nellie80

Jollei talvihäissä olekaan lunta...

11 viestiä aiheessa

Meneekö päivä pilalle ja suunnitelmat samalla vai teettekö useammat suunnitelmat? Meillä teema jotensakin kärsii(hiutaleet ja jää), joten musta ois, ei nyt katastrofaalista, niin ainakin pettymyksen tuottavaa tuollainen sää"oikku". Meillä aika tiukille menee, että tuleeko lunta vai ei(ainakin viime vuosien kokemusten mukaan). Toivon parasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se hieman harmittaa, jos ei ensi helmikuussa olisi lunta, mutta ei päivä siitä pilalle mene. Meillä ei varsinaisesti ole lumi/talvi-teema, vaan käytämme väreinä valkoista (=lunta) ja vaalean sinistä (=jäätä). Kuitenkin tärkeintä päivässä on se, että saamme toisemme :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän helmihäissä ei ollut lunta, vain loskainen maa ja vettä tihutteli pitkin päivää. Olin etukäteen suunnitellut meille upeat potrettikuvat lumihangessa, mutta toisin kävi... :rolleyes: Ei mua kuitenkaan jälkeenpäin harmita juurikaan, minkäs sitä säälle mahtaa.

Eihän ikinä voi tietää ilmaa etukäteen ja yhtälailla kesähäissä voi olla kesämyrsky ja kaatosade.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli räntää talvihäissä, maa oli musta. Ei haitannut tipan vertaa. En edes huomannut säätä hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän on tehtävä kahdet suunnitelmat osaan päivästä, sillä mäkin toivoisin noi lumipotretit. :D Ja kaikki rekiajeluthan on unohdettava jos lunta ei ole. En tahdo ottaa riskiä, että tulis sellainen Mitäs nyt tehdään-tilanne pari päivää ennen häitä kun muutenkin saattaa jotain pikku puuhaa ja paniikkia olla.. Jollei ole lunta niin toivon vain huokaisevani kaihoisasti ja unohdan sen. Mutta oli lunta eli ei, kesällä en naimisiin menisi. :D Ei saisi kynttilöitäkään. Jotka muuten varmasti pelastaa talvihäät vaikkei lunta olisikaan, sanoisin. Tai jos olisi mentävä kesällä niin haluaisin kunnon ukkosmyräkän. Se olisi vaikuttava.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän viime helmikuisissa häissä oli myrsky, maa oli mustana ja taivaalta tuli vaakatasossa varmaan vettä ja räntää, tuuli ihan valtavasti! Ainakin kuvista päätellen jotka on otettu kirkon edestä kun juostaan hääautoon. Minua se ei haitannut tippaakaan! Mä olin ottanut oletuksena että kun häät on vielä Helsingissä niin lunta ei tod.näk. ole. Eikä sitten ollutkaan. Olen syntynyt marraskuussa, minusta esim. syksy kaikkine sateineen on vaan ihanaa aikaa!

Kuvat oli jo etukäteen suunniteltu otettavan Agroksenmäen holvikellarin kiviseinä taustana ja kun paikka oli niin mielettömän tunnelmallinen niin kukaan ei huomannut ulkona riehuvaa myrskyä! No ehkä ne pari tupakoitsijaa.. :D

Mulle talvihäissä oli tärkeämpää se hämäryys ja tunnelma, kynttilät ja hyvät bileet. Eipähän kukaan hävinnyt ulos niinkuin kesähäissä on tapana käydä... :lol: Eikä sillä lumella olis ollut oikeestaan mitään funktiota, kuin ehkä sen ajan kun mennään autoon kirkolla ja siirrytään juhlapaikalle. Talvihäissä ei kuitenkaan paljon ulkona oleskella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lumella ei mielestäni ole häissämme mitään merkitystä, ennemmin haen itsekin sellaista hämärää/pimeää, jossa kynttilät ja ulkotulet luo tunnelmaa. Ei lumi toki mitään haittaakaan, saisi varmaan hienoja potrettikuvia ulkona. Räntä ja loska olisikin sitten jo ikävämpi juttu, kun sotkevat vaatteet, mutta sitten pitää pysytellä sisätiloissa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hääpäivä vielä auki, mutta haaveilen talvihäistä juuri siksi, ettei sää pääsisi "pilaamaan" odotuksia. Pohjoisemmasta Suomesta kotoisin oleva sulho tosin on vähän huolissaan, miten on lumen laita Hämeessä.

Keskikesän häissä ei tule pimeää yölläkään. Minusta hämärä olisi kiva... Kylmällä säällä juhlaväki ei myöskään hajaannu.

Valokuvaukseen talvi aiheuttaa kieltämättä haasteita. Olen haaveillut kesäisistä poseerauksista vihreässä luonnossa, jossain kauniissa paikassa. Ehkä talvihäissä olisi tyydyttävä studioposeeraukseen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä tammikuussa ei ollut lunta maassa. Sen sijaan pakkasta oli kyllä ja aurinko paistoi - sää oli ainakin omasta mielestäni vallan mainio, vaikka ei lunta ollutkaan :) . Suunnitelmissamme oli ensin miljöökuvaus, mutta vaihdoimme sen pelkkään studiokuvaukseen ettei tarvitse sitten viime hetkellä pettyä, jos suunnitelmat muuttuvat sään takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meidän helmihäisskään ollut lunta -pakkasta kyllä ja huikaiseva auringonpaiste :)

Ei oltu kyllä mitään lumen varaan laskettukaan, sen verta leuto talvi oli muutenkin.

Ihanat talvihäät oli joka tapuksessa <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Sama täällä. Maaliskuussa tuli jopa aamulla ennen kirkkoa vettä, joten pieni jännitys säilyi sään suhteen viime hetkeen asti. Oli pilvistä ja maassa lunta ihan nimeksi. Mutta eipä sitä lunta siellä juhlapaikalla tarvittukaan, sisällä kun oltiin. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään