Päkätti

Venetsialyhty

15 viestiä aiheessa

Elikkäs uskaltaako Venetsialyhtyä polttaa pöytäliinan päällä, vai pitääkö olla jokin alulautanen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

venetsialyhty siis tämä?da_venlyhty_pun_w.jpg

juu ei tuon alle tarvitse olla alustaa! ainakaan koskaan en ole nähnyt että erikseen alustakin olisi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tosiaan tarvii alustaa, mutta kyllähän toi voi näyttää yksinään vähän orvolta. Tuohon vois laittaa jonkun kivan lautasen alle, niin olisi siistimmän näköinen.

Muokattu: , käyttäjä: Lillian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee venetsialyhdyt, ja aluset - vaikka ne eivät niitä tarvitsekaan.Minusta se antaa hieman näköä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vähän mietin, että onks Venetsialyhdyt turhan arkisia? Meille tulis ulos rappusten pieliin paljon kynttilöitä ja noi olis kyllä kätevät, mutta onks ne niin juhliin sopivia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

T-T,

Mun mielestä nuo sopivat siihen tarkoitukseen loistavasti, eivätkä ole liian arkisia. Niitä laitan rappusille varmaan meidänkin häihin, tosin kesäkuun puolessa välissä on jo niin valoisaa, että voi olla etteivät näytä oikein miltään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin ajattelin venetsialyhtyjä, mutta ne sytytetään vasta illalla kun alkaa jo hämärtää. Alle tulee (ehkä) jotku meidän teemaan sopivat lautaset, en oo kokeillu vielä käytännössä miltä näyttää ilman alusta siellä juhlapaikalla. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan lähiaikoina nähnyt kaupoissa valkoisia venetsialyhtyjä?

Aikaisemmin mulla on kotonakin ollut valkoisia venetsialyhtyjä, mutta nyt niitä ei tunnu löytyvän mistään.. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko aiemmin ollut myynnissä, mutta tänä talvena olen nähnyt pienempiä venetsianlyhtyjä. Oli myös uusi väri, sellainen harmaanvioletti, aika kauniita olivat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uppista!

Antakaahan kanssasisaret mielipiteitä: olisko venetsialyhdyt tökeröitä vieraspöydissä? Meillä on yhtenä päävärinä talvihäissä fuksia ja sitä tullaan käyttämään nimenomaan myös kattauksessa. Tuo kynttilä vaan ratkaisisi monta ongelmaa: palaa pitkään eikä siis tarvitse vaihtaa kynttilöitä kesken juhlan, ei tarvitse hommata kynttilöitä ja kuppeja erikseen. Lisäksi niillä sais ihanaa tunnelmavaloa.

Olen haaveillut samaisia kynttilöitä myös kirkkoon alttarin molemmille puolille: saakohan kirkoissa polttaa oikeita kynttilöitä...? :huh:

EDIT: joo, ei meidän tulevassa kirkossa näköjään edes ole sopivia paikkoja kynttilöille joten niitä ei tule...

Muokattu: , käyttäjä: Marenki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen miettinyt Ventsia-lyhtyjä pöytiin kukkien lisäksi. Etuna että alustaa ei välttämättä tarvitse ja kynttilöissä on pitkä paloaika.

Haluaisin noita valkoisia, harmi vain että niitä on huonosti myynnissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilisissä Satuhäissä vieraiden pöytiin oli laitettu punaisia venetsialyhtyjä - oikein nätit olivat! Pitää siis laittaa harkintaan. Fuksianpunainen lyhty olis meinaan juurikin sitä värisävyä jota haluan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elikkäs uskaltaako Venetsialyhtyä polttaa pöytäliinan päällä, vai pitääkö olla jokin alulautanen?

Mitä jos alle laittaisi pyöreän palapeilin? Sellaisia saa muistaakseni ainakin ikeasta... :grin:

Muokattu: , käyttäjä: Piparkakkuprinsessa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin ens kesän ulkohäihin laittaa noi venetsialyhdyt, jos siis vielä löytyy limenvihreenä. Ja alle kaapista kaivan neliskanttiset palapeilit niin saa vähän juhlavuutta. Meille ei tosiaan juuri muita koristeita tule värikkäiden liinojen ja lyhtyjen lisäksi.

Muokattu: , käyttäjä: Gizmo09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omasta kokemuksesta tiedan etta muovinen venetsialyhty (sellaisiakin halpisversioita on) VOI syttya palamaan jos on yksikseen poydalla, ilman alustaa. Uskon etta lasinen kestaa paremmin, mutta varmuuden varalta kannattaa miettia sita paloturvallisuutta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään