DeFeis

Hääkarkkipussi virkaten

43 viestiä aiheessa

Hmm... mietin tuota kirjoitusta silkkinauhaan, tässä visio, en tosin tiedä miten toimisi, mutta uskon kyllä toimivan;

Hommaa jostain vanhanaikainen kirjoituskone. Teippaa silkkinauha päistä paperille ja sitten rullaat paperin oikealle kohdalle, ja kirjoitat nimen...

idea ainakin, koska tussi leviää varmasti, kannattaa varmasti kysyä jostain kangaskaupasta vielä jotain kangastussia, josko heillä olisi "oikotie onneen" :D

Mutta kauniita ovat!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea! Olisi jotain melko erilaista, mutta kaunista! Silkkinauhoilla saisi vielä viimeisteltyä pusssukat teemaväriin sopiviksi! Enää pitäisi päättää se väri :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käväisin tällä sivustolla ekaa kertaa ja onpas kiva idea teillä! Ei ole tullut mieleenikään tällainen. Ihana idea tuo paikkakorttijuttu!

Noista Eekkerin laittamista malleista löysin jo sen oman lempparini: pidän siitä vasemman puoleisesta/ylemmästä mallista. Se pitsireuna siinä ympärillä tekee siitä sellaisen...öö...hennon. *yrittää löytää sopivia sanoja*

Innostuin etsimään noita sokeritärkkäysohjeita ja netistä löysin tällaisia (eli tuossa kahden tärkkääjän ohjeet):

olen tärkännyt sokerilla ja hyvä on tullut.

Mitään mittasuhteita en osaa sanoa, mutta hienoa sokeria lämpimään veteen, niin että "vesi näyttää sokeriselta" (eli ihan reilusti?). Olen liottanut yön yli ja nostanut vaakatasoon kuivumaan aamulla.

Riippuu langasta kuinka sokerista pitää olla. Kokeilemalla huomaat. Jollei tärkkäänny, niin lisää sokeria ja uudestaan...

Itse käytän ½dl sokeria ja ½ dl kiehuvaa vettä annan jäähtyä. upotan virkkuu työn hetkeksi liuokseen vettymään ja nostan sitten pois. Puristan liiat märkyydet pois ja muotoilen halutun laiseksi. Pyöreät liinat laitan voipaperille nuppineuloin kiinni, paperiin olen piirtänyt ympyrän avukseni. Voipaperi on silityslaudan päällä. Annan kuivua seuraavaan päivään. Työtä ei silitetä.

Muokattu: , käyttäjä: Poppis-78

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Poppis-78, niin pidän minäkin siitä enemmän kuin tuosta toisesta. Tein noita muutaman enemmän:)

Kiitos paljon muuten sokerointivinkistä, taidan kokeilla heti. Minulla on iso styrox-levy, johon saa pingotettua nuppineulojen kanssa paikkakortit kuivumaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aattelin että voisin tehdä lautasliinarenkaat virkkaamalla (meille tulee kankaiset lautasliinat) ja kattelin jo kirjastosta pari virkkauslehteäkin :) niissä on ainakin nättejä reunapitsien ohjeita joista nuo vois tehdä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi, että kun teillä on mahtava idea! Innostuin ihan hirveesti heti. Suunnittelin jo, että virkkaan karkkipussit, paikkakortit ja servettirinkulat. Ja jos jaksan/kerkeen niin olis kiva tehdä jotain virkattuja kulhoja, joihin vois laittaa vaikka karkkia tai jotain. Taitaa ollaa "vähän" haasteelliset suunnitelmat :D Ajattelin ainakin saada ne pussukat tehtyä ja rupeenkin heti suunnitteleen ja huomenna käyn ostaa sopivaa lankaa. Onneks meidän häihin on vielä aikaa :)

Ainakin Sinellissä myydään tuohon kovettamiseen oikeen tommosta ainettakin. Sillä pystyy kovettaan melki mitä vaan (ainkin Sinellin mukaan) ja tuommosen kulhonkin tekemisen sillä luulis onnistuvan. Tuossa linkki: http://www.sinelli.fi/product_catalog.php?c=282

Ja ei kun virkkaamaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, onnea vaan morsian-09 :D Virkkauskärpäsen puremaan ei auta muu kun ottaa koukku käteen.

Mä tuolla uhosin, että kesäkuuhun mennessä on tehtynä kaikki paikkakortit. No ei ole. Innostus on laantunut, ja nyt sitten ihmettelen, että mistä sen sais takaisin. On tässä silti vielä aikaa, toivo ei ole hiipunut, vajaa puolet on kuitenkin jo tehty :)

Kiitoksia tärkkäysvinkeistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MAHTAVAA!!!

Taidanpa itekkin alkaa virkkailee karkeille pussukoita :D

Kiitti mahtavasta ideasta. Ja olis kiva nähdä teidän valmiista pussukoista kuvia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tää on aivan mahtava idea! katsotaan jalostuuko täällä käytäntöön asti, nyt virkkauksen alla on pieniä sydämiä joulukorttien koristeeksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä ideahan on aivan mahtava! Joulun pyhinä on aikaa luoda prototyyppi karkkipussukoista ja sitten eikun vaan virkkaamaan :) Oma äitini ja kaasoni ovat molemmat kovia käsityöihmisiä, joten tähän urakkaan voisi olla apujakin helposti saatavilla :) Täytyypä käydä kirjastossa koluamassa käsityölehtiä ja -kirjoja. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään virkkausohjetta hääkarkkipussukkaan? Tietysti jos pienen liinan tekisi ja se nauhalla kiinni..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entä, jos virkkaisit ohuen, noin 25cm x 6 cm suorakulmion ja sitten vaan ompelisit reunat yhteen ja kaunis nauha suulle solmuun.

Toinen mahdollisuus on virkata ympyrän mallinen pohja johon kiinteällä rakennesilmukalla "varsi", joka sitten vain päätellään haluttuun korkeuteen.

Pieni liina virkattuna voi olla ehkä liian paksu rypytettävästä kohdasta ja näyttää näin vähän pönäkältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse virkkasin hääkarkkipussit punaisella kotiväki-langalla "itse kehitetyllä ohjeella" ja onnistuin mielestäni oikein hyvin ja pussit oli myös nopeat tehdä. Suljen pussit satiininauhalla, jonka pujotan viimeisten ketjujen välistä.

Neuvoisin aloittamaan muutamalla silmukalla, jotka yhdistät ympyräksi piilosilmukalla, sitten virkkaat jokaiseen silmukkaan esim 3 pylvästä. Seuraavalla kierroksella virkkaa ketjuja (esim 5s) pylväiden päihin (jätä 2 pylvästä vaikka väliin). Seuraavilla kierroksilla voit virkata esim. pylväitä ketjuihin. Muista kasvattaa ketjujen silmukka määrää joka kierroksella, niin ympyrä kasvaa. Hyviä vinkkejä löytyy käsityölehdistä tai netistä esim. pöytäliinojen virkkausohjeet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, jep, kiitti vinkeistä! Jospa jonkinlaiset saisin aikaan.. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tuosta virkkauksesta tiedä, mutta kudoin juuri ihan nätin näköisen pussukan tällä ohjeella.. Ihan nätti tuli, laitan kuvan kunhan saan työn pääteltyä.. :girl_haha:

Eikä tullut yhtään liian iso, vaikka hieman epäilin että tulee valtava... :D

Eikä ohje ole minun tekemäni, löysin netistä kun googlasin. :)

Muokattu: , käyttäjä: Millie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon käyttäny sellasta sokeriliuosohjetta kun 1 dl vettä, kaks desii sokerii. Tulee tuju liuos ja kuivaessaan vähän kristalloituu (tulee sellanen sokerihyhmä päälle) Se vähän haalistaa värejä mut on musta tosi kaunis. Halutessaan voi tietty laimentaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ei! Ihan mahtava idea tää. Siis itse mietin että jos virkkais paikkakortit ja ohuen pitsin karkkirasioihin... Oon vaan kyllä vähän peukalo keskellä kämmentä näissä käsityöhommissa mut on mulla kyllä vielä reipas vuosi aikaa harjoitella. Voin sitten viikkoa ennen häitä paniikissa ostaa jotkut valmiit paikkakortit, jos tästä ei mitään tule. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Innostuin valtavasti tästä virkatusta hääkarkkipussi-ideasta. Niin rupesin etsimään netistä malleja ja ohjeita. Nii löytyi tälläinen kiva malli:

pj_crochetweddingfavour_600x840.jpg

Onhan se aikamoinen urakka virkata 60 hääkarkkipussia :) Mutta häihin on vielä aikaa. Testasin ja saan ainakin virkattua yhden pussin päivässä. Tuo pussi sopisi hyvin maalaisromanttiseen teemaan.

Ohje löytyy täältä: http://www.coatscrafts.co.uk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=33&page_id=15271680&query=wedding&hiword=WEDDINGS+wedding+

Muokattu: , käyttäjä: Vladusik

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään