Juhlan järjestäminen kotona


Mymmeli

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eli meillä on ensi kesänä häät tiedossa mutta paikka on hukassa...

Meille tulee vähän päälle 40 henkilöä näillä näkymin (voi olla että kaikki ei pääse, sillä juhlat keskellä viikkoa). Meillä on aika pienen budjetin häät. Mietittiin minun vanhempien kotitaloa juhlapaikaksi, mutta en tiedä tuleeko ahdasta jos sää on huono... :( Yksi juhlapaikka mistä kyselin, maksaa 400e (siis pelkkkä vuokra) eli on kyllä liian kalllis. Toinen paikka oli ihan hyvä muuten (seurakuntakeskus) mutta siellä ei saa kuulema tanssia häävalssia. Joten ei kiitos. Kaikki muut paikat melkeinpä ovat sellaisia, että pitää tilata listalta ruuat jotka maksavat ja paljon! Meillä olisi siis tarkoitus tarjota vain kakkukahvit.

Onko jotain ideoita, miten tuonne vanhempien kotitaloon saisi lisää tilaa ? Tai jotain muita edullisia vaihtoehtoja (asumme Pietarsaaressa)?

Kiitos kovasti jos joku tietää auttaa :)

Link to comment
Share on other sites

Onko jotain ideoita, miten tuonne vanhempien kotitaloon saisi lisää tilaa ?

Teltalla? Siellä voisi vaikkaa järjestää ne tanssit ja kakkukahvit voisi tarjota talossa sisällä tai puutarhassa säästä riippuen. Tosin ei nekään halpoja ole.

Pietarsaaren lähettyvilllä olevista juhlapaikoista on keskusteltu enemmän täällä Kokkola ja lähialueet-ketjussa: http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.ph...;hl=pietarsaari

Link to comment
Share on other sites

Onko häät mihin aikaan kesästä? Tulee aina mieleen katoksista mieheni legendaariset lakkiaiset (toukokuussa eräänä vuonna), joihin vuokrattiin kaksi hienoa katosta, värkättiin ne suurella vaivalla kasaan ed. iltana ja koko lakkiaispäivän tuli räntää vaakatasossa. :rolleyes: Oli sitten semmoiset lakkiaiset. Tämä siis huomiona jos juhlat ovat kovinkin aikaisin kesällä, heinäkuussa tästä ei liene kovinkaan suurta vaaraa. Vaikka onhan sitä lunta tiedetysti satanut joskus heinäkuussakin... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mä oon kanssa nyt pohtinu et meijän häät pidetään kotona. Asutaan omakotitalossa, on iso piha ja sinne vois tarvittaessa vuokrata jonku ison teltan. Ruuat haluaisin tehdä itse :) Vieraita kutsutaan noin.75-80 henkeä ja niistä noin 20-25 on lapsia. Ja ihan siitä syystä ollaan päätymässä viettämään häitä kotona, koska ei meinaa löytyä mitään sopivaa juhlapaikkaa missä juhlia. Tai sit jos löytyy sopiva juhlapaikka ni se on sit liian kallis tai sinne ei saa viedä omia ruokia / juomia:)

Ja häitä olis tarkoitus viettää elokuussa 2010.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest annariina

Meilläkin on näillä näkymin kahvihäät anoppilassa :) Iiiiso tupa, jonne mahtuu kyllä hyvin 40-50 vierasta. Ajankohtana ensi uudenvuodenaatto, maistraatissa käynemme jo ennen joulua... Rennot & lämminhenkiset juhlat olisi tarkoitus pitää, itsekin vierastamme pönötysjuhlia joten tämä sopii meille. Panostamme musiikkiin, tulossa on tuttu dj ja pari laulajaa. En aio hankkia varsinaista hääpuku-hääpukua, jokin vintage-henkinen mekko viehättäisi, esim. 50-luvun tyylinen puolipitkä tyllimekko tai kapea pitkä juhlapuku, joille löytyy käyttöä myöhemminkin :girl_sigh: Juhlallisuuksien jälkeen ajateltiin lämmittää sauna kaikille halukkaille ja pidempää tulevat mahtuvat hyvin yöksikin. Tarjoilun järjestäminen on vielä kysymysmerkki, olisi kiva kuulla ootteko kotihäiden viettäjät käyttäneet pitopalvelua vai leiponeet itse, entäpä kakku...?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä häät pidetään mun vanhempien pihalla. Lato kunnostetaan ja vuokrataan teltta. Häät on heinäkuun lopussa, mutta aiotaan varmuuden vuoksi vuokrata myös lämmittimiä. Helteen varuilta myös tuulettimia.

Vieraita tulee n. 100 ja ruoan hoitaa pitopalvelu.

Jos sataa ni sit tulee vähän ongelmia, koska kulkureitit muuttuu ihan velliks...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Meidän häät pidetään mun vanhempien kotona elokuussa. Kyseessä on iso maalaistalo ja lisätilaa luultavasti tehdään teltalla. Lisätyötähän se teettää. Pitopalvelu meille tulee, mutta muuten pitää hoitaa kaikki itse. Kahvitarjottavat tehdään itse, ehkä kakkua lukuunottamatta. Tavoitteena ei ole mikään eleetön huipputyylikkyys, joten kotikutoisuus ei meitä haittaa. Iso kysymysmerkki on sää, mutta jotenkin vain luotan senkin suosivan. Jos ei, niin tuleepahan ikimuistoiset juhlat kun koko poppoo ahtautuu sisätiloihin! :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me kanssa pidetään elokuulla häät kotona. Tarkoituksena on huijata häävieraat paikalle juhlimaan jonkin muun juhlan varjolla, ystäväpariskunta ohjaamassa istumaan ja sitten yllättää laittamalla häämusiikki soimaan ja menemällä naimisiin puutarhassamme. Mietinnässä vielä, hoidetaanko pitopalvelusta tai muualta jonkinlaista ruokaa, vai tehdäänkö itse. Toisaalta juhlat alkavat illalla, joten ehkä suurin osa on silloin jo syönyt ja tarjota voisi ruokaisia salaatteja, patonkeja, kahvit, ehkä jotain wokkia.. Puihin paperilyhtyjä ja paljon kynttilöitä ympäriinsä ja teltta pihalle huonojen säiden varalta. Miltä kuulostaa?

Mietinnässä on vielä bändi (joskin häävalssia emme varmaankaan tanssi), heitetäänkö kimppu ja sukkanauha, kelle paljastamme asian (tarvittaisiin varmasti kahvinkeittäjiä ym) ja monta sataa muuta asiaa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Miten te, joilla ollut n. 70 vierasta ( ja siitä ylöspäin) olette toteuttaneet tai aiotte toteuttaa ruokien säilytyksen, kuumentamisen/kylmänä pitämisen ja vessat. Ei kai yksi tai mahd kaksi vessaa riitä niin isolle porukalle? Haluaisin pitää juhlat mummoni kotitilalla, mutta käytännon asiat vielä mietityttää et miten sais toimimaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on ainoastaan yksi vessa, mutta ajattelin sen kyllä riittävän. On se riittänyt kihlajaisissa ja muissakin, missä oli kuitenkin yli 50 hlö. Oon kuitenkin tuota vessa-asiaa miettinyt ja täälläpäin oli ainakin vuokrattavana näitä bajamajoja.. Tuskin otamme kuitenkaan.

Otamme ilmeisesti kuitenkin pitopalvelun, kun saimme niin hyvän tarjouksen, joten he hoitavat ruokien säilytyksen.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kans häät kotona, ja käytössä on kaksi vessaa, mahdollisesti kyhäämme jonkinlaisen merkityn alueen pisuaariksi miehille lisäksi. Mutta itse uskon vessojen riittävän, meillä on kuitenkin ollut useampia isoja juhlia, isoimpina ehkä mun ylioppilasjuhlat joissa oli päivän aikana (no, kaikki ei tietenkään ihan samaan aikaan) reilu 180 hlö, ja hyvin vessat silloin riitti. Mutta on kuitenkin ehkä hyvä huomioida vessa-asia ainakin niin että ohjelmassa on riittävän pitkiä taukoja/vapaata aikaa, että kaikki varmasti ehtivät käydä vessassa, vaikka pitäisikin hieman jonottaa. Niin ja kannattaa nakittaa jollekkin vessan pyyhkeiden vaihtotehtävä. Tuollaisella ihmismäärällä käsipyyhkeet on hetkessä läpimärät, ja sepäs vasta on epämielyttävää..

Ruokapuolen hoitaa pitopalvelu ainakin meillä, heiltä löytyy riittävät kuuma- ja kylmätilat säilytykseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Meilläkin tarkoitus juhlia heinäkuussa kotona. Kirkossa vihkiminen ja sieltä kotiin. Pienet häät n. 20 henk. (sisältää lapset). Vihkiminen sen verran myöhään et ajateltiin ruokaisaa salaattia kakkukahvien lisäksi. Eniten huolestuttaa sää mutta sillehän ei sit mitään voi... Mulla on ihan hääpuku ja kampaajat ym. vaikka juhlat onkin kotona. Voi olla et palkataan siivooja edelliselle päivälle. Kakku tulee valmiina mutta muut purtavat teemme edellisenä päivänä itse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

En ole ihan varma onko tämä sopiva tähän ketjuun, mutta kertokaa jos ei (tämä on ensimmäinen viestini täälä :) ). Anyways.

Me ollaan opiskelijoita ja sulhasen hyvin vaikean perhetilanteen takia ollaan tultu sellaiseen lopputulokseen että sukulaisia ei kutsuta ollenkaan. Oma perheeni (äiti, isä, veljet) saattavat maistraatissa olla mukana ja heidän kanssa menisimme ravintolaan syömään. Mutta varsinainen juhla olisi pienellä porukalla ystävien kanssa meidän kodissa (joka siis on perus vuokra kaksio).

Eli koska sulhasen puolella on sellainen joita emme haluaisi paikalle, emmekä voi kutsua muita ilman että tämä myös tulee paikalle. Ja pelkästä reiluudesta jää sitten minunkin sukuni pois. + äitini järjestämät "suht rennot" kihlaJUHLAT olivat itselle ihan kidutusta. En viihdy huomion keskipisteenä suurissa juhlissa, enkä varsinaisesti tule omienkaan sukulaiseten kanssa ihan samalle aaltopituudelle. Molemmilta puolilta kuitenkin kuuluisi jos suuria juhlia järjestettäisiin ilman heitä (kyllä, tekisi mieli varata lento vegasiin!) ja näin ollaan päädytty ajatukseen maistraatti + pieni ravintola illallinen + kotihääbilejuhlat ystävien kesken.

Kuulostaako tyhmältä? vierasmäärä olisi luultavasti noin 20. mikään baari jatkoja en haluaisi, paljon mielummin juhlisin ystävieni kesken intiimissä tilassa. Mitään juhlapaikkaakaan vastaan meillä ei olisi, mutta 20 hengelle on vaikea löytää tilaa joka olisi intiimi ja kaunis ja tanssiakkin ehkä. Tosin saatan kysyä ystävältä jos voisimme lainata heidän asuntoaan (kolmio) vai onko se vielä oudompaa? Haluaisimme omat juomat, kakku on jo hoidossa ja muuten jälkkärinä olisi varmaan "karkkipöytä" (idea jonka nappasimme jostain netistä) muukin ruoka olisi rentoa ja "nuorekasta". Olemme leikkineet ajatuksella pizzasta tai kiinalaisesta... ;)

Ja miksikö juhlat on pakko järjestää? Koska haluan sen mekon! Olen unelmoinut siitä niin kauan kuin henki on kulkenut ja sen on se ainoa mistä en halua luopua. (ja olen niitä naisia jotka uskovat että sellaita asiaa kuin ylipukeutuminen ei ole )

Siinä hyvin sekava viestini, toivottavasti joku osaa koodata sen auki :)

Tuolla aiemmin puhuttiin yllätyshäistä ja tuollaine idea houkuttelee meitä myös esimerkiksi uusi vuosi olisi tosi kaunis idea mielestäni, ilmaista (ja ei ilmaista) ilotulistustakin saisi!

Muokattu: , käyttäjä: nightatvogue
Link to comment
Share on other sites

^ Ihana idea mielestäni! Siis jos haluat kuitenkin juhlat ja mekon. Go for it!

Tuossa tapauksessa, jos juhlat vain mahtuvat omaan kotiinne, niin järjestäisin ne sinne enkä kaverin asuntoon. Tarjoilut ja ohjelma voivat tietysti olla juuri niin vapaamuotoista, rentoa ja nuorekasta kuin itse haluatte. Ja jos tilanne kerran on tuollainen, että sukulaisten kutsuminen on hankalaa/mahdotonta, niin perheillallinen ja kaveribileet ovat hyvä idea.

Uusivuosi on kahtia jakava juhlapäivä. Tiedän, että esim. serkkuni järjesti ihan onnistuneet yllätyshäät uutenavuotena, joten voi se onnistua. Hänen (ja miehensä) vieraslistalla ei tosin ollut muita kuin molempien vanhemmat sekä sisarukset puolisoineen ja lapsineen. Jos teillä taas olisi kyseessä kaverien uudenvuodenbileet, jotka samalla ovat yllätyshäänne, niin kannattaisi koukuttaa kavereita kutsulla, jossa lukee, että näitä bileitä et voi missata, koska itselläni on ainakin kavereita, joilla on joka vuosi viisi eri bilepaikkaa ja -kutsua. Voisi olla kurjaa, jos joku missaisi häänne, koska luulee, että ne ovat yhdet uudenvuodenbileet muiden joukossa.

Uusivuosi on kuitenkin ajatuksena minusta aika romanttinen ja tosiaan ilmaiset raketit :girl_smile: Paljon intoa hääsuunnitteluihinne! :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ja näin ollaan päädytty ajatukseen maistraatti + pieni ravintola illallinen + kotihääbilejuhlat ystävien kesken.

Minusta tuo kuullostaa oikein hyvältä järjestelyltä. :girl_smile:

Kotona järjestämisessä on se hyvä puoli, että jos tosiaan jännitää isompia juhlia, niin kotona on varmasti sen verran "turvallisempi" olo, että järjestelyt ja juhlat sujuvat kivasti. Ystävän luona järjestettäessä on kiva puoli (tuo tilan lisäksi), että jos ystävän kanssa sopii "että haalahjana" ei tarvitsisi jäädä siivoilemaan, niin on ehkä juhlan tuntua vielä lisää.. :)

Mutta kuten monesti tulee todettua, tärkeintä on tehdä häistä teidän näköiset ja oloiset. :) Eli mikä tahansa hääjärjestely on juuri hyvä, jos siitä itse tykkää. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meillä myös tulossa juhlintaa kotona, ensin vihkiminen ihan vain vanhempien läsnäollessa omalla pihalla ja sitten muutama viikko siitä lähimmille kavereille (~15 kpl) ennemminkin bileet kuin häät ihan kotona myös. Asumme myös maalla omakotitalossa ja juhlatkin sään salliessa ovat ulkona, isolla terassilla ja varmaan joku telttakin tuohon vielä hommataan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...