yallayalla

Miami

28 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään kokemuksia häämatkasta Miamiin? Me ollaan ajateltu jos lähdettäis marras-joulukuussa pariksi viikoksi sinne päin :P kertokaahan kaikenlaisista kokemuksistanne B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka! Itselläni ei vielä ole Miamista kokemusta, mutta ollaan suuntaamassa sinne (ja Karibian risteilylle) häämatkalle joulukuussa 2008, eli tänä vuonna. Tarkoituksena on aluksi viettää viisi yötä Miamissa, risteillä läntisellä Karibialla viikko ja vielä yksi yö Miamissa ennen kotiin paluuta. Suunnitelmissa Miamissa on nauttia rannoista, yleisestä Miami-tunnelmasta, shoppailusta ja mahdollisesti käydä katsomassa joku lätkä- tai jenkkifutismatsi...tai vaikka mennä johonkin konserttiin!? Mekin siis mielellään kuullaan muiden kokemuksia ja ajatuksia Miamista! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koettiin pari vuotta sitten yhdistelmä Miami-Fort Lauderdale-Karibia, voin suositella! Karibian risteily on aivan upea kokemus ja sopii varsinkin häämatkalaisille. 5 päivän risteily (sis. kaiken muun paitsi alkoholit ja retket) taisi maksaa n. 500€, ja rahalle sai todellakin vastinetta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään Miamiin Heinä-elokuussa. Ollaan eka roomassa 8 yötä ja sit miamiin 5 yöksi jonka jälkeen karibian risteily...ja sit lopuksi vielä 2 yötä miamissa, me yövytään coconut grovessa ja south beachilla .Miami on ennestään tuttu ja voin suositella :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse oon ollut ainoastaan South Beachilla mutta sen ja kaupungin läpiajon perusteella en kyllä oikeastaan suosittele. Floridassa on paljon kivempiakin kohteita ja parempia rantoja, etenkin länsirannalla. Little Havana on kuulemma aika makee kuubalainen kaupunginosa Miamissa, itse en ehtinyt siellä käymään. Ja se Holocaust Memorial on tosi vaikuttava. Itse en kyllä välttämättä lähtis Miamiin häämatkalle, tosin on varmasti loppusyksystä miellyttävämpi ilmasto kuin hurrikaanikauden aikaan kesäkuussa, jolloin itse seikkailin mm. Floridassa. Jos teillä ei ole niin väliä, mihin päin Floridaa menette, niin suosittelen jälleen kerran länsirannan Sarasotaa ja Tampa Bayn aluetta (esim. Clearwater). Rannat on kuin perunajauhoa :-X

Muokattu: , käyttäjä: tytt1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me olemme ihan hulluna miamiin :) . olimme siellä häämatkalla heinäkuussa 2005, seuraavan kerran joulukuussa 2006 ja nyt olemme taas menossa syyskuussa 2008. se on meille juuri sopiva kohde: sporttia, shoppausta ja auringossa makoilua B) . olemme majoittuneet sekä south beachin puolella että hieman pohjoisempana ja vaikka toki sobella asuessa on lähempänä kaikkia ruoka- ja ostospaikkoja, oli pohjoinen sijainti mielestäni parempi. siellä on paljon rauhallisempaa ja toisaalta paikallisbussiverkosto on aivan loistava, joten sinne sobellekin pääsee ihan koska tahansa syömään ja shoppaamaan.

miamin keskusta on lähinnä täynnä toimistorakennuksia. sen verran citynkin puolella on tosin ollut pakko käydä, että NBA-ottelut pelataan siellä american airlines arenalla ja lisäksi maailman paras ravintola bubba gump shrimp sijaisee siinä melkein vieressä. muuten olemme pitäytyneet miami beachin puolella.

parhaat ostoskeskukset löytyvät selkeästi kaupungin pohjoispuolelta. aventura mall sijaitsee n. 30 min bussimatkan päässä sobelta ja sawgrass mills muistaakseni tunnin bussimatkan päässä. lisäksi jos tosi luksusta haluaa (eli tiffanya, chanelia ja dioria), löytyy bal harbour shops vähän lähempää, n. 20 minsan päästä.

mitähän muuta osaisin neuvoa... no, kysykää jotain tiettyä, niin ehkä osaan vastata :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulimme viikko sitten Miamin häämatkalta ( tai oikeastaan voisi sanoa, että Floridan häämatkalta, sillä kiersimme 2500 km ympäri Floridaa kahden viikon aikana), mutta Miamissa olimme myös 4 yötä. Ja aivan mahtava :grin: reissu oli kaiken kaikkiaan!!!!

Lensimme Miamiin mennen tullen, se on edullisempaa kuin esimerkiksi Orlandoon lentäminen, varasimme lennot Matkatoimisto Areasta, sillä olen sattumoisin töissä kyseisessä matkatoimistossa, joten saa kysyä ihan mitä tahansa;)

Miamista vuokrasimme auton ja ajoimme Orlandoon, olimme siellä 5 yötä, Springhill Suites nimisessä hotellissa, joka kuuluu Marriotille. Orlando on ehkä koko Ameriikan edullisin paikka majoittua, sillä valehtelematta hotellivuorokausi maksaa noin 50 euroa/yö ja omia villoja, jonka pihalla on uima-allas saa noin 80 eur/yö hintaan- ihan mielettömän halpaa ja mukava kohde häämatkalle! Ihanaa oli käydä Seaworldissä ja Universal Studiossa, sekä Daytona Beach ja Kennedy Space Center oli näkemisen arvoiset paikat, Orlandosta noin tunnin ajomatkan päässä itärannikolla.

Orlandosta ajelimme länsirannikolle, Clearwater Beach oli oikeesti näkemisen arvoinen paikka ja mitkä hiekkarannat ja mikä auringonlasku! Voiko romanttisempaa enää ollakaan! :-X

Siitä ajelimme Evergladesin national parkin läpi Miamin kautta Key Westiin ja se oli myös ihana paikka! Olimme Key Westissä vain kaksi yötä, mutta tekemistä olisi ollut pidemmäksikin aikaa, ihana pikku kylä, mutta vilkas yöelämä ja paljon ravintoloita, baareja ja ennen kaikkea mukavia rantaravintoloita. key westissä on Pohjois-Ameriikan eteläisin piste - southernmost point- se kannattaa käydä vilkaisemassa ja ottaa muutama kuva ja key westin rantaravintolat ovat nimenomaan kuuluisia upeista auringonlaskuistaan.

Key westistä menimme key largon kautta ja Discovery Coven kautta, jossa saimme viettää puolitoista tuntia ihanien delfiinien kanssa.

kannattaa varata etukäteen joko heidän nettisivuiltaan tai mekin menimme Key westiin mennessä sitä kautta kaksi päivää aikaisemmin ja varasimme delfiinikurssin. Minun mieheni ei ollut niin innostunut delfiineistä, mutta mulle se oli yksi matkan päätarkoituksista, että pääsen koskettamaan delfiineja, niin hullulta kuin se kuullostaakin;) Se oli hieno kokemus, mutta vähän jäi harmittamaan, etten mennyt delfiiniuintiin, ensi kerralla kun menemme Miamiin, menen ehdottomasti delfiiniuintiin. Se maksaa noin 180 usd, riippuen sesongista, mutta kannattaa varmasti, jos yhtään tykkää näistä ihanista eläimistä! delfiinit ovat maailman suloisimpia eläimiä mun mielestä, enkä ollut koskaan ennen edes livenä nähnyt delfiinejä!

Key Largosta ajelimme sitten Miamiin, ja olimme siellä loppuhäämatkamme 4 yötä. Yövyimme North Beachin hotellissa Deauville Hotel. Se oli iso hotelli, noin 400 huonetta ja aivan rannassa. hotellihuoneeemme ikkunasta näimme, kun meri huuhteli Miami Beachin rantaa. Oli kyllä upeaa koko loma! South beachillä kävimme shoppailemassa, Lincoln Roadilta löytyy kaikki mitä ikinä tarvitset, se on noin 10 korttelia pitkä "ostoskatu", missä on molemmin puolin kauppoja ja ravintoloita. Halpaa oli todellakin, mutta tuliaisostokset teki vielä halvemmalla Orlandossa! Esimerkiksi 5 disneypaitaa 10 usd ja sitä rataa. Kaikki disney tavara oli joissakin kaupoissa 1,99 usd- kaikki! nämä oli vähän niin kuin Eurokauppa, mutta hyvä tuliaistavaroita ostaa tosiaan, kynää ja avaimenperää, paitoja ja kylpypyyhkeitä, mitä ikinä haluatkaan.

Sen verran kävimme Miami downtownissa, että siellä oli ostoskeskus Bayside, jossa kiersimme muutaman tunnin, ja löysimme muutamia tosi halpoja kenkäkauppoja. Mutta muuten se on aika pitkälti kai pilvenpiirtäjiä vieri vieressä, eikä siinä ole sen kummempaa nähtävää.

South Beach on täynnä Art Deco taloja, aivan upeita vanhoja rakennuksia, joista on paljon kuvia.

Mahtava reissu oli ja Miami kyllä kutsuu vielä joskus. Sellainen reissu ehkä seuraavaksi, että viikko Miamissa ja viikko siitä Karibian risteilylle!

Sellaisiakin reissuja saa muuten Arean kautta! www.area.fi (pieni mainos tähän loppuun) :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Moikka! Itselläni ei vielä ole Miamista kokemusta, mutta ollaan suuntaamassa sinne (ja Karibian risteilylle) häämatkalle joulukuussa 2008, eli tänä vuonna. Tarkoituksena on aluksi viettää viisi yötä Miamissa, risteillä läntisellä Karibialla viikko ja vielä yksi yö Miamissa ennen kotiin paluuta. Suunnitelmissa Miamissa on nauttia rannoista, yleisestä Miami-tunnelmasta, shoppailusta ja mahdollisesti käydä katsomassa joku lätkä- tai jenkkifutismatsi...tai vaikka mennä johonkin konserttiin!? Mekin siis mielellään kuullaan muiden kokemuksia ja ajatuksia Miamista! B)

Me ollaan ajateltu lähtevämme just samanlaiselle matkalle! Pari viikkoa sitten keksittiin tuo matkatoimiston sivuilta ja sen jälkeen ei ookaan saanu koko ajatusta mielestä :P Tule ihmeessä kertomaan matkasta sitten kun se on takana. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä lähtisi Arealta tuota matkaa ottamaan vaan ennemmin suoraan jonkin risteilyfirman kautta. Areasta minulla ainakin henkilökohtaisesti vähän huono kuva! Johtunee kyllä lähinnä ihan muusta kun itse firmasta, lähinnä siellä työskentelevistä henkilöistä :D

Itsekin olisi tarkoitus suunnata Floridaan jossain vaiheessa kun työn puolesta saisi ilmaisen majoituksen sinne. Ei ehkä häämatkalle mutta muuten. Kannataa ehkä tuota ajankohtaa miettiä kun ainakin syys-ja lokakuu on pahimpia hurrikaanikuukausia Karibian merellä. Juuri lueskelin että täksi vuodeksi lupailtiin noin 5 suurta hurrikaania kyseiselle alueelle! :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa sitten vertailla hintoja! Ihan vaan vinkiksi, että nuo risteilyjen hinnat viikolta ovat n. 500-700, lennot saa halvimmillaan alle 600 eurolla ja hotelleissa on paljon valinnanvaraa ja hintoja, ei tarvitse todellakaan maksaa itseään kipeeksi. :lol: Olen nyt mielenkiinnosta kysellyt eri toimistoilta hintoja ja niissä on kyllä toooosi paljon ilmaa, eli välttämättä ei matkatoimistoja kannata käyttää jos yhtään itse osaa netin kautta varailla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oj, kiva kun oli tullut jotain kommentteja tähän aiheeseen...en ollutkaan pitkään aikaan käynyt katsomassa. Kiitos teille kaikille!

Me ostettiin ja keräiltiin ihan itse koko matkamme, eli laivayhtiöltä suoraan risteily, lentoliputkin löydettiin Travelstartin kautta halvalla (1050 kahdelta menopaluu) ja hotellit ollaan alustavasti varattu hotels.comin kautta. Mitä ainakin kyseltiin ennen omia varauksia matkatoimistojen paketteja, olisi ollut kyllä todella paljon ilmaa niissä...mutta kyllähän sen ymmärtää, jostainhan heidänkin on voittonsa tehtävä! :unsure:

Pikkasen harmitta vain se, että Madonnan Sweet and Sticky Tourin päätöskonsertti on Miamissa 12 päivää ennen meidän menoa. Eli se jää sitten näkemättä, mutta jospa sieltä jotain muuta kivaa löytyisi! Myös Miami Dolphinsin jenkkifutis peli menee sivu suun risteilyn aikana, mutta varmaan yritetään päästä katsomaan koripalloa. Shoppailu varmaan muuten tulee olemaan pääaktiviteetti. Jos jollain on kokemusta noista eri urheilutapahtumista tai konserteista, kuulisin mielelläni lisää. Esim. mistä liput, saako ihan paikan päältä vielä ostettua jne?

Matkakuume kyllä kovasti kasvaa ja haaveillaan nyt sellaisesta välimatkasta syys-lokakuulla, ehkä New York!? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän noita lippuja kaikkiin urheilutapahtumiin luultavasti saa paikan päältä, mutta jos kovasti jonnekin haluaa mennä kannattaa ne kyllä ehdottomasti hankkia etukäteen. Olin katsomassa koripalloa Philadelphiassa niin ostettiin liput netistä ja ne voi tulostaakin sieltä sitten. Halvimmat paikat kun yleensä kuitenkin menee ensin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannataa ehkä tuota ajankohtaa miettiä kun ainakin syys-ja lokakuu on pahimpia hurrikaanikuukausia Karibian merellä. Juuri lueskelin että täksi vuodeksi lupailtiin noin 5 suurta hurrikaania kyseiselle alueelle! :(

Mistä löysit tuon tiedon? Me ollaan menossa syyskuussa ja hoksattiin tuo hurrikaanikausi pikkasen liian myöhään :unsure: Toisaala voihan sitä kotimaassakin sattua ihan mitä vaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ollaan mekin menossa häämatkalle yhdistelmänä Miami Beach-Orlando yht. 10 pvää JUURI syys-lokakuun vaihteessa. Kyllä muakin on epäilytänyt ajankohta, mutta kuten sanoit; voihan täällä Suomessakin sattua vaikka mitä. Ja sitten toisaalta; kyllähän siellä asuu vakituisesti ihmisiä läpi vuoden! Toivotaan meille mukavia säitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo matkatoimiston paketti oli kyllä aika suolaisen hintainen <_< Pitää ottaa joku ilta asiakaseen katsella netistä mitä tulisi omavarauksen hinnaksi. Onko kenelläkään suositella jotakin hotellia miamista tai sen läheltä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään Miamin suuntaan 10.8. Lennot varattiin itse ja vähän ku säädettiin niin halvalla päästiin, eli Lontoon ja Madridin kautta lentelemme. Pari viikkoa ollaan reissussa, ekaksi viikoksi varattu sellanen huone yksityiseltä, joka kuitenkin on hotelliin kuuluva. Ero on siis se, että huone samassa hotellissa olis maksanut tosi paljon enemmän, yksityisomistajalta halvempi ja lisäksi keittonurkkauksella. Silti me saamme käyttää hotellin kuntosalia, saunaa, uima-allasta ja yksityisrantaa. Hotelli on Southbeachillä sellanen kuin Shelbourne hotel, ja huoneiston löytää Alyssa's Beach Loft -nimellä.

Toisella viikolla lennämme Bahamasaarille muutamaksi päiväksi, lentoaika sellanen 55 minuuttia ja lennot vajaa 100e per nenä. Siellä asumme Nassau Palm Hotellissa, myöskin ihan rannalla. Sieltä kun palaamme, niin loppuajasta ei vielä ole oikein tietoa. Todennäköisesti menemme Key Westissä käymään ja ehkäpä jotain muutakin teemme. Ekalla viikolla tarkotus vieraille Evergladesissä sekä Sawgrass Millsissä ja Miami Downtownissä, mukaan lukien Little Havannan.

Ainoa, mikä vähän pelottaa, on toi ihana hurrikaanikausi. Täytyy toivoa, ettei ainakaan pahana iskis ja ettei mitään lentoja peruttais sen takia. Muuten odotan innolla, ei olis enää pitkä aika!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo kollega minulle joka päivä kertoilee noita eri hurrikaanien suuntia tuolla Karibian merellä :D en tiedä mistä se niitä bongailee, mutta netissä on sivu josta niiden mahdollisia suuntia ja voimakkuuksia pääsee katselemaan! Ei siellä ainakaan toistaiseksi mitään kovin voimakkaita ole ollut :) Toivottavasti ei tulisikaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liitynpä Miamiiin lähtijöiden joukkoon. Ensin mietittiin kovasti Mauritiukselle lähtöä, mutta sitten vihdoin ja viimein sulkki sanoi, että haluaisi enemmän Miamiin ja sehän minulle käy. Vielä ei olla matkaa ostettu, mutta hyvin ollaan jo kasailtu se itse... Eli lähdetään 24.11. ja lennetään New Yorkin kautta Fort Lauderdaleen. Fort Lauderdalessa ollaan viisi päivää ja sieltä sitten ajellaan Orlandoon, missä taas viikko. Orlandossa tarkoitus käydä Universal studiolla ja Disney Worldissa. Orlandon jälkeen viikoksi Tampan lähelle Sarasotaan (joku olikin sitä kehunut) ja sit ajellaan takas Fort Lauderdaleen. Sieltä lennetään vielä viikoksi Bahamalle ja sit juuri ennen joulua 22.12. palataan takaisin kotiin. Mietittiin kovasti myös Karibian risteilyä, mutta nyt ollaan kuitenkin päätymässä siihen Bahamaan... en tiedä onko hyvä vai huono ratkaisu. Olisi kiva kuulla kommentteja teiltä, jotka olette miamissa käyneet, että mille tuollainen suunnitelma kuulostaa? Lennot on tosiaan tarkoitus buukkailla itse ja hotellit otetaan varmaankin rci:n kautta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsian 22.11.2008: Me mennään myös Fort Lauderadaleen, joksin pidetään se tukikohtana 3 viikkoa. Me lennetään Hki-pariisi-Miami. Mietittiin, että on helpompaa tahdä vaihto euroopassa. Meillä myös hotelli rci:stä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, Miamissahan RCI:llä ei kauheasti kohteita taida olla ja siksi päätettin että katsotaan joku hotelli Miamista kun ei tuo Orlandon alue niin kauheasti kiinnosta eikä jakseta vuokrata autoa niin Miamissa pärjää ilmankin :)

Oletteko muuten RCI:n jäseniä vai miten päätitte RCI:n kautta lähteä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

_enmi_: Olemme jäseniä ja oli aika loogista käyttää tämän vuoden pisteet häämatkaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hup, väärä palsta...

Muokattu: , käyttäjä: Avalon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan menossa häämatkalle Miami beachille! <3 Olisiko kellään vinkkejä, mitä siellä kannattaisi tehdä rannalla löhöilyn lomassa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään