin tavata yleisellä paikalla) joten en voinut kuin sovittaa pukua. Hänestä puku oli kaunis ja se me otamme... menimme myyjän kanssa riisumaan pukua ja sillä välin tämä mies otti jalat alleen... Sinne jäin yksin selittelemään myyjälle tilannetta... HUHUH..

Omaa syytäni on hyvä uskoisuuteni... mutta halusin häpeästä huolimatta kertoa muillekkin tapahtuneesta, että osaatte varoa kyseistä henkilöä. Tällä palstalla on vielä kolmaskin tämän miehen uhri, jonka kanssa olen keväällä puhunut asiasta ja toivon todella, että tämän jälkeen uusia ei tule...

Vaihdoin nimimerkkiä tapahtuneen jälkeen, joten siksi en kirjoittele enään tällä nimellä täällä, ettei kyseinen mieshenkilö pysty seuraamaan elämääni...

Muokattu: , käyttäjä: Maikki-Likka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ajatelkaa... joku saa kiksejä hääpuvuista! niin omituista. kiitos varoituksista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti olen ilmeisesti joutunut vastaavan epämääräisen henkilön "uhriksi". Myin keltaisessa pörssissä hääpukuani ja sain puhelun tuntemattomasta numerosta. Toisessa päässä oli mieshenkilö, joka kysyi onko pukuni vielä myynnissä. Ihmettelin kyllä hieman, kun mies soittaa, mutta olin aikaisemmin saanut tekstiviestin ulkomaalaiselta naiselta, joten ajattelin josko olisi laittanut miehensä asialle. Kysyi, koska pukua voisi tulla sovittamaan. Kyseli myös kuinka pitkälle puku on sopiva ja kuinka rintavalle yläosa sopii. Selitin mittoja parhaani mukaan vaikkakin ihmetellen.

Tähän asti oli ihan ookoo, kunnes mies alkoi kyselemään tarvitseeko yläosa korsettia. Sanoin, että sehän riippuu ihan miten puku istuu. Tämän jälkeen mies kysyi, että käytinkö minä korsettia alla?! Olin ihan että parhaiten tuollaiset selviää kun ottaa henkilön mukaan jolle puku tulee että tarvitseeko korsettia. Mies kysyi vielä, että onko yläosa läpinäkyvä, johon vastasin ettei ollenkaan. Tämän jälkeen mies kysyi, että voisinko minä laittaa puvun päälleni näytille, ettei tarvitse henkarissa katsella. Tässä vaiheessa olin jo ihan ihmeissäni ja sanoin, että ihan mielummin kannattaa ottaa morsian mukaan kenelle puku tulee. Olimme aikaisemmin sopineet ajan sovitukselle ja tyhmänä menin sanomaan ajan, jolloin olen yksin kotona. Mies sanoi soittavansa myöhemmin uudelleen ja kysyvänsä ajo-ohjeet. Mies kyllä saa osoitetietoni selville kyselemällä numerotiedustelusta, enkä todellakaan enää halua että mies tulee. Aion sanoa miehelle kun soittaa, että myin jo puvun. Karmivaa, ei tässä uskalla enää mitään myydä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kun laitoitte nämä varoitukset/jutut tänne. Olin lukenut kaikki tossa pari viikkoa sitten ja tänään sitten puhelin soi jossa mieshenkilö kyseli hääpuvun perään. Kyseli kanssa eka että minkä pituiselle sopii ja sitten jotain höpisi siellä (en kuullut kun selkeesti hän ajoi autoa samalla kun oli puhelimessa) No sitten kysyi että kuinka rintavalle puku sopii. Silloin alko hälytyskellot soimaan päässä ja katkaisin puhelun. Muistin heti tuosta kysymyksestä nämä jutut täällä ja tuli kyllä todella likainen olo tuon puhelun jälkeen!

Miten joku on noin sairas että saa jotain kiksejä hääpuvuista, vai yrittääkä vai niitten avulla päästä naisten asuntoihin ja tehdä väkivaltaa. En voi ymmärtää, ahdistaa tuollainen ihminen!

Laitan tämän nimettömänä, koska en halua että hän saa tietää nimimerkkiäni täällä. Tosin kyllä sekin varmaan selviää hänelle, mutta. Hyi

Ei sitä saa edes hääpukua myydä rauhassa kun heti jotkut oudot ihmiset fantasioineen kimpussa. Siihenkö tää maailma on oikeesti mennyt. Todella surullista ja sairasta!!! :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi! Minulle on samantyypinen mies soittanut hääpuvustani muutaman kerran. Eka kerralla aikoi tulla ostamaan, mutta ei kuitenkaan tullut. Puhelin nro. on salainen ja tosi hämärän tyyppinen kyselijä. Kyseli samalla myös kaikkia muitakin naisten vaatteita, että onko myynnissä.. no nyt on heppu lopettanut soittelun, liekö jonkun saanut jo nalkkiin.. aatelkaa, ettei se ollut edes nähnyt kuvaa puvustani, sen vain mitä kerroin puhelimessa ja se kehu pukuani sen perusteella. Olkaa varovaisia ja ottakaa selvää, että uskaltaako kotiinsa ottaa ketä vain sovittelee pukua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kuulin että tälläisiä ihme tyyppejä on liikkeellä. En kyllä laita numeroani ilmoitukseen ja enkä sovi aikaa sovitukseen ennen kuin olen kuullut puhelimessa asiallisen naisen äänen. Olisiko muita vinkkejä millä voisi varmistaa vähän turvallisemman puvun myymisen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minäkin kuulin että tälläisiä ihme tyyppejä on liikkeellä. En kyllä laita numeroani ilmoitukseen ja enkä sovi aikaa sovitukseen ennen kuin olen kuullut puhelimessa asiallisen naisen äänen. Olisiko muita vinkkejä millä voisi varmistaa vähän turvallisemman puvun myymisen?

Tuli mieleen, että ainakin myydessä kannattaaehkä antaa oman miehen numero ja kertoa se ostajalle etukäteen...ostajat yleensä naisia joten ymmärtävät varmaan turvanumeron antamisen. Itse mietin että miten sitten ostaessa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyi kamala... :angry:

Ehdottaisin että olisitte s-postitse yhteydessä ensin, ja siellä ostaja voisi antaa oman numeronsa, johon myyjä voisi soittaa esim numerottomalla, ja juteltuanne voisitte vaihtaa numerot. :)

Näin myyjä varmistuisi että ostaja on tosissaaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ONKO KUKAAN TEHNYT MIEHESTÄ RIKOSILMOITUKSEN????

Lienee varsin paikallaan, eikö? Ennen kuin jollekulle käy oikeasti huonosti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyihyiii minulla on puku myynnissä tuolla, juuri tänään laitoin ja nyt tuli kylmät väreet. :(

Laitoin kyllä varmuuden vuoksi s-postiosotteen ja kaikenlisäksi "kakkosmailin" varmuuden vuoksi. Yök!

Jotekin ainakin mulle hääpukujutut on tavallaan herkkä ja "pyhä" aihe vielä niin tulee ihan ällötys kun ajatteleekin. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon myynyt hääpukuani täällä palstalla, ja joku "nainen" otti yhteyttä ja pyysi lisää kuvia ja aina vaan lisää kuvia. Hän oli erittäin kiinnostunut puvusta ja halusi tulla pukua sovittamaan. Hän ehdotti minulle paria ajankohtaa, jotka olivat ihan normaaleja kellon aikoja. Kun vastasin hänelle, että molemmat ajankohdat kyllä käyvät, vaikka mieheni onkin kotona, niin yhtäkkiä koko viestittely loppui hänen puoleltaan. Sanoin sähköpostissani, että vaikka mieheni tekee töitä kotoa käsin, niin hän voi silti rauhassa sovittaa hääpukua ja voisi ottaa kaasonkin mukaan. Mua jäi näin jälkikäteen nyt pelottamaan, että mikähän "nainen" sieltä olisi tullut sovittamaan. Lisäksi vähän harmittaa, että laitoin valokuviakin hänelle niin paljon, vaikka eihän niistä edes tunnista kasvoista. Omituista!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oh hoh, onpas omituista käytöstä :( Itsekin meinaan pian myydä pukuni, ja kiva että fb:n kautta sain tämän tietooni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kiitos varoituksista...

Mun myynti-ilmoitukseen oli ilmestynyt hyvin huonolla suomenkielellä kirjoitettu vesti...ilmeisesti jonkinmoinen kuvauspyyntö?! Jätin viestin täysin huomiotta.

Tsemppistä kaikille myynteihin ja ollaan jatkossakin tarkkoina!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siskoni meinasi joutua myös samanlaisen hyypiön uhriksi Oulun seudulla. Oli kysellyt kaikkea outoa mm.että minkälaisia alusvaatteita hääpuvun alla käytetään?

Onneksi tajusi hommannimen tässä vaiheessa,eikä päästänyt tätä miestä kotiinsa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä mies, joka haluaa ostaa hääpuvun, mutta on itseasiassa sairas mieleltään on halunnut ostaa myös minulta puvun.Laitoin hääpukuni kuvineen tori.fi sivulle ja puhelinnumeron. Mies soitti ja kertoi etsivänsä virolaiselle naiselleen pukua. Sanoin hänelle, että pääsisikö nainen virosta katsomaan pukua ja sovittamaan, jotta ei tule pettymystä. Mies vakuutteli, että puku on juuri hyvä ja hän haluaa ostaa sen. Sitten alkoivat älyttömät kysymykset! että voisinko sovittaa pukua ja tarvitseeko rintaliivejä alle sekä voisiko hän katsoa hääpuvun alle! Suostuin ensin sovittamaan, mutta kysymysten jälkeen sanoin hänelle, että ei tarvitse ostaa pukua jos ei pysty katsomaan ilman sovitusta. Sanoin vielä, että mieheni on paikalla.Siihen loppui ostamisen halut. Inhotti puhelun jälkeen, että tosiaan sairaita ihmisiä täällä maassa on liikkeellä.Soitti tuntemattomasta numerosta ja salaisesta prepaid-liittymästä. Olkaa hyvin varovaisia, kun myytte yhteen mitään netissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin myin (vanhojentanssi)pukuani kuvan kanssa juuri Tori.fi- ja muilla vastaavilla sivustoilla, kasvoni eivät tietenkään kuvassa näkyneet. Pari juuri edellisten kuvaamaa yhteydenottoa tuli, en kyllä sopinut sovitusaikaa. Hyi olkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään