Mitä päälle?


Guest Vieras

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Me ollaan jo ehditty pukusuunnitelmatkin tehdä. Eli minulla tulee ehdottomasti morsiuspuku, pitkä, olkaimeton ja norsunluunvärinen. Avovaimoni sitten sanoikin, että jos ihan suosiolla etsin itsellesi ensin mieleisen mekon, niin hän sitten teettää samaa väriteemaa kantavan housupuvun, eli suorat housut ja jakun :) Me tahdomme ehdottomasti olla molemmat valkoisissa, on kuitenkin kyse kahdesta morsiammesta :) ..ja minä nyt jo käyn ihan ylikierroksilla, kun tahtoisin jo päästä sovittelemaan pukuja ja samalla pelkää, etten ikinä löydä mieleistäni mistää, kun päässä on niin vahva kuva siitä, miltä puvun tulisi näyttää! :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itselleni hääpäivä on koittamassa parin kuukauden kuluttua, ja pukujen etsintä on hyvin ajankohtainen asia. Olemme kumppanini kanssa molemmat päättäneet pukeutua jonkinlaiseen mekkoon, sillä meistä on hyvin tärkeä korostaa sitä, että tässä suhteessa ei kumpikaan "leiki miestä". Emme kumpikaan normaalisti käytä mekkoja tai hameita, vaan lähinnä farkkuja, mutta emme myöskään ole yhtään butch-tyylisiä, joten mekkoon pukeutuminen yhtenä päivänä tuntuu ihan luontevalta. Emme aio ostaa varsinaisia hääpukuja, vaan normaalit mekot, jotka sopivat väriensä puolesta yhteen ja joita voi jatkossakin jotenkin hyödyntää.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä, minulle tulee valkoinen mekko, kenties jollain väritehosteella ja puolisolleni samaa väriä satiininen housupuku. JA se että puolisoni haluaa housupuvun ja että en voisi kuvitellakkaan hänelle mekkoa, (se tuntuisi ihan luonnottomalle) EI TEE hänestä "MIESTÄ LEIKKIVÄÄ NAISTA"!!! Hän vaan sattuu olemaan sen tyylinen ihminen. :hysteric:

Link to comment
Share on other sites

^ Toivottavasti kukaan ei oikeasti ajattele noin, että tuleva vaimosi leikkii miestä tms. :girl_impossible: Mun mielestä on ainakin tärkeää, että tuntee olonsa kotoisaksi ja omaksi itsekseen siinä puvussa, mitä päälleen laittaa - oli kyse sitten housuista tai mekosta. Kyseessä on oma tärkeä päivä, joten tärkeintä on olla oman itsensä näköinen tai ainakin sen näköinen, että on mukava olla.

Edit. Typot pois.

Muokattu: , käyttäjä: Sarri
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ollaan lähinnä mietitty, että mä en voi suunnitella enkä tehdä siipan pukua, vaikka tykkäisinkin, koska en saa amerikkalaisen perinteen mukaisesti nähdä sitä ennen häitä... ja vice versa. Melko varmasti mekoissa mennään naimisiin, jotain vintagea ehkä. Ja käsittääkseni suomalaisen perinteen mukaisesti en saa tehdä omaanikaan.

joku siis pitäisi saada meidän mekot tekemään, kun siihen asti päästän.

Link to comment
Share on other sites

^Juuri näin olen minäkin kuullut. Ja siksi toisekseen, jos minä nyt kerran elämässä omiin häihini antaisin jonkun muun tehdä mulle mekon, kun olen itselleni tehnyt aikanaan mekon siskoni lakkiaisiin, Prom-pukuni, ylioppilasmekkoni (samaa käytin kun musta tuli kandi) ja maisterisvalmistujaisissanikin mulla oli valmistuessakin mulla oli päällä itse tekemäni mekko (paitsi alushametta). ...

Muokattu: , käyttäjä: Silkkisukka
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä ensi kesänä häät ja minä teetätän "normi" hääpuvun johon tulee viininpunainen korosteväri ja puolisolleni teetämme housupuvun satiinista tai vastaavasta johon tulee yläosaan kirjailia viinin puneisena.

Ja nimen omaan oman tyylin ja mukavuuden mukaan on puvut valittu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Iltaa!

Mistäs porukat olette käyneet katselemassa/ostamassa hääasusteet jotka ovat enemmän maskuliinisia kuin sellasta perinteistä häähörhelöä. Housut siis. jotain sellasta tyylikästä mutta maskuliinista. Olinpas taas sekava. ehkä ymmärsitte kuitenkin. Ja sitten kengät? mistä löytyisi miesten/mäisiä kenkiä alle 40 numeroisina???

Oon pahassa pulassa.. Häät pukkaa päälle eikä ole vaatteita ;(

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Meillä juhlat ihan kohta ja pukeutumisesta...minulla polvipituinen musta/valko mekko..tulee mieleen joku 70-luku ja lavatanssit, korut punaiset, jalassa saappaat. Puolisolla tennarit, mustat farkut ja punaruudullinen kauluspaita ja musta skraka. Juhlien teema on rento, joten pukeutuminen sen mukaista.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meillä molemmat pukeutuvat (enemmän tai vähemmän perinteisiin) morsiuspukuihin. Toinen meillä on jo, mutta minun pukuni on löytämättä.

Valokuvaus pukujen kanssa on kuitenkin se, mikä minua huolettaa: Meillä kun tulee olemaan sitä valkoista helmaa kaksinkertaisesti keskivertopariin verrattuna, pelkään että kuvassa näkyy vain paljon pelätty kermakakkumeri, vaikka puvut olisivat kuinka hillittyjä. Ja miten ihmeessä kuvan saa sommiteltua nätisti, kun minä olen toista morsiota reilua päätä pidempi? En millään muotoa haluaisin toisen istuvan, koska mieleen tulevat vain perinteiset kuvat, joissa mies seisoo istuvan vaimonsa vierellä. Mieluummin välttelisin kaikkea, mikä saisi ihmiset tekemään outoja päätelmiä suhteemme sosiaalisista sukupuolista...

Link to comment
Share on other sites

Guest Karoliina

Meillä mennään varmaan enemmän ja vähemmän perinteisillä mekoilla, mutta kuitenkin erityyppisillä. Vaikka olemmekin molemmat tahoillamme feminiinisiä, niin olemme silti erilaisia. Minulle pitää olla NIIN PALJON TYLLIÄ NOTTA RIITTÄÄ kun taas puolisko tahtoo jotain klassista, hillittyä ja ei mielellään leveää. Värit ja muut on sitten mietittävä, vaikka valkoista kai se tulee molemmille. Itse olen hyvin perinteitä vaaliva ihminen ja siksi jo valmiiksi tuntuu pahalta, että jää pois kirkot ja aamenet ja häämarssit, niin mekosta en luovu suurin surminkaan.

Meitäkin huolestutti vähän tuo mies-nainen asetelma. Ollaanhan me molemmat naisia.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meillä molemmat pukeutuu mekkoon. Molemmissa mekoissa on päävärinä musta ja sitten kummallakin oma tehosteväri. Mulla varmaankin violetti tai violetti ja vihreä ja vaimokkeella taas turkoosi. Malliltaan molemmat on jokseenkin kai aika perinteisiä, vähän kermakakuhtavia, mutta myös hiukan gootimpaan tyyliin sitten tehtyjä. :D Alunperin meinasin itse pukeutua jonkinmoiseen pukuun, mutta nyt kun päätettiin ihan tosissaan, että vuoden päästä häät, niin mieli sitten muuttuikin ja haluan mekon. :D

Minäkin, kuten aiempi kommentoija, olen melko perinteinen, mutta silti en näe itseäni kyllä suin surminkaan valkoisessa häämekossa... Valkoinen ei jotenkin sovi mulle kai hirveän hyvin ja pelkään sen korostavan vielä mun punaisuutta, koska punastun hiiirmuisen helposti. :D Sitäpaitsi musta sopii meidän arkityylin kanssa hyvin yhteen, joten häämekotkin on sitten mustana.

1,5kk päästä sitten päästäänkin jo suunnittelemaan pukuja ihan kunnolla, kun mun pikkusiskoni kummitäti tulee tänne meidän perhejuhliin! Hän siis koulutukseltaan ompelija ja ommellut mm. mun pikkusiskoni kastemekon, joka on niin älyttömän suloinen, että haluaisin jo oman vauvan! :) En millään malta odottaa marraskuuta!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hellu laittaa kuulemma ehdottomasti mekon. Ite oon aiemmin ollut sitä mieltä että ehdottomasti EN laita mekkoa. Mutta nyt jotenkin.. Jos kuitenkin? Argh. Varmaan ois korkea aika ruveta jo tässä piakkoin tekemään jotain päätöksiä, ettei tarvi viikkoa ennen herätä siihen todellisuuteen ettei mulla/meillä kummallakaan ole mitään päälle laitettavaa ja kaikki on muutenkin vielä kesken. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meille tulee molemmille mekot, vaikkei puolisoni muutoin hameihmisiä oikein olekaan.
Itselläni on täyspitkä iltapuku, puolisoni valkkasi itämaishenkisen kotelomekon. Pohjaväritys koltuissa on yhtenäinen. 
Rekkarointitilaisuus on viikon kuluttua ja puolisolta uupuvat vielä kengät. Hän ei halua eikä oikein voikaan käyttää korkkareita, minulle sen sijaan tullee 10 cm korot :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Molemmilla oli valkoiset morsiuspuvut, taisi olla kummallekin selvää alusta pitäen, että kerran elämässään tahtoo sellaiseen pukeutua. Mitään "kermakakkua" ei kumpikaan kuitenkaan missään nimessä halunnut! :) Puolisollani oli yksinkertainen ja kevyt, kauniisti laskeutuva organzapuku ja minulla puolimerenneito, kapealinjainen pitsipuku. Ihanat olivat molemmat. <3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...