kukkakaaso

Polttarikansion luovuttaminen hääjuhlassa?

14 viestiä aiheessa

Millaisia erilaisia tapoja olette nähneet polttarikansion luovutukselle? Olisiko ideaa ihan ohjelmanumeroksi? Itse olen nähnyt vain sellaisen, että kaaso ja bestman ovat kertoneet laittavansa kansiot kiertämään tai että ne on nähtävissä esim. lahjapöydässä. Itse haluaisin jotain spesiaalimpaa keksiä.

Kukkakaaso

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähän olis kyllä kiva saada jotain uutta...

Me pidettiin polttarit pienellä likkaporukalla mutta varsinaisesti hääparilla ei ole nimettynä kaasoa ja bestmania.

Muutenkin hääjuhla on ilmeisesti hyvin yksinkertainen ja lyhyt joten mitään isoa ohjelmanumeroa ei kuitenkaan viitsitä järkätä.

Mutta onko se nyt sitten vähän tylsää iskeä se kansio johonkin pöydän päätyyn ja thats it? :blink:

Varsinkin kun ei ole edes kahta kansiota kun sulhaselle ei pystyttykään järkkäämään polttareita (äijät uhkasivat kyllä järkätä "afterburnerit" häiden jälkeen :grin: )

Morsian ei vaikuta edes kovin halukkaalta luovuttamaan meille takaisin polttaripaitaa, tiaraa ja höyhenpuuhkaa (hääpäiväksi näytille) vaikka onkin kovasti kiitellyt ihanasta päivästä... :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niissä häissä missä oon ollu, niin polttarikansiot ovat jo olleet lahjapöydällä vieraiden vapaasti katseltavissa ja luettavissa.

Mitään sen kummempaa luovutusta ei oo ollu. Tosin tässä on ideaa yhdeksi ohjelmanumeroksi. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suunnittelimme, että näytämme polttarikuvia powerpoint-esityksenä, joten saadaan vähän ohjelmatäytettä juhliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama ongelma mulla. Jotain Spesiaalia olis kiva olla... Ajattelin (jos en muuta keksi) puheeni yhteydessä kiittää morsianta ikimuistoisista kemuista, jotka teki olemalla mukana jne. ja muistoksi luovutan polttarikansion, vai miltä kuulosti? Oliko tylsä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut sekä häissä joissa polttarikansio on ollut lahja- tms.pöydässä esillä ilman sen suurempia esittelyjä ja sellaisissa joissa polttarikansio on luovutettu ns. ohjelmanumerona. Lisäksi osassa häissä on esitelty powerpointtina polttarikuvia.

Itse olen toivonut/käskenyt/määrännyt ettei polttarikuvia esitellä häissä, olen kaikissa niissä häissä joissa olen polttarikuvia katsonut ja en polttareissa ole ollut, sen jokseenkin tylsäksi. Kuvia on mielestäni kiva katsoa kansiosta, koska sen voi tehdä itsekseen ja katsella juuri sen verran kun haluaa. Nämä nyt ovat vain minun mielipiteeni, kukin tavallaan :)

Tärkeintä tässä mielestäni on kysyä hääparilta haluavatko he polttareiden tapahtumia julkisuuteen/polttarikansiota esille häihin. Siis toki luovutuksen voi järjestää yllärinä, mutta hääparin halukkuus tapahtumaan tulee selvittää etukäteen, ettei tule mielipahaa puolin ja toisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse harkitsisin aika tarkkaan mitä kuvia häihin laittaisin näytille polttareista. Noloja kuvia tuntuu vieraanakin nololta katsoa, jos ei itse ole ollut polttareissa mukana. Tietty näytettävien kuvien sisältö voi riippua häävieraistakin ja siitä mihin heidän huumori riittää. Voisin kuvitella, että jos häävieraat koostuvat suurimmaksi osaksi kavereista, niin voi näyttää hassujakin kuvia.

Jos polttarikuvat on kansiossa vapaasti katseltavana, on kuvien yhteydessä hyvä olla tarkka selostus polttareiden kulusta (itse kun olen katsellut eräissä häissä polttarikuvia ymmärtämättä mitä missäkin kuvassa tapahtuu ja mikä tarkoitus kyseisellä tekemisellä on ollut).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksissa käymissäni häissä olen osallistunut myös polttareihin. Toisissa polttarikansio oli juhlan alusta asti vieraiden nähtävissä jollain pöydällä eikä sitä erikseen mainostettu tai ainakaan en sellaista muista. Kova kuhina pöydän ympärillä kävi joten ne tulivat kuitenkin nähdyiksi. Toisissa taas polttareissa olleet ja muutkin kaverit esittäytyivät vieraille ja siinä yhteydessä luovutettiin kansio. Itse en tykännyt siitä esittäytymisestä joten paremmaksi koin että kansio vaan oli esillä jossain ja kiinnostuneet pystyivät sitä katsomaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä sain kansion jo kampaajalla aamulla (meitä oli siellä mä + kaaso ja kaks kaveria) juhlallisen luovuttamisen sijaan. Siinä oli kivaa lukemista kun oli rullat päässä ja lievitti kivasti jännitystä.

Ei siellä juhlassa sitä itse ehdi katsomaan, kun vieraat lukee sitä ja oli kiva, et sen oli jo siinä vaiheessa nähnyt kun vieraat kommentoi polttareita mulle (siis sukulaiset tms, jotka ei ollu polttareissa). Minusta oli eritääin toimiva ratkaisu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaasona kesällä toimiessani, annoin kansion vasta häiden jälkeen morsiolle. Ja hän ainakin oli hyvin tyytyväinen siihen, että se ei tullut kaiken kansan nähtäville itse häissä. Joten, voi olla, että morsian ei halua sitä naytille tilaisuuteen, jos ei anna rekvisiittaakaan teille sitä varten. Itsekään en ehkä haluasi mitään rälläys kuvia näytille :girl_haha: . Ja voihan jonkun mielestä kansioon laittaa siistityt versiot kuvista ja liittää loput sitten mukaan, mutta kun tein sitä kansiota, niin kyllä se oli kiva, että siinä kaikki kuvat olivat mukana aika järjestyksessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyypä muistaa sanoa kaasolle että meidän häihin en halua polttarikansiosta ohjelmanumeroa.

Yksissä häissä polttarikansioita ruodittiin sanallisesti läpi kuva kuvalta, mikä oli äärimmäisen tylsää..Toisissa taas oli powerpoint show, joka toimikin sitten paljon paremmin. Itse en kuitenkaan halua että polttareita enää ruoditaan häissä. Ajattelin että kansiot voi laittaa näkyville ja seremoniamestari voi niistä mainita. Katsokoot ketä kiinnostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli polttarikansion luovutus. Polttarijengi oli keksineet pienen mutta mukavan ohjelmanumeron. Kansiossa ei ollut mitään/ketään nolaavia kuvia. Toki itsehän sitä kansiota häissä ei ehdi tarkemmin katsoa. Pikaisesti vilkaisee läpi ja kansio kiertoon. Minusta ihana idea :flirt: . Olemme pitäneet kavereideni traditiona kysesistä tapahtumaa häissä :-X . Samaisen ohjelmanumeron yhteydessä oiva tapa kiittää kaasoa ja bestmania. Ja toki myös kiittää koko jengiä onnistuneesta illasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälainen se pieni ohjelmanumero oli tirpinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme miettineet porukalla kivan laulun ja siihen muuttaneet laulunsanat. Sitten olemme saattaneet keksiä kyseiseen lauluun leikkiä mukaan johon osallistuu koko polttariporukka, morsiusparin lisäksi. Ketään emme ole koskaan nolanneet, meillä on todellakin aina ollut hauskaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään