Guest minä vaan

Vinkki kaasoille

18 viestiä aiheessa

Vinkkinä kaasoille: Muistakaa aina välillä kysyä morsiamelta tarvitseeko hän apua tai onko jotain mitä voisi tehdä. Itse olen ollut järjestelyjen kanssa aika yksin vaikka kaasoja on monta.. :angry:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ööö.. miksi et ole itse pyytänyt kaasoilta apua järjestelyihin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tai entäpä jos morsian vain avaisi itse suunsa ja pyytäisi kaasojen apua ;) Eiköhän kaasoilla riitä ihan tarpeeksi mietittävää omassa elämässään, että vielä pitäisi erikseen alkaa miettiä milloin morsian tarvitsee apua? Mulla ainakin kaasot ja ystävät ovat ilmoittaneet, että auttavat mielellään, joten nyt pallo on minulla. Pyydän apua, jos siltä tuntuu enkä oleta, että hääni ovat yhtäkkiä maailman tärkein asia, joka jokaisen pitää muistaa ja huomioida.

Tulipas kirjoitettua kärkevästi, mutta mua on alkanut inhottaa tämän osaston negatiivinen sävy kaasojen suhteen (niin, pitäisi lopettaa näiden lukeminen...). Poikkeuksena Anninen aloittama ihanat kaasot ketju :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos kaasoksi sinulle on joku lupautunut niin eiköhän hän ole tietoinen siitä että saatat tarvita apua. Mutta kun kyseessä on sinun häät, hän tuskin niitä itsekseen ja ominpäin suunnittelee. Joten pyydä apua, delegoi!!

Itse olen kaasona ensi kesänä ja morsiammelle olen sanonut että pyytää apua kun sitä tarvitsee. Osan saamistani tehtävistä hoidan itsenäisesti ja osan morsiammen kanssa yhdessä, tämä toimii meillä. Mutta näin kaason asemassa sanoisin että tuskin itsekkään mitään tekisin ilman morsiammen pyyntöä, häät ovat kuitenkin hänen ja hänen ehdoilla edetään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, minäkin olen kaasona ensi kesänä ja kyllä avuntarpeen on tultava morsiamelta itseltään. Alkuun tyrkytin apua, mutta se tuntui vaan ahdistavan morsianta. Nyt hän osaa itse pyytää tarvittaessa apua, ja minä osaan olla tyrkyttämättä mielipiteitäni ja hoputtamatta asioiden hoidossa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen morsiamelle kertonut, että apua saa pyytää milloin vain ja mihin tahansa. Isoja juttuja olemmekin jo hoidelleet yhdessä (hääpuvun valintaa, juhlapaikalla käyntiä jne.), mutta kyllä tätä kaasoa saa pienempiinkin ja jopa kiireellisiinkin juttuihin vaivata :) Morsian auttoi minua hurjasti aikoinaan omien häitteni järkkäilyssä, joten kyllä hän saa odottaa ihan samaa minulta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*poistettu*

Muokattu: , käyttäjä: Teresa82

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa tosiaan morsiammen itse pyytää apua, jos tuntuu tarvitsevan. Kaikki ei välttämättä hoksaa itse kysellä, kun kuvittelee, että morsian haluaa hoitaa itse kaiken. Onhan se kohteliasta kaasonkin kysästä, että voisinko olla tuossa asiassa avuksi, mutta sitä ei kannata morsiammen jäädä odottelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eiköhän se tosiaan ihan oma häpeä ellei tajua apua pyytää mikäli sitä tarvitsee...kaasona olemisen ideanahan on olla morsiamen apuna ja tukena

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munkin mielestä sen joka haluaa apua kuuluu sitä pyytää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan näitä muita - kyllä se on morsiammen homma sitä apua pyytää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

myötäilen muiden mielipiteitä täällä: kyllä se on morsiamen tehtävä pyytää apua. Itse ainakin huomaan jopa ärsyyntyväni, jos apua aletaan tarjota jo siinä vaiheessa, kun asiat ovat vielä mietinnässä eivätkä toteutusvaiheessa. Tunnen avun ylenpalttisen tarjoamisen hahmotteluvaiheessa hoputtamisena, vaikka itse olisin sitä mieltä, että asioilla ei ole vielä niin kiire. Onneksi kaasoni ja anopit tietävät, että pyydän kyllä heidän apuaan kunhan saan suunnitelmani selviksi ensin itseni kanssa :) Ja olen ehkä taipuvainen minä-itse-toimintaan enkä toisaalta halua vaivata ketään liikaakaan, joten pelkään kaasojeni ennemminkin loukkaantuvan siitä, etten ole antanut heidän auttaa tarpeeksi. Välimatkaa heihin kuitenkin on yli 300 km, joten ihan kaikkea emme millään pystyisi porukalla tekemäänkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuo minusta on oikeasti hyvä vinkki. Itse ainakin kaasona ollessani olisin varmaan tullut tehneeksi enemmän, jos olisin tajunnut kysellä hommia välillä. Olen vähän huono huomaamaan tilanteita, joissa apua tarvitaan, ja jostain syystä tuo kynnys kysyä on aika korkea. Nyt jäi jotenkin lusmuileva olo koko hommasta, kun en tiennyt, mitä milloinkin tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minä morsiamena komppaan edeltäviä.. Minulla on yksi ainoa kaaso ja hyvin riittää. Hän osaa toki ajatella omillakin aivoillaan, Sekä kauppareissuillaan huomioinut myös hääideoita. Perusperiaatteena kuitenkin kyllä ollaan siitä lähdetty, että minä aukaisen suuni, kun hänen apuaan tarvitsen. Eli tarkoituksena on, että hän saa kyllä elää vapaasti omaakin elämäänsä, eikä tarvitse sitä kokonaan omistaa minun häilleni..

Hyvin on systeemimme toiminut! Ja kaasoni on osoittautunut yhdeksi järkevimmistä elämäni valinnoista. :girl_smile:

Itse olen muuten myös pannut merkille, että täällä on monella paljon moitittavaa kaasonsa suhteen. Eikös morsian itse pyydä kaasonsa, miksi siis pyytää ihmistä, jonka kanssa ei tule juttuun??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse ainakin kaasona ollessani olisin varmaan tullut tehneeksi enemmän, jos olisin tajunnut kysellä hommia välillä. Olen vähän huono huomaamaan tilanteita, joissa apua tarvitaan, ja jostain syystä tuo kynnys kysyä on aika korkea. Nyt jäi jotenkin lusmuileva olo koko hommasta, kun en tiennyt, mitä milloinkin tehdä.

Mutta jos morsian ei ole apua pyytänyt, niin älä turhaan pahoita mieltäsi, että olet "lusmuillut". Kyllä se on niin, että morsian pyytää apua ja kaaso auttaa sitten sen pyynnön mukaan. En ainakaan itse odottanut omalta kaasoltani oma aloitteista tekemistä, mutta kun tarvitsin hänen apuaan/mielipidettään niin pyysin sitä ja sain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen muuten myös pannut merkille, että täällä on monella paljon moitittavaa kaasonsa suhteen. Eikös morsian itse pyydä kaasonsa, miksi siis pyytää ihmistä, jonka kanssa ei tule juttuun??

Totta! Ja vaikka tulisikin juttuun, niin nimenomaan (niinku sanoit) ei tule odottaa, että kaaso omistautuu kokonaan häihin ja niitä suunnittelemaan. Kaaso on vain arvonimi, ei mikään ammatti (eikä siitä myöskään makseta). Eikä todellakaan mikään riistettävä työntekijä!

Itse ainakin kaasona ollessani olisin varmaan tullut tehneeksi enemmän, jos olisin tajunnut kysellä hommia välillä. Olen vähän huono huomaamaan tilanteita, joissa apua tarvitaan, ja jostain syystä tuo kynnys kysyä on aika korkea. Nyt jäi jotenkin lusmuileva olo koko hommasta, kun en tiennyt, mitä milloinkin tehdä.

Mutta jos morsian ei ole apua pyytänyt, niin älä turhaan pahoita mieltäsi, että olet "lusmuillut". Kyllä se on niin, että morsian pyytää apua ja kaaso auttaa sitten sen pyynnön mukaan. En ainakaan itse odottanut omalta kaasoltani oma aloitteista tekemistä, mutta kun tarvitsin hänen apuaan/mielipidettään niin pyysin sitä ja sain.

Niin, jos kaasolta ei mitään pyydetä, niin edelliseen lauseeseeni viitaten ei ole "velvollinen" tekemään mitään. On eri asia haluta tehdä jotain ja morsiamen kyllä pitää apua halutessaan avata suunsa. Ja sekin kannattaisi morsianten (ja kaasojenkin) pitää mielessä, että ei kaason tarvitse suostua kaikkeen siihenkään, mitä pyydetään. Mun mielestä vaan homma toimii paremmin, kun kaikki häihin olennaisesti liittyvät henkilöt pysyvät "omina" persooninaan eivätkä yritä pomottaa toisia, innostua, jos ei innosta ym. Silloin ne kaverisuhteetkin säilyvät. Stressaavaahan se kaikille yleensä on, mutta ei se ainakaan auta (varsinkaan jälkikäteen), että täällä siitä puhutaan - siitä pitää puhua niiden ihmisten kanssa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin toiminu tosi hyvin, ku ei kummallakaan, ei mulla eikä morsiamella, oo elämää, niin voidaan loistavasti viettää iltoja suunnitellen kaikkia juttuja :D

Ja vaikka tää innostus tästä laantuis, niin kyllä mua ainakin jänskättää parin puolesta niin paljon, etten ees huomaa, kun kehittelen ittekseniki kaikkia hassuja juttuja ja selailen netistä kaikkea hää-aiheista.

Oon kyllä myöskin sitä mieltä, että jos morsian tarvitsee apua, niin pitää se suu saada auki.

Ei kaaso välttämättä itse hoksaakaan kaikkea, mitä pitäisi vielä tehdä yms. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään