Jump to content
Naimisiin.info

Syksyn kukat


robin

Recommended Posts

Eli naimisiin ollaan menossa syyskuun 6. päivä, eikä mitään rakastamiani kukkia silloin saa. Nyt kaipaankylmiä faktoja ja pieniä vinkkejä mahdollisista vaihtoehdoista! :)

Link to comment
Share on other sites

Minulla oli kimppu jossa oli oranssia kallaa, valkeita ruusuja, jotain pieniä punaisia marjoja ja ruusunmarjoja. Jotain vihreää oli myös.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sanokaahan ammattilaiset, mitä kukkia on saatavailla lokakuun alkupuolella? Olen ajatellut vaalean vihreää kimppua, neilikkaa tai ruusua yms. Mikähän on ruusun ja neilikan hintaero tuolloin? Kumpi on halvempi?

Kuvia vaalean vihreistä kimpuista saapi laittaa myös, siis ihan kotimaisia todellisa, ei mistään lehdistä tai netistä otettuja. Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

Minuakin kiinnostavat loka-syyskuun vaihteen kukat, sillä häitämme vietetään 2.10. Mitkä ovat ns. kausikukkia tuohon aikaan, vai ovatko mitkään? Haluaisin jonkinlaisia valko-vihreitä pöytäkukkia, ja omaan kimppuuni mahdollisesti jotain värikkäämpää, esim. keltaista tai oranssia. Ainakaan pöytäkukista en viitsisi maksaa ihan hirveästi jostain tietystä kukasta, joten kiinnostaa, mitkä olisivat helpoimmin saatavilla tuohon aikaan :).

Link to comment
Share on other sites

Sanokaahan ammattilaiset, mitä kukkia on saatavailla lokakuun alkupuolella? Olen ajatellut vaalean vihreää kimppua, neilikkaa tai ruusua yms. Mikähän on ruusun ja neilikan hintaero tuolloin? Kumpi on halvempi?

Kannattaa tuo kukkatilanne tarkastaa ihan siltä kukkakaupalta, jolta hääkukkansa tilaa, kun voi saatavuus vaihdella paikkakunnittainkin ja riippua kukkien toimittajasta. Yleensä ruusu on neilikkaa kalliimpaa, mutta lyhyt ruusunippu voi toki olla halvempi, kun sama määrä neilikoita. En tiedä tulevan kimppusi mallia, että voiko siinä edes käyttää niin "lyhyttä" kukkaa, kun ruusuniput on eli tämäkin määrää osaltaan hintaa.

Mutta mitä luultavimmin näitä kukkia saa lokakuussa limen sävyissä:

* jättipoimulehti Alchemilla mollis

* flamingonkukka Anthurium

* anastasia krysanteemi Chrysanthemum 'Spider'

* nappi krysanteemi Chrysanthemum

* kymbidi Cymbidium

* neilikka Dianthus

* oksaneilikka Dianthus

* värjätty harsokukka Gypsophila

* irlanninkello/kotilokukka Molucella laevis

* ruusu Rosa

* kuisma Hypericum androsaemum

* maksaruoho Sedum spectabile

Toivottavasti vähän auttoi. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Utelenpa tässä samalla, että mitä kukkia lokakuussa on muuten ns. kausikukkana? Mahtaako löytyä mitään punasien/oranssin sävyistä? Meillä myös häät lokakuussa (tosin vasta 2012) ja teemaväreinä on näillä näkymin tumma punainen ja oranssi...

Edit. Tarkennusta...

Muokattu: , käyttäjä: Taru Ilona
Link to comment
Share on other sites

Taru Ilonan kanssa samoilla linjoilla...

Mitkä kukat ovat lokakuussa parhaimmillaan? Mielelläni hyödyntäisin sesongin omia kukkia, niin ekologisuus kuin edullisuus syistäkin.

Link to comment
Share on other sites

Täällä myös ollaan kiinnostuneita lokakuun kukista!

Erityisesti kiinnostaisi koristella juhlapaikka itse luonnonantimilla, mutta kasvaakohan lokakuussa enää yhtikäs mitään? Onko auringonkukan kausi jo auttamattomasti ohi lokakuussa? Vieläköhän silloin voisi löytää pihlajanmarjoja? Onko kukaan kanervaa käyttänyt/nähty käytettävän pöytäkukkana (löytyyköhän sitäkään lokakuussa?)?

Mitähän kukkakaupasta saisi edullisesti lokakuussa? Mielellään oranssia tai vaaleaa violettia (kanervan väristä)? Teemavärit ovat vielä vähän hakusessa, emme siis ole yhdistämässä oranssia ja violettia... :D

Link to comment
Share on other sites

Lokakuu lähenee ja lokakuun morsiamet ovat varmasti jo valinneet kukat kimppuihinsa! Olisi kiva kuulla millaisia kukkia kimppuun näin syksyllä voi saada!

Link to comment
Share on other sites

^Luulis saavan ainakin neilikkaa, freesiaa, ruusua, flamingonkukkaa, krysanteemia, bouvardiaa, iiristä, gerberaa, liljaa, kallaa, eustomaa, inkaliljaa, Phalaenopsis orkideaa, tähdikkiä... :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ensi vuoden lokakuussa häitä viettävänä olisin kiinnostunut myös millaisia kukkia (kaupan tai luonnonantimia) olette käyttäneet pöydissä ja millaisia kimppuja teillä on ollut? Kuvat olisi kivoja :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Syksyllä olen menossa naimisiin ja syksy on myös häiden teemana, joten mielellään näkisin ideoita syksyisistä hääkimpuista :) (Erityisen mielellään vielä sellaisia joissa olisi mukana ripaus vaaleaa marjapuuron punaista)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meilläkin sama ongelma. Syksyhäät ja syksy on teemana. Onneksi ystäväni äiti lupasi kimpun tehdä. Olisi kiva, jos siihen saisi laitettua esim. pihlajanmarjoja. :) Myös oranssi nauha olisi ihana säväys.

Link to comment
Share on other sites

Horsmakiitäjä-

Minulle tuli mieleen syksyn sesonkiin osuva lumimarja (symphoricarpos) engl. Mother of pearl, jota saa valkoisen lisäksi punertavana. Mielestäni romanttinen hääkimppuun sopiva marja

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä myös juhlat lokakuussa ja itse olen ajatellut kimppuuni ruusua, freesiaa, bouvardia ja neilikkaa.

Osaako kukaan kertoa, onko kukkien hinnoissa eroa vuodenajasta riippuen. Esim. onko ruusu kalliimpaa syksyllä kuin kesällä?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sain kukkakaupasta listaa lokakuun kukista eli helposti on saatavilla ainakin seuraavia:

dahlia, ruusu, neilikka, hortensia, krysanteemi, kullero, lilja, kalla ja hypericum (punainen marja)

Tiedustelin lähinnä kukkia, joita saa punaisena.

Esim. pioni on tuohon aikaan kuulemma kallista.

Link to comment
Share on other sites

kulleroa.

Kullero on keltainen, eikä sitä myydä ikinä leikkokukkana, varsinkaan lokakuussa. Tarkoittanet jaloleinikkiä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Minuakin kiinnostaa, ehkä jos jollakin olisi omasta kimpusta kuvaa? Itsellä on elo-syys vaihde, mutta meidän tuurilla tulee aikainen syksy :D. Valkoista kimppua haaveilen... neilikka olisi ainakin omaan silmään kiva, mutta ei ehkä koko kimppua siitä?

Neilikka, gerbera, iiris, freesia, kalla, hortensia, lilja, perhoskämmekkä, ruusu, krysanteemi, inkalilja... :)

näistä tuo orkidea, neilikka, iiris ja freesia sopivat omaan silmään. Ruusut tietenkin myös, mutta en välttämättä halua sitä mikä ensimmäisenä tulee mieleen... Onko joku asiantuntija, miltä tämä kuulostaa?

Muokattu: , käyttäjä: nightatvogue
Link to comment
Share on other sites

Mä haaveilen violeteista tai fuksian värisistä kukista. Eustomaa on ilmeisesti saatavissa syksylläkin, se olis kyllä mulle mieleinen. Toki ruusukin, mutta toisaalta haluaisin jotain vähän erilaista.. Tykkäisin, että kimppu ei olisi ihan yksivärinen, vaan "pääkukkien" seassa olisi vaikka jotain vihreää (esim. nappikrysanteemi) ja "pääkukatkin" voisi olla hieman eri sävyissä.

Saako torilta kukkia vielä syyskuun alussa? Vai onko kukkakaupat ainoa vaihtoehto? Mä olen niin pihalla näistä kukka-asioista, nyt vasta häitä suunnitellessa oon vähän innostunut :)

Link to comment
Share on other sites

^ En tiiä noista torimyyjistä, mutta itse kyllä ehkä ennemmin tilaisin kukkakaupasta. Todennäköisesti saa mitä haluaa tai ainakin floristi osaa sanoa, onko haluttuja kukkia saatavilla. Kukkakaupassa luultavasti myös tietävät enemmän niiden kukkien sitomisesta, ellet sitten itse ajatellut sitä tehdä. :) Eustomaa on kyllä saatavilla ympäri vuoden, hinta tosin voi hieman vaihdella.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on haaveena, että tekisin itse kimpun. Ajattelin siis mennä jollekin kimpunsidontakurssille ensin reenaamaan, ja miettiä sitten, että onnistuuko itse tekeminen.

Kiva kuulla, että eustomaa on saatavissa ympäri vuoden! Sillähän voi sitten alkaa jo hyvissä ajoin harjoittelemaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Täältä tännekin vinkkiä:

 

Syyskuu on hyvä aika kotimaisten kukkien suhteen. Kotimaisia leikkoruusuja on saatavana tuolloin, samoin laaja valikoima kotimaisten perennojen ja yksivuotisten puutarhakasvien kukintoja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...