Edullinen ja hyvä ompelimo Turussa?


Recommended Posts

Hakusessa edullinen ja hyvä ompelija turussa tai sen lähistöllä. Pukuni on ostettu helsingistä ja nyt pitäisi viedä se lyhennettäväksi, korsettiosa pienennettäväksi ja ehkäpä haluaisin vielä alaosaan jotain koristeluja kirjailuja...kokemuksia turkulaisista ompelimoista...

Minkä hintaista puvun "viimeisteleminen" yleensäkin on?

Jollakulla kokemuksia sydänkävyn ompelusta, jos vie sinne ei heiltä ostetun puvun...

Kiitoksia vastaajille...=)

Muokattu: , käyttäjä: caro79
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Ei ole agami vaan marjo haapasalo design eli http://www.boutiqueminne.com/. Hinta-arvio oli 90 e kun puvun vetoketjua piti siirtää ja helmaa lyhentää. Saan puvun lauantaina ja voi sit kertoa tarkemmin miten kävi. En tosiaan yhtään tiedä onko halpaa vaiko kallista mutta ikinä en olisi kuitenkaan itse pystynyt siirtämään vetoketjua joten samapa se sitten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Itse teetin alkuvuodesta raakasilkistä polvimittaisen mekon halterneck kaula-aukolla sekä siihen sopivan boleron Anne Lambergilla. Olin todella tyytyväinen pukuun. Olen vieraillut kesän aikana useissa häissä mekossa ja se on edelleen ihana! Mekko ja bolero maksoivat n.400e.

Annella on työhuone Varissuolla.

http://www.annelamberg.fi/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 9 months later...

minä taas EN suosittele todellakaan Turun ompelimoa! Syy,jos jotakuta kiinnostaa: peruutti kaksi sovitusta,toisen edellis iltana ja toisella kerralla olin oven takana odottelemassa ja kun ompelija saapui hän pahoitteli ettei muistanut mihin aikaan tulen ja oli unohtanut ilmoittaa ettei puvulle oltu tehty mitään. kolmannella kerralla ilmoitti kymmenen minuttia ennen sovitusta myöhästyvänsä n.15min (myöhästyi 25min). ja viimeinen niitti oli helman pituus, nousi vannehameen kanssa n.polven korkeudelle,piti olla nilkan korkeudella... ehdotti vaan,että jätä se vannehame pois ni on oikeen mittane!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minä voin lämmöllä suositella Niina Viljasta (Ammatti- ja mittatilausasut Niina Viljanen), jonka liike sijaitsee Puutarhakadulla Turun keskustassa. Hänellä on 14 vuoden kokemus sekä mittatilauspuvuista, korjauksista että muista ompelu- ja tilaustöistä jne. Itse vein hänelle Helsingistä ostetun Demetrioksen puvun josta lyhennettiin helma (kolminkertainen kangas), kiristettiin/fixattiin olkaimia niskasta ja selästä, sekä fixattiin rintamuksen poimutettuja sivuosia (mikä ei ollut mikään helppo nakki, mutta kun se oli valmis niin en huomannut että siihen olisi edes koskettu kun oli niin hyvää jälkeä tehty!). Tuon setin hinnaksi tuli 92 euroa. Oman pukuni lisäksi lyhennytettiin samalla miehen puvun takin hihoja sekä vaihdatettiin liiviin solki jne, mikä maksoi yhteensä 33 euroa. Maksettiin siis koko hommasta 125 euroa. Olen erittäin tyytyväinen työn jälkeen, minkä lisäksi Niina on todella mukava ja iloinen persoona. Liikkeeseen oli ilo mennä. Tässä vielä nettisivut: http://www.mittatilausasut.com/index.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Olisi kiva kuulla, onko joku viime aikoina teettänyt hääpukua jossain Turussa? Itsellä suunnitelmissa, tuo Pukuni on kovin ollut esillä viime aikoina, sitä harkitsenkin vakavasti.. mutta varmasti muitakin hyviä on!?

 

Minä teetin viime kesäksi hääpuvun Kisu Korsilla. Puvusta tuli oikea unelma! Kannattaa ainakin käydä liikkeessä katsomassa ja juttelemassa Kisun kanssa mahdollisista ideoista ja ajatuksistasi.

 

Koko puvun teettämisen prosessi oli elämys sinänsä. Ja lopputulos oli parempi kuin olisin koskaan villeissä unelmissanikaan osannut odottaa - vieläkin hykerryttää, kuinka ihanaa pukua sain hääpäivänäni käyttää. Kisulla on silmää nähdä, millainen puku mitäkin vartaloa pukee ja hän tekee jokaiselle omanlaisen, uniikin puvun.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Olisi kiva kuulla, onko joku viime aikoina teettänyt hääpukua jossain Turussa? Itsellä suunnitelmissa, tuo Pukuni on kovin ollut esillä viime aikoina, sitä harkitsenkin vakavasti.. mutta varmasti muitakin hyviä on!?

 

Minä teetin viime kesäksi hääpuvun Kisu Korsilla. Puvusta tuli oikea unelma! Kannattaa ainakin käydä liikkeessä katsomassa ja juttelemassa Kisun kanssa mahdollisista ideoista ja ajatuksistasi.

 

Koko puvun teettämisen prosessi oli elämys sinänsä. Ja lopputulos oli parempi kuin olisin koskaan villeissä unelmissanikaan osannut odottaa - vieläkin hykerryttää, kuinka ihanaa pukua sain hääpäivänäni käyttää. Kisulla on silmää nähdä, millainen puku mitäkin vartaloa pukee ja hän tekee jokaiselle omanlaisen, uniikin puvun.

Paljonko maksoit puvustasi Kisulla? Nyt en enää tiedä kumpaa lähestyisin, Pukuni vai Kisu???!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minä teetätin (tai muokkasin mummoni vanhaa, mutta kuitenkin) hääpukuni Turussa, jo tässäkin ketjussa mainitussa Boutique Minnessä.

 

Suosittelen lämpimästi. Tuntui, että olin ensitapaamisesta lähtien Marjon kanssa samalla aaltopituudella ja jokaisessa sovituksessa on ollut hauskaa. Annoin hyvin vapaat kädet enkä voisi olla tyytyväisempi lopputulokseen. Tuntuu, kuin jokainen puku olisi Marjolle oma henkilökohtainen ja rakas lapsi, johon hän syventyy täydellä ammattitaidolla. Teetän vielä samassa paikassa tukkahärpäkkeen. Ja kaiken tämän lisäksi hinnat ovat erittäin huokeat, olin varautunut huomattavasti suurempaan hinta-arvioon kuin saamani lopulta oli.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Olisi kiva kuulla, onko joku viime aikoina teettänyt hääpukua jossain Turussa? Itsellä suunnitelmissa, tuo Pukuni on kovin ollut esillä viime aikoina, sitä harkitsenkin vakavasti.. mutta varmasti muitakin hyviä on!?

 

Minä teetin viime kesäksi hääpuvun Kisu Korsilla. Puvusta tuli oikea unelma! Kannattaa ainakin käydä liikkeessä katsomassa ja juttelemassa Kisun kanssa mahdollisista ideoista ja ajatuksistasi.

 

Koko puvun teettämisen prosessi oli elämys sinänsä. Ja lopputulos oli parempi kuin olisin koskaan villeissä unelmissanikaan osannut odottaa - vieläkin hykerryttää, kuinka ihanaa pukua sain hääpäivänäni käyttää. Kisulla on silmää nähdä, millainen puku mitäkin vartaloa pukee ja hän tekee jokaiselle omanlaisen, uniikin puvun.

Paljonko maksoit puvustasi Kisulla? Nyt en enää tiedä kumpaa lähestyisin, Pukuni vai Kisu???!!

Voithan käydä molemmissa kysymässä? Muistaakseni Kisu sanoi, että hääpukua lähtee tekemään n. 1000-1500 eurolla. Omani oli jonkun verran kalliimpi. Vramasti voi neuvotella halvemmastakin hinnasta. Käyminen ja kysely ei maksa mitään!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...