Kainuli

Pidätkö kihlan sormessa häissäsi?

122 viestiä aiheessa

Mullekin tulee mieleen ainoastaan se, että jatkossakin on tarkoitus käyttää pelkästään vihkiä esim. juuri siksi, että eivät ole malleiltaan yhteensopivia. Omista sormuksistani tehdään yhteensopivia, joten itse aion ehdottomasti pitää kihlaa kädessä myös vihkitilaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samassa sormessa se on vihkiä odotellessa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse haluan pitää,

Noh, sit sä varmaan pidät jos haluat.. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan yhtenä selityksenä oma tilanteeni siihen, että kihlasormus ei ole sormessa matkalla alttarille. Itselläni vielä vähän auki tämä, koska aion mieheni tavoin käyttää vihkisormuksena sitä samaa yhtä sormusta, joka ostettiin kihlautuessamme. Mutta kyllä jonkinlainen sormuksen pujotus siinä vihittäessä olisi mukava olla. Ajatuksena on, että sormukseen kaiverrutettaisiin hääpäivä, eli sitten varmaan sormukset otetaan sormesta kun ne viedään kaiverrettavaksi ja laitetaan takaisin vasta hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse haluan pitää,

Noh, sit sä varmaan pidät jos haluat.. :girl_haha:

No niin pidänkin, ei tässä siitä ollutkaan kyse :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihan yhtenä selityksenä oma tilanteeni siihen, että kihlasormus ei ole sormessa matkalla alttarille. Itselläni vielä vähän auki tämä, koska aion mieheni tavoin käyttää vihkisormuksena sitä samaa yhtä sormusta, joka ostettiin kihlautuessamme. Mutta kyllä jonkinlainen sormuksen pujotus siinä vihittäessä olisi mukava olla. Ajatuksena on, että sormukseen kaiverrutettaisiin hääpäivä, eli sitten varmaan sormukset otetaan sormesta kun ne viedään kaiverrettavaksi ja laitetaan takaisin vasta hääpäivänä.

Jos ei ole toista vihkisormusta, morsiamen on joka tapauksessa otettava se sormus sormesta pois. Vihkisormuksellahan on ihan oikea, virallinen osuus ainakin kirkollisessa vihkimisessä (se "rukoilkaamme tämän liiton puolesta, jonka merkkinä tämä sormus on"-kohta, tai mitä siinä nyt sanotaankaan). Ilman sitä, ei vihkimistä. Piste. Joten siitä syystä ihan loogista olla ilman sormusta siis - vielä kun näyttäisi suht pöljältä ruveta kesken vihkiseremonian kiskoa kihlaa sormesta jotta siitä voitaisiin "tehdä" vihkisormusta. :girl_haha:

Itsellä vihki ja kihla soinnutettu yhteen, joten rengastettuna marssin alttarille siis. Jos eivät sointuisi yhteen miettisin myös siirtämistä oikean käden nimettömään.

Muokattu: , käyttäjä: Bruden2009

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä oli parin sivun keskustelu aiheesta, josko sieltäkin löytyisi jotain :)

Muokattu: , käyttäjä: patrika
Yhdistin aiheet, joten linkki pois.. - patrika-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos ei ole toista vihkisormusta, morsiamen on joka tapauksessa otettava se sormus sormesta pois. Vihkisormuksellahan on ihan oikea, virallinen osuus ainakin kirkollisessa vihkimisessä (se "rukoilkaamme tämän liiton puolesta, jonka merkkinä tämä sormus on"-kohta, tai mitä siinä nyt sanotaankaan). Ilman sitä, ei vihkimistä. Piste.

Ei kai tää voi olla mahdollista, eikö Suomessa muka pääse ilman sormusta kirkossa naimisiin? :huh: Kai sitä voi rukoilla pelkästään sen liiton puolesta? Se kaava nimittäin kuuluu "jonka merkkinä tämä sormus annetaan". En voi mitenkään käsittää, että tuo merkki olisi pakollinen, tai sitten on kyllä avioliiton solmiminen tosi ihmeellisissä kantimissa noin niin kuin lain puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ainakin tuolla Shackleboltin linkittämässä ketjussa tuodaan monessa kohtaa esiin se, että sormusta ei tarvita. Voidaan siis rukoilla liiton puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin siirtää kihlan vihkimisen ajaksi oikeaan käteen, vaikka sormukset tulevatkin myöhemmin olemaan samassa sormessa. Siirrän vihkisormuksen sitten kihlan alle, mutta hääpäivänä se saa loistaa yksinään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omalla kohdallani pidän itsestään selvyytenä, että pidän kihlan sormessa. Kumpikin sormus yksistään ei ole niin näyttävä, mutta yhdistelmä on tasapainoinen ja tyylikäs (omasta mielestäni ;)). Jos antaisin pelkän vihkin loistaa, kuten ChasingHarryWinston sanoi, se ei olisi ollenkaan niin näyttävä kuin yhdessä kihlani kanssa.

Jos vihki olisi joku timanttiunelma voisin ehkä siirtääkin kihlan oikeaan käteen, mutta koska minulla on kaksi kivetöntä sormusta, jotka muodostavat sen kokonaisuuden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän kädessä. Kihla ja vihki eivät aivan täydellisesti yhtenäinen kokonaisuus mutta menevät kuitenkin ihan kivasti yhteen. Mutta lähinnä sen takia, että kihla on minulle niin tärkeä, että haluan pitää senkin kädessäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pidän. Kihla- ja vihkisormus kuuluvat yhteen.

^^Kuin sanasta sanaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: Fancy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin myöskin siirtää kihlan vihkimisen ajaksi oikeaan käteen.

Mutta sen jälkeen saavat olla päällekkäin :girl_smile: . Näillä näkymin kihla tulee vihkin alle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi moni laittaa kihlan vihkisormuksen päälle? Mulla ei oikeesti ole tietoa tällaisista etiketeistä. Itse olin ajatellut toisin päin. Meneekö ihan metsään??? :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miksi moni laittaa kihlan vihkisormuksen päälle? Mulla ei oikeesti ole tietoa tällaisista etiketeistä. Itse olin ajatellut toisin päin. Meneekö ihan metsään??? :girl_impossible:

Käy kattoon http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.ph...c=52765&hl=

Ite en kihlasta luovu ollenkaan ja valitsen vihkisormuksen sen mukaan, että varmasti sopii kihlaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän. Vierekkäinhän ne tulee olemaan jatkossakin, niin miksei heti alusta lähtien?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Totta kai. Ne ovat merkkinä meidän yhteisen elämämme tärkeistä käännekohdista, miksi siis erottaa niitä kun ne kuuluvat yhteen joka tapauksessa? :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään