Heinämorsian 08

Onko kokemuksia Bulgarian Nessebarista

13 viestiä aiheessa

Onko kellään minkälaisia kokemuksia Nessebarista? Hyvä vai huono paikka viettää hääloma siellä? Risut ja ruusut?

Muokattu: , käyttäjä: Heinämorsian 08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käynyt siellä muutama vuosi sitten. Oli tosi mukava paikka. Bulgariaa ajatellen aika idyllinen paikka hääkohteeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olimme bulgariassa sunny beachilla (en suosittele, muutakuin jos haluaa löhötä rannalla... :P, itse en voi, kun palan helposti ja saan auringonpistoksen). kävimme nessebarissa, ja on kyllä ihana paikka! :) hiukan ne kojut siellä tunnelmaa pilaa, mutta oli silti aivan ihana paikka, eikä kojujakaan joka paikassa ole. :) sieltäkin voi sitten reissuja muualle tehdä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliko siellä minkälainen hintataso? Halpaa vai kallista suomeen verrattuna? Olen lukenut että siellä olisi kerjäläisiä ja kaupustelijoita pitääkö paikkaansa? Jos on niin onko riesaksi asti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kerjäläisiä oli, mutta ei riesaksi asti, en ainakaan mä kokenut niin, muutama nähtiin. sunny beachilla oli mielestäni halvempaa ku nessebarissa, mutta kyllä sielä silloin ainaki halvempaa oli ku suomessa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nessebar on päivässä nähty. Sunny beach on siinä vieressä, jossa on menoa ja meininkiä, mutta ei ehkä häämatkalaiselle paras vaihtoehto. Itse en lähtis häämatkalle Bulgariaan. Johtuu tietty siitä, että oon siellä käyny 3 kertaa ja eikä se siitä kummemmaksi muutu :lol: Mutta jos halvalla haluaa päästä, niin mikäs siinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin kaverin kanssa Sunny Beachillä v. 2005. Nessebarissakin käytiin, on kaunis paikka mutta kuten jo aijemmin on todettu: se on päivässä nähty. Me oltiin siellä elokuussa ja siellä oli aivan älyttömän kuuma!

Kojuja ja tyrkyttäjiä riittää, myös kerjäläisiä. Mutta niitähän aika paljon ulkomailla (kuten Helsingin keskustassakin) on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olimme pari vuotta sitten Bulgarian sunny beahilla ihan vaan lepäämässä ja ottamassa arskaa ja toki käytiin pari kolme kertaa ihan kävellen siitä vanhassa Nessebarissa. Me rakastetaan kaikkea vanhaa, idyllistä jne. niin pidimme kyllä paljon enemmän N:stä kuin SB:stä. Mutta se on todella pieni paikka ja siellä on paaaaljon turisteja, joten häämatkalle en sinne lähtisi kyllä todellakaan. Enemmin suosittelisin sitten esim. Espanjaa, Kreikan saaria tms. jos edullisesti haluaa häämatkailla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

bulgariaa ja sunnu beachin/nessebarin aluetta ei voi suositella kuin kaveriporukoille joille alkoholi maistuu ja tykkää maata auringossa. Ei mitään näkemistä/tekemistä/ostettavaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin viime kesänä sunny beachillä ja käytiin Nessebarin saarella...on se kyllä todella pieni paikka, yhdessä päivässä sen katseli läpi. Kaunis ja vanhaa vaaliva, pikkukujia. Mutta paljon siellä on turisteja ja myyntikojuja. Edullista kyllä on edelleen, joka vuosi on tupannut tietenkin kallistumaan. Mutta yksi hintaesimerkki ostoksista on ostamamme metrin pituinen bambutuulikello(ihana :rolleyes: ) mistä maksoimme nessebarilla 20levaa joka on noin 10€ kun suomesta samanlainen 20cm pituinen maksaa 28€ sokoksella.. Että tuliaiset kyllä ovat edullisia. Ruokailu oli jostain syystä hieman kalleempaa tällä nessebarin saarella kuin sunny beachiltä löytämässämme paikassa, jossa sai esim. 0,99levaa/tuoppi kaljaa kun nessebarilla 3,50levaa...Muita hintoja en muista. Hyvää matkaa jos sinne päädytte menemään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä pari viikkoa vietettiin Sunny Beachilla ja myös Nessebarissa käväistiin pariin otteeseen. Itselle paikka oli ehkä pienimuotoinen pettymys ja todellakin päivässä nähty. Löytyihän sieltä viehättäviä pikkukatuja muutama, mutta suurin osa kaduista oli krääsää myyvien kauppojen peitossa. Jos Bulgariaan haluaa rauhalliseen pikkukaupunkiin niin suosittelisin ennemmin Sozopolia, käytiin siellä päiväreissulla ja minua se ainakin miellytti huomattavasti Nessebaria enemmän.

Toisaalta itse en kyllä koskaan jaksaisi viikkoa pyöriä kummassakaan, koska ei siellä oikein mitään aktiviteettejä ja ainakaan minun silmiini ei osunut mitään kunnon rantojakaan. Mieluummin sitten SB:lle ratsuun ja baareihin ;)

Häämätkalle en lähtisi mihinkään päin Bulgariaa, vaikka muuten paikasta pidinkin. Romantiikka sieltä on kuitenkin kaukana ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käynyt Nessebarissa vuonna 2000. Tosiaan päivässä nähty. Ruoka oli hyvää ja ostin ihanan aidon ikonin, mikä paljastui kotona feikiksi :) Upea auringonlasku kyllä, ehkä jossain määrin romanttinenkin paikka joo.. silloin ei vain ollut niin paljon turisteja siellä kuin nykyään. Kannatta ehdottomasti tehdä laivareissu Istanbuliin, jos menee Bulgarian rannikolle. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään