wagner

Sydänpikkuleivät

12 viestiä aiheessa

Keskusteluissa on vilahdellut tuon tuosta, että moni on leiponut itse tarjolle sydänpikkuleipiä. Jos on hyviä ohjeita niin laittakaahan tulemaan! Pitää jo alkaa testailemaan, että saa sitten piparit onnistumaan. Nam ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vadelmapikkuleivät

tällä reseptillä tulee varmaan meidänkin pikkuleivät)

200g margariinia tai voita

1,5 dl sokeria

2 tl vaniliinisokeria

reilu 4 dl vehnäjauhoja

1 tl soodaa

Täytteeksi

vadelmamarmelaadia (itse olen käyttänyt karpalohilloa)

Pinnalle

tomusokeria

Sulata rasva kattilassa. Jatka kuumentamista kunnes rasva alkaa vaahdota. Kun vaahto alakaa laskea, nosta kattila pois levyltä. Rasvan ei pidä ruskistua. Lisää joukkoon sokeri ja anna jäähtyä. Sekoita loput aineet keskenään ja lisää rasva-sokeri seokseen nopeasti sekoittaen. Painele taikina sormin tai kaulimen avulla ohueksi levyksi ja ota siitä sydämen muotoiselle muotilla  pikkuleipiä. Paista 175 asteessa uunin yläosassa noin 10 minuuttia. Täytä jäähtyneet pikkuleivät hillolla ja sihtaa päälle tomusokeria.

Tällä ohjeella pikkuleipien teko on helppoa ja nopeaa ja minä ainakin olen tykännyt (ja toisetkin ovat kehuneet), että ovat hyviä. Pikkuleivat voi tehdä monta päivää etukäteen ja täyttää hääpäivänä, että rapeus säilyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä pikkuleipä taikina on mun ehdoton suosikki!

300 g     margariinia

1 1/2 dl  tomusokeria

1 1/2 dl  perunajauhoja

5 dl        vehnäjauhoja

2 tl         vanilijasokeria

Vaahdota pehmeä margariini ja tomusokeri kunnolla, (mitä kauemmin sen parempi)

Lisää kuiva-aineet.

muotoile, näitä voi myös täyttää.....

Kerro mitä tykkäsit, jos kokeilet....

ps... nämä on tosi mureita, ja näitä tulee meidän häihin!!

Hups, paisto-ohjeet oli unohtua... 175 astetta ja n. 10 min...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin tälläiset herkullisen näköiset pikkuleivät Amoriinin sivuilta, mutta ohjetta ei ollut.

muut_1.jpg

Osaisikohan kukaan auttaa millaisesta taikinasta nämä on tehty ja löytäisi jostain ohjetta. Tahtoisin niin tälläiset pikkuleivät meidän hääjuhliimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaisin veikata, että ovat murotaikinaa ja suklaamurotaikinaa. Raidat saa, kun tekee taikinasta pötköjä, laittaa ne vieriviereen ja kaulii vähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

samaa veikkaan minäkin :D On kyllä muuten kivan näkösiä nuo pikkuleivät.. ehkäpä meidänkin pöydästä vois löytyä tuommoisia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanan näköisiä ja varmasti hyviä! En haluaisi tarjolle mitään ihan perinteisiä pikkuleipiä niin noi olis kyllä oiva vaihtoehto! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt ei satu olemaan omia kokkauskirjoja lähellä, mutta ulkonäöllisesti veikkaan, että ovat ns. shakkiruudun reseptillä tehtyjä. Nuo shakkiruudut ovat hyviä!!

Juuri tätä reseptiä en oo testannu, mutta netistä googletin:

Shakkiruudut

Ainekset

4 1/2 dl vehnäjauhoja

1/2 dl sokeria

200 g voita tai margariinia

2 rkl kaakaojauhetta

2 tl Dansukker Vaniljasokeria

Sekoita vehnäjauhot, sokeri ja voi taikinaksi. Jaa taikina kahteen osaan ja sekoita toiseen osaan 2 rkl kaakaojauhetta ja toiseen 2 tl vaniljasokeria. Jaa taikinat paloiksi ja pyöritä palat tangoiksi. Aseta vaaleat ja tummat tangot vierekkäin ja päällekkäin niin, että niistä muodostuu shakkiruudukko.(ITSE LAITAN NE JÄÄKAAPIIN n.30 minuutiksi ennen leikkaamista) Leikkaa pikkuleivät 3–4 mm:n paksuisiksi viipaleiksi ja pane ne leivinpaperilla vuoratulle pellille. Paista shakkiruutuja uunin keskiosassa 175 asteessa noin 8 minuuttia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon testannu juuri tolla reseptillä ja oikein hyviä olivat. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään