Jump to content
Naimisiin.info

Kutsukorttien kustannukset


Katjuskainen

Recommended Posts

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tilattiin kutsut valmiina. Materiaali on helmiäiskartonkia, johon tulee painatusta kolmelle sivulle sekä koristeeksi satiininauha. Tilattiin reilu 70 kappaletta ja ykkösluokan postimerkin kera yhdelle kutsulle näyttäisi tulevan hintaa 3,35 euroa. Hinnasta puuttuu vielä kirjekuoret, joten arvelisin että 3,50 euroa tulee kutsun kokonaishinnaksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä leimaillen tehdyt kutsut pitsillä, kappalehintaa korteille tuli euron verran/kortti + postimaksu, n. 70 kutsua tehtiin. Budjettikortteja varten leimailu tulee edulliseksi (leimaussetti, jossa neljä erilaista koukeroa, n. 9 euroa + pieni leimasintyynyt 4 euroa).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tilasimme kutsut painotuotteita valmistavasta yrityksestä ulkomailta (maasta, jossa Suomea huomattavasti halvempi hintataso). Kutsut olivat kaksiosaiset ja mukana oli kuva meistä. Kirjekuoret sisältyivät hintaan, samoin koko paketin postittaminen kotiin. Hintaa tälle kaikelle tuli noin 100 € ja kutsuja oli muistaakseni noin 55 kpl. Mielestäni sopuhinta siitä, ettei tarvinnut alkaa askartelemaan (etenkin kun en ole askartelijatyyppiä). Saimme vierailtamne paljon positiivista palautetta kutsuista :)

Muok. typot

Muokattu: , käyttäjä: Marjasin
Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsuja tuli 36, joista yksi kappale kaikkea on tarkoitus jättää itselle muistoksi. Tehtiin kutsut itse tietokoneella ja painatettiin täkäläisessä digipainossa. Kuoret pitää vielä ostaa, mutta hankimme perinteisiä valkoisia kuoria, joihin lisätään ehkä kultaisesta ääriviivatarroista pieni kuva. Yhteensä yhdelle kutsulle tulee lopulta hintaa n. 80 snt ilman postimerkkejä. Tuohon hintaan on laskettu mukaan myös save-the-date kortit, sekä kaikki kutsujen liitteet, jotka ovat painatettu samaisessa painossa. :)

Link to comment
Share on other sites

Noin satanen meni kutsukorttivärkkeihin, kun lasketaan mukaan myös se ~viisikymppiä, joka meni testivärkkeihin. Siis niihin "Tää on kivan näköinen härpäke, testaan, sopiiko nää mun kutsukortti-ideoihin" -juttuihin. 35 kutsua tulee, joten kun lisätään postimerkkien hinnat, nelisen euroa taitaa kappalehinnaksi tulla.

Link to comment
Share on other sites

Kaikki askartelutarvikkeet (kutsut, kolmiot, paikkakortti/hääkarkkirasia [=tulitikkuaski], kirkko-ohjelmat ja toivottavasti vielä myös kiitoskortit) ja kirjekuoret on tähän mennessä maksaneet arviolta n.70-80e. Vieraita kutsutaan n.100, kutsuja tulee jotain 43 muistaakseni. Eniten varmaan meni kartonkeihin, jotka ostin sellasina A4-kokoisina, vaikka näin jälkiviisaana oonkin todennut, että siitä olis selvinnyt paljon halvemmalla kun olis ostanut niitä isoja. Mut toisaalta en myöskään ole niistä isoista löytänyt mistään yhtä täydellistä helmiäiskuparisävyä, eli saatiin nyt ainakin sellaset kun haluttiin. :) Ja sitä on niin paljon, että pitäis kyllä riittää ihan kaikkiin askarteluihin. Suurinta osaa kutsuttavista nähdään onneksi aika usein, eli postimerkeissä koitetaan vielä säästää.

Link to comment
Share on other sites

Mulla vasta edessä tämä ja aihe kiinnostaa minuakin! :grin: Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että teen kaikki itse. Mieli voi kyllä aherruksen keskellä muuttua... :grin: Mielestäni 3e per kutsu on jo aika kova hinta kun laskee kokonaissumman. Te jotka olette tilanneet valmiita kutsuja, niin mistä olette niitä tilanneet? :) Ja onko kalliimpaa niin.. :give_rose:

Link to comment
Share on other sites

Mulla tuli merkkeineen ja kuorineen hinnaksi noin 2€/kutsu.. Tein siis itse, 37 kutsua.

Alelaarista hamstrasin "käsintehtyä" paperia, lisäksi ostin, paperinarua ja toisen väristä, ohuempaa käsintehtyä paperia. Ja ostin kuviosakset. Kuoret on ihan tavalliset valkoiset. Ja oon tehnyt kutsuja muutamina iltoina aina hetken kerrallaan. Vielä ei ole alkanut tympiä, eli ainakin tällä mallilla ja näillä määrillä tulee ihan huomaamatta. Mulla on sellanen taitettu kortti, jonka kannessa on sydän ja sisälle liimattu kutsuteksti ja runo. Sitten sidon ne paperinarulla rusetille. Ihan nätti ja yksinkertainen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest kaarina

Laitoin juuri kutsut tilaukseen now&f:stä. 101 kutsua tuli maksamaan 2,2€/kpl kuorineen. Meille tulee niin isot juhlat (ja sen myötä paljon kutsuja...) että itse tekeminen olisi säästänyt budjetista vain promilleja. Katson että sain ostettua itselleni reilusti vapaa-aikaa tilaamalla valmiina :D

Ja postimerkit tulee tietysti vielä tuohon päälle.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ostinpa tuossa värkit kutsuihin, 16 euroa maksoi 30 yksiosaista korttipohjaa, 10 m nauhaa ja 20 erikoispaperiarkkia. Kutsuja tulee muistaakseni 24, joten yhden hinnaksi tuli 67 senttiä. Kuoret tulee olemaan ihan normi valkoisia, joita taitaa olla valmiina laatikossa, ja postimerkit 2. lk joten euron luokkaa taitaa tulla kutsulle hintaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meidän 55 kpl kortteja tulee hinnaksi noin 250 €. Ne on alusta loppuun asti valmiina tilatut.

Harkitsimme itse askartelua hyvinkin vakavasti, mutta.... Kävin Pirkanmaan askarteluliikkeissä ja totesin, että tarvikkeita espressonruskean, maitokahvin, vaniljan värisenä/sävyisinä on todella huonosti. Kaikissa papereissa, kartongeissa yms. oli joko kultaa tai pronssin hohtoa, ja me ei sellasta haluta. Oltais kutsuissa jouduttu tekemään myönnytyksiä monessa kohtaa, eikä haluttu, kun kerran vihdoin naimisiin mennään. Ja päätettiin, ettei sitten netistä aleta tilaan, kun pitäis ne tarvikkeet nähä ihan luonnossa.

Tilattuna tulee nyt äärimmäisen kauniit ja elegantit kutsukorttimme, juuri sellaisena kun halutaan. Kutsut sis. itse kutsukortti-kartonki systeemin, välilehden 2 eri tekstillä (toisessa runo ja toisessa varsinainen kutsu), 2 infokorttia.

Näinollen korttien kappalehinnaksi tulee pyöreesti 4,5 €.

Link to comment
Share on other sites

Itse suunniteltuina ja tehtyinä:

- kutsukorteille tulee hintaa 1,38e kpl + kuori ja merkki (ei vielä ostettu).

- kiitoskorteille 1,06e kpl + kuori ja merkki (nämäkin uupuu).

Hintoihin on työvälineistä laskettu paperileikkurin terät (2kpl) sekä tussi. Kun taas omasta takaa löytyi jo ennestään kiitoskortteihin käytetty kuvioleikkuri. Sekä tietenkin löytyy paperileikkuri. :)

edit. ihan tavalliset kuoret ostettu, hintaa 4snt/kpl

Muokattu: , käyttäjä: Maibrith
Link to comment
Share on other sites

Meidän 55 kpl kortteja tulee hinnaksi noin 250 €. Ne on alusta loppuun asti valmiina tilatut.

Harkitsimme itse askartelua hyvinkin vakavasti, mutta.... Kävin Pirkanmaan askarteluliikkeissä ja totesin, että tarvikkeita espressonruskean, maitokahvin, vaniljan värisenä/sävyisinä on todella huonosti. Kaikissa papereissa, kartongeissa yms. oli joko kultaa tai pronssin hohtoa, ja me ei sellasta haluta. Oltais kutsuissa jouduttu tekemään myönnytyksiä monessa kohtaa, eikä haluttu, kun kerran vihdoin naimisiin mennään. Ja päätettiin, ettei sitten netistä aleta tilaan, kun pitäis ne tarvikkeet nähä ihan luonnossa.

Tilattuna tulee nyt äärimmäisen kauniit ja elegantit kutsukorttimme, juuri sellaisena kun halutaan. Kutsut sis. itse kutsukortti-kartonki systeemin, välilehden 2 eri tekstillä (toisessa runo ja toisessa varsinainen kutsu), 2 infokorttia.

Näinollen korttien kappalehinnaksi tulee pyöreesti 4,5 €.

Muokataanpa hieman.

Nyt, kun saatiin mallikappale kotiin nähtäväksi, niin päätettiin muuttaa vähän tilausta.

Eli sama kortti tulee edelleen, kun mitä ollaan ajateltukin, mutta infokortit jää pois. Sen vuoksi, että meidän hääinfo ei ois korteille mahtunut, ja kortteissa oleviin infokortti taskuihin tulostetaan itse vaniljan värinen A4 info, ja taitellaan nätisti taskuun.

Näin ollen hintaa jää 177 € ja yhden kortin hinnaksi tulee noin 3,20 €.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän piti alunperin painattaa kutsut, mutta painatusfirman kanssa tuli kaikenmoista sählinkiä ja kutsujen toimitus viivästy sen takia yms... joten hermostuin ja tein itse tosi nopealla aikataululla pikakutsut. En enää siinä kohtaa miettinyt, millaiset haluan ja päätin etten käytä kutsuihin paljon rahaa enkä aikaa sillä ne piti saada seuraavna parin päivän sisällä postiin. Niinpä:

* tulostimeen olisi maksanut musteet 60€, uusi tulostin, johon tuli musteet valmiina maksoi 28€->otimme siis uuden tulostimen 28€

* 160g painava paperi (eli "ohut" pahvi,valkoinen) 250kpl paketti 14€

* tarrat yhteensä 10€

* organzanauha 20€

* kirjekuoret 100kpl 4€

= YHTEENSÄ 76€ jolla saimme 100 kutsua ja kaikkia tarvikkeita jäi yli plus uusi tulostin!

Äkkiseltään laskettuna yhden kutsun hinnaksi kirjekuoren kera tuli noin 0,75€..ja aivan kauniit tuli. <3

Teimme A4 kokoiset kutsut, joihin tekstiosat kirjoitimme 3 eri osaan. Kanteen laitoimme meistä kauniin ovaalin muotoisen kuvan. Kutsut taittelimme siis 3 osaan, sidoimme punaisella organzanauhalla ja sinetiksi hopeinen sormustarra. Simppelin yksinkertaisen kaunis. <3

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsut on vielä ajatuksen asteella. Mutta alunperin ajattelin että olisin halunnut tehdä kutsut itse, koska tykkään näperrellä. Mutta sitten tulin järkiini. :girl_impossible: Pedantti luonne kun olen, niin tuskin olisin kaikkiin kutsuihin tyytyväinen vaikka ne itse väkestäisinkin. Toinen asia mikä sai mieleni muuttumaan on se että kutsujen hinnat itse tehtynä ja tilattuna maksavat suurin piirtein saman verran. Saan siis valmiina ja ilman sterssiä kutsut kotiini, ja ovat kaikki sitten varmasti keskenään samanlaisia. En minä tarkka ole..... :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsut on vielä ajatuksen asteella. Mutta alunperin ajattelin että olisin halunnut tehdä kutsut itse, koska tykkään näperrellä. Mutta sitten tulin järkiini. :girl_impossible: Pedantti luonne kun olen, niin tuskin olisin kaikkiin kutsuihin tyytyväinen vaikka ne itse väkestäisinkin. Toinen asia mikä sai mieleni muuttumaan on se että kutsujen hinnat itse tehtynä ja tilattuna maksavat suurin piirtein saman verran. Saan siis valmiina ja ilman sterssiä kutsut kotiini, ja ovat kaikki sitten varmasti keskenään samanlaisia. En minä tarkka ole..... :girl_dance:

Tiedän täysin tunteen. Oon ite kanssa sellanen, että kaikki pitää olla just eikä melkein, pätee vahvasti myös askarteluun. Sen vuoksi päädyttiin, että tilataan kutsut valmiina, eipähän tarvii ressata.

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsut on vielä ajatuksen asteella. Mutta alunperin ajattelin että olisin halunnut tehdä kutsut itse, koska tykkään näperrellä. Mutta sitten tulin järkiini. :girl_impossible: Pedantti luonne kun olen, niin tuskin olisin kaikkiin kutsuihin tyytyväinen vaikka ne itse väkestäisinkin. Toinen asia mikä sai mieleni muuttumaan on se että kutsujen hinnat itse tehtynä ja tilattuna maksavat suurin piirtein saman verran. Saan siis valmiina ja ilman sterssiä kutsut kotiini, ja ovat kaikki sitten varmasti keskenään samanlaisia. En minä tarkka ole..... :girl_dance:

Tiedän täysin tunteen. Oon ite kanssa sellanen, että kaikki pitää olla just eikä melkein, pätee vahvasti myös askarteluun. Sen vuoksi päädyttiin, että tilataan kutsut valmiina, eipähän tarvii ressata.

Sama. Ja silti askartelin itse. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös on tarkoituksena askarrella kortit. Täytyykin nyt oikein ruveta laskemaan näitä kustannuksia! :D

Meillä toisaalta se helppoa, ettei olla niin kranttuja tuon kutsukortin suhteen :rolleyes: että jos se nyt suurinpiirtein on sellainen ku aateltiin, niin se on hyvä.

Jos kortit askarrellaan, niin.. (postimerkkien hintaa en näihin laske, se tulee joka tapauksessa :P )

  • kuoret C6 50kpl (riippuu hiukan mistä ostaa, mutta noin..) :-X 0,2e/kpl x50 = 10eur :-X
  • kutsukortti, taitettuna A6 valkoinen 50kpl (^ sama) :-X 0,2eur/kpl x50 = 10eur :-X
  • helmiäispaperi (yhdestä saa 3kpl, joten niitä tarvitaan yht. 17kpl) (^ sama) :-X 5eur/10kpl x2 = 10eur :-X
  • punaista sydän"pitsiä" 150cm yhdessä paketissa, yhteen korttiin tarvii n. 11cm, eli yhdestä nauhasta saa 13kpl kortteja: eli paketteja tarvitaan 4kpl :-X 1eur x4 = 4eur :-X
  • hopeatussi 1kpl :-X 4eur :-X
  • kaikki yht. 38eur
  • myös tulostimen mustetta kuluu, mutta sitä meillä kuluu suht paljon muutenkin, niin voisin tuon loppusumman pyöristää, eli yht. noin :-X 40eur :-X
    • (jolloin yhden kortin hinnaksi ilman postituskuluja tulee n. 0,8eur)

Kortit tilattuna toimituskuluineen:

  • itse varmaan tilaisin vistaprintistä, oon sieltä monta kertaa tilannu, jälki on hyvää ja tuotteet halvempia kuin useimmat
  • yht. :-X noin 53eur kirjekuorineen :-X
    • yhden kortin hinta ilman postikuluja n. 1,06eur

Taidanpa siis askarrella B) kaasot on onneks jo luvanneet auttaa, jos kortit askarellaan :D

Muokattu: , käyttäjä: sprsilly
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...