Jump to content
Naimisiin.info

Musiikkiesitys kirkossa: Meren laulua kuuntelen


Guest marianna4

Recommended Posts

Guest marianna4

Onko jollakin kokemusta, että Petri Laaksosen "Meren laulua kuuntelen" olisi esitetty kirkossa vihkitoimituksen aikana? Sain seurakunnastamme hieman epäselvän vastauksen siihen, hyväksyvätkö he sen vai eivät ja kaipaisin kokemuksia/tukea oman mielipiteeni tueksi, kun seuraavan kerran joudun asiaa heiltä päin tiedustelemaan.

Link to comment
Share on other sites

Onko jollakin kokemusta, että Petri Laaksosen "Meren laulua kuuntelen" olisi esitetty kirkossa vihkitoimituksen aikana? Sain seurakunnastamme hieman epäselvän vastauksen siihen, hyväksyvätkö he sen vai eivät ja kaipaisin kokemuksia/tukea oman mielipiteeni tueksi, kun seuraavan kerran joudun asiaa heiltä päin tiedustelemaan.

Varmaan jossain kirkossa kanttorit tuon hyväksyvätkin, muttei kaikissa. Kannattaa siis vaan kysyä omalta kanttorilta ja jos hän sanoo, että ei käy, niin sitten kannattaa miettiä joku muu laulu ja säästää tuo juhlaan.

Kanttorit suhtautuvat eri seurakunnissa hyvin eri tavalla noihin musiikkivalintoihin. Yleissääntöhän on se, että musiikin pitää sopia Jumalanpalvelustilanteeseen, joka vihkiminenkin on

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, olen itse tuon kerran häissä laulanutkin. Olin silloin kanttorinakin, joten kappaleen hyväksymisen kanssa ei ollut ongelmia :) Tosin tästä on monta vuotta ja linja on sittemmin tiukentunut. Pitäisi itsekin miettiä uudemman kerran kappaleen kirkossa esittämistä. Mutta todella kaunis laulu tämä on!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...