Kainuli

Pidätkö kihlan sormessa häissäsi?

122 viestiä aiheessa

Tietysti pidän. Yhdessähän ne tulevat aina vastaisuudessakin olemaan. Ja sormuksetkin on nimenomaan valittu niin, että ne sopivat yhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä pidän, tuntuisi hölmöltä jättää pois. Varsinkin kun tykkään kihlastani todella paljon, enkä sitä muutenkaan ota koskaan pois, ellei ole aivan pakko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä oon nyt erilainen ja vastaan että en pidä. Haluan vaan yhden sormuksen, ja se minkä haluan vihkiksi, ei sovi yhteen kihlan kanssa....oli myös ajatus että mun ja sulhon kihloista sulatetaan yhteen sormus vihkiksi miehelle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä ajattelin pitää.. olenkin etsimässä sellaista vihkisormusta, joka sopii kihlani kanssa rinnatusten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni kihla on yhtä tärkeä kuin vihki ja valitsinkin vihkisormuksen niin, että se sopii hyvin yhteen kihlan kanssa. Vihki sopii hyvin myös ulommaksi sormukseksi, joten pidin kihlan sormessa kirkossa. Olisi ollut alaston olo ilman sitä. Vaikka vihki olisikin ollut lopullisesti sisempänä sormuksena, olisin silti pitänyt kihlan sormessa ja vaihtanut kirkon jälkeen sormusten paikkaa, kun odoteltiin miehen kanssa sivussa, ennenkuin mentiin kirkosta ulos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En ollut edes ajatellut että kihlan voisi jättää pois!! :P

Sama täällä :girl_haha: Lisäksi kihla tulee olemaan ainoa sormukseni, joten se on luonnollisesti häissäkin sormessani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilman muuta pidän. Valitsin vihkisormukseni osittain sen vuoksi, että se sopi täydellisesti kihlani kanssa. Haluan esitellä kaikille täydellistä yhdistelmääni. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee kolmeosainen. Eli alimmaiseksi vihki no.1 sitten kihla ja päällimmäiseksi vihki no 2.

Ei ollut tullut pieneen mieleenkään tuollainen kolmiosainen, mutta kun kultaseppämestarin luona vierailtiin, hän heitti ilmaan kyseisen idean ja se olikin sitten siinä. "Ongelmaksi" kun meinasi muodostua se, että kihlani on sen verran näyttävä ja erikoinen, etä vihkisormuksen löytäminen siihen viereen oli osoittautunut jo melko hankalaksi. Upeaöta sitten näytti tuo koliosainen systeemi.

En oikein vielä tiedä miten tuon organisoin, koska se vihkisormuksen ekaosa täytyisi saada sinne alimmaiseksi. Ehkä papille lisätöitä tai sitten järjestän ne itse vihkimisen jälkeen haluaamaani järjestykseen. Sulhole tlee sormus vasta kirkossa. Käsittääkseni siinä kihlajaisosiossa jos oikein muistan (ortodoksihäät).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyllä mä ajattelin pitää.. olenkin etsimässä sellaista vihkisormusta, joka sopii kihlani kanssa rinnatusten :)

Sama juttu täällä. Vihkin pitää sopia kihlan kanssa yhteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä pidän. Vihki ois vähän orvon näköinen yksin, mutta kihlan kanssa täydellinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän kyllä. Mutta joudun itse seremonian jälkeen vaihtamaan sormusten paikkaa sormessa :D

Kihlasormukseni jää nimittäin ulommaiseksi sormukseksi, sillä sormuksen sivureunalla kiertää rivi timantteja. Lisäksi tarkoitus olisi, että kihla- ja vihkisormus sopivat hyvin yhteen ja täydentävät toisiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, ehdottomasti pidän kihlasormuksen häissä sormessani, ensinnäkin se on niin ihana etten tahdo milloinkaan ottaa sitä pois, ja toiseksi tuleehan se olemaan siinä koko loppuelämäni, joten miksi ottaisin se pois yhtenä elämäni tärkeimmistä päivistä? :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tuun pitämään kihlasormuksen sormessa vihkimisen ajan kun tuun niitä sormuksia pitämään myöhemminkin vierekkäin. :) Mies ottaa kihlasormuksen pois kokonaan, hänelle jää vaan vihkisormus..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottakai kihla on sormessa, en muuta vaihtoehtoa ole edes ajatellut. Yhdessä tulevat olemaan, kihla ja vihki siitä eteenpäinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin kuin monet muutkin on jo vastannu, niin kyllä pidän. Kun ne tulee molemmat olemaan siinä vast edeskin, niin miksei häissäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlan pidin sormessa vihkimisen aikana. Vihkisormus ostettiin ja metsästettiinkin niillä ehdoilla että ovat "kokonaisuus" kihlan kanssa. Mietin kyllä aluksi että ottaisinko kihlan pois vihkimisen ajaksi, mutta miksi, siinähän ne ovat vierekkäin jatkossakin. Ja kihloissahan sitä oltiin jo kun mentiin vihille :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä mietin, enkä löytänyt tästä aihetta, että pidättekö/pidittekö kihlasormuksen sormessa, kun astelitte alttarille? :girl_impossible:

Itse haluan pitää, mutta oon lukenu paljon irtokommentteja, että kihla on ollu pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormus on annettu merkiksi siitä, että mennään naimisiin. Tuntuisi todella hassulta, että se ei siis olisi sormessa silloin kun naimisiin sitten todella mennään.

Eli ehdottomasti sormessa. Mutta mulla se nyt on muutenkin sormessa 24/7.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti sormessa. Ei tulis mieleenkään jättää sitä pois. Vihkisormus valitaan myös sopimaan kihlasormuksen kanssa, joten onhan ne semmonen kokonaisuus muutenki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miksi se ei olisi sormessa? :unsure:

Tätä mäkin on miettiny, en osaa sanoa. :huh: Mustakin se on siihen kerran laitettu ja siinä pysyy.

Mutta yllättävän monen kirjoituksia lukiessa on huomannu, ettei sitä kihlaa ole vasemmassa nimettömässä alttarille astellessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie siirran vihkimiseen mennessa kihlani oikeaan kateen :) Sormuksia ei ole suunniteltu kaytettavaksi samassa sormessa, kulttuuritiedottoman miehen mieleen ei tullut suomalainen tapa kayttaa kahta sormusta yhdessa :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään