Pronuptia

"Viikset" piiloon

30 viestiä aiheessa

Olen tummahiuksinen ja nyt tuntuu siltä, että "viikset" ovat alkaneet rehottaa (äidilläkin on huulten yläpuolella aika tummia karvoja) :blink: . No ehkä vähän liioiteltua, mutta kuitenkin olen ruvennut kiinnittämään huomiota asiaan ja haluaisin jollain tapaa nuo tummat karvat piiloon. En halua kuitenkaan ryhtyä nyppimään pois yksitellen... Vinkkejä?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vahalla vain pois. Itse käytän Veet kylmävahaliuskoja. Leikkaan vain sopivan pätkän ja repäisen irti. Viikset pysyvät poissa ainakin kolme viikkoa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

veetin karvanpoistoliuskat kasvoille on hyviä. ne on just sopivan pieniä alueita jo valmiiksi.

ja ei sitten todellakaan kannata kokeilla alle viikkoa ennen h-hetkeä. tottumaton iho voi nimittäin jäädä punertamaan aika vinkeesti pariksikin päiväksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja jos ei luota omaan osaamiseen niin kosmetologille käväseen. Ei maksa edes paljoa. Hintaa en nyt muista kylläkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajan höylällä viikset pois. (tähän punastumishymiö)

Viikset pysyvät poissa, kun sitten nypin vielä pinseteillä kasvavia karvoja pois. Sattuu, mutta siihen tottuu.. Veetin kasvoille tarkoitettuja liuskoja en ole kokeillut, kun muuten firman tuotteet eivät sovi minulle lainkaan. Eivät vain tee esim. säärikarvoille mitään.

Meinaan kyllä kokeilla, kun tässäkin ketjussa kehuttiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veetiltä on tullut nyt toukokuun alussa myyntiin uusi kasvoille tarkoitettu lämminvaha pienessä tuubissa. Paketti sisältää myös pikkuisia poistoliuskoja sekä levitystikun. Ostin sellaisen kulmakarvojen vahailua varten; toimi hyvin ja oli helppo käyttää. Kannattaa lukea ohjeet hyvin ja toimia niiden mukaan. Ohjeen mukaan tuotetta voi käyttää myös muiden kasvojen alueen karvojen vahailuun (oli selkeät ohjeet kulmakarvojen lisäksi myös viiksi- ja leukakarvoille). Tuote on vesiliukoinen eli ei tarvitse mitään jälkipuhdistuspyyhkeitä, eikä ainakaan ärsyttänyt minun ihoa kuten ne kylmävahaliuskat aina tekevät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käyttänyt Amerikasta tilattua Jolen-merkkistä ainetta, joka vaalentaa viikset. Kahta ainetta sekoitetaan, seos viiksille ja vaikuttaa muistaaksi 10 minuuttia. Sitten pois seos (irtoaa helposti) ja jämät pesen vedellä pois. Toimii ja ei satu yhtään. Jostain kosmetolodilta kysyin onko tälläistä Suomessa ja kuulemma on. En tosin muista merkkiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin käytän niitä Veetin kasvoille tarkoitettuja kylmävahaliuskoja ja hyvin toimivat. Olin aluksi vähän epäileväinen, koska saman firman vahaliuskat eivät tehonneet säärikarvoihin yhtään, mutta kyllä noilla viikset saavat kyytiä. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon aidosti kovin tumma ja karvat paksuja ja tuntuvat kasvavan "syvällä", joten kaikkien vahapoistojen jälkeen huulen yläpuoli on turvonnut, karvatupet melkeen verellä ja seuraavana päivänä samaan kohtaan ilmestynyt pientä näppylää/finniä. Lisäksi vahauksenkin jälkeen mulla karvat kasvaa aikamoisena sänkenä. Siksi oonkin kokeillu edellä mainittua vaalennusvoidetta karvoille (viikset ja kädet) ja oon ollu tosi tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kylmävahassa on muuten melkein aina yhtenä ainesosana hartsi (lukee INCI-listassa esim. muodossa Triethylene Glycol Rosinate, Glyceryl Rosinate tms. "jotain-rosinante tai jotain-rosin/rosen"). Veetin kylmävahaliuskoissa (kasvoille) kaksi ekaa ainetta ovat hartsiyhdisteitä, eli ihottumaa ja näppylöitä lupailis ainakin mulle - Jos oot itsekin allerginen, niin se just voi ne näpyt aiheuttaa.

Itse nypin, mut äiti veteli niitä joskus epilaattorilla. :wacko: Kunhan tästä vanhenen ja samanlaiseksi muutun, niin pitää varmaan kokeilla sitäkin...

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla kasvaa niin haituvaa, ettei niihin tahdo pinsetit ottaa :(

opin joskus lankaustekniikan, tää on aivan älyttömän hyvä myös kulmakarvoille kun tekniikan oppii ;)

ja poistaa siis ihan pienimmätkin ja ohuimmatkin karvat eikä edes maksa mitään :)

eli otetaan pitkä pätkä ihan tavallista ompelukoneen lankaa, sidotaan päät yhteen, otetaan etusormien ja peukaloiden varaan ja kieputetaan niin, että keskelle jää n. 2 cm alueelle kierrettä. sitten vaan liikutellaan etusormia ja peukaloita niin, että tuo kierrekohta liikkuu. vaikee selittää, youtubesta löytyy kuitenkin videoita aiheesta joista on helppo tajuta tekniikka.

edit: tuo ei muuten edes satu jos vertaa vaikka pinseteillä nyppimiseen

Muokattu: , käyttäjä: Cassandra

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä oon aidosti kovin tumma ja karvat paksuja ja tuntuvat kasvavan "syvällä", joten kaikkien vahapoistojen jälkeen huulen yläpuoli on turvonnut, karvatupet melkeen verellä ja seuraavana päivänä samaan kohtaan ilmestynyt pientä näppylää/finniä. Lisäksi vahauksenkin jälkeen mulla karvat kasvaa aikamoisena sänkenä. Siksi oonkin kokeillu edellä mainittua vaalennusvoidetta karvoille (viikset ja kädet) ja oon ollu tosi tyytyväinen.

^Mistä olet ostanut tuota vaalennusainetta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vaalennusaine löytyy ainakin stokkalta muiden karvanpoistojuttujen seasta, en muista nimeä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kiitos vinkistä. Pitää joku päivä käydä ostamassa valmiiksi. Muistatko minkä hintaista se on? Entä merkkiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mua huolestuttaa, että jos menen nyppimään tai poistamaan viiksiä vahalla niin alkaako ne kasvaa nopeampaa ja tummempina/paksumpina?? :o

Eikös ainakin säärikarvoilla käy näin..?

Mun "viikset" on suurimmaksi osaksi sellaista haituvaa,mutta joukossa on muutamia vähän tummempia karvoja, jotka häiritsee ainakin mua itseäni. Jos laittaa meikkiä naamaan niin karvat tuntuu erottuvan entistä selvemmin :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mulla kasvaa niin haituvaa, ettei niihin tahdo pinsetit ottaa :(

opin joskus lankaustekniikan, tää on aivan älyttömän hyvä myös kulmakarvoille kun tekniikan oppii ;)

ja poistaa siis ihan pienimmätkin ja ohuimmatkin karvat eikä edes maksa mitään :)

eli otetaan pitkä pätkä ihan tavallista ompelukoneen lankaa, sidotaan päät yhteen, otetaan etusormien ja peukaloiden varaan ja kieputetaan niin, että keskelle jää n. 2 cm alueelle kierrettä. sitten vaan liikutellaan etusormia ja peukaloita niin, että tuo kierrekohta liikkuu. vaikee selittää, youtubesta löytyy kuitenkin videoita aiheesta joista on helppo tajuta tekniikka.

edit: tuo ei muuten edes satu jos vertaa vaikka pinseteillä nyppimiseen

Vitsi, en tajua yhtään, mitä tuossa tapahtuu :girl_impossible: Siis nyppäseekö vai katkooko se lanka ne karvat jotenkin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mua huolestuttaa, että jos menen nyppimään tai poistamaan viiksiä vahalla niin alkaako ne kasvaa nopeampaa ja tummempina/paksumpina?? :o

Eikös ainakin säärikarvoilla käy näin..?

Mun "viikset" on suurimmaksi osaksi sellaista haituvaa,mutta joukossa on muutamia vähän tummempia karvoja, jotka häiritsee ainakin mua itseäni. Jos laittaa meikkiä naamaan niin karvat tuntuu erottuvan entistä selvemmin :(

Mä ainakin olen niin taikauskoinen, että sanoisin niiden nyppimisen jälkeen tulevan paksummiksi. :) Mä olen joitain paksumpia nyppinyt pois, kun on ottanut päähän. Mutta muuten joko vaalennan tai annan olla. Pehmeitä karvoja ne kuitenkin on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä ainakin olen niin taikauskoinen, että sanoisin niiden nyppimisen jälkeen tulevan paksummiksi. :) Mä olen joitain paksumpia nyppinyt pois, kun on ottanut päähän. Mutta muuten joko vaalennan tai annan olla. Pehmeitä karvoja ne kuitenkin on.

Mistä tommosia vaalennus-tököttejä löytyy? :) ja kuinkahan kamalia myrkkyjä ne on..? :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut USA:sta, mutta se on nyt loppu. Joku täällä kertoi, että Stockalla on myynnissä siellä osastossa, missä muutkin karvanpoistoaineet. Kosmetologeillakin (ainakin joillain) on myynnissä samantapaisia tuotteita. Varmasti kovia myrkkyjä ovat, mutta ainakin tuota amerikkalaista versiota pidettiin viiksien päällä max 10 min. Ihoni kesti sen hyvin. Tuota Stockan versiota en ole vielä ostanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mulla kasvaa niin haituvaa, ettei niihin tahdo pinsetit ottaa :(

opin joskus lankaustekniikan, tää on aivan älyttömän hyvä myös kulmakarvoille kun tekniikan oppii ;)

ja poistaa siis ihan pienimmätkin ja ohuimmatkin karvat eikä edes maksa mitään :)

eli otetaan pitkä pätkä ihan tavallista ompelukoneen lankaa, sidotaan päät yhteen, otetaan etusormien ja peukaloiden varaan ja kieputetaan niin, että keskelle jää n. 2 cm alueelle kierrettä. sitten vaan liikutellaan etusormia ja peukaloita niin, että tuo kierrekohta liikkuu. vaikee selittää, youtubesta löytyy kuitenkin videoita aiheesta joista on helppo tajuta tekniikka.

edit: tuo ei muuten edes satu jos vertaa vaikka pinseteillä nyppimiseen

Vitsi, en tajua yhtään, mitä tuossa tapahtuu :girl_impossible: Siis nyppäseekö vai katkooko se lanka ne karvat jotenkin?

se nyppäsee ne juurineen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mua huolestuttaa, että jos menen nyppimään tai poistamaan viiksiä vahalla niin alkaako ne kasvaa nopeampaa ja tummempina/paksumpina?? :o

Eikös ainakin säärikarvoilla käy näin..?

Mun "viikset" on suurimmaksi osaksi sellaista haituvaa,mutta joukossa on muutamia vähän tummempia karvoja, jotka häiritsee ainakin mua itseäni. Jos laittaa meikkiä naamaan niin karvat tuntuu erottuvan entistä selvemmin :(

Säärikarvat nimenomaan ohenee epiloidessa ja värille ei tapahdu mitään (oma karva on sen väristä kuin on). Siihen ohenemiseen tuo epilointi nimenomaan perustuu, jos ne olisivat aina vain paksumpia, niin eihän kukaan mitään vahoja sun muita käyttäisi, tuska vaan pahenisi kerta kerralta...Mutta asiaan: Mä epiloin myös viiksikarvat. Ja ei sitä ylähuulta tartte meikata niin paljon, jos se tuntuu vaan pahentavan asiaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä ainakin olen niin taikauskoinen, että sanoisin niiden nyppimisen jälkeen tulevan paksummiksi. :) Mä olen joitain paksumpia nyppinyt pois, kun on ottanut päähän. Mutta muuten joko vaalennan tai annan olla. Pehmeitä karvoja ne kuitenkin on.

Ei tähän taida taikausko vaikuttaa :girl_haha:

Oon kyllä samaa mieltä Malssi09 kanssa, että kyllä ne karvat ennemmin ohenee ja kasvu hidastuu ku toisin päin.

Ite oon jättäny vielä omien kasvojen karvat rauhaan kulmakarvoja lukuun ottamatta. Äidiltäni poistan karvoja säännöllisesti kasvoista, toisinaan pinseteillä ja toisinaan vahalla. Kyllä sen huomaa ku tätä säännöllisesti tekee ettei niitä häiritseviä karvoja niin paljon ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kyllä mulla esim. leukaan tulee ihan yhtä paljon nypittäviä karvoja, vaikka niiden pitäisi vähentyä/ohentua nyppimisesta. Ei, niin ei. :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Cassandran mainitsema lankaus on aivan huippukeino poistaa ylimaaraiset karvat niin kulmista kuin viiksistakin, se on tummien (ja karvaisten!) Intialaiskaunotarten kauneusjuju numero yksi, noin tuhannen vuoden takaan. Itse en osaa sita tehda mutta taalla onneksi monista kauneushoitoloista saa lankauksen parilla punnalla.

Tuosta vaalennuksesta sanoisin sen verran etta kylla ne vaaleatkin karvat nakyvat siina ylahuulella, etenkin meikin alta! Puuterointi suorastaan korostaa valkoisia haituvia.

Jos vahaus, nyppiminen ja muut keinot tuntuvat liian kivuliailta niin erityisesti kasvojen iholle tarkoitetut karvanpoistovoiteet (Veetilla ainakin on) toimivat todella hyvin ja tuskatta. Voide levitetaan viiksikarvojen paalle paksulti, annetaan vaikuttaa noin 5 minuuttia ja pyyhitaan kostutetulla pumpulilla pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on totta, että vaikka vaalentaisi viikset, niin kyllä ne silti näkyy. Puuteria kun sutasee kasvoille, niin näkyvät. Mutta ovatpahan vaaleita eikä tummia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään