sera-

Tekstiviestillä tieto kihlautumisesta?!

113 viestiä aiheessa

Elikkäs, ollaan ajateltu että josko kavereille ja "kauemmille" sukulaisille lähetettäisi tekstiviestit kihlautumisestamme.. Lähimmät sukulaiset saavat tiedon henk.koht.

Olen joskus jostain lukenut kuinka muutkin ovat lähettäneet viestin.. Monilla oli ihania "värssyjä", joiden muodossa ilmaisivat kihlautumisensa.. Ei siis vaan yksinkertaisesti 'mentiinpä kihloihin'..

Itsellä on niin huono runosuoni etten itse kykene keksimään mitään kivaa :D Enkä ainakaan heti löytänyt mistään täältäkään..

Eli jos arvon naikkarit viitsisivät auttaa?!

Kiitän ja kumarran! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli sormukset sormiin aprillipäivänä, joten ihmiset ei oikein uskoneet sitä tekstaria, jonka laitoin menemään. :D

Kirjoitin ihan simppelisti vain, että "sormukset on sormissa nyt". Naimisiinmenosta ilmoitin tekstarilla suurinpiirtein näin: "Piipahdettiin tänään X-paikkakunnan maistraatissa. t: Marrasmorsian Sukunimi & Marrasmorsiamenmies Uusisukunimi". (Mies siis otti nimeni.) Mies laittoi tekstarin "Tahto meni ja nimi myös. t: Marrasmorsiamenmies Uusisukunimi".

Miehen nimen vaihto ei aiheuttanut yhtään keskustelua, naimisiinmeno kylläkin, hän kun oli aina sanonut, ettei koskaan mene naimisiin.

Meni vähän ot:ksi jo. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mies laittoi tekstarin "Tahto meni ja nimi myös. t: Marrasmorsiamenmies Uusisukunimi".

Tää oli hyvä :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ilmoitin jopa vanhemmilleni kihlauksestani tekstiviestillä. Viesti kuului suunnilleen näin "Kihlauduin T. Kaisa" :P (Huumorilla lähetetty, huumorilla vastaanotettu).

Muille en juuri edes ilmoitellut vaan luotin äitini löyhiin kielenkantohin ja kavereiden havaintokykyyn.

Mutta tällaisen viestin sain joskus itse:

Peukalo, etusormi, keskisormi, KIHLATTU.

Nimetön on rengastettu,

rakkautta on luvattu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin mun vanhemmille tekstarina kuva käsistä, joissa kihlat. Miehen vanhemmilla ei kuvaviestien vastaanotto onnistu, joten niille ihan vaan tekstarina. Sanamuoto tais olla ihan vaan, että "Mentiin kihloihin. Ei puheita eikä juhlavastaanottoa." Kaverit huomas sitte ku huomas, ei mainostettu. Meillä oli tällanen "hiljainen" tyyli. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlauksesta ilmoitettiin aikanaan kutsumalla kihlajaiskahveille kaikki ystävät ja läheisin suku (n.25vierasta + vanhemmat ja sisarukset perheineen). Viesti otettiin vastaan hyvin ja onnitteluja alkoi satelemaan pitkin päivää. B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä rakkaani kosi mua uudenvuodenaattona, heti vuoden vaihtumisen jälkeen. Siitä selviämiseen meni meillä kummallakin hetki. :) Noin tuntia myöhemmin, kun oltiin päästy kotiin, lähetettiin kaikille ystäville ja sukulaisille tekstiviestitse tervehdys: "Tässä vuoden 2008 ensimmäinen uutislähetys, hyvää huomenta. . . Olemme juuri menneet kihloihin. Terveisin, onnesta ymmyrkäiset." :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me laitettiin mun vanhemmille tekstarina kuva käsistä, joissa kihlat. ... Kaverit huomas sitte ku huomas, ei mainostettu. Meillä oli tällanen "hiljainen" tyyli. :)

Meillä myös näin, molempien vanhemmat ja sisarukset saivat kuvaviestit, kaksi kättä joissa sormukset. Kuva lähti n. viikkoa kihlauksen (kosimisen) jälkeen, kun oltiin sormukset saatu hankittua. Sukulaiset ja ystävät lähinnä puskaradion ja omien silmien varassa. Joskus myöhemmin sitten istuttiin vanhempien ja sisarusten kanssa kahvilla meillä kotona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanhemmille soitettiin, muille ei ole vielä edes ilmoitettu :) Kihlautuminen siis tapahtui viime lauantaina...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perheille soitettiin ja muille lähimille sukulaisille laitettiin tekstiviesti.

Muille ihmisille olen sitten kertonut heitä nähdessäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin ihan muutamille silloin viesti, että "Hippolyta82 <3 Hippolytanmies, kahlittu 07.07.07"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sulho soitti omille vanhemmilleen, ja minä kerroin omille vanhemmilleni f2f. kaasoille laitoin samana päivänä tekstaria, muille kavereille pari päivää myöhemmin, ja viesti oli samalla kutsu kihlajaisiin :) kyllähän melkein koko kaveripiiri tiesikin jo itse kihlajaispäivänä, kun on kaasoilla suuret suut :D sukulaisista melkein kukaan ei tiedä, vaikka kihloissa ollaan oltu jo 4kk :D ei jaksettu soitella ihmisiä läpi, varsinkin kun ei pidetty mitään kihlajaisjuhlia sukulaisille ollenkaan.. sukulaiset huomaa sitten ku huomaa, viimeistään hääkutsusta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä pistin samana iltana viestiä äidille ja seuraavana päivänä kavereille viestiä kihlautumisesta. Mies soitti äidilleen seuraavana päivänä kanssa ja pisti parille kaverilleen viestin. Sukulaisille ei muuten laitettu vanhempia/sisaruksia lukuunottamatta viestiä, enkä edes tiedä kuinka moni mun suvusta tietää meidän kihlautumisesta saatika häistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei kerrottu aluksi kellekään. Annettiin vaan ihmisten huomata asia. Jotkut huomasi, jotkut ei. Mummonikin sai tietää asiasta noin puoli vuotta kihlauksen jälkeen. Isälleni kerroin melko nopeasti koska hän ei varmasti olisi huomannut vieläkään. Ja miehen siskolle ja äidille kerrottiin joskus noin kuukausi kihlojen jälkeen puhelimessa, koska heitä näemme niin harvoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meilläkään menny toi homma ihan niinku aluks suunnittelin..

Vanhemmille kerrottiin ihan kasvotusten, muut sai kuulla sitten sopivalla tahdilla kun aika tuli.. Tosin molempien äidit kyllä hoiti sukulaisten infoamisen hienosti :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitettiin 450 kilometrin päähän vanhemmilleni tekstiviesti jossa luki muistaakseni jotain tyyliin "Reilun vuoden yhdessäelon jälkeen päätimme ottaa askeleen eteenpäin ja mennä kihloihin, sormukset vaihdettiin Laajavuoren huipulla" - vastaukseksi tuli "No jo tätä osattiin odottaakin, onnittelut".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin muutamalle kauempana asuvalle sukulaiselle viestin, että "sattuipa sopivasti päivä 080808 ja sattuipa niinkin sopivasti, että kihloihin mentiin". Ei sitä kerinny niissä tunnelmissa paljoa runoja miettimään B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kerroimme sulhasen vanhemmille kasvotusten samana iltana, morsiamen äidille seuraavana aamuna ja morsiamen isälle puhelimessa sen jälkeen (asuu kaukana ja oli jo antanut luvan kättä pyytäessä).

Sulhanen lähetti veljelleen ja kaikille ystävilleen viestin "She said yes" ja morsian lähetti viestin "Minusta tulee sulhasen sukunimi!"

Muille sukulaisille kerrotaan vasta vihkimisen jälkeen, emme halua hössötystä.

Tuli yllätyksenä kaikille paitsi bestmanille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me halusimme kertoa ihmisille vasta kun olimme saaneet sormukset.. vanhempamme asuvat kaukana meistä, joten ilmoitimme sormusten saavuttua kuvaviestillä, jossa oli kaksi kättämme, sormukset kädessä kihlautumisesta :) Toki sulhoni soitti vielä vähän niin kuin kättä pyytäen isälleni.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetettiin viesti mun isälle, äidille, veljelle ja 2:lle parhaalle kaverille, jotka kaikki asuvat eri paikkakunnilla ja kaukana. Miehen suvulle/kavereille ei ilmoitettu, koska asuvat samalla paikkakunnalla. Osa huomasi pian ja osa ei. Pilvissä kirjotin vaan: Maailman ihanin mies kosi minua tänään, X ja X kihloissa pvm.

En olis jaksanu millään soitella kaikille kenen halusin tietävän, ja muutenki oli ihan muu mielessä kun perheelle soittelu tuona päivänä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me laitettiin mun vanhemmille tekstarina kuva käsistä, joissa kihlat.

Me tehtiin kans näin, mutta idea ei ihan toteutunut, koska viidestä vastaanottajasta vain yksi sai viestin auki... ja muilla ei näkynyt edes että kuka viestin lähetti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetettiin kuvaviesti käsistä ja sormuksista vanhemmillemme ja sisaruksillemme ja serkulleni. Muille vanhemmat sit informoivat.

Onnitteluviestejä tuli vastauksiksi, ja äitini vielä parin tunnin päästä siitä soitti ja varmisti, että ihan oikeestikko ja että ollaanhan selvinpäin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Satuin saamaan pari viikkoa ennen kihlautumista heittokimpun kiinni ystäväni häissä, joten kihlautumisen jälkeen laitoin tälle ystävälle (ja toiselle, joka myös oli noissa häissä) viestiä tyyliin "Heittokimppu tuotti tulosta! Kihlauduimme eilen 20.08.2008. terv. Herra (ja tuleva Rouva) Williams"

Muille läheisille kerroimme kasvokkain, paitsi yhdelle jouduin lipsauttamaan netissä, koska hänen kauttaan laitoin kihlailmoituksen lehteen (on sanomalehdessä töissä). Kavereille ja tutuille lähti tieto pääasiassa Facebookin statuksen vaihtumisen myötä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Peukalo, etusormi, keskisormi, KIHLATTU.

Nimetön on rengastettu,

rakkautta on luvattu."

Me laitettiin molempien vanhemmille kuvaviesti sormuksista sormissa ja sitten tuo täältä bongattu runo perään. Ei vaan ihan onnistunut, kun miehen porukoille viesti piti lähettää kahteen kertaan ennen kuin saivat sen auki, eikä munkaan porukat saaneet viestiä auki :D Tekstarilla ilmoitettiin sen takia, että mun porukat olivat tuolloin ulkomailla, eikä viitsitty kahta viikkoa odottaa, että oltais päästy kasvokkain kertomaan. Miehen porukoille laitettiin sitten tasapuolisuuden nimissä tekstari myös.

Kaverit ja muut tutut huomasivat sitten Facebookin ja irc-gallerian statuksen päivityksestä, lisäksi laitoin myös irc-galleriaan kuvan sormuksista. Sukulaisille ei erikseen ruvettu ilmoittelemaan, puskaradio hoiti tiedottamisen.

Muokattu: , käyttäjä: einju

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin viestin lähimmille, myös äidilleni. Tuon peukalo, etusormi-jutun ja äitini reagtio oli ihana :D hän laittoi viestiä takaisin että ihan oikeesti vai :girl_haha: Soitin hänelle kyllä heti sen jälkeen ja kerroin että ihan totta on ja kyllähän hän ihan onnellinen asiasta oli, ei van voinut uskoa todeksi :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään