Jump to content
Naimisiin.info

Humoristisia hääaforismeja ja -lausahduksia


Tingu

Recommended Posts

Keräsin häitäni varten nelisenkymmentä mielestäni humoristista tai muuten oivaltavaa mietelmää, runoa ynnä aforismia. Ajattelin, että ehkä joku toinenkin haluaa hyödyntää niitä. Joten tässä, olkaa hyvät:

Jos mies puhuu metsässä, eikä yksikään nainen kuule häntä, onko mies silti väärässä?

Ystävä on yksi sielu kahdessa ruumiissa. Rakkaus on kahdet aivot ilman yhtäkään ajatusta.

Rakkaus on pakkomielteen luonteinen aistiharha, jonka avioliitto parantaa.

Rakkaus ei ota vastaan neuvoja. (Itämainen sananlasku)

Naimaton mies voi olla mahdollisesti idiootti tietämättään, mutta nainut ei koskaan.

Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan. (Muumipappa)

Aviomiehellä on paljon huolia, mutta poikamiehellä on yksi enemmän.

Kaikkien pitäisi mennä naimisiin. Elämä sinkkuna ei sovi poikamiehelle. (Samuel Goldwyn)

Syöpi hauki sammakonkin

selän suuren uituansa,

naipi mies pahankin vaimon

viikon ilman oltuansa.

Vesille venosen mieli

tervatuiltakin teloilta.

Neidon mieli miehelähän

kultaisestakin kodista.

Onni ei ole naiselle abstrakti käsite. Se esiintyy hänelle aina rakastetun miehen hahmossa. (Pauline Guizot)

Maailmassa on kahdenlaisia naisia; niitä jotka puhuvat koko ajan ja niitä jotka eivät koskaan vaikene. (Oscar Wilde)

Ellet voi puhua ystävällisesti, puhu ainakin epämääräisesti.

Erehtyminen on inhimillistä. Se, että myöntää erehtyneensä, on paha moka.

Kaikkia katsellaan, mutta yksi se on kun otetaan.

Hän otti onnettomuutensa vastaan kuin mies: syytti niistä vaimoaan.

Jokainen onnellinen avioliitto edellyttää kuutta asiaa: ensimmäinen on usko ja ne viisi muuta ovat luottamus.

(Elbert Hubbard)

Rakkautta ja savua ei voi piilottaa. (Ranskalainen sananlasku)

Kaunis nainen viehättää silmää, hyvä nainen ilahduttaa sydäntä. Ensiksi mainittu on jalokivi, jälkimmäinen aarre. (Napoleon I)

Rakkaus on tyhjäntoimittajalle työtä, ahkeralle huvitusta ja hallitsijan se tuhoaa. (Napoleon I)

Luonnostaan nainen pystyy näkemään lahjakkaan miehen virheet ja idiootin hyvät puolet. (Balzac)

Joka ei osaa avautua, ei osaa rakastaa, ja se joka ei voi rakastaa, on onnettomin kaikista. (Sören Kierkegaard)

Aviopuolisoiden pitäisi olla niin kauan kuin mahdollista toisilleen hiukan arvoituksellisia. (Sören Kierkegaard)

Naimisiin mennessään nainen ottaa miehensä nimen aivan samoin kuin sotapäällikkö ottaa uuden nimen suurimman voittamansa taistelun jälkeen.

Viisas mies tekee vaimostaan järkevän, ja järkevä vaimo tekee miehestään onnellisen.

Rakkaus selviytyy ihmeellisen pienellä toivolla, mutta ei elä ilman sitä. (Walter Scott)

Pidä silmäsi auki naimisiin mennessäsi ja sulje niistä toinen naimisiin mentyäsi.

Ei se jouda jouten olla, joka mielii miestä saada. (Suomalainen sananlasku)

Rakkaus antaa kaikkensa, ja sillä on aina jotakin tallella. (Bailey)

Avioliitto on kuin ankeriasrysä. Ne, jotka ovat ulkona, pyrkivät sisään, ja ne, jotka ovat sisällä, pyrkivät ulos.

(Tanskalainen sananlasku)

Vaimon neuvo ei ole paljon arvoinen, mutta se, joka ei ota sitä huomioon, on hullu. (Espanjalainen sananparsi)

Häijyinkin nainen pystyy löytämään kaikkein lempeimmät sanat, kun hän puhuu koiralleen. (Madame de Girardi)

Rakkaus muuttaa mökin kultaiseksi palatsiksi.

Epäilemättä parasta on viisas rakkaus, mutta parempi hulvatonkin rakkaus kuin kyvyttömyys lainkaan rakastaa.

(William Makepeace Thackeray)

Kyllä siinä melua syntyy, kun kaksi hullua yhteen tulee.

Kyllä luonto luokse tuopi, veri vierelle vetääpi.

Rakkaus vie viisaalta puoli mieltä ja hullulta ihan kaikki.

Merkki siitä, että ovat toisiinsa rakastuneet: väittelevät koko ajan, syystä tai syyttä, joka asiasta. (Abbas Ibn-Ahnaf)

Aviomies on hän, jonka sylissä et voi olla ihailematta makuasi miesten suhteen. (Pat Jerred)

Ei rakkaus matkoja mittaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Olisi tarkoitus laittaa humoristisia lauseita ja runoja juhlapaikalla, mutta pää lyö tyhjää eikä tule mitään mieleen. Joten listataanpa tänne humoristiset runot ja fraasit.

Minä voin aloittaa (ainoa aiheenmukainen lauseparsi jonka tiedän :D).

Avioliitto ei ole pelkää seksiä ja shamppanjaa, mutta siihen tulee pyrkiä. :D

Lissää kiitos! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Siis eikö kukaan muka tiedä mitään lauseparsia, runoja, vitsejä ym?? En usko! Auttakaa morsianta hädässä ja laittakaa rohkeasti lauseparsia mitä tiedätte! :D Niin ja saa olla ylipäätään parisuhteesta, ei tartte olla niin tarkasti just avioliitosta!

Link to comment
Share on other sites

Tässä lausahduksia, joita poimin Fazer Musiikin Kauneimmat rakkauslaulut -kirjasta. Nää kaikki ei oo kyllä niin humoristisia, mutta kuitenkin:

On parempi että on rakastanut ja menettänyt kuin ettei olisi lainkaan rakastanut. (Lordi Tennyson)

Rakkaus on yritys muuttaa pieni osa unelmistamme todeksi. (Theodore Reik)

Miten mieletön voi olla ihmissydän - että silloinkin kun olemme yhdessä on ikävä sinua! (Fuka Yabu, suom. Tuomas Anhava)

Rakkaus on itsekkyyttä kahdelle. (Madame de Staël)

Naisen suurin onni on saada se mies, jota hän toivoo. - Vielä mitä. Naisen suurin onni on saada se mies, jota kaikki muut naiset toivovat. (Voitto Viro)

Ihmisen pitäisi aina olla rakastunut. Siinä syy miksi ei koskaan pitäisi mennä naimisiin. (Oscar Wilde)

Nainen tietää, että mies on rakastunut häneen ennen kuin mies edes aavistaa sitä. (Marilyn Monroe)

Ystävä: joku joka tietää sinusta kaiken ja rakastaa sinua sittenkin. (Elbert Hubbard)

Ennen avioliittoa naiset ovat onnettomia siitä, että heidän elämässään ei ole miestä ja häiden jälkeen siitä, että heidän miehessään ei ole elämää. (Cello)

______________________________________________________________________________

Mies yritti hukuttaa murheensa, mutta kolme päivän kuluttua anoppi kellui rantaan.

Mies juoksee ovet paukkuen kotiin:

- Kulta, pakkaa laukkusi, voitin lotossa.

- Upeata! Ranta vai vuoristokamat, vaimo tiedusteli.

- Ihan sama, kunhan painut hiiteen täältä, mies opasti.

Vaimo kysyy mieheltään:

- Jos minä kuolisin, niin menisitkö uusiin naimisiin?

- Voi rakkaani, en toki!

- Vai niin, onko meidän avioliittomme sinun mielestäni sitten niin huono, ettet haluaisi edes yrittää uudelleen?

- Ei tietenkään vastaa mies, en minä sitä tarkoittanut.

- Sinä siis menisit uusiin naimisiin?

- Ehkä, jos tapaisin sen oikean.

- Jäisitkö asumaan tähän taloon?

- Kyllä kai. Minä viihdyn täällä.

- Rakastelisitteko te meidän sängyssä?

- Mehän ostimme sen aivan äskettäin, joten en usko, että heittäisin sen poiskaan.

- Käyttäisitkö hän minun vaatteitanikin?

- Jos ne sopisivat hänelle, niin miksei?

- Antaisitko hänen käyttää minun golfmailojani?

- Enpä usko. Hän on vasenkätinen, mies tuumaa intensiivisen keskustelun päätteeksi.

Aviopari katselee telkkarista taitoluistelua.

Mies: Tuon tytön kanssa suorittaisin mielelläni vapaavalintaisin ohjelman.

Vaimo: Sinun olisi ensin parempi suorittaa kotona pakollinen ohjelma. Mene heti, kastelemaan salaattipenkit, Inka-vaimo komensi.

- Mutta siellähän sataa kaatamalla, selkävaivainen Simo vaikersi.

- Ei keksitä verukkeita! Voihan laittaa sadetakin päällesi, Inka sanoi tomerana.

- Vaimoni aloitti kuukausi sitten laihdutuskuurin oikein lääkärin ohjauksessa.

- Paljonko hän on keventynyt?

- 300 euroa.

Miestenhuoneen seinältä: Vaimoni seuraa minua kaikkialle!

Juuri edellisen alapuolella: Enkä seuraa.

- Poikani tämän päivän tulet aina muistamaan elämäsi onnellisimpana!

- Mutta isä, huomennahan minä vasta menen naimisiin.

- Juuri siksi, poikani - juuri siksi.

Mies sanoi kavereilleen pubissa:

- Viime yönä, kun olin täällä teidän kanssa, varas murtautui kotiini.

- Saiko hän mitään, kaverit kysyivät.

- Kyllä, murtuneen nenän, pari kylkiluuta poikki ja pari hammasta suustaan. Vaimo luuli, että olin tulossa humalassa kotiin.

Vihkisormuksen päivämäärällä on kaksi merkitystä. Ensimmäinen on vihkipäivä, ja toinen on parasta ennen.

- Kun seuraavan kerran menet naimisiin, ota arkeologi, Tarja sanoi Minnalle.

- Miksi ihmeessä, Minna ihmetteli.

- Mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän hän sinusta tykkää, Tarja sanoi.

Miehen kuuloaisti

Mitä nainen sanoo:

Hei talohan on ihan kamalassa kunnossa.

Sinä ja minä alamme nyt siivota.

Ja mitä nuo housusikin tekevät tuossa lattialla.

Ja sinä olet huomenna ilman vaatteita,

jos me emme pese pyykkiä nyt heti!

...ja mitä mies kuulee:

Hei blaa blaa blaa blaa

sinä ja minä blaa blaa blaa.

Blaa blaa blaa tuossa lattialla.

Blaa blaa blaa blaa ilman vaatteita.

Blaa blaa blaa blaa nyt heti!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen hauska, mutta mun mielestä aivan ihana. En tiedä mistä alunperin, sukulaisen häissä sain omasta karkistani:

"Onnellisen elämän salaisuus on rakastua monta kertaa - samaan ihmiseen"

Jotenkin noin se meni. :D Ja tällaisia "nättejä" lauseita kaipailisin lisää itse :) En ketjua niistä löytänyt, mutta ehkä joku voi linkittää jos meni ohi? Tai jos ootte johonkin hyvään nettisivuun/kirjaan törmänneet mistä näitä voisi löytää. Olen jotain selaillut mutta en vielä saanut aikaiseksi koota kunnolla listaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...