Jump to content
Naimisiin.info

Mauritius


suvi09

Recommended Posts

Saako esim. Le Victoriasta tai Le Canonnierista kunnon kahvia tai erikoiskahvia, esim. frappucinoja tai jäälattea?

Montako iltapukua/tms. muuta hienompaa iltavaatetta teillä muuten on ollut 2 vkon matkalle mukana? Mietin vain, että miten mahtaa matkalaukun tilavuus riittää, jos pitää olla sukellusvälineitä, iltapukuja ja muuta kaikkea kivaa mukana.

Pitäisi tilata eBaysta joku Mauritius-kirja. Oliko se niin, että nyt marraskuuss tuli joku uusi opas myytiin?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 950
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei!

Täällä on todella paljon konkareita joten on pakko kysellä Mauritiuksesta. Olisimme menossa sinne kesällä 2011 heinäkuussa, onko hyvä ajankohta, siis lämmintä? Katselin Arealta noita matkoja ja ihan ok hinnat. Onko kukaan ollut Arean kautta ja onko kellään kokemuksia BLUE LAGOON hotellista??

Kiitos jo etukäteen <3

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Teidän kommenttien ja muualta kuulemani perusteella Mauritius taitaa olla se meidän paikka! Jos kukaan on käynyt sekä Malediiveilla että Mauritiuksella ja osaisi vertailla, niin arvostaisin todella paljon:-) Malediiveilla oltiin itse viime kesänä ja rakastuttiin saariin, mutta häämatkalle silti voisi kokeilla jotain muuta...Muuten ollaan matkusteltu esim. Meksikon ja Jenkkilän suunnilla. Häämatkaksi haluttaisiin jokin rauhallinen ja ihana kohde, jossa olisi hieman myös tekemistä. Mulle kävis mainiosti kahden viikon makoilu autiolla saarellakin, mutta mies taitaa kaivata vähän aktiviteetteja välillä:-D Oltiin tosi tyytyväisiä Malediivien All Inclusiveen, että samanlainen hakusessa on Mauritiukseltakin. Matkalle olisi tarkoitus lähteä helmikuussa 2012, heti häiden jälkeen. Että mielellään otetaan vastaan hotellivinkkejä ja toimistoja (ei Suomalaiset matkantarjoajat), joista matka kandeis ostaa...

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut Malediiveilla, Mauritiuksella, Meksikossa...

Malediivit (Kuredu, Komandoo, Male ja muutamia pikku saaria) on mielestäni ollut hienompi kokemus kuin Mauritius. Maurituksella olimme Grand Baiessa, mutta saarta tuli jonkin verran kierrettyä. Maisema on hieno mutta ei niin upea kuin Malediiveilla. Intialaisia on Mauritiuksella paljon, se luo tietynlaisen ilmapiirin saarelle. All inclusive oli molemmissa paikoissa hyvä. Port Louisissa söimme edullisesti, saimme tosi hyvää sapuskaa sielläkin. Vaikka on All Inclusive kannattaa silti syödä muuallakin. Itse koimme Mauritiuksen odotuksiimme nähden hieman pettymykseksi. Malediiveja meillä ei ollut silloin vielä vertailupohjana, ja silti näin.

Itse pidin esim. Meksikoa (Olin juuri Isla de Holboxilla ja Puerto Morelosissa, joka on Cancunin syrjässä) upeampana/kiehtovampana kuin Mauritiusta. Otin tämän esimerkiksi, kun näköjään olet ollut Meksikossa. Mulla menee muutama muukin paikka ohi Mauritiuksen.

En tarkkaan nyt tiedä mitä vertailua haluaisit, mutta kysele lisää, jos jokin erityinen kiinnostaa.

Link to comment
Share on other sites

Me mennään myös todennäköisesti Mauritiukselle häämatkalle ensi vuoden marraskuussa. Ollaan laitesukeltajia molemmat ja tarkoitus on viettää paljon aikaa veden alla. Toki muitakin aktiviteetteja saa olla, me ei olla rannalla makaavaa tyyppiä. Hotelliksi on kaavailtu La Pirogue:ta. Madagaskaria meinasin ensin, mutta kun sinne tarvitaan malarialääkitys niin päätettiin jättää väliin.

Link to comment
Share on other sites

Saako esim. Le Victoriasta tai Le Canonnierista kunnon kahvia tai erikoiskahvia, esim. frappucinoja tai jäälattea?

Montako iltapukua/tms. muuta hienompaa iltavaatetta teillä muuten on ollut 2 vkon matkalle mukana? Mietin vain, että miten mahtaa matkalaukun tilavuus riittää, jos pitää olla sukellusvälineitä, iltapukuja ja muuta kaikkea kivaa mukana.

Mun mies ei pitänyt mauritiuslaisesta kahvista, joten en osaa sanoa onko kunnon kahvia vai ei. Vahvaa se kuulemma oli.

Mulla ei ollut hääpukua lukuunottamatta yhtään iltapukua mukana. Parit mekot ja maksimekot riitti iltavaatetukseksi ravintolaan. Ei siellä kovin moni iltapuvussa ollut yleensäkään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest JustMarried

Jos joku tarvitsee hyvää hää/lomakuvaajaa Mauritiuksella niin suosittelen sivustoa www.backlight.mu. Todella kohtuullisesti hinnoiteltu ja kuvien laatu on huippuluokkaa. Sivustolta löytyy jokunen meidän kuvistakin...

Link to comment
Share on other sites

Oijoi kun alkaa matka kuumottaa... :)

Pari kuukautta enää. :)

Nettiä olen selaillu ja paljon, ja mieltä askarruttaa pari asiaa ja olisi mukavaa jos joku osaisi/viitsisi valaista:

- snorklaus: saako hotellilta semmoisia lainaksi (ilmeisesti saa), ja jos saa niin onko ne tarkoitettu vain hotellialueella tapahtuvaan snorklaukseen vai saako viedä retkille?? kannattaako ostaa omat Suomesta vai saako helposti vaikka ihan ekana päivänä ostettua jostain? Hotelli Le Canonnier joten Grand Baie lähellä.

- uimakengät. ostanko vasta paikan päältä?

- mistä ihmeestä löydän keskellä talvea jotain hellevaatteita?? varsinkin hameista on pulaa, kannattaako ostaa osa vasta perillä? olen ymmärtänyt että esim Grand Baiessa on ihan marketteja joista voi suht koht edullisesti ostaa?

- rantapyyhe. Tarviiko tuoda oma jos meinaa retkillekin mennä?

Nää on ihan naurettavia kysymyksiä tiedän juu :rolleyes:

mutta ei olla KOSKAAN matkustettu ja hotellissa tullu käytyä kotosuomessa se pari kertaa...

Link to comment
Share on other sites

Matkatoimistojen kilpailutus käynnissä ja matkakuume sen kun kasvaa!

Tarkoituksena on lähteä Mauritiukselle syyskuun lopussa. Kaipaisin kommentteja Etelä-Mauritiuksella käyneiltä. Eteläosan kerrotaan olevan luonnonkaunista ja rauhallista aluetta. Mitä kohteita suosittelisitte etelässä?

Hotelleista meillä tämän hetken ykkössuosikkina on Shandrani resort & spa. Onko kukaan käynyt siellä?

Link to comment
Share on other sites

Matkatoimistojen kilpailutus käynnissä ja matkakuume sen kun kasvaa!

Tarkoituksena on lähteä Mauritiukselle syyskuun lopussa. Kaipaisin kommentteja Etelä-Mauritiuksella käyneiltä. Eteläosan kerrotaan olevan luonnonkaunista ja rauhallista aluetta. Mitä kohteita suosittelisitte etelässä?

Hotelleista meillä tämän hetken ykkössuosikkina on Shandrani resort & spa. Onko kukaan käynyt siellä?

Juuri tultiin Shandranista 2 päivää sitten.. :) *tahtoo takas*, joten aattelin kirjotella jotain, jos vinkeistä hyödyt. laita privaa jos haluut tietää lisää.

Oltiin siis 2vko, eka viikko pohjoisessa (victoriassa) ja toka etelässä, shandranissa -suosittelen kombinaatiota :) ja molemmat meillä oli all inclusive.

Shandranin hotellialue on iso (kolme rantaa, 5 ravintolaa ym) ja meidän huone oli ns hiljaisemmalla reunalla (lähellä Le sirius ravintolaa ja kahta sivumpaa rantaa). Tämä oli todella hyvä, koska siinä vieressä oli leppoisan rauhallinen "oma" uima-allas, aamupalapaikka, ranta ym. Huone oli tavallinen, ja koska heidän hotelliremonttinsa on jäänyt taloustilanteen vuoksi tekemättä, sen huomaa huoneiden "vanhuutena". Äänieristys ei ole kummoinen, mutta kaikki yleiset tilat, aina ravintoloista vessoihin on todella hyvässä kuosissa. Ja eihän siellä huoneessa tule paljoa oltua..

Hotellilla on tosipaljon hintaan kuuluvia aktiviteetteja, käytiin paljon snorklaamassa (omat maskit ja suukapulat oli, räpylät sai sieltä), uimassa, pelaas tennistä ym. Joka päivälle olis ollu paljon kaikkee järkättyy aktiviteettia. Häämatkapakettiin kuulu hieronnat ja hotelli anto lahjaks vielä toiset :) Spa on Clarinsin, joten hintaa on jos haluaa muita hoitoja, meille riitti nuo kaksi hierontaa. Spa alueet on hienoja. Shampanjaa saa laseissa all you can drink jos teiilä serenity plus -paketti. Merenalaiset maisemat hienoja, paljon korallia ja kaloja. Vesi lämmintä ja etenkin le siriuksen loiva ranta (toinen on "stormy beach")aivan ihanan turkoosia vettä ja hiekkapohjaa pitkälle.

Ravintolat; 4 ala cartea ja 1 buffet. Suosittelen tekemään heti tullessa koko matkan ravintolavaraukset, koska ravintolat on hyviä=suosittuja. käytiin buffassa vain kerran, joten kehun kovasti noita ala carteja, etenkin le siriusta, italialaista ja thaimaalaista. Ruoka on älyttömän hyvää (etenkin jos syö ja pitää kalasta)! ja lounaaksikin saa halutessaan laadukkaita 3 ruokalajien menuita. Tuoreet hedelmät, oi oi.. Meillä ei ollut ollenkaan vatsavaivoja vaikka syötiin ihan kaikkea. Käsidesiä lutrattiin.

Palvelu loistavaa, eikä tarvinut pelätä vedätystä tai varkauksia. Hotellin alueella kulkee koko ajan vartioita yötäpäivää ja hotellialueelle tullaan suljetun portin kautta. Koska mauritiuksella on maan "laki" että kaikki rannat on kaikille avoimia (vedestä 30m), niin rannoilla kulkee jotain korukaupustelijoita (jotka saavat kävellä rannalla mutteivät hotellin muissa tiloissa/aurinkotuoleilla), mutta ovat varsin ystävällisiä ja ymmärtävät heti kun sanoo ettei kiinnosta. jotkut niiltä jotain ostavatkin.

Mitäs muuta..jos haluaa maksaa hieman ekstraa, sen arvoista oli esim. beach dinner. eli oma illallinen rannalle katettuna, hieno menu, oma kokki rannalla, kynttilät ja kokko tulessa. tais olla noin 60-70e/naama. meitä oli kolme pariskuntaa rannalla. ja hummeri-illallinen :girl_sigh:

sitten vuokrattiin pikavene kuskeineen 4h ja saatiin hotellilta mukaan picnic basket (kuuluu serenity pakettiin). käytiin Ile Aux Cerfsin saarella, vesiputouksella (pienellä) ym kiertelyä ja samalla "parasailingissa" eli riippuliitoa laskuvarjolla veneen perässä -kivaa!

Hotellialueiden ulkopuolella näkyy paikallisuus=aitous, eli se että keskimaa on kuivaa ja köyhää. Paikalliset ovat vähävaraisia ja se näkyy. Asuntokyhäelmät ja viljelmät antoi perspektiiviä todellisuuteen ja kun taas illalla joku laittoi servetin syliin ja siivoja kysyi olemmeko tyytyväisiä huoneen siisteyteen niin hieman teki mieli jättää tippiä..

Caselan luontopuisto oli mukava jos tykkää luonnosta ja eläimistä. Käytiin mönkijäsafarilla 1h ja toisena päivänä leijona kävelyllä (se on niin suosittu ettei saatu samalle päivälle). Leijonat oli upee kokemus :)

Kannattaa nauttia ruuasta, palvelusta, lämmöstä ja vedestä. Mauritius on pieni saari, joten nähtävyydet aika pieniä ja paikka parhaimmillaan mun mielestä nautintoja ja omia kokemuksia varten. Hyvä kirja, hyvä aurinkorasva ja rannalle!

Me oltiin Kaleva Travelin kautta ja ne hoiti hienosti kaiken, etenkin kun tuo lentoemolakko teki aikamoiset mutkat menomatkaan..

ainiin. hotellialue on lähellä lentokenttää, mikä voi olla hyvä tai huono asia (lentomelu). Mun mielestä se oli vaan siistiä kun isot koneet nousivat läheltä ilmaan :) se lento"melu" kestää sen 30sec kerrallaan ja on kovimmillaan päärakennuksen luona, joten meitä tuo ei haitannut ollenkaan. eikä niitä nyt jatkuvasti lähde, vaikka useita päivässä kuitenkin.

Kuitenkin. Ihana matka,pakko päästä joskus uudestaan!

Muokattu: , käyttäjä: Tuikkuliini
Link to comment
Share on other sites

Oijoi kun alkaa matka kuumottaa... :)

Pari kuukautta enää. :)

Nettiä olen selaillu ja paljon, ja mieltä askarruttaa pari asiaa ja olisi mukavaa jos joku osaisi/viitsisi valaista:

- snorklaus: saako hotellilta semmoisia lainaksi (ilmeisesti saa), ja jos saa niin onko ne tarkoitettu vain hotellialueella tapahtuvaan snorklaukseen vai saako viedä retkille?? kannattaako ostaa omat Suomesta vai saako helposti vaikka ihan ekana päivänä ostettua jostain? Hotelli Le Canonnier joten Grand Baie lähellä.

- uimakengät. ostanko vasta paikan päältä?

- mistä ihmeestä löydän keskellä talvea jotain hellevaatteita?? varsinkin hameista on pulaa, kannattaako ostaa osa vasta perillä? olen ymmärtänyt että esim Grand Baiessa on ihan marketteja joista voi suht koht edullisesti ostaa?

- rantapyyhe. Tarviiko tuoda oma jos meinaa retkillekin mennä?

Nää on ihan naurettavia kysymyksiä tiedän juu :rolleyes:

mutta ei olla KOSKAAN matkustettu ja hotellissa tullu käytyä kotosuomessa se pari kertaa...

Snorklaus: Mä ottaisin oman suukappaleen mukaan. Muuten pelittää noi vehkeet. Jos siis on pöpökammoinen.

Uimakengät: Oltiin ostettu Prismasta sellaset ja toimi hyvin.

Rantapyyhe: Hotellin ranta-alueella on majat, joista saa kuittausta vastaan pyyhkeen ja se palautetaan pois lähtiessä samaan paikkaan. Eli ei omaa pyyhettä tarvitse. Ja tuon pyyhkeen voi ottaa myös retkelle mukaan (niin me tehtiin).

Link to comment
Share on other sites

Malediivit (Kuredu, Komandoo, Male ja muutamia pikku saaria) on mielestäni ollut hienompi kokemus kuin Mauritius.
Kiitos! Jep, tota just pelkäsinkin. Kuredulla ollaan oltu mekin. Ollaan näitä lueskeltuamme alettu ajattelemaan, että jospa mentäis kuitenkin häämatkallekin Malediiveille...Toisaalta kiinnostais kyllä noi Mauritiuksen leijonasafarit ja muut hässäkät... Muokattu: , käyttäjä: Elca
Link to comment
Share on other sites

Oijoi kun alkaa matka kuumottaa... :)

Pari kuukautta enää. :)

Nettiä olen selaillu ja paljon, ja mieltä askarruttaa pari asiaa ja olisi mukavaa jos joku osaisi/viitsisi valaista:

- snorklaus: saako hotellilta semmoisia lainaksi (ilmeisesti saa), ja jos saa niin onko ne tarkoitettu vain hotellialueella tapahtuvaan snorklaukseen vai saako viedä retkille?? kannattaako ostaa omat Suomesta vai saako helposti vaikka ihan ekana päivänä ostettua jostain? Hotelli Le Canonnier joten Grand Baie lähellä.

- uimakengät. ostanko vasta paikan päältä?

- mistä ihmeestä löydän keskellä talvea jotain hellevaatteita?? varsinkin hameista on pulaa, kannattaako ostaa osa vasta perillä? olen ymmärtänyt että esim Grand Baiessa on ihan marketteja joista voi suht koht edullisesti ostaa?

- rantapyyhe. Tarviiko tuoda oma jos meinaa retkillekin mennä?

Nää on ihan naurettavia kysymyksiä tiedän juu :rolleyes:

mutta ei olla KOSKAAN matkustettu ja hotellissa tullu käytyä kotosuomessa se pari kertaa...

Snorklaus: Mä ottaisin oman suukappaleen mukaan. Muuten pelittää noi vehkeet. Jos siis on pöpökammoinen.

Uimakengät: Oltiin ostettu Prismasta sellaset ja toimi hyvin.

Rantapyyhe: Hotellin ranta-alueella on majat, joista saa kuittausta vastaan pyyhkeen ja se palautetaan pois lähtiessä samaan paikkaan. Eli ei omaa pyyhettä tarvitse. Ja tuon pyyhkeen voi ottaa myös retkelle mukaan (niin me tehtiin).

Kiitokset vastauksesta! :)

Semmonen tuli vielä mieleen kun noita retkiä olen englanniksi netistä selaillut, niin onko vinkkiä esim Grand Baiessa sijaitsevista retkitoimistoista, mistä saa edullisesti ja hyviä retkiä?

Hirveet hintaerot olen parin kohdalla huomannu, onkohan halvempi mistään kotoisin?

Link to comment
Share on other sites

Mrs. M, kun jaksat, niin olisi kiva jos voisit tulla kertomaan kokemuksia.

Mua kiinnostaisi lähinnä seuraavat asiat:

- Ötökät/matelijat/muut (epämiellyttävät) elukat: oliko ja millaisia, häiritsivätkö iltaisin etc? Käytittekö jotain hyönteiskarkotinta?

- Pukeutuminen: Miten porukka pukeutui päivälliselle & lounaalle? Näkyikö iltapukuja (eikos hotellissa ole joku pukukoodi) vai oliko pukeutuminen rennompaa?

- Iltaohjelma: Millaista ohjelmaa hotellilla oli iltaisin?

- Saarella liikkuminen: Liikuitteko ympäriinsä esim. pyörällä tai paikallisella bussilla?

- Uiminen: oliko meressä ollenkaan hiekkapohjaa vai oliko rannat kauttaaltaan korallin peitossa?

Eagle_87: Kerrothan sinäkin kokemuksistasi kun matkalta palaatte.

Minulta on mennyt ihan ohi tämän ketjun seuraaminen! :flirt: Pahoittelut siitä!

Eli saarella ei (taksikuskin mukaan) ole mitään myrkyllisiä öppiäisiä eikä kasveja. Yhden hyttysen näin Vanillen eläintarhassa, mutta siellä oli suositukset laittaa hyttyskarkotetta/pitkät vaatteet päälle. Tämän lisäksi yksi koppakuoriainen ja ISO hämähäkki (ok, ei se ollut kuin pari senttiä) sekä paljon pieniä muurahaisia. Paljon vähemmän tuolla oli kaikkia ötököitä kuin Suomessa! Pieniä liskoja tosin oli iltaisin joka paikka täynnä, mutta ei ne häiritse. Vedessä tosin kannattaa käyttää kenkiä, siellä kai on jotain myrkyllisiä merisiilejä (tjsp) sekä korallia, johon voi jalkansa satuttaa.

Pukeutuminen päivällä lounaalle oli aika rentoa. Ei nyt ihan bikineissä pelkästään, mutta monilla oli vain sellainen isosta huivista taiteltu mekko päällä tai joku hellemekko. Iltaisin oli "pukukoodi", mutta käytännössä tuo ei tarkoita iltapukua. Minulla oli pari pitkää mekkoa, mutta ne oli vähän epäkäteviä tuolla buffassa. Lyhyempikin siisti mekko sopii siis. Sen verran kannattaa huomioida, että ei kannata ottaa kovin hiostavia vaatteita, iltaisin on myös lämmintä.

Vaatetuksesta muuten: Kannattaa ottaa paljon rantavaatteita mukaan. :) Meillä oli liian vähän. Mustat vaatteet on tosi epäkäteviä, minulla ainakin aurinkorasvasta jäi kamalat jäljet niihin. :hysteric: Ja aurinkorasvaa kannattaa laittaa myös aamupalalle. Nuo illallisvaatteet kannattaa myös suunnitella sillä tavalla, että ottaa "suht" siistejä vaatteita, joita voi alkulomasta käyttää siisteinä illallisvaatteina ja kun niitä on pitänyt ja ne ei ole enää niin freshejä, niin ottaa ne rantavaatteiksi. Näin ei tarvii kantaa niin älyttömän paljon eri vaatetta mukanaan. Ja jotain lämmintä vaatetta on myös hyvä olla, sisämaassa ei ollut kovin lämmin ainakaan tuolloin kun me oltiin matkalla.

Iltaisin oli ohjelmaa hotellin puolelta muistaakseni joka illalle. Lisäksi hotellilta löytyy kuntosali, pelihuone, kirjoja ym. jos aika käy pitkäksi. (tuskin!)

Me liikuttiin taksilla, kun mentiin kauemmaksi. Bussia ei kokeiltu, en pidä suomalaisistakaan busseista ja vielä vähemmän mauritiuslaisista! :girl_wink: Hotellilta sai vuokrata pyöriä ja mopoja, joista jälkimmäisiä en suosittele tuon liikenteen vuoksi. Kävellen käytiin myös katselemassa paikkoja ja sitä suosittelen kyllä muillekin. :) Eli hyvät kengät mukaan.

Hotellilla oli hiekkarantaa jonkun matkaa, mutta siinäkin oli paljon kuolleita korallinjäämiä, joten uimakengät kyllä kannattaa olla. Me ostettiin Suomesta, mutta kyllä niitä oli lähes joka kaupassa myynnissä. Jos haluaa pelata varman päälle ja lähteä uimaan saman tien (eikä shoppailemaan kenkiä) kannattaa ne ottaa mukaan Suomesta.

Snorkkeleita hotellilta ei saanut lainaksi niin, että olisi voinut snorklailla rantavedessä. Erilaisia maksuttomia aktiviteettejä kuitenkin oli runsaasti, snorkkeloimaan olisi voinut lähteä kauemmaksi, mutta tuo ei oikein innostanut. Yhdeltä suomalaiselta häämatkaparilta (oliskohan ollut Linnu78 miehensä kanssa.. ;) ) sain lainaksi snorkkelit ja niillä uiskentelin vartin rantavedessä. Selkäni paloi ja tuo oli oikeasti tosi raskasta, kun ei ole tottunut käyttämään noita.

Joo ja sellainen pieni huomio, että jos aikoo tehdä paljon matkoja/retkiä/yms. ne kannattaa varata hyvissä ajoin ennen matkaa netin kautta. Ja paikan päällä kannattaa myös varata matkat heti ekana päivänä. Muuten voi jäädä matkat tekemättä. Mutta toisaalta, omat retket taksin kanssa on myös aika hauskoja.

Victorian kahvi oli ainakin meistä ihan hyvää. Erikoiskahveista en osaa sanoa mitään, paitsi espressoa ainakin saa.

Mauritiuskirjoja saa paikan päältä monista kaupoista, jos ei tahdo tilata netistä.

Meillä oli tosiaan puolihoito + lounas (eli 3 ruokaa/päivä) ja juomat ostettiin. Me ei kovin paljon drinksuja juotu joten tuo oli ehdottomasti parempi kuin AI meidän tapauksessa. Laskua tuli jotain 250€ lähtiessä, mutta tuo sisälsi 2x hummerin, joten ei paha. :) Läheisestä kaupasta ostettiin limsaa ja erilaisia makurommeja Grand Baiesta.

Tuliaisiksi kotiin kannattaa ostaa currya, jota saa sekä markkinoilta ja ruokakaupoista. :) Me ostettiin myös vaniljatankoja, vaniljasokeria, rommia ja teetä. Tuo cyrry on niin ihanaa! :-X Jos joku tahtoo tuoda sitä minulle häämatkalta, niin hihkaiskaa yv:llä. :girl_wink:

Lentokentälle kannattaa lähteä hyvissä ajoin, sillä me ei meinattu saada viereisiä paikkoja koneesta, vaikka häämatkalaisia oltiinkin. :girl_sad: Onneksi nuo kuitenkin järjestyi, mutta kone oli niin ylibuukattu, että kaikki ei mahtunut koneeseen.

Yritän muistaa joulun jälkeen laittaa muutaman kuvan tuolta teidän matkakuumeen nostattamiseksi. :) Voi tahtoisin niin takasin tuonne!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Mrs. M jälleen kattavista vastauksistasi!

Tilasin Amazonin kautta 6 Mauritius-aiheista kirjaa, onpahan jotain lukemista ennen matkaa sekä matkan aikana :girl_smile:

Ajateltiin varata delfiiniuinti sekä leijonakävely etukäteen netistä.

Snorklaukseen liittyvä hyvä käytännön vinkki tarttui mukaan Zanzibarilla: Snorklatessa T-paita päälle, suojaa juurikin selkää auringolta.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Tuikkuliini vastauksesta!

Laitoimme juuri matkan varauksen menemään ja matkustamme Helin Matkojen kautta, myös Kalevalta tuli ihan hyvä tarjous. Viestisi vahvistaa edelleen käsitystäni hotellista ja odotan matkaa yhä innokkaammin :girl_smile:

Päädyimme nyt viettämään koko 10 vrk lomamme Shandranissa. Myös yhdistelmät olivat mielessä mutta koska reissu on suhteellisen lyhyt, pidimme yhtä hotellia kuitenkin helpompana vaihtoehtona.

Link to comment
Share on other sites

Mauritusattractions.com-osoitteesta voi tilata etukäteen noita retkiä, esim.

3 Days Package – Trips Itinerary:

Trip 1: Catamaran cruise to Gabriel Island

Trip 2: Full day swimming with dolphins including visit to Benitiers Island

Trip 3: Ile aux Cerfs Island Tour

Kolmen retken hinta on 123 eur (oli muuten vielä joulukuussa 117 eur). Mitä mieltä olette jo Mauritiuksella käyneet, kannattaako ostaa etukäteen netistä, vai onko paikan päällä halvempaa?

Entäs käteinen, vaihdoitteko sitä etukäteen?

Link to comment
Share on other sites

Guest MRS M vierailee
Mitä mieltä olette jo Mauritiuksella käyneet, kannattaako ostaa etukäteen netistä, vai onko paikan päällä halvempaa?

Entäs käteinen, vaihdoitteko sitä etukäteen?

Ongelmana oli ainakin meillä, että suuri osa retkistä oli jo täynnä kun ajateltiin että katotaan paikan päällä jos käydään joillain opastetuilla retkillä. Minä kyllä neuvoisin varaamaan retket etukäteen, jos niille pääseminen on tärkeää. Muutama euro sinne tänne ei tunnu tuossa konkurssissa enää mitään :girl_wink: Ja riippuen retkistä, tuo hinta on kyllä minusta kohtuullinen.

Käteistä yritin vaihtaa Suomessa, mutta ainakaan Nordea ei suostunut sitä vaihtamaan, vaan ehdottivat että muutetaan eurot Suomessa punniksi ja punnat vaihdan siellä MUR:eiksi. :huh: En kyllä ymmärrä mitä järkeä tuossa olisi ollut, kyllä eurot on vähintään yhtä käypää valuuttaa maailmalla kuin punnat, jos ei suoraan Iso-Britanniasta puhuta, joten me otettiin nippu euroja mukaan. Lentoasemalla on paikkoja, joissa voi eurot vaihtaa ja nämä tosiaan oli auki jo kuuden aikoihin aamulla kun me tultiin.

Meillä yhtenä päivänä (shoppailupäivä!!) lakkasi luotolliset Visat toimimasta, tuo oli kai yleinen ongelma koko saarella sinä päivänä. Suosittelen ehdottomasti ottamaan visa elektronin mukaan, jos sellainen löytyy. Tai parin eri puljun luottokortit. Rahaa saa siis nostettua kortilla myös automaateista ja luottokortilla maksaminen onnistuu myös. Kovin paljon rahaa ei kannata vaihtaa, sillä jos oletta AI:lla, sitä ei oikeasti kulu paljon yhtään.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...