Guest Vieras_Heidi_*

Milloin varasitte juhlapaikan?

229 viestiä aiheessa

Vuosi aikaisemmin aika hyvä.. mutta kesähäihin taitaa olla aika vaikea saada hyvää paikkaa vuoden varoituksella.. :) aikaisin on hyvä.. saa sen minkä haluaa.. :) Tietysti jos päivämäärä ei ole niin tarkka, voi lyhyemmälläkin ajalla löytää hyvän ja mieleisen paikan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin huhtikuussa 2008 juhlapaikka elokuulle 2009 ja silloin oli enää kaksi päivää vapaana...

On tää hulluks menny. Oon iloinen, että saatiin paikka varattua koska meidän iso vierasmäärä ei moneen paikkaan mahdukaan. :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme 10kk ennen, ja vain yhdessä isommassa paikassa oli vapaata. Tai no, ei oikeastaan vapaata, mutta varausmaksua ei oltu maksettu, joten juhlapaikasta selvittivät asian ja saatiin "peruutuspaikka". Tosi ajoissa pitää näköjään olla liikenteessä! :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän tarinamme tampereen Bravo plazassa.

Ehdimme varaamaan paikan ja maksamaan 2007 marraskuussa varausmaksun henkilön TK kanssa ja olimme tyytyväisiä seuraavaan kesään (2008 toukokuun loppu)asti kunnes aloimme kyselemään cateringia.

No ensin henkilö AB (jonka kanssa asioimme kun TK ilmoitti ettei enään hoida Bravo Plazan asioita) oli lähdössä lomalle eurooppaan ja sitten oltiin todella kiireisiä kun sieltä palattiin ja sitten palattiin asiaan juhannuksen jälkeen, koska silloin oli vielä hyvin aikaa hääjuhlaan.(nämä kaikki AB suusta)

Lopulta olimmekin vain pitopalvelulistalla ja paikka oli myyty muille, koska koneessa oli ollut bugi ja TK oli siirtänyt varauksemme pelkkänä cateringina AB:lle eikä juhla&cateringina. ("Voi kamalaa,mutta minulla ei ole tietoa TK:n varauksista enkä minä edes näe oletteko te kyseistä maksua tehneet,koska minulla ei ole TK:n kirjanpitoa, minä vain hyvää hyvyyttäni tässä selvittelen TK:n myymiä varauksia mutta en ole mitenkään vastuuvelvollinen TK:n tekemistä varauksista, minä olen aivan eri yksityinen yrittäjä kuin TK") sanoi AB. (ymmärrätte varmaan että hermo alkoi kiristymään)

Soiteltiin puolin ja toisin ja sitten alkoi kuulua seuraavaa:

"No... siirtäkää hääpäiväänne, miksi ette? Haluaisimme tietää miksi ja kuinka tärkeä tämä päivä teille on??"

(tässä vaiheessa painoin kantapäällä punaista nappia kännykästä)

Kun sain raivon laantumaan ja edelleen asiaa selvittelin niin selityksinä tuli korvaani tällaista.

Toiset joille paikka oli myyty, niin heillä oli invalideja joiden vuoksi paikka vaati heiltä paljon ja oli heille tärkeä.(Olo oli että itse olen invalidi kun suostun asiasta edes keskustelemaan, olinhan varausmaksun ennen heitä maksanut ja varausmaksu heidän mukaan oli sitova)

Ehdoteltiin paikan vaihtamista johonkin kuppaiseen heidän mielestään tasokkaaseen jugend henkiseen keskitysleiri/mummonkammari malliseen paikkaan, aivan kuin olisimme menossa juhlimaan poikaporukalla kaverin vasemmanjalan syylän poistoa.

Sanottiin että kyllä tuomiokirkosta (vihkikirkkomme)saa vihkimisaikoja,kun päivän siirtää niin ihan kyllä johonkin väliin.

(varasimme muuten tuomiokirkon kesällä 2007)

Heräsi ajatus siitä, ymmärtävätkö he edes mistä ja millaisesta juhlasta on kyse ja kuinka tärkeä päivä se toisille on? (ilmeisesti ikuisia sinkkuja tai sitten meiningillä "joka vuosi naimisiin" en tiedä?.

Kun sanoin etsiväni itse uuden paikan, niin tämä kuulosti hienolta ajatukselta AB:n mielestä.

Löysin kuin löysinkin anopin avustuksella uuden paikan,johon teimme alustavan kiinnityksen ja kun ilmoitin AB:lle tästä niin ei se ei ollutkaan hyvä, koska se oli pakettipaikka,(paikka+catering) eivätkä he voineet toimittaa sinne silakoitaan(siis ruokiaan)

Kaikki kutsut yms. oli jo lähetetty, juhlaan aikaa n.5viikkoa.

Sitten yht äkkiä tulee puhelinsoitto:

Tervetuloa juhlimaan meille ja blaablaa.

Kun kysyin olivatko toiset siirtäneet juhlansa tai päivänsä niin,siihen saadaan vastaus ensiviikon alussa. (puhelu päivä oli keskiviikko)

Kun sanoin ettei kyseiseen kutsuun voi vastata myöntävästi kun ei tiedä edelleenkään onko paikka varmasti meidän,niin tähän kuului heti että saako tämän kirjallisena (tahtoi kirjallisen vastauksen).

Uusi paikka piti päättää samana päivänä, ottaako vai eikö klo 16.00 mennessä.

Kun myöhemmin samana iltana yritin soittaa ja tiedustella paikan kohtaloa niin vastaus oli txt viesti: "olen yksin töissä, en ehdi puhumaan"

No, kaikessa epätietoisuudessa, (join muuten 3 päivää ja olin pois töistä loppuviikon kun pää meni riekaleiksi) otimme tuon toisen paikan (jonka saaminen oli suoranainen ihme)koska koko ko. kuukausi oli täynnä paitsi tämä yksi päivä!!

Nyt kun juhlat on pidetty ja asiaa selvitellään, niin he eivät kuulemma edes varausmaksua palauta koska olimme peruuttaneet tulomme, (tästä on todisteena heillä sähköpostiviestit joita en ole koskaan saanut,mihin en koskaan kieltävästi vastannut,mihin lie ovat ne lähettäneet??)

Olivat lähettäneet sen vaimoni spostiin jolla alunperin asioita toukokuussa tiedustelimme.

(Vastaamatta jättäminen on kuulemma sama kuin peruutus)

(Kaiken tämän hässäkän keskellä alkuperäinen palkkaamamme asianaja katosi (siis KATOSI) eikä kukaan tiedä missä hän on eikä hänen puhelintaan tavoiteta.)

Asia on kuulemma TK:n ja AB:n osaltaloppuunkäsitelty.

Tuntuu että minut on ryöstetty ja minua on huijattu mutta minä vietin mahtavat häät ja sain maailman kauneimman vaimon.

Vietimme ikimuistoisen hääjuhlan, ja onhan siihen osasyyllinen myös tämä tapaus.

Tämä oli meidän tapauksemme, eikä se tarkoita että kaikkia asiakkaita siellä näin kohdellaan ja

varmasti löytyy myös asiakkaita jotka ovat olleet tyytyväisiä Bravo Plazan palveluun, minä ja vaimoni emme ole näitä ihmisiä.

Jos BP tästä viestistä ottaa herneen nenään, niin varmaan silloin tiedätte miltä minusta nyt tuntuu asian tiimoilta.

PS: olisi kiva tietää ketkä pitivän juhlansa 6.9.2008 Bravo Plazassa, jotta kuulisi mitä BS:tia heille on puhuttu.

Hyvää elämää kaikille ja olkaa tarkkoina!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

varasin paikan n.10 kk ennen. ja siltikään en saanut haluttua päivää mutta nyt kun päätimme vaihtaa päivän siihen mikä oli vapaana niin tuntuu jo että se olikin parempi päivä. itse olen jo varannut valokuvauksesta lähtien , koska huomasin sen että on ihmisiä jotka varaavat todellakin hyvissä ajoin paikat ja muut palvelut. nyt on hyvä fiilis kun kaikki on hoidossa ja varattuna. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu ihan ajankohdasta ja siitä, kuinka suosittu paikka on. Varattiin pari viikkoa sitten ja saatiin kyseisen paikan viimeinen kesälauantai ensi kesälle! Myös muualla oli muutamia lauantaita jäljellä. Eli kannattaa olla aikaisin liikkeellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tein alustavan varauksen juhlapaikkaan eilen. Elikkä aikaa häihin on 1v10kk ja vähän päälle. Itseasiassa en vielä tiedä tuleeko meille vain vihkitilaisuus vai lisäksi vielä juhla. Minä kuitenkin muutan mieltäni usein, joten on hyvä, että on paikka kuitenkin varalla. Olen myös sellainen, että en saa rauhaa ellei nämä "isot" asiat ole hoidettu pois alta mahdollisimman aikaisin, kun suunnitelmat alkavat varmistua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin juhlapaikan justaan viimeviikolla,vaikka häihin nyt onkin vielä aikaa.Häitä siis vietetään 24.7.2010. Nyt vaan täytyy toivoa,että saan tuosta ihan juhlapaikan likellä olevan kirkon myös varattua tuolle päivälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan varattu jo kirkko ja juhlapaikka kesälle 2010. Saatiin ainakin just ne paikat ja ajat, mitkä haluttiin! Nyt voi sit vähän aikaa yrittää olla rauhassa näiltä hääasioilta... :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin juhlapaikan täällä Oulussa joulukuun 08 alussa ja naimisiin mennään 8/09. Ihan liian myöhään olin liikenteessä, mutta siinä vaiheessa varmistui, et naimisiin mennäänkin jo ensi kesänä. Juhlapaikka oli mennä sivusuun kun olivat vahingossa merkanneet sen alustavaksi varaukseksi ja olivat jo antamassa sitä toiselle pariskunnalle. :girl_impossible: Saa kyllä olla ihan helvetin tarkkana, että kaikki menee hyvin. Nyt on sopimuspaperit tehty ja varausmaksut maksettu, toivottavasti saadaan juhlat vietettyä.

Varasin ensin kirkon ja sen jälkeen sitten juhlapaikan. Soittelin tosi monta paikkaa läpi ennen kuin tämä löytyi ja paljon oli varauksia jo kesälle 2010, sama homma kirkkojen kanssa. Hullua, et miten ajoissa sitä pitäisi olla liikenteessä. Meillä sulhanen ei meinannut millään uskoa, et miten 9 kk ei voi riittää häiden järjestämiseen. Nyt on eri ääni kellossa. :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me päätimme häistä nyt tammikuun alussa ja otin tuolloin heti yhteyttä mahdolliseen juhlapaikkaan. olimme miettineet alustavasti heinä- tai elokuuta, päivää emme olleet päättäneet. paikan omistaja sanoi, että heinä- ja elokuulle on vielä muutamia päiviä vapaana, että kannattaa tehdä lopullinen varaus nopeasti ennen kuin ne menevät. mietimme päiväksi 1.8. ja se sattui olemaan vielä vapaana, joten se on nyt meille varattu. juhlapaikkakuntamme on aika pieni eikä paikka ole varmaan sen paikkakunnan suosituin juhlapaikka. meille paikka on kuitenkin juuri sopiva. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan varaamassa juhlasalia nyt lähipäivinä , häät toukokuussa 2010.

Pääkaupunkiseudulla ei ole kovin montaa juhlasalia johon mahtuu mukavasti reilu 120 henk. yhteen tilaan.

Pitää olla myös tilaa salissa vihkimiseen ja tanssilattia erikseen ettei vieraat tarvi vaihtaa paikkaa kun alkaa tanssit , bändille myös oma hyvä paikka.

Juhlapaikalle pitää saada tuoda omat juomat , sekä juhlat jatkuu myöhään( tämä onkin monen salin ongelma).

Suomenlinna on hyvä paikka , mutta ei voi juhlia kovin myöhään ja tuo kulku lautoilla ei kovin kiinnosta.

Nyt harkinassa Argoksen holvikellari ja Salmi - sali.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme kirkon ja juhlapaikan viime viikolla eikä yhtään liian aikaisin. Menemme naimisiin elokuussa 2010, mutta valitsemallemme päivälle oli kirkossakaan enää jäljellä vain kaksi vihkiaikaa eli ottavat jotkut kirkotkin varauksia ajoissa. Juhlapaikkaan oli tehty varauksia 2010 heinäkuulle, mutta tuo meidän elokuun viikonloppu oli onneksi vielä vapaa.

Muokattu: , käyttäjä: Lyrica

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme kirkon ja juhlapaikan tuossa kuukausi sitten vaikka häihin on vielä puolitoista vuotta.. menemme pienellä paikkakunnalla naimisiin ja ihmettelivät kovin että olemme todella aikaisin varaamassa paikkoja ku ei kuulemma kalenterit vielä riitä niin pitkälle :) käskivät kuitenkin vielä varmistamaan varaukset 2010 alussa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pohjois-Savossa häitämme juhlitaan heinäkuussa 2010.

Juhlapaikasta teimme alustavan varauksen viikko sitten,

emmekä yhtään liian aikaisin:

Hääpäiväämme edeltävä ja seuraava viikonloppu oli jo varattu.

Eli kannattaa olla ajoissa liikkeellä :)

Kirkko varattiin pari viikkoa sitten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä varasin juhlapaikan justaan viimeviikolla,vaikka häihin nyt onkin vielä aikaa.Häitä siis vietetään 24.7.2010. Nyt vaan täytyy toivoa,että saan tuosta ihan juhlapaikan likellä olevan kirkon myös varattua tuolle päivälle.

Sama hääpäivä teillä kuin meillä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse varasin juhlapaikan, edullisen sellaisen vieläpä..lasketaas..9 kk ja viikko etukäteen. Saan ilmeisesti vielä erittäin edullisen ja suositun (hyvän) pitopalvelun tuolle ajalle! Oon ihan ihmeisäsni, koska tuosta pitopalvelusta monet sanoo et pitää varata 1.5 vuotta etukäteen. Ilmeisesti on firmat peruneet pikkujouluja taantuman tähden, osahan on voinu mennä konkkaankin.

Meillä siis muuten oltais varattu 1 vuosi etukäteen, mutta vaihdettiinkin hääpäivää hieman aiemmin että saataisiin yksi edullisempi juhlapaikka. Ja kun tähän oli mahdolilsuus, niin varattiin tämä. Toki näissä kannattaa miettiä se pitopalvelukin. Eli jos ottaa kalliin pitopalvelun+halvan paikan..niin se on aika sama tulos ku kallis paikka+halpa pitopalvelu. Noita me pyöriteltiin tuossa aika hyvinkin.

En siis suosittele näin "viime tippaa", mut meillä on menny hyvin nuo. En ois uskonut, mutta ilmeisesti vaan säkä kävi. Vielä pitäs vihkijä saada juhlapaikalle, mut se ei oo niin stressi ollenkaan. Kun voidaan käydä maistraatissakin jos ei onnistu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikka kannattaa varata heti kun tietää milloin haluaa juhlia ja missä. Tilasin juhlapaikan 3.5.2008, häät tänä kesänä eli 2009, ja kesäisin mahdollinen päivä oli 5.9... Vähän harmitti, kun meni niin syyspuolelle. Myöhemmin saatiin peruutuspaikka paria viikkoa aikaisemmin, joten nyt ollaan päiväykseen ihan tyytyväisiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät elokuussa 2010 ja varasin tällä viikolla juhlapaikan. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä näin aikaisin järjestämään häitä ennen kun kävin täällä foorumilla lueskelemassa. Onneksi kävin koska, 2010 vuoden varauksia oli jo useita tehty kesä ja heinäkuu näytti olevan aikaste täynnä. Onneksi meidän päivä oli vielä vapaa. :-X

Täällä saa kirkon varata vasta 1.12.2009 joten sitä saa sitten jännätä onnistuuko.

Muokattu: , käyttäjä: Suziel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin juhlapaikka viime kesänä ja häät on elokuussa 2010. Päivä joka oltais haluttu oli jo varattu, joten piti sitten miettiä toinen päivä, kun juhlapaikkaa ei haluttu vaihtaa. Ja varauksia siellä oli jo useampia kesälle 2010. Aikaisin saa olla liikkeellä, mutta juhlapaikan suosio vaikuttaa paljon siihen kuinka aikaisin pitää alkaa varaamaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni varaus kannattaa tehdä heti, kun päivämäärä ja paikkakunta (ja tietenkin se itse juhlapaikka) on selvillä. Itse toimin näin. Heti kun hääpäivä oli päätetty, tein tiedustelun ja varauksen kirkosta ja sen jälkeen tiedustelut/tarjouspyynnöt juhlapaikkoihin. Samalla kysyin varauskäytäntöä, jos esim joku sattuu ennen meidän päätöstä kyselemään paikkaa samalle päivälle. Paikka, johon päädyimme, ilmoitti, että heillä tarjouspyynnön kysyminen on yhtä kuin alustava varaus. Eli eivät myy paikkaa toisille ennen meidän päätöstämme. Onneksi näin, sillä kun kävimme paikkaa katsomassa, kertoivat he toisesta kyselystä samalle päivälle!!! Meidän onneksemme olimme ensimmäiset kyselijät ja saimme paikan, joka on täydellinen meille! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on nyt tulevana kesänä. Juhlapaikan varasimme syyskuussa -08, ja silloin juhlapaikassa oli vain kaksi vapaata viikonloppua jäljellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin viime viikolla. Aika ajoissa saa olla liikkeellä, että saa haluamansa. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä juhlapaikka kannattaa varata heti kun on mahdollista. Jos tietää varmaksi minkä haluaa ja milloin, niin miksi sitä venyttää pidemmälle. Me varattiin reilu vuotta ennen häitä ja on tosi hyvä fiilis, kun on se asia hoidossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään