Vanessa-73

Juomien määrästä häissä

407 viestiä aiheessa

Sen olen ainakin omissa kekkereissäni (muissa kuin häissä) huomannut, että punaviini on huomattavasti suositumpaa kuin valkkari.

Kesäkuumien ollessa ohi lienee jako vieläkin selkeämmin noin, koska monet juo kesäisin valkkaria, on jotenkin kesäisempää, mutta muulloin sit punkkua. Ja kyllähän monet tuttunsa tietää, kumpaa juovat mieluummin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on täällä pieni ongelma kun mietin tässä kuinka paljon alkoholia pitäs varastoida. Meille on tulossa 25-30 henkilöä häihin. Tarjota ajattelin boolia, siideriä ja kaljaa....

:-/

Muokkasin otsikkoa.. -TT-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riittävästi ;D

Me tarjotaan noita samoja ja mä oon laskenut noin 50 vieraalle, jotka juo kuin sienet:

Boolia 50 litraa

Kaljaa 10 koria/240 pulloa

Siideriä (2,25%) 30 tölkkiä

Siideriä (4,5%) 30 tölkkiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Boolia voisi ajatella menevän 0,5-1 litraa per lärvi.  Olutta ja siideriä sen pari pulloa per nokka molempia. Jos viiniä tarjoatte, yhdestä pullosta irtoaa 5-6 lasillista per pullo eli kolmellekymmenelle pari lasia ruuan kanssa = 12 ploa. Valkkaria menee AINA vähemmän kuin punkkua. Eli suhde voisi vaikka 8 ploa punkkua ja loput valkkaria. Onnittelumaljakuoharia tarvisitte n. 5 ploa (yhdestä pullosta tulee 7 lasillista)....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laskettiin, että puoli pulloa per henkilö ja aikas nappiin meni  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli 80 vierasta ja viiniä kului ruokailun aikana 35 pulloa (22 punaista ja 13 valkoista).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varattu 1 lasillinen valkkaria ja 2 lasillista punkkua per nenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihimme tulee vajaa 60 henkilöä, joista ehkä nelisenkymmentä juo viiniä. Pulloja on varattu 13-14.

Muita ruokajuomia ovat sitten kotikalja, mehu, maito ja vesi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis itse kun en juo, ei ole oikein käsitystä näistä asioista :). Eli olemme ajatelleet buffet -tarjoilua, jonka yhteydessä tarjoamma puna- ja valkoviiniä. Montako pulloa tarvitsisi 80:lle hengelle? Entäs jälkiruokasnapsit tms., montako cl yleensä on yksi snapsi? Vastatkaahan viisaammat tyhmälle ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi snapsi on 4cl, liköörit konjakin jne, väkevissä, makeissa jälkiruokaviineissä annos on 8cl. Jos haluaa ottaa varmanpäälle 80 hengelle viiniä varaisin 3 lasia / hlö eli n. 40 pulloa, luultavasti 2 lasia / hlö riittää eli n. 26 pulloa, jotain siltä väliltä siis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MITÄS LUULETTE RIITTÄISKÖ TUO 7 ANNOSTA/ NUPPI BOOLIA? MEILLÄ MELKO KOSTEA KAVERIPORUKKA (JA SUKU) :D JA EN HALUA, ET BOOLI LOPPUU KESKEN. MUUTA ALKOHOLIPITOISTA ME EI TARJOTA, KOSKA TULEE LIIAN KALLIKSI JOS EI SIT PÄÄSTÄ SINNE VIROON. JA AIOTAAN KYLLÄ SANOA HYVISSÄ AJOIN ENNEN HÄITÄ, ET OMAT TASKUMATIT POVARIIN ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin tulossa 45 aikuista ja 17 lasta. Kuinka paljon olisi hyvä määrä tarjota alkoholillista juotavaa, sekä alkoholitonta?

Ajattelimme tarjota boolia (alko + ilman), muutaman oluen ja vähän valkoviiniä, jotta jokainen voisi valita mieluista juomaa. Ja tietysti kahviavecit päälle.

Niin ja onko hölmöä laittaa kahdenlaista avecia tarjolle? Meinasin että varaisi myös esim. Baileysiä niille, jotka eivät konjakista välitä (mm. morsiammelle  :-[)

Mitä määriä muiden häissä on ollut tarjolla?

Edit: Muokkasin vähän otsikkoa ja liitän tähän ketjuun kaikki juomien määrään liittyvät keskustelut -TT- :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvä, että on erilaisia juomavaihtoehtoja. Miehet yleensä pitävät oluesta, joten sitä varaisinreilusti. Mietona juomana on myös sellaista mistä ei hevin kukaan kuutamolle mene.  valkoviini on kesällä ihan jees. Jos on tarkoitus tarjoata ruualle jo viiniä olisi sitä varattava aterialle ainakin pari lasia per lätty. Pullosta saat 6 lasillista.

Aveceissa on nykyään ihan normaalia, että on useempaa lajia. Meilläkin tarjotaan konun lisäksi niin Amarettoa kuin Karpalolikööriä, jotta jokainen saa mieluistaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olutta voi varata aikas runsaasti, kyllä se monelle naisellekin maistuu. ;)

ja jos tarjolla on valkkaria, niin siinä tapauksessa varaisin myös punkkua.

useempi avec on hyvä juttu, ei konna kaikille uppoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensähän aina kuuluu ollakkin kaksi avecia:konjakki ja likööri :)

Kannattaa miettiä, mitä ihmiset juovat!Kaikki ei välttämättä juo väkeviä, siis boolia ollenkaan vaan haluavat esim. viiniä tai olutta!Viiniä ottaisin  puna ja valkoista!

Amoriinissa taitaa olla, joku  juomalaskuri :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruokaillessa yleensä menee 2 kaatoa viiniä (alkuruoka + pääruoka) per henkilö. Booliahan tunnetusti saatetaan juoda kuin mehua ;) Alkoholittomaksi käy lapsille sekamehu, tiivisteestä sitä saa helposti tehtyä lisää.  Jos joku lapsi haluaa juoda vain maitoa, toivottavasti hänen vanhempansa ovat varautuneet asiaan.

Minä hankkisin 2kpl 3 litran tönikkää punkkua ja 1 tönikkä valkkaria (ruoan kanssa), kahvin aveciksi 2-3 pulloa konjakkia ja 1-2 pulloa manteli- tai marjalikööriä. Sen jälkeen booli, olut ja siideri saisivat tehdä tehtävänsä, ja niitä sitten pariks tunniks 2 pulloa/hlö (kaikki 45 eivät juo eivätkä jää juhlimaan) ja boolia litra/hlö. ööö... ainakin.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä tuskailen budjetin kanssa.. Paljonko olette varanneet viiniä/olutta per vieras juhliinne? Riittikö vai jäikö vuosiksi varastoon? Meillä on hääjuhla iltajuhlana, jossa buffet. Alkuun cava, ruoan kanssa viinit, päälle calvados. Seurustelujuomaksi loppuillaksi viini + olut. Cava ja calvados helppo mitoittaa annoskoon mukaan, mutta viini ja olut tuottaa vaikeuksia  :-?

Kiitos jo etukäteen kommenteista  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli viiniä ainoastaan ruokajuomana (sekä pää- että alkuruualla) ja sitä kului 38 pulloa (vieraita 82).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kertokaas paljonko tarvis varata seuraavia juomia

-olut

-siideri

-booli

Ruokailun yhteydessä tarjoamme viiniä (n.klo 17.00) sitten kahvit +likööri. Boolihanat aukeaisivat n.klo 19-20 aikoihin, samalla tarjolle laitetaan oluet ja siiderit. Valomerkki tulee 00.30

Aikuisia vieraita on n.80henkeä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Amoriinin sivuilta löytyy juoma laskuri, valitettavasti siinä vain ei ole osiota siiderille ja oluelle  :-?. Booli laskuri on hyvä. Siihen määritellään juomien vahvuudet. Laskurilla voi laskea myös viinien ja liköörien määrät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo mut olut ja siideri on sillai helppo laskee, et päätätte vaan pullo/tölkki koon, ja sit päätätte montako tölkkiä per lärvi aiotte kustantaa. Kannattaa myös huomioida se, tuleeko muuta juomaa, ja minkä verran. Miehethän tunnetusti pystyy melkoisia määriä tuota mallasjuomaa imemään, varsinkin jos muuta juomista ei ole (ja myös siitä huolimatta ::)) Meille tulee melkoiset juomingit, ja juomalaatua on vaikka minkä moista, ja itse vaikka täällä fiksua esitän ja muille neuvoja jakelen, niin VOIN kertoo, et omien laskujen kanssa oon kyllä pihalla ku lumiukko heinäkuussa :-?...!!!IHAN hirveetä! tästä kun vielä selviää aivojaan nyrjäyttämättä ja konkurssiin ajautumatta, niin LUOJA..! mutta hauskaahan tää on :o tai niin minä ainakin kaikille väitän... ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JEP. Me ollaan ainakin aateltu varaavamme viinnaa ihan mahottomasti. Pullo viiniä per lätty, snapsit ja avecit kahvillle & oluet, siiderit ja boolit illaksi. Noin 2 annosta per vieras / tunti. Ja vielä vermuuden vuoksi muutama humppakuutio kaupan päälle. Jos ja kun alkomahoolia jää yli, on kiva antaa tarjoiluväelle, bändille ja vaikkapa paikan talonmiehelle pullo pari viiniä poislähtiessä kotiin viemisiksi = ns. hyvän mehen lisä. Ja olutta ja muuta jos jää yli, voi kesän mökkireissuilla viedä casen tuliaisiksi tms. Eli en koe, että se yli jäänyt viina olisi ongelma... Meidän paikassa ei ole mahdollisuutta ostaa sitä alkoholia mistään, jos loppuisi eli siksi tosi reilusti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette määristä, riittääkö?

55 aikuista vihkiminen 16.00 ruokajuomiksi viinit ja olut. 01 lähdetään muualle juhlimaan.

15plo kuohuviiniä

17plo punaviiniä

17plo valkoviiniä

10 lavaa olutta

5 lavaa siideriä

4plo konjakkia

4plo likööriä

muokkasin kirjoitusvirheet

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aika yllättynyt siitä että "kaikki" aikoo tarjota viinaksia alusta loppuun saakka! Olishan se toki hieno homma -mutta ah! niin kallista!  :( Itse olen ollut useammissa häissä viime vuosina joissa kaikki viinat on ollut vieraiden ostettavina. Homma on toiminut eikä ainakaan minun kuullen ole kukaan tyyliä valittanut. Mekin olemme miettineet samaa ratkaisua, mahdollisesti tarjotaan kuohuviiniä tervetuliaismaljana. Mitä olette tästä mieltä? Kuinka monta pulloa kuohuviiniä arvelette että tarvittais noin 120 hengen porukalle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään