Eleuthera

Ihonpuhdistus/kasvohoito "kosmetologineitsyelle"?

32 viestiä aiheessa

En ole eläessäni käynyt kosmetologilla. Kasvojeni iho on pääsääntöisesti ihan hyvässä kunnossa, sekaiho joka kuivuu talvella ja johon tulee satunnaisia näppylöitä.. Nyt kun mietin tulevia häitä ja ihonhoitoa, pohdin kannattaisiko käydä kosmetologilla. Eräälle ystävälleni vaan kävi niin, että hänen pääsääntöisesti ongelmaton ihonsa räjähti kukkimaan (en tiedä tarkkaan minkä) ihonpuhdistuksen jälkeen?? Pelottaa siis, että ihon reaktio olisikin jotain vastaavaa.. Mielipiteitä, kokemuksia? Jos kosmetologille menen, mitä suosittelisitte iholle jossa ei suurempia ongelmia, tarkoituksena saada se vain "heleämpään" kuntoon häitä varten?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos sinulla ei ole mustapäitä tai mitään muitakaan epäpuhtauksia häiritsevästi, kannattaa valita kirkastava/virkistävä/heleyttävä kasvohoito. Ne ovat ihan turvallisia:)

Muokattu: , käyttäjä: elah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosmetologineitsyt minäkin :grin:

Muutama mustapää nassusta löytyy joista haluaisin mielelläni eroon. Mitäs hoitoa suosittelisitte? Mulla ei ole mitään käsitystä mitä kosmetologilla edes tehdään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä suosittelisin kevyttä ihonpuhdistusta vaikka ultralla, eli ihoa käsitellään eräänlaisella koneella. Tämä ei satu, eikä iho punoita jälkeenpäin, kuten tavallisessa ihonpuhdistuksessa.

Kosmetologilla tehdään esim. erilaisia kasvohoitoja, eli kosmetologi rasvaa, voitelee, hieroo, sivelee, höyryttää, puhdistaa (eri tapoja on monia: ultra-, Elsa Hjeronomys- tai mekaaninen puristelu ihonpuhdistus), ja muutenkin hoitaa kasvojen ihoa. On aivan ihanan rentouttavaa ja mukavaa. Kannattaa jutella kosmetologin kanssa tästä "neitsyydestä". :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko muuten mitään vinkkiä siitä kuinka aikaisin ihonpuhdistuksessa kannattaisi käydä ennen häitä? Meikkaajani ehdotti kahta käyntiä, mutta en tullut kysyneeksi ajoituksesta mitään :rolleyes:

Ja kosmetologineitsyt minäkin :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hihii, mulle ja kaasolle on nyt varattu 30.6 nassun puhdistukset! Häihin nähden ollaan ehkä vähän ajoissa, mutta en uskalla riskeerata häitä edeltävälle viikolle kun ei koskaan voi tietää miten iho reagoi tuommoiseen uuteen käsittelyyn. Ja hyvässä lykyssä kerkee käydä vielä heinäkuussa toisenkin kerran (jos vaikka lotossa voittais).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko muuten mitään vinkkiä siitä kuinka aikaisin ihonpuhdistuksessa kannattaisi käydä ennen häitä? Meikkaajani ehdotti kahta käyntiä, mutta en tullut kysyneeksi ajoituksesta mitään :rolleyes:

Ja kosmetologineitsyt minäkin :grin:

Omien kokemusten ja kosmetologien juttujen perusteella ehdottaisin ensimmäistä käyntiä lähiaikoina ja toista sitten lähellä häitä (viikkoa, paria ennen)...katsoin, että teillä on häihin reilu pari kuukautta vielä aikaa :) Minulle on muutamaankin otteeseen sanottu, että ihonpuhdistus olisi hyvä tehdä ennen kesän aurinkoisia kelejä (oletan, että heinäkuu on aurinkoinen), koska iho paksunee auringossa ja näin ollen epäpuhtaudet on hyvä poistaa ennen aurinkoisia säitä.

Muutamat täällä on kyselleet hoidoista. Kosmetologi tietää parhaiten ja voi helposti suositella hoitoa ihon nähtyään :) Jos varaa ajan kasvohoitoon ja kertoo jo etukäteen, että haluaisi jutella kosmetologin kanssa mitä tehdään, niin en usko ongelmia tulevan.

Kaikille kosmetologineitsyille vaan ihania ihonhoitohetkiä :-X On se vaan yksi niitä elämän pieniä ylellisyyksiä :) Täytyykin heti varata taas itselleen hoito, kun edellisestä on jo muutama kuukausi vierähtänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin viikonloppuna, polttareissani B) , kosmetologilla kosteuttavassa hoidossa. Nyt kasvoillani on 5! näppylää ja iho aivan hilseilee poskista ja leuasta! Normaalisti mulla ei ole lainkaan finnejä, edes teininä. Eli en kyllä menisi enää viikkoa ennen, jos kahtakaan. Aikaisemmin olen ollut "hieronymys" ( en muista miten kirjoitetaan )joka on aika kova hoito, kemiallinen ihonpuhdistus mustäpäille, ja siitä ei tullut mitään jälkinäppyjä, hieman kuiva iho vain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihonpuhdistuksen jälkeen joillakin ihmisillä iho voi alkaa kukkimaan pahemmin kuin aiemmin. Kosmetologini ainakin näin sanoi. En tiedä mistä johtuu, mutta ei kannata ensimmäistä kertaa mennä ihonpuhdistukseen häitä edeltävällä viikolla. Kirkastavat/kosteuttavat tms. hoidot on sitten asia erikseen. Kannattaa aikaa varatessa kertoa häistä niin eiköhän ne kauneushoitolasta osaa neuvoa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

varmaan kuukautta aikasemmin on hyvä mennä kosmetologille, jos ei ole aikaisemmin käynyt.itse olen käynyt monesti ja nyt häiden takia useammin, kuin yleensä.kävin ensin muistaakseni marraskuussa(edellisestä käynnistä oli melkein 2 vuotta aikaa), sitten maaliskuussa ja nyt menen vielä noin paria viikkoa ennen häitä, jossa minulle tehdään ainakin ihon kirkastus hoito ja nypitään+ värjätään kulmat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse sain tulevilta appivanhemmilta viime jouluna joululahjaksi lahjakortin kasvohoitoon. Kosmetologineitsyenä olin todella iloinen tuosta. Minullakin on sekaiho ja tavallisesti naama kukkii kuukautisten aikoihin vaihtelevasti. Kävin kevään mittaan kaiken kaikkiaan kolme kertaa kasvohoidossa. Yksi kerta kyllä tuotti tulosta mutta kolmen hoitokerran jälkeen iho on todella hyvässä kunnossa. Tokihan nyt hääpäivän lähestyessä stressinäppyjä tulee väkisinkin hiukan, mutta ne on helposti meikillä peitettävissä. Hoidon jälkeen ei ole ollut minkäänlaista punoitusta tai ihon ärtyneisyyttä. Mutta näin omakohtaisena kokemuksena voin suositella useamman kerran sarjaa. Helposti se ensimmäinen hoito saa epäpuhtaudet nousemaan pintaan ja se toinen hoito puhdistaa kunnolla. Viimeinen kasvohoito minulla oli noin 3 viikkoa ennen suurta päivää ja kulmat sekä ripset värjättiin 4 päivää ennen. Ja kääk! Häät on sitten jo ylihuomenna =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En ole eläessäni käynyt kosmetologilla. Kasvojeni iho on pääsääntöisesti ihan hyvässä kunnossa, sekaiho joka kuivuu talvella ja johon tulee satunnaisia näppylöitä.. Nyt kun mietin tulevia häitä ja ihonhoitoa, pohdin kannattaisiko käydä kosmetologilla. Eräälle ystävälleni vaan kävi niin, että hänen pääsääntöisesti ongelmaton ihonsa räjähti kukkimaan (en tiedä tarkkaan minkä) ihonpuhdistuksen jälkeen?? Pelottaa siis, että ihon reaktio olisikin jotain vastaavaa.. Mielipiteitä, kokemuksia? Jos kosmetologille menen, mitä suosittelisitte iholle jossa ei suurempia ongelmia, tarkoituksena saada se vain "heleämpään" kuntoon häitä varten?

minä myös kosmetologineitsyt, ja kävin nyt ekaa kertaa häitä varten. ns. hyvä, herkkä sekaiho, näppyjä silloin tällöin ja pieniä mustapäitä. minulle tehtiin täydellinen kasvohoito ja ihoananalyysi dermalogica-tuotteilla. minuakin peloteltiin ihon reagoinnilla, mutta eipä reagoinut. sain 59€ iholle kuorintaa, naamioita, näppyjen puhdistusta, kasvohierontaa, päähierontaa jalkapohjien hierontaa ja ihonhoitoohjeita. tykkäsin todella. menen vielä kerran ennen häitä ;)

kannattaa varmaan kokeilla kuitenkin ajoissa, niinkuin minäkin tein, siltä varalta, että iho reagoi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on kosmetologineitsyys menny :grin:

Kaason kanssa tänään käytiin siinä ultraääni-ihonpuhdistuksessa ja voin kyllä lämpimästi suositella, on meinaan iho niin heleänä että. Muutenkin oli tosi rentouttava kokemus ja eron entiseen huomaa kyllä heti :) Kosmetologi sanoi että en tarvitse uutta puhdistusta enää ennen häitä kun vaan muistan hoitaa nassua oikein tän viimeisen neitikuukauden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt todella säännöllisen epäsäännöllisesti kosmetologilla (ehkä n. 1krt vuodessa) ja nyt varasin ensi viikolle hoidon. Kosmetologi oli sitä mieltä, että virkistävä hoito riittää, kun mulla ei kuulema ole niin paljoa puhdistettavaa (kiva kuulla se ammattilaiselta, kun itse oletin ihoni olevan todella epäpuhdas :) ). Sitten loppuvuodesta/alkuvuodesta menen vielä juuri ennen häitä uudestaan ja värjäytän myös kulmat ja ripset, ihan häämatkaakin ajatellen B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulle kosmetologi sanoi että kun minusta on kyse, eli mulla on vähän punakka ja herkkä iho muutenkin niin kuukausi enne häitä ihonpuhdistus ja jos vaan mahdollista niin hääaamuna kannattaisi levittää joku hyvä kosteuttava kasvonaamio meikin alle, niin tulos on parempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kuulun tähän hieman epäonnekkaampaan porukkaan...

Mulla rupeaa aina kukkinaa naama kahta kauheemmin vaikka ihonpuhdistuksen jälkeen tekisi mitä.. Viimeksi kävin ultra puhdistusessa, pari päivän ajan lopputulos oli hyvä, mutta sitten rupeaa nousemaan finnejä ja nahkat lähtee... ei kiva! En kyllä kävis kovin lähellä häitä kun korkeintaan jossain kevyessä puhdistuksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entinen kosmetologineitsyt ilmoittautuu :) tänään kävin ekan kerran ihonpuhdistuksessa rasvaiselle/sekaiholleni. Vielä tuo iho punottaa mutta ainakin pidemmällä tähtäimellä luulisi parantuvan kun meinasin käydä tässä talven aikana muutaman kerran ainakin ja jos sitten vaikka ensi kesänä ennen häitä. Vielä vaikea sanoa millaiseksi tämä muuttuu kun menee aikaa, mutta en kyllä itsekään menisi ihan häitä edeltävinä päivinä. Viikko tai pari ennen olisi varmaan hyvä vaihtoehto. Muita hoitoja (jalka tai käsi) suunnittelen samalle viikolle kuin häät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin käydä tuossa ultrapuhdistuksessa, mutta olen nyt kahden eri paketin vaiheilla. Kumpi kokonaisuus olisi parempi:

1. alkupuhdistus, ultrapuhdistus, naamio, hoitovoide

2. alkupuhdistus, Dermalogica-ihoanalyysi, kuorinta, ultrapuhdistus, tehoseerum, naamio, kosteusvoide?

Eli kakkosvaihtoehdossa tosiaan käytetään Dermalogican tuotteita ja on pari vaihetta enemmän. Hintaakin noin 30 euroa enemmän kuin ykkösvaihtoehdolla. Onko nuo pari lisävaihetta ja Dermalogican tuotteet lisärahan arvoisia vai kannattaisiko mennä tuohon yksinkertaisempaan ihonpuhdistushoitoon?

Hään on vajaan neljän viikon päästä. Kannattaisiko mennä pikimmiten vai reilu viikko ennen häitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua on kans mietityttäny et miten paljon ennen häitä ihonpuhdistukseen kannattas mennä, kun on aika herkkä iho ym. Tänään varasin aikaa koemeikkiin niin varasin sit kosmetologin suosituksen mukaan ajan myös ihonpuhdistukseen 2viikkoa ennen häitä. Sanoi, että varmasti sinä aikana kerkee iho rauhoittuu vaikka jotenki reagoisikin ja et vaikutus/ihon kirkastuminen kuitenki näkyy vielä häissäkin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse aion olla vain ilman meikkiä n viikon ennen häitä ja teen itse kasvonaamioita ja kuorintoja... säästää siinä rahaakin :) meikillä sitten piiloon jos jotain viel näkyy...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin haluaisin olla kauniina omissa häissäni, mutta selässä sattuu olemaan aika paljon mustapäitä, mutta kun ei tiedä mistä aloittaisi, vinkit tervetulleita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sitten vaan kosmetologille ihonpuhdistukseen ja sen jälkeen itsehoitona kuorinta pari kertaa viikossa, naamioistakaan ei haittaa ole.

Ja kosteuttaminen kannattaa muistaa, eli kosteutta ei välttämättä rasvaa, meikki ei näytä hyvältä pintakuivassa ihossa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tällainen tyhmä kysymys, toivottavasti joku osaisi auttaa. Elikkä en ole koskaan käynyt kometologilla tai edes miettinyt sinne menemistä. Useampaan kertaan joku on kyllä vinkannut minulle, että kannattaisi mennä. Nyt alan itsekin kallistua siihen, että pitäisi... mutta miten käytännössä? Varaanko vain ajan jonnekin ja toivon, että kosmetologi tietää minut nähdessään, mitä kannattaisi tehdä? Vai pitääkö mun yrittää selvittää tätä jotenkin ja tietää, mitä "pyytää"? Iho on kyllä jonkinlainen ongelmaiho, herkästi kuivuva mutta myöskin näppyläinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varaat vaan ajan hoitoon ja kerrot vaikka samalla jos on jotain toiveita. Kyllä ammattitaitoinen kosmetologi näkee ihosta mitä se tarvitsee... ja ainahan kannattaa kysellä kavereilta onko heillä suositella hyvää hoitolaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosmetologille vaan kaikki! Ihanan rentouttavaa :tender: Ammattitaitoisen kosmetologin kyllä kuuluu tietää mitä iholle voi tehdä ja osaa suositella hoitoa. (Ja valitettavasti tällä alalla halvin ei oo paras!) Lisäksi itse kotikosmetologina toimiminen saattaa vaan pahentaa ihon ongelmia. Esim ihoa ei kannata kuoria montaa kertaa viikossa ellei ole oikeasti todella rasvainen iho! Ja jos ihoa ei ole hoidettu kunnolla niin se saattaa hyvinkin reagoida kun saa tehopuhdistuksen ja hoidon. Suosittelen kokeilemaan kasvohoitoa ennen häitä ja parasta olisi jos ottaisi muutaman kerran sarjan niin iho olisi parhaimmillaan :jere: Ja kosmetologilta saa myös käsi- ja jalkahoidon (meillä ainakin sulhanen menee jalkahoitoon ennen häitä!!) ja erilaisia vartalonkuorintoja ja -hoitoja.

Lisäksi häämeikin alle kannattaa pyytää "tuhkimo"-ampulli :flirt:

terv. kosmetologi-opiskelija :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään