Jump to content
Naimisiin.info

Tekstiviestillä tieto kihlautumisesta?!


sera-

Recommended Posts

Myös me lähetimme tekstiviestillä tiedon kihlautumisesta. Tekstiviestin saivat ainoastaan kummankin vanhemmat. viestissä luki:

"Kaksi karkkia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat liimautuneet toisiinsa? ~Pikku Myy"

Olemme nuori, mutta hyvin rakastuneita. Haluamme kohdata nuoruuden ja kasvamisen haasteet,

elämän surut ja ilot, vaikeudet ja onnistumiset sekä jokaisen tulevan päivän yhdessä.

Mikään kiire meillä ei ole, vaan nautimme tästä tässä ja nyt. Lupaus on kuitenkin lupaus,

jonka jonain päivänä lunastamme. Kihoilssa 28.11.2010.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä ei tekstareita ole pistetty, ainakaan omalta osaltani. Ukko soitti ilouutiset, itse halusin kertoa vanhemmille ja isovanhemmille ihan kasvotusten ja aika nopeasti tulikin sitten kylässä käytyä kihlojen kunniaksi. Kohta on sitten tiedossa pienimuotoiset kihlajaiskahvit kummankin suvun kesken.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me mentiin ulkomailla kihloihin, vanhemmille ja sisaruksille lähetettiin tekstiviesti (tai oikeastaan kuvaviesti) ja käytiin myöhemmin internet-kahvilassa päivittämässä statukset facebookiin että kaveritkin saa tiedon. Joiltakin läheisemmiltä ystäviltä tuli kyllä vähän sanomista kun ei oltu laitettu henk.koht. viestiä mutta ei siinä nyt koko iltaa jaksanut käyttää kännykän näpyttelyyn kun oli vielä viimeinen ilta reissussa :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pohtivainen

Ihan hölmöltähän tälläinen pohdinta kuulostaa, mutta esimerkiksi te ketkä olette menneet ulkomailla kihloihin - oletteko sopineet keskenänne että nyt sitten ollaan ja käyneet jälkikäteen sormuskaupoilla?

Miehen kanssa reissuun lähdössä, kihloista kovasti ollut puhetta ja toisaalta olisi kamalan helppoa ilmoittaa asia tekstiviestillä ja ulkomaanmatka olisi siihen pätevä tekosyy! :D En jaksaisi suurta numeroa tehdä asiasta, toisiamme rakastetaan ja joskus ajallaan naimisiin mennään!

Link to comment
Share on other sites

Mun kohdalla Facebook ja puskaradio hoiti hyvin tiedotuksen. Ystävälle kerroin koulussa näin:

"Taru, mulla on sulle asiaa. Pitää puhua vielä tänään, ihan pakko." No sitten ruokatunnilla hain Tarun ruokalasta rauhallisempaan paikkaan eli keskelle pienen koulumme aulaa: "Taru, haluaisitko olla mun kaaso?" Ja loppupäivän kaasoni olikin ihan muissa maailmoissa ja otettu kunniasta ja liikuttunut onnesta. Tällä hetkellä mulla sitten on kaaso, joka suunnittelee 24/7 polttareita, vaikka häihinkin on vielä aikaa.. :D Myös mummille kerroin kasvotusten, koska hän on niiin ulkona kännyköistä ja sosiaalisesta mediasta. Omat vanhempani saivat tietää suunnittelemattomasti puskaradion kautta (eikä vastaanotto tätä kautta ollut kovin iloinen), mutta onneksi nyt pikkuhiljaa lähes vuosi kihlauksesta alkaa mun vanhemmatkin olla asian kanssa sujut.

Sulhaseni kertoi perheelleen ja lähimmille ystävilleen kasvotusten, ennen kuin päivitti statuksen Facebookkiin. Molemmat saivatkin sitten runsaasti onnitteluja (ihmetteleviä onnitteluja ja vilpittömän iloisia onnitteluja) verkossa. Pelkästään sulhoni taisi saada yli 70 onnittelua ja itsekin pääsin hyvemmälti liki 40.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sulhoni soitti isälleni ja tiedusteli, onko hänellä mitään sitä vastaan, jos menemme naimisiin. Sen jälkeen sulho soitti vielä äidilleni ja kertoi hänellekin saaneensa luvan naida minut. Minä tein vastaavan soittokierroksen sulhon vanhemmille. Muille sukulaisille ja ystäville tiedotus tapahtui tekstarilla sekä Facebookin kautta.

Kivahan se olisi ollut henk.kohtaisesti asiasta kertoa, mutta asumme sen verran kaukana perheistämme, että se ei oikein ollut mahdollista.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kaksi vannoivat toisilleen rakkauttaan,

sanoin, kosketuksin, lupauksin.

Käsi kädessä läpi rakkauden teitä,

valon sekä varjon polkuja.

Vuosi yhteistä matkaa takana päin,

katsovat elämää samaan suuntaan,

ja tietävät mitä haluavat elämältään.

Kun sormuksen kauniin pujotit sormeeni,

tiedän sen, sun ikuisesti tahdon olla.

Kihlauduimme (päivämäärä).

A.T

Link to comment
Share on other sites

Musta toi Facebook on jotenkin niin persoonaton ja epähenkilökohtainen tapa kertoa asia. Siinähän sen näkee kaikki muutkin joiden ei tarvitsisi nähdä. Mua ainakin harmittaisi jos näkisin tiedon jonkun hyvän kaverin kihlautumisesta vasta useamman päivän myöhemmin kuin monet lähes tuntemattomat, tai jos kuulisin siitä joltain melkein tuntemattomalta. Se on vaan niin harmi kun melkein kaikki asiat pitäis hoitaa muka sen kautta, siinä ei paljoo tarvii nähdä vaivaa. Tekstiviesti, sähköposti tai soitto on paljon henkilökohtaisempi, siinä on kuitenkin ajateltu sitä jolle se kirjoitetaan, lähetetään tai soitetaan. Ainakin itse mielummin vastaanottaisin jonkun niistä, ja olisin otettu kun juuri minulle haluttaisiin kertoa asiasta. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä vanhemmille kerrottiin postikortilla. Kosinta tapahtui ulkomailla, niin emme tekstiviestiä halunneet laittaa, sillä emme kuitenkaan olisi voineet vastata puhelimeen ja jutella tunnin puheluita. Postikorttien kanssa saavuimme itse Suomeen ennen kortteja.

Kavereille ja muille sukulaisille kertominen tapahtuu sormusten huomaamisella. Toivotaan ettei tieto leviä facebookiin liian aikaisin, onnittelujen muodossa. Saa ihmiset suuremmat yllätykset :girl_wink: Oma sukuni näkee sormukset kuitenkin serkun häissä kesän alussa ja miehen suku varmaan tietää jo, vaikkeivat ole meille myöntäneet asian leviämisestä pienellä paikkakunnalla. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me laitoimme tekstiviestit joillekin ystäville, jotka kyllä soittelivat takaisin heti viestit luettuaan. :) Omille vanhemmilleni lähti postikortti, sulhasen vanhemmille kerrottiin kasvotusten ja mahdollisuuksien mukaan ystävillekin kasvotusten. Sormusten huomaamisella asia ei tapahdu, sillä sormuksia ei vielä ole ja näillänäkymin päädymme ne teettämään, eli menee 3-4 viikkoa, että ne saamme. En minä niin kauaa jaksa odotella tässä kertomisessa. :-D Facebookkiin laitamme tiedon sitten kun on kaikille läheisimmille henkiköille kerrottu jotain muuta kautta.

Link to comment
Share on other sites

Lähetettiin minun äidille ja isälle kuvaviestit, joissa oli kädet ja sormukset. :girl_haha: Aika pian tuli onnitteluviestejä sitten takaisin. Anoppi ja miehen sukulaiset näkivät sormukset kun olimme seuraavana päivänä miehen kummipojan ristiäisissä.

Kaverit ym. sai tiedon sitten Facebookin välityksellä.

Link to comment
Share on other sites

Minun vanhempani olivat paikalla silloin, kun mies kosi. Jotenka heille ei tarvinnut sen kummemin selvitellä :) Miehen vanhemmille kerrottiin kasvotusten, kun sormukset haettiin seuraavana päivänä.

Työkavereille kerroin vitsaillen puhelimitse, että nyt kävi näin... Ja yhdellä foorumilla olen paljastanut nimimerkin takana sormusten vaihtuneen.

Sen sijaan kukaan kavereistamme ei tiedä, ajateltiin että huomaa kuka huomaa :) Kyllähän se tieto leviää jossain vaiheessa kuin kulovalkea. Facebookissa olemme siis edelleen parisuhteessa, seuraavan kerran päivitetään statusta kun sukunimi on vaihtunut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä meni tiedotus suorastaan loistavasti. Soitin melkein heti kihlautumisen jälkeen äidilleni, joka uutisen kuultuaan totesi, että "Isä puhuukin tuossa just sun siskos kanssa, oota niin mä sanon niille." Sit kun mentiin takas mökkiin, jossa sulhon vanhemmat oli niin he olivat juuri puhelimessa sulhon veljen kanssa. Näin täälläkin sai koko perhe heti tiedon tapahtuneesta. Lähimmille kavereille laitettiin viesti, että: Hyvää juhannusta! Ps. Mentiin muuten kihloihin :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest mietteliäs

Mies kosi viikko sitten ja ensi viikolla tulee sormukset sormiin jolloin ilmotetaan kihlautumisesta perheille ja sukulaisille. Sukulaisille ajattelin laittaa tekstiviestillä tiedon, mutta haluaisin laittaa sen jonkun kivan runon muodossa, oisko teillä ehdottaa jotain valmista tai linkata sivua mistä löytyisi? :) (googlea oon yrittäny, mut ei löydy)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Molempien perheille kävimme kertomassa kasvokkain saatuamme sormukset sormiimme. Muiden kanssa olemme toimineet lähinnä niin, että huomaavat jos ovat huomatakseen. (Seurustelua takana jo 7 vuotta, asuttu yhdessä pitkään, sekä häihin monta vuotta = emme koe tätä mitenkään järisyttäväksi uutiseksi.) Osa onkin sitten loukkaantunut huomattuaan sormukset ja kerrottuamme että tapahtuneesta on aikaa muutama kk "eikä heille kerrottu mitään". Tätä emme olleet osanneet odottaa..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

J kosi kaksi viikkoa sitten, ja huomenna mennään sormuskaupoille. Päätettiin, että kerrotan kihlauksesta vasta, kun sormukset on sormissa. Etukäteen olen (en tiedä J:n suunnitelmista :grin: ) miettinyt, että vanhemmille varmaan soitetaan, ja lisäksi mä haluan soittaa mun tulevalle kaasolle (vaikka häihin on vielä paaaaaljon aikaa). Muuten sitten varmaan pistetään tekstareita lähimmille ihmisille ja facebookkiin tieto menee vähän myöhemmin.

Tällaisia suunnitelmia mulla, pitänee varmaan myöhemmin päivittää, miten onnistuivat...

Link to comment
Share on other sites

J kosi kaksi viikkoa sitten, ja huomenna mennään sormuskaupoille. Päätettiin, että kerrotan kihlauksesta vasta, kun sormukset on sormissa. Etukäteen olen (en tiedä J:n suunnitelmista :grin: ) miettinyt, että vanhemmille varmaan soitetaan, ja lisäksi mä haluan soittaa mun tulevalle kaasolle (vaikka häihin on vielä paaaaaljon aikaa). Muuten sitten varmaan pistetään tekstareita lähimmille ihmisille ja facebookkiin tieto menee vähän myöhemmin.

Tällaisia suunnitelmia mulla, pitänee varmaan myöhemmin päivittää, miten onnistuivat...

Ja tosiaan aikalailla tällä tapaa tieto kihlautumisesta välitettiinkin. Soitettiin vanhemmille ja mun tulevalle kaasolle ja mä pistin muutamalle läheiselle kaverille viestin. Muut huomaavat kun ovat huomatakseen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Myö laitettiin tekstiviestit ihan läheisimmille ihmisille ja muut sai lukea tiedon kihlautumisesta facebookista. Kaasoille laitoin viestit "tahtoisitko olla kaasoni ensi vuonna häissäni?" ja kyllähän ne siitä sekosi ja soitti heti ne luettuaan takaisin :D Ja isille esimerkiksi laitoin viestin, että "isi saa ensi vuonna saattaa rimppakinttunsa alttarille".

Link to comment
Share on other sites

Vanhemmille ihan soitimme ja kerroimme kihlautumisesta. Sisaruksille ja lähimmille ystäville laitoin viestiä ja kovasti tuli onnitteluja heti, kun olivat viestin nähneet :girl_smile: . Loppujen kanssa olemmekin toimineet ajatuksella huomaavat kun huomaavat. Iso osa onkin tämän tosin jo FB:stä huomannut. Sitä paitsi luotan vakaasti äitipuoleeni ja isoäitiini, jotka varmasti ovat jo mainostaneet asiaa lähestulkoon kaikille :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...