Jump to content
Naimisiin.info

Hääpäivä Lontoossa?


Guest fidos

Recommended Posts

Löytyisiköhän täältä ketään, joka olisi vihitty Lontoossa? Suunnittelemme vihille käyntiä Lontoon suomalaisessa kirkossa. Esteiden tutkinnan ym. kanssa ei pitäisi tulla ongemia tai paniikkia, mutta sen sijaan minua vaivaavat nyt käytännön järjestelyt itse hääpäivänä.

Jos siis joku on Lontoossa juhlapäivää viettänyt tai muuten vain tuntee kaupungin hyvin, ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä seuraavista aiheista:

1. (ja tärkein :)) Kampaaja Lontoossa - kuka loihtisi kampauksen kutreilleni juhlapäivänä? En ole itse Lontoossa käynyt joten minulla ei ole minkäänlaista aavistusta tarjonnasta siellä. Koto-Suomessakaan en ole juuri kampaajilla vieraillut - pitkien hiusten leikkuu on onnistunut lähinnä kotikonstein - joten sitä suuremmin jännitän kampaajan löytymistä Lontoon kokoisesta kaupungista. Koekampausta en varmaan ehdi ennen hääpäivää käydä tekemässä joten jos jollakin olisi suositella kiva kampaaja joka edes jonkinlaisen kampauksen minun peruspitkiin hiuksiini osaisi laittaa (ilman koekampausta), olisin kovin kiitollinen.

2. Meikkaaja Lontoossa. Tämä onnistuu kyllä tarpeen tullen itsekin, mutta vinkkejä otan kyllä vastaan. :)

3. Minkälaiset järjestelyt yleensä ovat suomalaisessa kirkossa - pukeudummeko hotellilla ja yritämme sitten selviytyä siisteissä kamppeissa kirkolle vai voiko vasta kirkolla pukea mekon ja puvun päälle?

4. Mukava ja romanttinen ravintola, jossa voisimme kahden kesken nauttia hääateriasta. Ravintola löytyy varmasti paikan päältäkin, mutta nyt on oiva tilaisuus suositella hyväksi todettua paikkaa!

5. Liittyen oikeastaan matkaan ennen hääpäivää: miten kätevimmin saa sekä mekon että puvun kuljetettua koneessa Lontooseen - jompi kumpi varmaan menee käsimatkatavaroissa mutta entä molemmat..?

Kaikki vinkit otetaan mitä kiitollisimmin vastaan - saa antaa siis vinkkiä muuhunkin liittyen kuin yllä oleviin kysymyksiin. Noita vaan olen nyt miettinyt. Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

Meidat vihitaan Lontoossa noin kolmen viikon paasta, ei tosin Suomalaisella kirkolla.

Itse asun aivan aivan kaupungin toisella puolella joten kampaajista kirkon lahistolla mulla ei ole kasitysta, taalla voi kuitenkin helposti tilata kampaaja/meikkaaijan kotiin/hotelliin, esim. Confetti.co.uk sivustolta loytyy yhteystietoja, se olisi luultavasti katevin ratkaisu eika sinun tarvitsisi lahtea seikkailemaan ympari kaupunkia.

Ravintoloista oma romanttinen suosikkini Poule au Pot sijaitsee Belgraviassa, mutta jos haluatte lahempana kirkkoa niin esimerkiksi Chop House Butler's Wharfilla on kiva tai Le Pont de La tour, molemmat sijaitsevat Tower Bridgen kupeessa.

Uskoisin etta kirkollakin voi pukeutua jos siita sopii etukateen, onhan heilla siella saunatilat. Laheta heille sahkopostia, auttavat varmasti mielellaan.

Ma olen muuten entinen ammattimeikkaaja ja teen silloin talloin haameikkeja edelleen....

Link to comment
Share on other sites

Täällä kanssa toinen entinen ammattimeikkaaja joka tehnyt häämeikkejä (en kylläkään kampauksia mutta tarpeen vaatiessa yksinkertaisempi varmasti onnistuu) ja asustelen suht samalla suunnalla kuin suomalainen kirkko, mutta kuten Fifi jo mainitsi niin varmaan helpointa on jos saat kampaajan/meikkaajan jo hotellille ja sieltä huristatte jo pukeutuneena taksilla kirkolle (tai pukeudutte kirkolla, siellä on kerhotiloja joten varmasti onnistuu).

Itse romanttiseksi ja spesiaaliksi ravintolaksi voisin suositella Lontoosta esim. Babylon at the roof gardens http://www.roofgardens.com/restaurant/overview/ tai tässä listaa romanttisista paikan mukaan http://www.london-eating.co.uk/occasions/romantic.asp

Kuljetus koneessa riippuu tietenkin pukusi koosta. Jos on ns. iso hääpuku niin siihen varmaan kannattaa hankkia kuljetuslaatikko mikä mahtuu koneen hattuhyllylle tai jos on keveämpi asu, niin puku[pussin luulisi saavan vietyä koneen sisälle :huh: Kannattaa kysellä lentoyhtiöltä millä lennätte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 years later...

Hei,

 

täällä olisi taas yksi Lontoossa avioon aikova. Kirkko ja kampaus on jo hoidossa, mutta olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä meikkaajan ja valokuvaajan suhteen? Pelkän googlen avulla on aika hankala löytää enkä pääse paikan päälle etsimään paikkoja kuin pari päivää ennen h-hetkeä enkä taida niin viime tippaan uskaltaa jättää vaikka aika hurlumhei olenkin. Monissa netissä löytämistäni paikoista hinnat annetaan koko hääseurueelle, mutta minun tapauksessani meikkiin olisi tulossa vain minä ilman kaasoja/äitiä/anoppia/kummin kaimoja... Eikä huvittaisi maksaa sellaisesta hääpaketistakaan, johon kuuluu koemeikki ym kun en sellaiseen ehdi. Häävalokuvaajia puolestaan löytyy kyllä netistäkin, mutta niissäkin monilla hinnat lähtee nelinumeroisista ylöspäin ja sisältää koko päivän kuvauksen. Me kaipaisimme lähinnä hyviä potretteja meistä kahdesta - varsinaisia hääjuhlia kun ei meillä siellä paikan päällä ole tulossa. Ilmiantakaa itsenne tai kaverinne, jos tuli mieleen joku, keneltä voisin kysyä! :) Juhlapäivä on tämän vuoden puolella.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...